Én ha jól emlékszem, 5 ezer körül vettem databját, és szerintem új volt, igaz, nem márkás. Viszont a tekercsrugóba berakni.... ketten alig tudtuk. Barkácsoltunk egy "célszerszámot" az aluminiumlétra fokai közt :-)
A laprugósba mesekönnyű cserélni.
Valóban a rossz lengéscsillapítók miatt dobálja a hátát.
De em olyan drága a laprugósba. 4000 már újat kapsz.(Gabriel-t)
Én is egy hete cseréltem. Igz, én bontottat raktam bele, de iszonyú jó.
A tekercs rugós változat már húzósabb... Ott 10 ezer felett van a felujított is.(vagy az új?)
Nos én ezt csak azért írtam le mert amikor ezt láttam, először azt hittem hogy gyorsulási verseny lesz mert bent ültek a trabiban. Csak amikor kiszálltak és megláttam a kezükben a fejszét kissé elszomorodtam és le kellet írnom. Ennyi az egész. Teljesen mindegy hogy ezt rendszeresen rendezik meg vagy sem.
Nagyon tetszik a topik, jómagam egy Jenő névre hallgató '81 évjáratu Limousine-al pöfögök. Családunk megbecsült darabja, én is felesegem is nagyon szeretjük, nagyon sok mindenen keresztül ment már velünk és még mindig jól tartja magát. Anyósomtól "levetett" járgánya, ő az a fajta, aki úgy vitte le szerelőhöz évente kétszer, hogy nem azt kérdezte "mibe kerül", hanem azt mondta "úgy csinálja, hogy jó legyen!". (A szerelő őcsényi illetőségű, végtelenül lelkiismeretes faszi volt, sajnos öngyilkos lett, én már nem is imsertem, Jenőt magam "fuserálom" bátyám közreműködésével).
Van egy érdekes makacs hibám, aminek nem tudok a végére járni (6V-os, mech. feszszabályozós Trabi).
A múlt télen reggelente hidegben beindítva a motort, a töltés ellenőrző égve maradt, akárhogy túráztattam, nem aludt el. Ékszíj nem csúszott. Kb. 500m autózás után a lámpa rendszerint elkezdett egyre fényesebben világítani, majd jól hallható kattanással meghúzott. Innentől minden oké! Ha leállítom, és újra indítom, akkor is oké! Ha teljesen lehűlt a motor, kezdte előlről.
1. tippem: hőfüggés miatti áramvezetési hiba (hőfüggő átmeneti ellenállás, vagy hőtágulási kontak hiba). De hol?? Minde relevans kábelt sarut leszedtem, megmozgattam, megkapirgáltam, nem segített
2. tippem: feszszabályozó.
Megneztem: ha a tünet fennáll, a feszszabályzó visszáram kapcsolója mintha "beragadós lenne" bekötött állapotban. 2.1. tippem: beégett. Tipp rosz, mert lekötve a kábeleket a fegyverzet vígan mozog. 2.2. tippem aut.villamossági könyv alapján: inverz mágneseződés a visszáram kapcsoló fegyverzetében. Ez egybevág a bekötve "ragadós", lekötve "nem ragadós" megfigyeléssel. Ehhez visszirányú áram kell a visszáram tekercsben, de ez honnan a fenéből jön álló motornál? Az aksiból? De akkor miért nem merül le ettől az aksi hosszú állásnál? (nem merül le!)
Na mindegy, jött a nyár, a dolog "elmúlt". Kb. 2 hete észre vettem, hogy a dinamót már csak 2 laza csavar tartja a háromból, meg persze az ékszíj. Úgy vettem ésre, hogy furcsán csattogott a motor: felnyitottam a tető, láttam, hogy "vitustáncot" jár a dinamó a motor blokkon.
3. csavar rászereltem, ékszíjat megfeszítettem, minden oké.
Következő indításnál a lusta relé meghúzás újra megjelent!!! Csak elég hamar meghúz (3..4 mp világítás után), de hát most ugye +25..35 fok van szemben a téli 0 fokkal (lásd hőfokfüggés korábban).
Mi a fene lehet ez?? Esetleg koszos dinamo szénkefék szorulnak az olajos trutyiban és a szutyok viszkozitása hőfüggő?? Azért gondolom, mert a "rázkódó", laza dinamó esetében rögtön meghúzott...
Az anyag nem sok, pár ezres. A riszálás meg szerintem a halott lengéscsillapítók miatt lehet. Az már drágább buli, 5 ezer körül van darabja, bár függ a rugó típusától is.
Nem ismerem azt a szerelőt, így fogalmam sincs. De sajét tapasztalat: Egyszer szar volt a fék, és el kellett utaznom, így elvitettem egy "olcsó, de olyan is" szerelőhöz. Megkapmantyúzta, ennyi. Csakhogy: Ha berohad, akkor a henger belső fala sem sima már, rozsdás, érdes lesz. Tehát megér annyit, hogy "gyári" fékhengert tesz az ember a helyére. A pofákat meg ki kell cserélni, ha folyás volt, mert a ferrodo megszívja magát fékolajjal, és még a le is smirglized a felszínét, és jónak látszik, felmelegedés hatására elkezdi "kiizzadni" a maradékot, újra csúszni fog.
meg se moccant se elore, se hatra. kaptam olyan tanacsot is, hogy megfelelo celszerszammal sozzak ra a fekdob szelenek magassagaban a felnire (tehat nem a tengely kozeleben). nem segitett. ugyhogy szetkapas, es lepiszkalas. szerviz csinalta (a baloghoz jarok en is), ugyhogy ok tudjak, mit tettek vele azonkivul, hogy mostmar nem csinalja
hm. hat most nem reg volt egy olyan, hogy jobboldalt hatul beallt a fek, es meg se birtam moccantani. a leszereleshez is szenvedni kellett.
de ez mar jo egy honapja volt, vagy meg regebben
Nem kilyukad, hanem a karmantyúknál szivárog. Lehet olyan, hogy kb. egyszerre öregszenek el. Ha sokáig áll és begyógyul, akkor különösen, illetve ha szerencsétlenül keveredik két különböző fajtájú fékolaj.
Nem értek hozzá rendesen, tehát csak nagyjából tudom behatárolni, de a minap hallottam pont erről. Szóval valószínűleg valami fékolaj szivárgásról (kifolyásról csöpögésröl stb. nem tudom) lehet szó, ami síkosítja azokat a felületeket, amelyeknek éppenhogy tapadni kellene. Emiatt nem mindig fog rendesen a fék (=csúszik), tehát nem egyforma erővel fékez a két kerék rgo húz. Hol jobbra, hol balra. Ennél többet nem tudok segíteni sry.
Bocsi, hogy beleszolok a Ti topicotokba, de NE DÖLJ BE az RTL klubnak, ez egy, a TÉBOLYGÓ nevü borzalmas müsornak készitett, megrendezett jelenet volt!
Érdemes tudni, hogy néhány statiszta, mikor megtudta, hogy Trabantot kell szétverni, visszalépett...
És hasonló miheztartással kezeld a nyári csiiz ismétlést-válogatást is...
Pedro
februar ota van a masodik drabandom meg. valami vadallat!
78as (csak ket evvel fiatalabb, mint az elozo;)), 96ban vagy 98ban felujitott kaszni+motor. mint a raketa, ugy megy. pecsrol 4emberrel 100 vegig, es nem nyomtam tovig csak neha, elozeskor.
most csereltek kipufogo kozepcsovet (a ket dob kozotti reszt), azota valahonnan bejon a gaz a zutasterbe. elso dob csere kene?
a masik, ami ennel fontosabb: ket het mulva megyunk hosszu idore nyaralni (ket het), es furcsa dolgokat alkot a fek es a futomu.
- ha egyenesen megyek, minden egyes zokkeno balra dobja a trabicsek segget.
- a fek pedig neha balra, neha jobbra kegyetlenul huz. teljesen rapszodikusan, vagy semerre, vagy jobbra, vagy balra.
valami otletetek van, hogy ezeknek mihez van koze?
Hát ez nagyon szomorú, bár attól függ milyen Trabik volak, működőképesek, vagy roncstelepről szerzett másra már nem használható. Igaz, olyan Trabi nincs amelyik roncstelepen végezné, ugyanis a kivénhedt Trabik kiváló alkatrészbázisként szolgálnak tovább :-)
Azért kiváncsi lennék milyen reakciót vátana ki, ha mondjuk egy golffal vagy bogárral csinálnának ilyet. (Bár gondolom ez a szervezőknek eszébe sem jutott, hisz a többség nyilván golfos lehetett, na meg az ugye fém autó, tehát ott nehezebb a feladat)
Ma láttam az RTL Klubon hogy egy gyöngyösi diszkóban rendszeresen Trabant szétverő versenyt rendeznek. Be is mutatták ahogy 2 csapat időre szétver 1-1 trabantot.
Hááááát engem Trabant tulajdonost igen szívenütött.
Nem akartam hangulatrontó lenni (az voltam?), de le kellett írnom....
Senki1 !
A motor beindul?
-ha igen, akkor: az elottem szoloknak igaza lehet..
-ha nem, akkor (szerintem) valoszinuleg a lendkereked anyaja tekeredett le. Ezt onnan veszed eszre, hogy inditaskor a brum-brum-brum helett khaaaaa hangot hallasz. Ha eddig is minden egybevag az altalad tapasztaltakkal, akkor ved le az oninditot (akkku lekot, 2db imbusz ki, onindito ki). ha megvan, benyulsz a lukon (az onindito helyen) es kiskacsoddal (, v. valamilyen segezkozzel) ellenorzod nem-e mozog a lendkerek (aminek te a fogas koszoru reszet latod) ha kezzel nem megy az ellenorzes, akkor vedd ki a ket gyertyat es a ventillatornal fogva forgasd meg kezzel a motort. ha valoban a lendkerek szabadult el, akkor ezt eszre fogod venni.
Ha ez okozza a problemat, akkor nem feltetlenul kell szerelohoz vinni. Ha bator vagy veszel egy konyvet, es kicsereled a lendkerekrogzito anya biztositolemezet (alatetjet). Ha kevesbe vagy bator kerits egy trabantost, aki mar latta hogyan kell kivenni a motort, es ha szerencsed van max. egy ora alatt kicserelitek.
Van szakkonyved? Ha nincs surgosen szerezz be egyet...
Ha nem ez a problema akkor bocs hogy ennyit olvastattalak, d mostmar legalabb ezt is tudod...
Az jó; II. kerben tudok egyet (én is oda szoktam vinni).
Most csak fejből tudnám irni, mert nincs nálam a papir (pedig azt hittem igen), vagy este otthonról beirom majd.
Mindenesetre a Hidegkúti úton van, ha mond ez neked valamit. :-)
No mindegy majd este beirom inkáb pontosan a cimet.
De ami megy fejből:
AUTO-MATA Motorsport egylet, Trabi szakszerviz, 4 éves versenytapasztalattal.
Tegnap óta egy Trabi boldog tulajdonosa vagyok!!! Csúcs ez az érzés!
Viszont: tudna valaki ajánlani egy jó, megbízható szerelőt, aki egy kicsit átnézné?
Hát, neked szét ment a váltód. A haverommal is ugyanez történt kb. egy héttel ezelőtt.
Utángyártott kuplung volt benne, és azok bizony hamar elfáradnak.
Az anyagdíj 2500 forint volt. Házilag is ki lehet cserélni, de kezdőknek nem ajánlom.
Ha nem igazán értesz a Trabihoz, javaslom inkább a szerelőt.(azzal sajnos nem tudok szolgálni, maximum magammal, de én Fejér megyei vagyok)
Hát, Neked szétment a kuplungod.
Valószínűleg utángyártott volt benne, és azok hamar elfáradnak.
A haverommal is egy héttel ezelőtt ugyanez történt. 2500 forint volt az anyagdíj. Házilag is ki lehet cserélni, de kevesen vállalkoznak rá. Kezdőknek nem ajánlom. Én szívesen megcsinálnám, csak éppen, én Fejér megyei vagyok. :)
Szóval ha nem igazán értesz hozzá, javaslom a szerelőt.
Remelem jo helyen jarok. Van egy nagy problemam. A jelenseg az, hogy a trabantomat legutobb hatramenetbe tettem, amikoris kattant egy bazi nagyot. Ezutan mar hiaba tettem sebessegbe (barmelyikbe), nem indul, csak felbog a motor. Kuplung benyomasa nelkul is lehet valtani, de a kuplungon nem erzek semmit, hogy valtozott volna. A valto is ugy mukodik, ahogy eddig (marmint a kapcsolasa). Csak hat amennyit en ertek hozza, sokat nem tudok megallapitani belole. Szoval olyan kerdesem lenne hozzatok, hogy tud-e valaki a leirtakbol valamire kovetkeztetni, tnacsot adni, vagy vigyem szervizbe? Es tud-e valaki ajanlani egy olcso szervizt, ha lehet Bekasmegyer kozeleben, mert csak tolni lehet mar szegenyket, mivel azsincs, ahova a vontatokotelet rakossem, nem mintha lenne amivel elvontatni..?
Ha esetleg érdekel valakit, leírom, hogyan ültettem meg a haverom Trabantját.
Hátul csak egyszerűen kivettük a laprugók alól a gumipogácsákat.
Elől pedig az 1-3-5 lapokat beraktuk a maradék köteg alá. Fontos, hogy a hajlított végű fenn maradjon, mert különben nagyon lágy lesz.
Jelenleg elég jól fekszik az úton, csak egy keményebb lengéscsillapító kéne bele.(hamar odaveri magát) (Jó a Skoda elsője)
A közeljövőben megterpesztjük a hátsó kereket.(ha sikerül)