Újrakezdtem a McLarennel az egészet, az első év végén megnyertünk mindent és 16.000.000 $ plusszal zártunk :)
És életszerű a game, mert az egyik versenyzőm Diniz a a másik egy újonc és még elég jók vagyunk mert Diniz a 2. eddig a vb-n és 2. vagyunk a csapat vb-n is.
De az egy kicsit érdekes, hogy Scumi a Jordan-nél van és nem tudom, hogy Eddie mester mit ügyeskedik, hogy a 40 milkából hogyan fogja kifizetni Schumi 30 millerrét, de biztos sikerül neki!
NA KÉRDÉS!
1:
A McLarent, nem szeretik a tervezők, mert pl. volt hogy ha a dupláját is ígértem nekik mindig csak elutasított, mert a csapattal volt gondja, pedig a "morale" vagy mi majdnem maxon volt.
Miért van ez?
2:
Hogy van a fizetés a mérnököknél???
Én azt hiszem, hogy ha pl. kap egy mérnök 2 milkót és ha én azt megháromszorozom akkor 3 évig lehet nálam! Jól hiszem???
Nyiri1 első kérdéseire:
Nem tudom miért kellett részvényt eladnod, nekem a Williams-nél ilyen gondom nem volt. Lehet, hogy nem VIP-elted eléggé a sponzorokat, és elvitték a lovét. Én most a stewart-okat nyomom, ott még 45%-ot is el kellett adni, de megérte mert jövőre jók a sponzorok, csak az első évet kell átvészelni. még mindig jobb mint kölcsönt felvenni 30% kamatra. 49%-nál többet ne adjatok el, a többi nem gond.
Azért tiltottak ki, mert amikor elkezdted fejleszteni a kocsit, akkor még nem döntöttek a jövő évi szabályokról. (Néhány hozzászólással lejjebb már volt róla szó: megírja az újság, meg látszik, ha elmész a FIA/regulations menübe. Ha '?', akkor még nem döntött róla.)
Egyébként a technikai igazgató írja is, hogy felelőtlenség ilyenkor kezdeni a tervezést.
Amit te engedélyeztetsz, az a Driving Aid, annak semmi köze a jövő évi sasse-hoz.
második kérdéshez: Mindenkinek van a szerződésében championchip bonus, így ha megnyeritek a VB-t, akkor biza tejelni kell. Erre nem árt pénzt félretenni, mert sok sztár esetén ez több millió $.
Biohazardnak:
Az hogy mennyire vagy hatékony, függ az embereid minőségétől is. Kis csapatnál minimálisra kell tenni a Hospitality-t, de azért lehet vele ápolni a sponzorokat.
De a legfontosabb a jövő évi sponzor, mert az tart életben. Számomra mindig a team-sponzor a legfontosabb, mert ez adja a legtöbb lét, ha egyáltalán sikerül fogni. Aztán az engine, mert ha lehet, akkor jó lenne egy works sponzor. (Pénzt hoz, és lehet fejleszteni.)
Utána már inkább cash-ben nyomulok, de mellette 25-30 % a fuel, és a tyre, mert az mindenféleképpen kell, hogy indulni tudjak.
A taktika: első fordulóban 5 % (rossz emberekkel 10) minen sponzórjelöltre, aztán a fenti sorrendben mindenki aki nem VIP-nél nyomul. Sietni kell, mert a többiek is sietnek.
Taktika: remélem tesztesz, és használod a set-up pontotkat, mert anélkül nehéz...
A gumikról írtam mrá korábban egy minden pályára kiterjedő taktikát.
flying lap mehet az edzésen, de versenyen ne nagyon nyomjuk, mert kikészíti a motort.
az agresszivitással is óvatosan, ha a reliability-je pl a fékeknek 1, akkor a braeking agr. ne legyen 1-2 nél nagyobb, mert nem érünk célba!
H aa motor rigidility-je nem max, akkor a top speed ne legyen 4-nél nagyobb!
kis kocsival muszáj türelmesnek lenni, gyűjtögessük a helyezéseket, esetleg a pontokat.
Jó végigülni a versenyt, mert hátha elkezd ömleni az eső, és akkor bármi lehet, egy jó taktikával még egy kis csapat is lehet pontszerző, ráadásul esőben hullanak a menők mint a legyek.
Megint en..
Akadnak erdekesw gondjaim es remelem,hogy itt majdcsak segit vki..
tehat a legnagyobb problemam a penz!keptelenseg normlaisan sponsorokat szerezni jovore/kinyalni a jelenlegiek segget/meg a 3. dolgot is csinalni!
allandoan sirankoznak a szponzorok es sorra vonjak meg a pizt!!sehogyse akar muxeni..vki igazan megoszthatna,hogy hany szazalekot szokott osztogani ..sponzorok szerzodtetesere es mifelet akar eloszor? team elsonek,aztan cash,majd a tobbi??egyszerre raforditjatok 100%-ot aztan udjaigy a tobbit? es mivan a hospitality-val? arra is kene vagy 40-50%..a vip-ekre kulon kene forditani,vagycsak a quality-re?
kerdes2:az edzesem es a versenybeallitasaim nem az igaziak..jordan-nal kezdem es MINDIG a 9-10. hely az enyim..esetleg soft gumik,de azok meg kakiva mennek a versenyen..megoldas? driver(?) orders is erdekelne..polo az erdekes,ha nagyra allitom a sebesseget es bekapcsolom a flying lapot akkor elkezd sirni,hogy overheating..szal ha vki venne a fardtsagot..megkoszonnem,na..ha mastnem johet mailben-ottvan az adatok kozott!
Elore is thx!
Nekem is sokat segítettetek, mert miután elolvastam a tippeket, utána már benne voltak a pilótáim az első 6-ban, és nem rúgtak ki a cégtól a 6. futam után!
DE!!!!!
El kellett adnom kb. 20% részvény-t (vagy olyasmi), hogy tovább tudjak lépni a versenyeken, pedig a Williams-el voltam.
Végülis sikerült elérnem az 1999-es évadot, de amikor elindítottam egy aranyos kis üzenet fogadott.
A FIA (az a mocsok) kizárt az 1999-es évből!!!!!!
Valami olyasmi vádat hoztak fel, hogy a 1999-es kocsim - vagy 1998-as nem tudom már pontosan - design-erei szabálytalanul csináltak valamit!
Kérdés 1: miért nem figyelmeztetett előbb!!!
Kérdés 2: én amikor fejlesztettem a kocsimat, mindent először engyedélyeztettem a FIA-val és csak utánna használtam!
Kérlek titeket, Frank vagy GPW segítsetek mert megőrülök!
Ui.: Ti végigpörgetitek a versenyt vagy normálisan végigülitek???
UDv!
Nagy az en problemam kollegak!
Mar joideje szeretnem megszerezni a progit,dehat 1xuen keptelenseg...szooval,ha vki tud vmi khm dolgot,akkor emailben akar meg is beszelhetnenk a reszleteket! Igen-igen halas lennek erte!
Ha a Rear Wing Braking üzenetre gondolsz, azon a kocsiupgrade nem segít, csak a motor szilárdságának a növelése. Ha ez még várat magára, akkor a top-speed agresszivitást kell levenni 4-esre. (A többi ebből a szempontból lényegtelen, elég a top speed.)
A kocsiupgrade inkább egy kis előnyt jelent később, aerodinamikailag jobb lesz a kocsi.
4 futam alatt ki lehet fejleszteni, de van egy apró trükk. Néha a tesztelés után kicsit már haladtak a munkával a fiúk, és olyankor már azt a státuszt készre lehet állítani. Igaz kisebb lesz a fejlődés, de hamarabb kész. Persze ehhez az kell, hogy a tesztelés előtt állítsuk munkába mérnökeinket.
Azért nem bírja végig mert mint te is írtad a kasztni mégnem igazán jó. Csak ugy nem megy tönkre ha leveszed a pilótáknál az agresszivitást gyorsítást stb kb olyan 3 egységnyire. Így jobban kímélik az autót. Sajnos így nem igazán mennek olyan jól, de ez a jó a játékban :)) Ha majd jobb lesz a kasztni akkor feljebb rakhatod.
Kösz a taktikákat. Már tesztelem őket! :)
Egy fontos kérdésem lenne. A versenyek utolsó harmadában mindig eltörik a hátsó szárny. Emiatt általában ugranak a jó helyzések is. A kocsi hátsó szárnyának upgrade-je az utolsó futamok egyikénél lesz kész. Mit tegyek? Baromira idegesítő elveszíteni a versenyt az utolsó 10-15 kör valamelyikében.
Az agresszió mindenhol közepes, az alsó kapcsolók közül semmi sincs bekapcsolva. Nem is merem használni őket. :)))) (még szétesik a kasztni)
Kösz
Oké, hétfőn felrakom a taktikát. Nem szentírás de nekem bejöttek, van köztük, amihez sokat kellett próbálkozni, van olyan ami elsőre bejött. Lehet, hogy másnak más működik, érdemes próbálkozni, ha nem megy a szekér.
1. kérdés. Nem tom, néha nekem is csinálják, néha nem. Szerintem a pilótától. Coulthard rendszeresen előadta, néha Frentzen is, Hakkinen, Villeneuve soha. De pl Diniz se nagyon. Szerintem abból lehet baj, ha az első pilóta hátrábbról indul mint a 2., aztán az előbbre akarja engedni, és közben más is elmegy mellette.
A tesztelés nagyon fontos, ha pénzed engedi min 200 Mile legyen. Szerelő kb 10-15-20 % legyen a fontosságtól függően. (A setup-ra 15-20, a research, és a fuel-on szoktam takarékoskodni, oda csak 10%)
Pilóták: a két versenypilóta 50-50% set-up, és development, illetve ha a development fejlesztés alatt, akkor 100% set-up.
A tesztpilótát kell a többivel foglakoztatni. A gyárat érdemes fejleszteni, de rohadt sokba kerül, szóval óvatosan. Szélcsatornát lehet bérelni is, azt kerül a legtöbbe megépíteni. Ha valamelyik részlege a gyárnak fejlesztett, akkor ott gyorsabban/hatékonyabban megy a munka. A nagyobb gyárba több munkás fér, ergo gyorsabban megy a munka (kevesebb % elég az egyes feladatokhoz) ezért azt is érdemes, de 1milka az ára. Tehát szerintem előbb legyen egy szilárd pénzügyi háttér, jó szponzorok, és ha látod, hogy belefér a költségvetésbe (könnyű kiszámolni, mert ha pl 2-300 ezer $ a futamonkénti nyereség, akkor egy futamonkénti 100-150e $-ros beruházás még éppen belefér) akkor jó. De ha szűkös a pénztárca, akkor ezek nélkül is meg lehet élni.
Szerintem a legfontosabb: 1 jó tervező, és 1 jó mérnök. Ezekért megéri költeni, máshol lehet fogni.
Diniz szuper jó pilóta, fizet marha sok pénzt, és jól vezet! Ha tehetitek szerződtessétek!
a rajtnál mitől függ az , hogy a 4. pozicióból rajtoló versenyzőm, az első kanyar után ne 14. legyen?
hány tesztkört szoktál futni verseny előtt, és hány százalék embert viszel oda?
a "gyárat" érdemes fejleszteni? gondolok itt a szélcsatornára.
most ennyi, ha jobban belemélyedek lesz több is. :))))
Na jó vigye kánya!
Szóval a verseny:
Kezdjük az edzéssel. Az első mért köt mérsékelt (közepes) agresszivitással szoktam csinálni, hagy legyen egy jó idő. Aztán utána felveszam maxra az agresszivitást. Ilyenkor néhány pályán előfordul, hogy a motro túlmelegszik, és állapota körönként 1 pontot csökken. Ezen nem lehet segíteni, ezért nem kell az elsőt megnyomni, hogy a motor bírja végig.
A gyors körnél mindig legyen bekapcsolva a flying lap, de hát ez természetes.
Az időjárásnak megfelelő gumi döntő lehet, wet-nél még intermediete (kivéve Villeneuve), nagyon vizesnél meg már csak esőgumi jöhet szóba. A program egyébként érdekesen számol, uis, ha egy esős edzésen a gyors köröd utolsó 10 méterén kapcsol wet-re, és szárasz gumin mész, akkor hiába 10 méter, kb 5-6 mp-et (esetleg többet) hozzáad a köridőhöz, tehát az számít, hogy a kör végén milyen pálya van.
Üzemanyag maximum 3 körre, nincs értelme taktikázni.
A versenyen kíválóan van megcsinálva a program, uis sok múlik a boxtatktikán. Ha érdekel valakit, felrakom a nekem bejött taktikákat pályánként. (Gumiválasztás+boxkiállások száma)
A top-speed agresszivitást ne vegyük magasra, ha a motor szilárdsága nem maximális (rigidibility, ha jól emlékszem), uis akkor jön az 'engine vibrating' hiba, és mehetünk boxolni.
Ezért, kezdetben 5-nél ne vegyük magasabbra. Ha works motorszállítónk van, és beleszólhatunk a fejlesztésbe, akkor először a szilárdságot, és a powert fejlesszük a maximumra. Onnantól lehetünk agresszívebbek is.
A 'die or do overtake' kapcsolóval vigyázzunk, uis pilótáink ilyenkor gyakran nekimennek még a lekörözötteknek is.
A flying lap is veszélyes, körönként 1 ponttal ronthatja a motor állapotát. (nem biztos, de lehet.)
Erre van egy apró trükk. A program mindig a kör végén értékel, tehát ha a rajtvonal előtt kikapcsoljuk a flying lap-ot, akkor nem csökken a motor állapota, aztán meg vissza, és nyomhatja.
Mentsünk sűrűn, mert a program néha aljas, és kiküld 10mp-re akkor is ha nem csináltunk semmit (véletlenszámgenerátor ihaj-csuhaj).
(Ezzel kapcsolatban egy érdekesség: a múltkor egy esős versenyen beakadt a progi RND-je, és szegény Takagit minden körben kiküldte 10mp-re, figyelmen kívűl hagyott kék zászló miatt. Ha visszajött, akkor megint, és így tovább, egész addig, amikor már 14 (!!!) kör hátrányba volt,és bedöglött az autója:-)))) És közben uezt csinálta szegény Coultharddal is, de csak minden 2. körben.:-))))
Eső esetén fogós kérdés, hoyg mikor menjünk ki kereket cserélni. Amíg nem wet a pálya addig nem kell, de akkor ha vigasztalan az eső ne tétovázzunk, mert esőgumival, vagy átmenetivel sokkal gyorsabbak leszünk, és utolérjük a mezőnyt.
A 2, pilóta a büdös életben nem hajlandó megelőzni az elsőt, sőt mindig maga elé engedi. Ez marha jó pl egy kerékcsere után uis jól leleassít, és elveszíti az előnyét. Ezért mindig a 2. pilóta menjen elsőzör a boxba, uis akkor akkor sincs baj, ha egymás mögé érnek vissza. Fordított esetben bevárja a topdrivert, ami nagy öröm.
Na most ennyi jutott eszembe, ha valakinek kérdése van még írok.
Kedves gpw!
Megyek én lejjebb is, csak szeretnék végre feltérképezni egy teljes 10 éves karriert, hátha jönnek még meglepetések, felfedezések. Ez persze idő, de ha mindig az első évet játszom, akkor sosem tudom meg mennyire keményednek a fiúk a végére.
Egy apró kiegészítés ahhoz amit írtál: Nekem a tyre szponzornál nincs bónuszom, mégis részt veszek a fejlesztésben. Nem tudom engine-nél mi van, mert ott a mercit lenyúltam, maximális bónuszokkal. (Sajnos:-)
A liszenccel én is próbálkoztam, de nem nagy durranás, mert év végén mindig megszűnik. Néhány jó szponzor többet ér.
Ja igen, maximálisan egyetértek, egy works szerződés egy gyenge motorral többet ér mint egy jó motorral a partner, vagy ügyfél.
Még az igazoltatással: ha nagyon kakis a helyzet, lehet egy kicsit "csalni": ha valakit nagyon meg akarunk szerezni, akkor mentsünk, és próbálkozzunk mindig ajánlani neki amit kér, ha nem elég load, és stb. Uis, néhány kör múlva a jobb embereket lenyúlják a nagyok, nekünk meg maradnak a féllábú pilóták:-) (Első évben nincs ilyen gond, ott lazák a fiúk, hagynak tanulni.-)
Még a finanszírozáshoz: a pénz kb 1/3-a a FIA-tól jön, az pedig a FIA rangsorunktól függ (FIA/Ranking menü), ami nem azonos VB helyünkkel. Ez leginkább a teljesítményünkön alapszik, de pl jobban értékel valakit akinek mindkét kocsija célba ér, mint akinek rendszeresen 1 de az az első hatban. Tehát próbáljátok célba vinni a kocsikat, még ha nem is szereznek pontot, jobb mintha 5 körön át vezet, majd kiesik.
Na akkor további jótanácsok, azoknak akik még most ismerkednek. Szóval technikai fejlesztések:
1) Mérnökeink ha ráérnek csináljanak driving aids-eket, ezek kicsit javítanak a kocsin. Mindig engedélyeztessük a FIA-val, mert különben kizárnak. Az első évben nyomjuk meg ezt a területet, mert a 2. évben általában nem engedélyezi a FIA.
2) Tesztelés: A két pilótát állítsuk a set-up/developmentre, a tesztpilótát a többire. (Ha nem így teszünk írnak nekünk kedves levelet, hogy mit csináljunk...) Tesztpilótát ha nincs vegyünk olcsón lehet kilóra venni, megéri, mert nélküle lassú a fejlesztés. (Néha érdekes módón baromi nagy championship bonus-t kérnek, hát azt kaphatna, mert az csak akkor jár, ha vb-k lesznek:-)))
A set-up teszt feéhasználásról majd később (esetleg gpw mint váltótárs:-) a development először az autó megismerését teszi lehetővé, majd a rejtett hibákat segít feltárni amit a disegn-nál tudnak zseniális mérnökein orvosolni. Ha kész vannak, lehet upgrade-elni a karosszériát, és jobb lesz az autó.
A research a jövő évi kocsi tervezését segíti, atöbbit akkor érdemes csinálni ha partner, vagy works szerződésünk van, uis akkor fejleszthetjük a motort/fuelt/gumit.
3) Ha nagyon vacak a kocsink ne nagyon költsünk a fejlesztésekre, inkább gyűjtsük a pénzt a jövő évre, és próbáljunk 5*-os embereket venni, és célba érni.
4) a technika fejlesztésénél év vége felé szintén dönt a FIA, mi maradhat meg jövőre. Az év hátralévő részében azt kell nyomatni, mert a többi fejlesztés elvész.
Na jó akkor még pár szó a racing menűről:
a set-up-nál használhatjuk fel a tesztelésen szerzett set-up pontokat. Lehetőleg legyen 10. Ha gyenge a csapat, akkor próbáljunk meg esetleg egy pilótát segíteni mind a 10-zel.
A csapat sorrendet ne kavargassuk, mert nem segít, másrészt megsértődnek a pilóták, ha nem a szerződésüknek megfelelő poszton mennek, és nem fognak tesztelni, és engedelmeskedni a versenyeken.
A box-hatékonyság legyen maximális, mert különben lesznek gondjaink a versenyeken.
Na szerintem aki még most ismerkedik a játékkal annak a versenyről érdemes lenne még pár szót írni, én most befejezem, de remélem gpw folytatja...
Végre beindult ez a fórum.Én is játszom ezzel a játékkal a 2000-es adatokkal.Az Arrows-t indítottam el. Az első évben a pilótáim az erős középmezőnyhöz taroztak és szereztek egy győzelmet egy esős versenyen.Ennek köszönhetően lett egy motorszerződésem a BMW-vel igaaz csak ellátó szinten de legalább nem kellett fizetni érte.2 évre leszerződtem a egy nagy szpnzorral aki fizetett 23milkót egy évre.Pilótának Buttont és Dinizt nyertem meg mindkettőt 3 évre.Diniz fizető és a szponzoroknak köszönhetően nem kellett aggódnom az anyagiak miatt,és elkezdtem bővíteni a gyárat.A következő év nagyon szar lett mivel későn készültek el az autók és csak 20%-sak voltak ezért el sem tudtam indulni sok versenyen de az év vége felé jobb lett az autó.A mostani év a harmadik a csapat nagyon jó az első 10-ben simán benne vannak a pilóták sokszor első helyekért harcolnak.Button második a vb-ben!A következő évre a Peugoet-tal szerződtem le méghozzá Works szinet így fizett 10milkót!Van egy tőkeerősebb szponzorom is,így a következő évben szerintem nem lesz sok esélye a többi csapatnak.Hát ennyi remélem nem untattam senkit.Nagyon jó felhozni egy kis csapatott.
Kedves Frank!
Csillagos ötös! Most már tényleg érdemes lenne kipróbálni magad mondjuk egy Arrows vagy Sauber élén, később aztán lehet még lejjebb menni....
Most a szponzorokhoz mondanék pár szót inkább a kis csapatok szemszögéből. Ha kicsi vagy és jó szponzorokat akarsz mindenképpen magas minőségű Chief Commercial-t keress.Persze lehet, hogy egyik sem akar hozzád igazolni (de lehet hogy igen-ehhez nem árt sokat ígérni neki)ilyenkor még a szerencsében mindíg lehet bízni: a leszerződtetett 2 vagy 3 csillagos tudása "ugrik" egyet a következő évben.Ha team szponnzor nem jön össze (a nagyok mindet elhappolták)a legtöbbet fizető cash szponzort rá lehet beszélni, hogy duplázza meg az apanázst, cserébe viszont team szponzori minősítést adsz neki.Tudom ez nem jelent kánaánt, viszont minden "fillér" itt az életet jelentheti.Az engine, tyre és fuel szponzorok kiválasztásánál éredemes megnézni melyik gyártó milyen tipusú szerződést készül kiadni a következő évre-ennek tükrében érdemes próbálkozni.Ha netalántán sikerül works szerződést kötni(nem lehetetlen)"rágjuk addig a szponzor fülét" amíg bónuszként fejlesztési lehetőséget nem ad hozzá.Fontos tudni: a works szerződés aláírása még nem garancia erre.Ha viszont ez sikerül,egy gyengébb erőforrásból is csodát lehet kihozni.Licensz szerződésekkel is próbálkozhatunk, de csak akkor ha van rá kereslet(demand)Remélem tudtam újat mondani és ha van rá igény időnként fogok más részekről is tippeket adni.Addig is Franky bátyámmal kellemesen elbeszélgetünk itt-remélem.
Sziasztok
Kedves gpw!
Én szerintem nincs köztünk nézeteltérés, én csak azért írtam le az eredményt, hogy érzékeltessem, meg lehet tanulni a játék kezelését. A Williams jó csapat, de az első évben elég vacak a finanszírozása, a motor meg pocsék, nincsenek works szerződései. De valóban az első év nagyon könnyű, gyakorló év aztán kezdődik a hadd-el-hadd. Ezért aztán az első évet főleg arra kell kihasználni, hogy jó embereket/szponzorokat szerezzünk, mert különben 99-től éhen halunk.
A Williams-et tanulni ajánlom mindenkinek, mert nem túl gyenge, nem túl erős, és meg lehet mindent tanulni a játékról. A gpw által említett kisebb csapatokkal szerintem némi tapasztalat után érdemes nekiugrani a játéknak, persze nagyobb kihívás. Szerintem évről évre keményebb lesz a meccs, és így szerintem "ügyes" kézzel még a McLarent is tönkre lehet tenni.
Na akkor most néhány tapasztalati jótanács, először a staff menűből. (gpw, ha valamit kihagyok/rosszul írok szólj, szívesen tanulok, mert mindig új dolgokat fedezek fel még most is.)
1) A csapatból mindenképpen legyen 1 jó vezető, mellé nem feltétlenül kell mégegy topdriver, mert sokba kerül. Diniz elég jó második pilóta, egy jó kocsival jól megy, és ráadásul sokat fizet a posztjáért.
2) Minimum egy top tervezőt, és mérnököt szerezzünk. A jővő évi kocsink (karosszéria) minősége alapvetően az _idei_ tervezőnk minőségétől függ. A többi ürge sem baj, ha jó, de a pénztárcánk szabhat határt.
3) A legénységnél average-től mindenkit kidobhatunk, ha van helyettük jelentkező, és bírjuk pénzzel. Lényeg: a létszám legyen a maximumon, mert különben lassan megy a munka.
4) Olvassuk az újságokat, és az email-eket, érdekes dolgokat írnak. (általában)
Pénzügyek:
1) Az első futam előtt minden potenciális szponzorra állítsunk 5% ürgét, mert a tárgyalás első körében még csak azt mondják meg mit ajánlanak, és nem indul meg a tárgyalás. Ha nem akarunk időt veszíteni, akkor muszáj mindenkivel megnyitni a kört.
2) Egyszerre lehetőleg két szponzorral tárgyalunk kb 30%-30% részvétellel, mert annál többnél sem megy gyorsabban, viszont kifutunk az időből. A fuel szponzor ráér, szerintem az nem valami fontos, de az engine, tyre szponzornál érjük el a works státuszt (w), mert akkor részt vehetünk a fejlesztésben. (ld később.) Azért egy fuel is kell, de nem kell sírni, ha nem works. A cash-nél próbáljuk a jópénzűeket leszüretelni.
3) Ha megvan a szerződés, hagyjunk ott 5% ipsét, mert akkor megkapjuk a bonus-okat.
4) Ha van valami advantage (success, hospitability, tv), akkor használhatjuk a tárgyalás gyorsítására.
5) Hospitability: az elején lehet magas, de ha elkezdődtek a tárgyalások, akkor elég a kétcsillagos minőség, minden energiát nyumjunk a tárgyalásokra. Kivétel: Monaco, ott adjuk meg a szponzornak ami a szponzoré, meghálálja.
6) Figyeljük a sponsor summary-nél, hogy mennyi a support, és ha csökken (meg is írják levélben, hogy unhappy), akkor adjunk neki vip helyet, mert különben, ha nem fixed-terms-es a szerződés, csökkenti az apanázst. min 3 kocka legyen minden szponzornál.
Na ennyit egyenlőre, folytatás később tőlem vagy gpw-től.
Kedves Frank!
Szólj csak minél többet közbe, mert ez a fórum gondolom azért jött létre.Utánanéztem amit írtál és el kell ismernem igazságod van legalább is az első megjegyzésed tekintetében.Mentségemre azt tudom felhozni, hogy én az elejétől elkezdtem az új autó tervezését és mivel bejött nem rágódtam rajta sokat.A Te megoldásod nagy előnye az, hogy addig a mérnököket más projektekre lehet állítani.Ennél a pontnál azonban megszűnik az egyetértés közöttünk, ugyanis a véleményem szerint a Williams egy remek (top)csapat kiváló háttérrel, pilótákkal, szakemberekkel és autókkal egyaránt. Ha gondolod legközelebb részletesen is elmagyarázom miért. Nem akarom a kedvedet elvenni, de aki megismeri a játékot annak egy Williams autóval duplázni nem nagy kunszt, inkább kötelező házi feladat. Nekem pl.ez a Benettonnal is sikerült (Wurz lett a világbajnok)és be is gyüjtöttem mindent: szponzori szerződések, az összes licensz szerződés, remek személyzet a következő évre stb stb... Nem is folytattam, mert nem éreztem benne igazi kihívást. A Jordannal próbálkoztam és képzeld: Hill egyéni világbajnoki címet szerzett, míg a konstruktőrök versenyében 105 ponttal a második lettem a 125 pontos Mc Laren mögött. Az igazi verseny és kihívás inkább a 2. évtől kezdődik, kivéve ha jó csapattal(személyzet) egyből nyersz, mert így a jó körülményeket már csak tartani kell, ami nem egy nehéz feladat, mert egy erős csapathoz mindenki szívesen megy stáb, szponzorok stb, stb...Még valami:azt a megjegyzésemet tartom, hogy a research tesztek az összes projekten dolgozó tervezőt segítik, így a 1999 chassis-n is. Remélem még lesz alkalmunk tapasztalat cserére üdv:gpw
Bocsi a közbeszólásért, de ez nem a legjobb megoldás, ennél egyszerűbb:
Kb az év közepén megírják az újságok, hogy a FIA döntött a jövő évi szabályokról. Addig nem kell semmit csinálni. Akkor mehet az ereszd el a hajam, építheted a köv.évi kocsit, tuttira jó lesz. A tesztelés nem ezért fontos.
Ha van rá érdeklődés szívesen írok néhány tanácsot, miután végigjátszottam mostanra 1 évet, és még 4 versenyt. Az 1998-as Williams-szel, ami nem egy csúcs járgány sikerült mindkét vb címet elhódítani, a második évben, meg toronymagasdan vezetünk.
Ha gondoljátok, és lesz időm leírom a siker titkát.
Lenne egy kérdésem a GPM2-vel kapcsoltban. A második évtől kezdve az autóm állandóan kiesik elekrtonikai hiba miatt. Ez másnál is előfordult, vagy csak az én verzióm ilyen?
Hello!
Röviden: Engineering:Design/1999 Chassis.Itt a starting work ikonra rákattintasz,ezzel elkezdődik a munka.A csapat nagyságától függően 30-40-50% mérnököt állítsál rá a projektre a + gomb segítségével.A jobb oldalon fent találsz egy FIA logót. Amíg az x jel aktív (világít)addig a FIA nem fogadja el a 99-es kasznit.(illegális)Kattints rá az x ikonra, majd a felvillanó szöveg elfogadásával megsemmisíted az eddig végzett munkát. Újra és újra kell kezdened, amíg az x ikon el nem szürkül, ekkor a FIA elfogadja az új karosszériát és be is sorolja egy osztályba.Ezt a FIA szekcióba megnézheted.Közben szorgalmasan tesztelj (Engineering:Testing) mert az itt szerzett kutatási adatokat (research) a mérnökök hasznosítják.Ha végigfutott a projekt, mehetsz megépíteni az autót Engineering:Construction/Build 1999 Car.Min 2 max 4 autót kell építened kell a futó szezon ideje alatt. Jó játékot: Üdv.