Még egy megoldás eszembe jutott: ha visszakapom az enyémet, a borítékot eljuttatom hozzád, átírod rajta a címeket stb. és azon küldöd el. Hátha úgy működik.
Van egy tekercs filmem, k-40 ( moviechrome) és a szép sárga tasak, mely igazolja a hívást, sajh' elveszett.Történt e már valakivel valami hasonló ill. mit lehet ilyenkor tenni. Jó felvételeimet szeretném előhivatni. Továbbá érdekelne lehetőleg olcsón további két három tekercs színes kodak 15m , a nyári filmezéses időszakhoz.
Megvan. Nem kell szétszedni. Ez így ahogy van egy előtét-objektív, amelyben minden lencse 2d-be van csiszolva. (Ha jól nézem, valamiféle triplet van benne.) A meopta használati utasítás is ezt mutatja:
láthatóan benne van a gépben a saját lencséje, és az elé csavarozták föl a rectimascopot. Én is kipróbáltam a sajátommal, és nagyjából müx is a dolog. Azért csak nagyjából, mert nincs rectimascop-tartóm a géphez, úgyhogy csak kézzel tartottam elé az anamorfot, és így nem nagyon tudtam a fókuszállítással sokat játszani. Merthogy fókuszt kell állítani a vetítőn, de a rectimascopon is!
Aztán próbáltam feltenni a rectimascopot a kamerára, de az eredeti, 7cm átmérőjű meteor objektívvel vignettál, mint az állat. De még a chinon 722 tip. nagyon alap, 3x zoomos kis áltmérőjű lencsés S8-assal is csak telefotó állásban nem. Szóval most agyalok, hogy hogyan lehetne a kamerához adaptálni - és lehet, hogy sehogy. (Jobban meggondolva vetítéshez készült, 35-50-80mm fókusztávolságú objektívekhez... felvételnél viszont ezeknél jóval rövidebb fókuszokat használunk.)
Üdver! Figy, ha megvan a Rectimascope, légyszives próbáld szétszedni két felé, ahogy írtam (obi+anamorf), mert ha műxik, akkor tudok még szerezni...nekem az munkaeszköz :) Szép lesz az a 24:9-es formátum ;) Peppe
Az elektromos gépek közül egy csomó típus tud 54 kocka sebességet. A csúcs a Beaulieu gépek voltak super 8-ban, azok 80 kockáig is felmentek.
Zapkorte: A 8 blende kicsit sok lenne! :) Ha például 25 kockánál 5,6-os az írisz, akkor 150-nél 2 fél a blende, tehát pontosan 2,5 blende értékkel kell rányitni. Hiszen egy 50 kockás snitthez kétszer annyi fény kell, mint egy 25-öshöz. Itt egy kis példa:
S8-ban nem nagyon voltak 36-nál sokkal gyorsabbak az elektromos meghajtás miatt, de a napfényorsós, rugóhuzamú DS8 kamerák között nem volt ritka a 48-64 kép/sec sebesség sem. Ennél sokkal gyorsabban azok sem mennek, a kocsi-törésteszteket meg ilyesmit nagyon speciális kamerákkal csinálják, speciális hordozóanyagú (estar) nagy érzékenységű filmekre.
Gondold csak át: egy 64 kockás sebesség már három és fél rekeszértékkel nagyobb fényerőt kíván mint a 18-as, a 150-es több mint 8 rekeszértékkel! Ahhoz már 250 fokos filmél is SOK fény kell. Mondjuk egy déli napsütés júniusban a minimum.
Üdv! Most nézegetem, hogy lehet szerezni objektív elé anamorf előtétet. Nem tud valaki eladó darabot? Illetve azon gondolkodom, hogy amit 35-ös vetítőkhöz használnak Rectimascop (2x) anamorf objektívet, azt ketté lehet-e szedni, mert lényegesen olcsóbbak (pl. vaterán 3-4e ft körül). A kettészedést úgy értem, hogy normál objektív rész és külön anamorf rész. Az anamorfot valahogy a s8 kamerám elé helyezném, akkor az szerintem működe, és a nagy átmérője miatt nem vignyettálna, mint a wittnernél kapható Kowák.
Üdv! Pepe
Uttóirás: Megvan a S8 tank vateráról (bár még nincs a kezemben... :/ ) De kösz Zapkorte nagyon!
nagyon üt. Misa maci viszi az olimpiai lángot az 1980-as moszkvai olimpiára, és a gonosz boszi (Baba Jaga) el akarja tőle venni, hogy ő gyújthassa be vele a kandellábert. További szereplők a tyúklábon forgó tyeremók, a háromfejű sárkány, valamint a cár atyuska. Kultikus darab, ajánlom a figyelmetekbe. :-)
Üdver! Szerintem megéri a macerát, persze kicsit gáz, hogy +1x vigigkaristolom a filmet, de csak S8ból van 54 kockát bíró, 1.8/7-70-es gépem. A kazettabefűzést meg szivesen leirom bárkinek, hogy hogy találtam ki, egyszerű, kicsit át kell alakitani. Tudom, hogy tartozom páratoknak evvel a hogykellbefűznivel, remélhetőleg pár napon belül elküldom mindenkinek, akinek kell... A lényeg, hogy a kazi másik oldalára is vágok egy kb akkor a nyílást, mint a továbbító oldalon és világosban ráragasztok egy-egy befűzősávot mindkét orsóra, és erre ragasztom világosba a filmet (amit pl. egy jól kitisztított! Niveásdobozba teszek addig szervizorsón, fénymentesen zárva) és sötétbe tekercselem át és kész. Leirom majd pontosabban, csak rajzolni is kell, azt avval vagyok lemaradva... Pepe
Szerintem aligha éri meg a macerát: vaksötétben kettévágni, feltekercselni, az egyik tekercset visszatekercselni (hogy megfelelő oldalon legyen a perforáció), aztán beletenni a kazettába... szerintem ne is próbálkozz vele, nem éri meg azt az irdatlan macerát az a pár méter befűzőfilm, amit a napfényorsós kamerához képest megspórolnál e módon.
Én szeretném kipróbálni a tölthető kazettába foma befűzését. Előtte ketté kell majd vágni és a por is gondot okozhat, pormentes, sötét helyen kell majd nekifogni. Eddig még nem jutott rá időm, meg lusta vagyok, amikor úgyis van ds8-as kamerám is. de a lehetőség elméletileg adott, vagyis a foma kazettázása.Persze erről már esett itt szó.
Fekete-fehér filmben a kodak sem tud már látványos újdonságokat produkálni.
Amit tudni kell: a kodak csak kazettás s8-ast csinál, a foma meg csak orsósat. Tehát egyik sem jó bármelyik kamerába, hanem olyat kell venned, amilyen kamerád van.