Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

noidea Creative Commons License 2000.07.29 0 0 873
Én ha jól emlékszem, 5 ezer körül vettem databját, és szerintem új volt, igaz, nem márkás. Viszont a tekercsrugóba berakni.... ketten alig tudtuk. Barkácsoltunk egy "célszerszámot" az aluminiumlétra fokai közt :-)
A laprugósba mesekönnyű cserélni.
Előzmény: Tibke (872)
Tibke Creative Commons License 2000.07.28 0 0 872
Valóban a rossz lengéscsillapítók miatt dobálja a hátát.
De em olyan drága a laprugósba. 4000 már újat kapsz.(Gabriel-t)
Én is egy hete cseréltem. Igz, én bontottat raktam bele, de iszonyú jó.
A tekercs rugós változat már húzósabb... Ott 10 ezer felett van a felujított is.(vagy az új?)
Előzmény: noidea (869)
Tomahawk Creative Commons License 2000.07.27 0 0 871
Nos én ezt csak azért írtam le mert amikor ezt láttam, először azt hittem hogy gyorsulási verseny lesz mert bent ültek a trabiban. Csak amikor kiszálltak és megláttam a kezükben a fejszét kissé elszomorodtam és le kellet írnom. Ennyi az egész. Teljesen mindegy hogy ezt rendszeresen rendezik meg vagy sem.
Előzmény: Cabeza de Loco Pedro (860)
ori Creative Commons License 2000.07.27 0 0 870
Üdv a Topiktagoknak!

Nagyon tetszik a topik, jómagam egy Jenő névre hallgató '81 évjáratu Limousine-al pöfögök. Családunk megbecsült darabja, én is felesegem is nagyon szeretjük, nagyon sok mindenen keresztül ment már velünk és még mindig jól tartja magát. Anyósomtól "levetett" járgánya, ő az a fajta, aki úgy vitte le szerelőhöz évente kétszer, hogy nem azt kérdezte "mibe kerül", hanem azt mondta "úgy csinálja, hogy jó legyen!". (A szerelő őcsényi illetőségű, végtelenül lelkiismeretes faszi volt, sajnos öngyilkos lett, én már nem is imsertem, Jenőt magam "fuserálom" bátyám közreműködésével).

Van egy érdekes makacs hibám, aminek nem tudok a végére járni (6V-os, mech. feszszabályozós Trabi).
A múlt télen reggelente hidegben beindítva a motort, a töltés ellenőrző égve maradt, akárhogy túráztattam, nem aludt el. Ékszíj nem csúszott. Kb. 500m autózás után a lámpa rendszerint elkezdett egyre fényesebben világítani, majd jól hallható kattanással meghúzott. Innentől minden oké! Ha leállítom, és újra indítom, akkor is oké! Ha teljesen lehűlt a motor, kezdte előlről.

1. tippem: hőfüggés miatti áramvezetési hiba (hőfüggő átmeneti ellenállás, vagy hőtágulási kontak hiba). De hol?? Minde relevans kábelt sarut leszedtem, megmozgattam, megkapirgáltam, nem segített

2. tippem: feszszabályozó.
Megneztem: ha a tünet fennáll, a feszszabályzó visszáram kapcsolója mintha "beragadós lenne" bekötött állapotban. 2.1. tippem: beégett. Tipp rosz, mert lekötve a kábeleket a fegyverzet vígan mozog. 2.2. tippem aut.villamossági könyv alapján: inverz mágneseződés a visszáram kapcsoló fegyverzetében. Ez egybevág a bekötve "ragadós", lekötve "nem ragadós" megfigyeléssel. Ehhez visszirányú áram kell a visszáram tekercsben, de ez honnan a fenéből jön álló motornál? Az aksiból? De akkor miért nem merül le ettől az aksi hosszú állásnál? (nem merül le!)

Na mindegy, jött a nyár, a dolog "elmúlt". Kb. 2 hete észre vettem, hogy a dinamót már csak 2 laza csavar tartja a háromból, meg persze az ékszíj. Úgy vettem ésre, hogy furcsán csattogott a motor: felnyitottam a tető, láttam, hogy "vitustáncot" jár a dinamó a motor blokkon.
3. csavar rászereltem, ékszíjat megfeszítettem, minden oké.
Következő indításnál a lusta relé meghúzás újra megjelent!!! Csak elég hamar meghúz (3..4 mp világítás után), de hát most ugye +25..35 fok van szemben a téli 0 fokkal (lásd hőfokfüggés korábban).

Mi a fene lehet ez?? Esetleg koszos dinamo szénkefék szorulnak az olajos trutyiban és a szutyok viszkozitása hőfüggő?? Azért gondolom, mert a "rázkódó", laza dinamó esetében rögtön meghúzott...

Tippek?

noidea Creative Commons License 2000.07.27 0 0 869
Az anyag nem sok, pár ezres. A riszálás meg szerintem a halott lengéscsillapítók miatt lehet. Az már drágább buli, 5 ezer körül van darabja, bár függ a rugó típusától is.
Előzmény: Sumo (868)
Sumo Creative Commons License 2000.07.27 0 0 868
no mindegy. szoval szamithatok ked garnitura fekbetet cserevel, es esetleg hegerekevel is.

tudja valaki mennyi lehet ez kb?:)

es a masik gond? az instabil far? (lengescsillapito, kormanymu, centrirozas, melyik lehet?)

Előzmény: noidea (867)
noidea Creative Commons License 2000.07.27 0 0 867
Nem ismerem azt a szerelőt, így fogalmam sincs. De sajét tapasztalat: Egyszer szar volt a fék, és el kellett utaznom, így elvitettem egy "olcsó, de olyan is" szerelőhöz. Megkapmantyúzta, ennyi. Csakhogy: Ha berohad, akkor a henger belső fala sem sima már, rozsdás, érdes lesz. Tehát megér annyit, hogy "gyári" fékhengert tesz az ember a helyére. A pofákat meg ki kell cserélni, ha folyás volt, mert a ferrodo megszívja magát fékolajjal, és még a le is smirglized a felszínét, és jónak látszik, felmelegedés hatására elkezdi "kiizzadni" a maradékot, újra csúszni fog.
Előzmény: Sumo (866)
Sumo Creative Commons License 2000.07.27 0 0 866
meg se moccant se elore, se hatra. kaptam olyan tanacsot is, hogy megfelelo celszerszammal sozzak ra a fekdob szelenek magassagaban a felnire (tehat nem a tengely kozeleben). nem segitett. ugyhogy szetkapas, es lepiszkalas. szerviz csinalta (a baloghoz jarok en is), ugyhogy ok tudjak, mit tettek vele azonkivul, hogy mostmar nem csinalja
Előzmény: noidea (865)
noidea Creative Commons License 2000.07.27 0 0 865
És mit csináltál vele? Csak megjárattad?
Előzmény: Sumo (864)
Sumo Creative Commons License 2000.07.27 0 0 864
hm. hat most nem reg volt egy olyan, hogy jobboldalt hatul beallt a fek, es meg se birtam moccantani. a leszereleshez is szenvedni kellett.
de ez mar jo egy honapja volt, vagy meg regebben
Előzmény: noidea (863)
noidea Creative Commons License 2000.07.27 0 0 863
Nem kilyukad, hanem a karmantyúknál szivárog. Lehet olyan, hogy kb. egyszerre öregszenek el. Ha sokáig áll és begyógyul, akkor különösen, illetve ha szerencsétlenül keveredik két különböző fajtájú fékolaj.
Előzmény: Sumo (862)
Sumo Creative Commons License 2000.07.27 0 0 862
hm. hat az eleg eros lenne, ha egyszerre lukadt volna ki mindket fekhenger...:(
azert koszi.
Előzmény: montague (861)
montague Creative Commons License 2000.07.27 0 0 861
Nem értek hozzá rendesen, tehát csak nagyjából tudom behatárolni, de a minap hallottam pont erről. Szóval valószínűleg valami fékolaj szivárgásról (kifolyásról csöpögésröl stb. nem tudom) lehet szó, ami síkosítja azokat a felületeket, amelyeknek éppenhogy tapadni kellene. Emiatt nem mindig fog rendesen a fék (=csúszik), tehát nem egyforma erővel fékez a két kerék rgo húz. Hol jobbra, hol balra. Ennél többet nem tudok segíteni sry.
Előzmény: Sumo (859)
Cabeza de Loco Pedro Creative Commons License 2000.07.26 0 0 860
Bocsi, hogy beleszolok a Ti topicotokba, de NE DÖLJ BE az RTL klubnak, ez egy, a TÉBOLYGÓ nevü borzalmas müsornak készitett, megrendezett jelenet volt!
Érdemes tudni, hogy néhány statiszta, mikor megtudta, hogy Trabantot kell szétverni, visszalépett...

És hasonló miheztartással kezeld a nyári csiiz ismétlést-válogatást is...
Pedro

Előzmény: Tomahawk (856)
Sumo Creative Commons License 2000.07.26 0 0 859
nah. jelentem, vegigolvastam! :))

februar ota van a masodik drabandom meg. valami vadallat!
78as (csak ket evvel fiatalabb, mint az elozo;)), 96ban vagy 98ban felujitott kaszni+motor. mint a raketa, ugy megy. pecsrol 4emberrel 100 vegig, es nem nyomtam tovig csak neha, elozeskor.

most csereltek kipufogo kozepcsovet (a ket dob kozotti reszt), azota valahonnan bejon a gaz a zutasterbe. elso dob csere kene?

a masik, ami ennel fontosabb: ket het mulva megyunk hosszu idore nyaralni (ket het), es furcsa dolgokat alkot a fek es a futomu.
- ha egyenesen megyek, minden egyes zokkeno balra dobja a trabicsek segget.
- a fek pedig neha balra, neha jobbra kegyetlenul huz. teljesen rapszodikusan, vagy semerre, vagy jobbra, vagy balra.

valami otletetek van, hogy ezeknek mihez van koze?

ló2 Creative Commons License 2000.07.26 0 0 858
Kössz a címet Grg!
Előzmény: Grg (855)
Grg Creative Commons License 2000.07.26 0 0 857
Hát ez nagyon szomorú, bár attól függ milyen Trabik volak, működőképesek, vagy roncstelepről szerzett másra már nem használható. Igaz, olyan Trabi nincs amelyik roncstelepen végezné, ugyanis a kivénhedt Trabik kiváló alkatrészbázisként szolgálnak tovább :-)
Azért kiváncsi lennék milyen reakciót vátana ki, ha mondjuk egy golffal vagy bogárral csinálnának ilyet. (Bár gondolom ez a szervezőknek eszébe sem jutott, hisz a többség nyilván golfos lehetett, na meg az ugye fém autó, tehát ott nehezebb a feladat)
Előzmény: Tomahawk (856)
Tomahawk Creative Commons License 2000.07.25 0 0 856
Ma láttam az RTL Klubon hogy egy gyöngyösi diszkóban rendszeresen Trabant szétverő versenyt rendeznek. Be is mutatták ahogy 2 csapat időre szétver 1-1 trabantot.
Hááááát engem Trabant tulajdonost igen szívenütött.

Nem akartam hangulatrontó lenni (az voltam?), de le kellett írnom....

Grg Creative Commons License 2000.07.25 0 0 855
Na, megvan a pontos cim is: 1028 Bp., Hidegkúti út 111. Tel: 06-20-936-5484
Előzmény: Grg (853)
kormos4 Creative Commons License 2000.07.25 0 0 854
Senki1 !
A motor beindul?
-ha igen, akkor: az elottem szoloknak igaza lehet..
-ha nem, akkor (szerintem) valoszinuleg a lendkereked anyaja tekeredett le. Ezt onnan veszed eszre, hogy inditaskor a brum-brum-brum helett khaaaaa hangot hallasz. Ha eddig is minden egybevag az altalad tapasztaltakkal, akkor ved le az oninditot (akkku lekot, 2db imbusz ki, onindito ki). ha megvan, benyulsz a lukon (az onindito helyen) es kiskacsoddal (, v. valamilyen segezkozzel) ellenorzod nem-e mozog a lendkerek (aminek te a fogas koszoru reszet latod) ha kezzel nem megy az ellenorzes, akkor vedd ki a ket gyertyat es a ventillatornal fogva forgasd meg kezzel a motort. ha valoban a lendkerek szabadult el, akkor ezt eszre fogod venni.

Ha ez okozza a problemat, akkor nem feltetlenul kell szerelohoz vinni. Ha bator vagy veszel egy konyvet, es kicsereled a lendkerekrogzito anya biztositolemezet (alatetjet). Ha kevesbe vagy bator kerits egy trabantost, aki mar latta hogyan kell kivenni a motort, es ha szerencsed van max. egy ora alatt kicserelitek.

Van szakkonyved? Ha nincs surgosen szerezz be egyet...

Ha nem ez a problema akkor bocs hogy ennyit olvastattalak, d mostmar legalabb ezt is tudod...

Előzmény: Senki1 (845)
Grg Creative Commons License 2000.07.25 0 0 853
Az jó; II. kerben tudok egyet (én is oda szoktam vinni).
Most csak fejből tudnám irni, mert nincs nálam a papir (pedig azt hittem igen), vagy este otthonról beirom majd.
Mindenesetre a Hidegkúti úton van, ha mond ez neked valamit. :-)
No mindegy majd este beirom inkáb pontosan a cimet.
De ami megy fejből:
AUTO-MATA Motorsport egylet, Trabi szakszerviz, 4 éves versenytapasztalattal.
Előzmény: ló2 (852)
ló2 Creative Commons License 2000.07.25 0 0 852
Kössz Grg, nekem a II. vagy a XIII. kerületben lenne jó.
Előzmény: Grg (851)
Grg Creative Commons License 2000.07.25 0 0 851
Hova valósi vagy? (Ha Bp. akkor melyik ker.?)
Előzmény: ló2 (850)
ló2 Creative Commons License 2000.07.25 0 0 850
Sziasztok!

Tegnap óta egy Trabi boldog tulajdonosa vagyok!!! Csúcs ez az érzés!
Viszont: tudna valaki ajánlani egy jó, megbízható szerelőt, aki egy kicsit átnézné?

Köszi.

Mogorva Creative Commons License 2000.07.25 0 0 849
Én azért, mielőtt bármit is tennék, megnézném a féltengelycsuklót...

Aztán tévedhetek is.

Előzmény: Tibke (846)
Tibke Creative Commons License 2000.07.24 0 0 848
Bocsesz, kétszer küldtem el!
Előzmény: Tibke (847)
Tibke Creative Commons License 2000.07.24 0 0 847
Hát, neked szét ment a váltód. A haverommal is ugyanez történt kb. egy héttel ezelőtt.
Utángyártott kuplung volt benne, és azok bizony hamar elfáradnak.
Az anyagdíj 2500 forint volt. Házilag is ki lehet cserélni, de kezdőknek nem ajánlom.
Ha nem igazán értesz a Trabihoz, javaslom inkább a szerelőt.(azzal sajnos nem tudok szolgálni, maximum magammal, de én Fejér megyei vagyok)
Előzmény: Senki1 (845)
Tibke Creative Commons License 2000.07.24 0 0 846
Hát, Neked szétment a kuplungod.
Valószínűleg utángyártott volt benne, és azok hamar elfáradnak.
A haverommal is egy héttel ezelőtt ugyanez történt. 2500 forint volt az anyagdíj. Házilag is ki lehet cserélni, de kevesen vállalkoznak rá. Kezdőknek nem ajánlom. Én szívesen megcsinálnám, csak éppen, én Fejér megyei vagyok. :)
Szóval ha nem igazán értesz hozzá, javaslom a szerelőt.
Előzmény: Senki1 (845)
Senki1 Creative Commons License 2000.07.24 0 0 845
Sziasztok!

Remelem jo helyen jarok. Van egy nagy problemam. A jelenseg az, hogy a trabantomat legutobb hatramenetbe tettem, amikoris kattant egy bazi nagyot. Ezutan mar hiaba tettem sebessegbe (barmelyikbe), nem indul, csak felbog a motor. Kuplung benyomasa nelkul is lehet valtani, de a kuplungon nem erzek semmit, hogy valtozott volna. A valto is ugy mukodik, ahogy eddig (marmint a kapcsolasa). Csak hat amennyit en ertek hozza, sokat nem tudok megallapitani belole. Szoval olyan kerdesem lenne hozzatok, hogy tud-e valaki a leirtakbol valamire kovetkeztetni, tnacsot adni, vagy vigyem szervizbe? Es tud-e valaki ajanlani egy olcso szervizt, ha lehet Bekasmegyer kozeleben, mert csak tolni lehet mar szegenyket, mivel azsincs, ahova a vontatokotelet rakossem, nem mintha lenne amivel elvontatni..?

Elore is koszi a segitseget!

SnK

Tibke Creative Commons License 2000.07.20 0 0 844
Ha esetleg érdekel valakit, leírom, hogyan ültettem meg a haverom Trabantját.
Hátul csak egyszerűen kivettük a laprugók alól a gumipogácsákat.
Elől pedig az 1-3-5 lapokat beraktuk a maradék köteg alá. Fontos, hogy a hajlított végű fenn maradjon, mert különben nagyon lágy lesz.
Jelenleg elég jól fekszik az úton, csak egy keményebb lengéscsillapító kéne bele.(hamar odaveri magát) (Jó a Skoda elsője)
A közeljövőben megterpesztjük a hátsó kereket.(ha sikerül)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!