Keresés

Részletes keresés

BR55szöröske Creative Commons License 2011.08.08 0 0 4747

Szia Gábor!

Nem hiszem hogy BaTTka megsértődött volna azért mert bárki közülünk valamit elnéz.Ez nem a mi stilusunk ,ezt hagyuk az elefántcsonttoronyban élőknek.

Üdv Zsolt 

Előzmény: gezerol68 (4722)
gezerol68 Creative Commons License 2011.08.08 0 0 4746

Szia!

 

Várd ki a végét! A hét végén megjönnek az íves geoLine váltók és akkor megprobálom a Salzburgot összerakni! Szerintem sikerülni fog egy ilyen kis helyen is csak még nem tudom, hogy az állomási rész mekkora lesz! No ez a ráknak a fenékje, de mjd lású!

 

Üdv: Gábor

Előzmény: alsó madárfogás (4744)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.08.08 0 0 4745

"az asztalnak a befoglaló mérete 200X125cm" ...és persze kinek mozgalmas, kinek túlzsúfolt. :-) 

 

Sehogy nem fog egy normális személyvonat elférni, ha ennyi kitérőt és vágányt akarunk rátenni a 2,5 négyzetméterre.

Előzmény: gezerol68 (4743)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.08.08 0 0 4744

Két vágányt nem bír el ennyire kis alapterület, úgy gondolom. A tiéd mekkora egyébként?

Előzmény: Törölt nick (4741)
gezerol68 Creative Commons License 2011.08.08 0 0 4743

Ha csak 200-220cm a max, akkor egy másik pályatervet ajánlok, bár az sokkal bonyolultabb, viszont lényegesen mozgalmasabb!

Ez a Noch Salzburg pályatrve, amit én RocoLine sínekből építettem meg, némi módosítással, de ennek az adoptációja geoLine sínekre még nem készült el. Most csak a saját asztalomról készült fotót tudom megmutatni, de holnap felteszem az eredeti asztal tervét is (mert az a munkahelyemen van éppen). Ennek az asztalnak a befoglaló mérete 200X125cm.

 

Előzmény: Törölt nick (4741)
gezerol68 Creative Commons License 2011.08.08 0 0 4742

Szia!

 

Igen, RocoLine-ból pontosan annyi! Da geoLien-ból 250cm!!! Hídjél nekem, kb. 3 ilyen pályát raktam össze (eladás céljából) az utóbbi 2 évben! A RocoLine egyenesek 230mm-esek, a váltók szintén. Ez geoLine-nál 200mm, a váltóknál 185mm. Ebből adódik, hogy a hossza belefér 250cm-be. Viszont a szélessége a RocoLine-nál csak 110cm, mert ott az ívek és az íves váltő R2/3-sak, ezzel szemben a geoLine-nál R3/4-sek, ezért itt a szélessé 125cm!!!

 

Üdv: Gábor

Előzmény: Törölt nick (4741)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.08 0 0 4741

Ez 3 méter 10, 2 méter 20-ba kell beférni. Este csinálok egy vázlatot a kanyarban fekvős állomásos minimál helyigényű pályából.

Mondjuk a két vágányos vonalat beszorítani ennyi helyre - na én megcsináltam már de soha többet nem akarok ilyet.

 

Előzmény: gezerol68 (4740)
gezerol68 Creative Commons License 2011.08.08 0 0 4740

Szia!

 

Nem tudom, hogy mekkora helyed van, de én küldök Neked egy pályatervet, amit ha Roco GeoLine sínekből építesz meg, akkor 125x250 cm- be belefér és egy kicsit változatosabb mint a mostani. Ahogy elnéztem, a jelenlegi sínanyagodhoz már nem sok minden kell (még 3db balos és 2db jobbos kitérő+némi sínanyag+1db Kleinbahn híd+2db egypályás alagút kapu). A pályaterv a Roco "Spiel mit Mir" című kiadványából származik, amiben az egész építés leírása megtalaálható. Igaz, ott RocoLine sínekből van a pálya megépítve, de én már adoptáltam geoLine-ra. Ezért kell a Kleinbahn híd, mert az pontosan 40cm, ami 2db G200-as sín mérete. Némi barkácsolás után a geoLine sínt be lehet tenni a híd ágyazatába (erről is küldök fotót). Sajnos a kiadvány már nincs meg, de nagyon sok készült belőle, így könnyen beszerezhető.

 

 

        

 

Ha ebben a témában bár miben tudok segíteni-hiányzó cuccok olcsó beszerzése, építési tanácsok, stb.- csak írj (imposztor@vipmail.hu) és én meglátom, mit tehetek az ügy érdekében!!!

 

Üdv: Gábor

Előzmény: tompa101 (4726)
rizibácsi Creative Commons License 2011.08.08 0 0 4739

Szia tompa101!

A két íves váltót fordított irányba tenném, a külső vágányból lehetne a belsőbe menni.

Így az első állomási csonkád egy Desiró végállomási vágánya is lehetne. A két átmenő fővágányt összekötő váltókapcsolatot meg feltenném az asztalon a felső vágányok közé, a baloldali ívek után, és a Desiró ott jöhetne vissza az állomásodra. És az állomás másik oldalán is az elvett vágány összeköttetést íves- kintről befelé vágánykapcsolattal készíteném el. Tudom ez + 2 íves váltó. De lenne egy helyi motorvonatod, ami elmegy a belső íven balra, majd a külsőről a belsőre beáll a végállomási csonkájára. Hát ennyi, Te kérted a javaslatot nekem elsőre ennyi tellett, Rizmajer. 

Előzmény: tompa101 (4726)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.08.08 0 0 4738

"Sohasem késő áttervezni" jeligére, csatlakozva Matiz topiktárshoz, ezen a linken egy nem túl nagy alapterületű, de igen változatos vonalvezetésű asztalt találhatsz: http://blog.trainmodeller.hu/tags/terepasztal/

A másolásnak nem vagyok híve, de a jó ötletek átvétele nem szégyen. :-)

Előzmény: tompa101 (4729)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.08 0 0 4737

Váltókat ívbe tenni. Kör helyett valami érdekesebb vonalvezetést betenni. Bármi jó, csak ne ilyen ovális pálya legyen. Csak 1 szintben gondolkodsz? Nem lehetne két szintes? Máris sokkal változatosabb lenne.

Előzmény: tompa101 (4726)
gezerol68 Creative Commons License 2011.08.08 0 0 4736

Szia!

 

Az eredeti szakmám épületgépész, de van papírom ital-BÜFÉ árú eladó és melegkonyhás üzletvezető szakmákról is.:)

Szívesen segítek a zuhany megtervezésében, de nem hiszem, hogy nagyon tervezni kéne! De írd le, hogy miben segíthetek,már ha tudok! 

 

Üdv: Gábor

Előzmény: dude78 (4735)
dude78 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4735

Ja most látom, továbbolvasva, hogy mi a szakmád - nem baj, lehet bővíteni. :)

Tényleg, nem akarnál segíteni, ha megkérlek, egy kerti-hordós-zuhanyzószett megtervezésében? :)

Előzmény: dude78 (4734)
dude78 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4734

Nem kéne neked a vendéglátás-gasztronómia területén dolgoznod? :))

Vagy már most is ott dolgozol?

Előzmény: gezerol68 (4708)
dude78 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4733

Köszi, de mivel nem építettem még ilyet, ezért nem lennék sokkal előrébb a hordókkal. :)

Előzmény: TTzozo (4701)
87modell Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4732

Szia!

Küldtem mailban egy kis segítséget!

üdv.

Előzmény: tompa101 (4726)
róbertke Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4731

Az íves váltópárt cseréld fel a két balossal, megnő az állomáshossz. Az állomási váltók közül kettőt vigyél át a túlodalra a belső körben, ezáltal lesz egy nyiltvonali kiágazásod, egyben hosszab tili-tolira alkalmad is. További váltók majdani beszerzésével növelheted az iparvágányod kapacitását. Én gyermekkoromban egy dlikört és egy váltót kaptam a Piko Expert dobozban, jókat tudtam átszani vele így is. 

Előzmény: tompa101 (4726)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4730

Ez rossz hír. Fővonali járművek, egy vicinálisnak is kicsi helyen. Legalább az állomást meghosszabbítanám, hogy ne két-három kocsit lehessen csak utánuk akasztani.

Előzmény: tompa101 (4729)
tompa101 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4729

A pályán magyar mozdonyok mennének (M41, M61, M62, V43, Tau) és személykocsikat húznak.

Előzmény: alsó madárfogás (4727)
SchefferJ Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4728

Én is megnéztem a keszthelyi terepasztalt a héten.

 

A pálya pazar, az építés monumentális, nagy helyen, sok minden van.

 

(Azért lehet találni olyan részeket is, ahol csak oda vannak dobálva a házak és elég sivár, kopár a terep, de szerencsére nem ez a jellemző)

 

Nem tudom, hogy éjszaka hogy mutathat, mert gondolom úgy elég kevesen láthatják az asztalt.

 

 

alsó madárfogás Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4727

Ekkora helyen csodát nem lehet tenni, sajnos. Igaz, okkal vagy elégedetlen a pályatervvel, nagyon sematikus, sokszor ismétlődő. Milyen járműveid vannak?

Előzmény: tompa101 (4726)
tompa101 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4726

A héten meglátogattam a keszthelyi vasúttörténeti múzeumot, majd hazaérve megnéztem az én általam elkészített pályatervet és nagyon elment a kedvem az építéstől. Hogyan lehetne egy kicsit mozgalmassá, tenni a pályát? Szeretném, ha küldenétek javaslatokat, lehetőleleg nem sok sínvásárlással (Roco geoline)! Köszönöm

 

sxapuka Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4725

Piko A

Előzmény: M-62 team (4723)
gezerol68 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4724

Szia!

 

Az én pályám is nagyon hasonló a tiédhez. Mivel ez is inkább egy ipari jellegű terepasztal, az állomás mögötti részen van egy elég nagy rész, ahol tolatgatni lehet Anyagszükséglete 1db jobbos kitérő, 1db 3 utas váltó és 2db angol váltó plusz jó pár méter sínanyag. De nézd meg a képeket!

 

 

     

Előzmény: M-62 team (4720)
M-62 team Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4723

Hihetetlen a hasonlóság. Én az íves váltók mellett döntöttem így elég komoly állomás szakaszt kapok,de remélem be is válnak a váltók mert még nem használtam ilyet. Én PIKO-A-t vásárolgatok te mit használtál a terepasztalodhoz. Nekem tetszik az asztalod

Előzmény: sxapuka (4721)
gezerol68 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4722

Szia Zsolt!

 

Az egyértelmű, hogy 1:1. Jobban megnézve most már én is látom, hogy minden második abroncs csak félkör, és ez az alátamasztás, amit én hiányoltam. Elnézést kérek a hebe-hurgya megfigyelés miatt Battka mestertől!!! Így valóban szakszerű.

 

Üdv: Gábor

Előzmény: BR55szöröske (4713)
sxapuka Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4721

Az enyém is hasonló! 250x125

Előzmény: M-62 team (4720)
M-62 team Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4720

Számok nélkül

M-62 team Creative Commons License 2011.08.07 0 0 4719

Sziasztok! Egy H0-ás terepasztalt építgetek a párommal ami lehet hogy furcsán hangzik,de ő is erőlteti a dolgot :-)  Főleg magyar téma és inkább teherszállítás mint személy. Villamosított pálya valami kis közepes vidéki kis állomással. Ez csak egy kezdetleges terv mivel közben építkezni is fogunk most csak kb méreteink vannak.Nem nagy asztal ez inkább csak olyan kikapcsolós dolog. A méret ahol most tartunk az 1,3 X 3,2 méter.Ha van van valakinek ötlete az nyugodtan megoszthatja velünk hogy mit lehetne még változtatni

BaTTka 1 Creative Commons License 2011.08.06 0 0 4718

Ha már csinálunk valamit, akkor azt csináljuk meg rendesen:-)

Előzmény: róbertke (4715)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!