Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Várd ki a végét! A hét végén megjönnek az íves geoLine váltók és akkor megprobálom a Salzburgot összerakni! Szerintem sikerülni fog egy ilyen kis helyen is csak még nem tudom, hogy az állomási rész mekkora lesz! No ez a ráknak a fenékje, de mjd lású!
Ha csak 200-220cm a max, akkor egy másik pályatervet ajánlok, bár az sokkal bonyolultabb, viszont lényegesen mozgalmasabb!
Ez a Noch Salzburg pályatrve, amit én RocoLine sínekből építettem meg, némi módosítással, de ennek az adoptációja geoLine sínekre még nem készült el. Most csak a saját asztalomról készült fotót tudom megmutatni, de holnap felteszem az eredeti asztal tervét is (mert az a munkahelyemen van éppen). Ennek az asztalnak a befoglaló mérete 200X125cm.
Igen, RocoLine-ból pontosan annyi! Da geoLien-ból 250cm!!! Hídjél nekem, kb. 3 ilyen pályát raktam össze (eladás céljából) az utóbbi 2 évben! A RocoLine egyenesek 230mm-esek, a váltók szintén. Ez geoLine-nál 200mm, a váltóknál 185mm. Ebből adódik, hogy a hossza belefér 250cm-be. Viszont a szélessége a RocoLine-nál csak 110cm, mert ott az ívek és az íves váltő R2/3-sak, ezzel szemben a geoLine-nál R3/4-sek, ezért itt a szélessé 125cm!!!
Nem tudom, hogy mekkora helyed van, de én küldök Neked egy pályatervet, amit ha Roco GeoLine sínekből építesz meg, akkor 125x250 cm- be belefér és egy kicsit változatosabb mint a mostani. Ahogy elnéztem, a jelenlegi sínanyagodhoz már nem sok minden kell (még 3db balos és 2db jobbos kitérő+némi sínanyag+1db Kleinbahn híd+2db egypályás alagút kapu). A pályaterv a Roco "Spiel mit Mir" című kiadványából származik, amiben az egész építés leírása megtalaálható. Igaz, ott RocoLine sínekből van a pálya megépítve, de én már adoptáltam geoLine-ra. Ezért kell a Kleinbahn híd, mert az pontosan 40cm, ami 2db G200-as sín mérete. Némi barkácsolás után a geoLine sínt be lehet tenni a híd ágyazatába (erről is küldök fotót). Sajnos a kiadvány már nincs meg, de nagyon sok készült belőle, így könnyen beszerezhető.
Ha ebben a témában bár miben tudok segíteni-hiányzó cuccok olcsó beszerzése, építési tanácsok, stb.- csak írj (imposztor@vipmail.hu) és én meglátom, mit tehetek az ügy érdekében!!!
A két íves váltót fordított irányba tenném, a külső vágányból lehetne a belsőbe menni.
Így az első állomási csonkád egy Desiró végállomási vágánya is lehetne. A két átmenő fővágányt összekötő váltókapcsolatot meg feltenném az asztalon a felső vágányok közé, a baloldali ívek után, és a Desiró ott jöhetne vissza az állomásodra. És az állomás másik oldalán is az elvett vágány összeköttetést íves- kintről befelé vágánykapcsolattal készíteném el. Tudom ez + 2 íves váltó. De lenne egy helyi motorvonatod, ami elmegy a belső íven balra, majd a külsőről a belsőre beáll a végállomási csonkájára. Hát ennyi, Te kérted a javaslatot nekem elsőre ennyi tellett, Rizmajer.
"Sohasem késő áttervezni" jeligére, csatlakozva Matiz topiktárshoz, ezen a linken egy nem túl nagy alapterületű, de igen változatos vonalvezetésű asztalt találhatsz: http://blog.trainmodeller.hu/tags/terepasztal/
A másolásnak nem vagyok híve, de a jó ötletek átvétele nem szégyen. :-)
Váltókat ívbe tenni. Kör helyett valami érdekesebb vonalvezetést betenni. Bármi jó, csak ne ilyen ovális pálya legyen. Csak 1 szintben gondolkodsz? Nem lehetne két szintes? Máris sokkal változatosabb lenne.
Az íves váltópárt cseréld fel a két balossal, megnő az állomáshossz. Az állomási váltók közül kettőt vigyél át a túlodalra a belső körben, ezáltal lesz egy nyiltvonali kiágazásod, egyben hosszab tili-tolira alkalmad is. További váltók majdani beszerzésével növelheted az iparvágányod kapacitását. Én gyermekkoromban egy dlikört és egy váltót kaptam a Piko Expert dobozban, jókat tudtam átszani vele így is.
Ez rossz hír. Fővonali járművek, egy vicinálisnak is kicsi helyen. Legalább az állomást meghosszabbítanám, hogy ne két-három kocsit lehessen csak utánuk akasztani.
Ekkora helyen csodát nem lehet tenni, sajnos. Igaz, okkal vagy elégedetlen a pályatervvel, nagyon sematikus, sokszor ismétlődő. Milyen járműveid vannak?
A héten meglátogattam a keszthelyi vasúttörténeti múzeumot, majd hazaérve megnéztem az én általam elkészített pályatervet és nagyon elment a kedvem az építéstől. Hogyan lehetne egy kicsit mozgalmassá, tenni a pályát? Szeretném, ha küldenétek javaslatokat, lehetőleleg nem sok sínvásárlással (Roco geoline)! Köszönöm
Az én pályám is nagyon hasonló a tiédhez. Mivel ez is inkább egy ipari jellegű terepasztal, az állomás mögötti részen van egy elég nagy rész, ahol tolatgatni lehet Anyagszükséglete 1db jobbos kitérő, 1db 3 utas váltó és 2db angol váltó plusz jó pár méter sínanyag. De nézd meg a képeket!
Hihetetlen a hasonlóság. Én az íves váltók mellett döntöttem így elég komoly állomás szakaszt kapok,de remélem be is válnak a váltók mert még nem használtam ilyet. Én PIKO-A-t vásárolgatok te mit használtál a terepasztalodhoz. Nekem tetszik az asztalod
Az egyértelmű, hogy 1:1. Jobban megnézve most már én is látom, hogy minden második abroncs csak félkör, és ez az alátamasztás, amit én hiányoltam. Elnézést kérek a hebe-hurgya megfigyelés miatt Battka mestertől!!! Így valóban szakszerű.
Sziasztok! Egy H0-ás terepasztalt építgetek a párommal ami lehet hogy furcsán hangzik,de ő is erőlteti a dolgot :-) Főleg magyar téma és inkább teherszállítás mint személy. Villamosított pálya valami kis közepes vidéki kis állomással. Ez csak egy kezdetleges terv mivel közben építkezni is fogunk most csak kb méreteink vannak.Nem nagy asztal ez inkább csak olyan kikapcsolós dolog. A méret ahol most tartunk az 1,3 X 3,2 méter.Ha van van valakinek ötlete az nyugodtan megoszthatja velünk hogy mit lehetne még változtatni