A ventillátor lapát együtt forog a vízpumpával egy súrlódó közeg segítségével.Minél nagyobb a fordulat a lapát késik a fordulattal mert nem üzemi hőfokú.
Mikor eléri a kapcsolási hőmérsékletet a viszkón belül összezár és felveszi a vízpumpa fordulatát,ezt onnan tudod,ha felerősödik a ventillátor hangja.
Külön kapcsoló nincsen csak a súrlódás elvén kapcsol be.
Persze ha klímás akkor úgy tudom vészüzemben kapcsolhat az is,legalább is Audiban így működik.
Ez inkább termosztát baj.Valószínű nem zár rendesen,vagy teljesen nyitva van. A pályán haladáskor a nagyobb sebesség miatt jobban lehül a hűtőközeg,míg városban a tötyögéskor jobban feltud melegedni.Sürgős csere javallott.Nem üzemi hőfokon járó motor többet fogyaszt,valamint kopik 1000L.
Erröl a viszkos témárol szeretnék kapni egy kis felvilágosítást.Azzal nem nagyon vagyok tisztába hogy hogyan érzékeli a viszko azt hogy mikor kell bekapcsolnia.Van olyan hogy viszkokapcsolo/érzékelő?És hogyan tudom ellenőrizni azt hogy nekem münködik-e ez rendesen?Igaz nem BMW-röl van szó de ebben is ilyen módon van megoldva.Igazából az a probléma hogy amikor pályán megyek akkor fölmegy a vízhőfok háromnegyedig, de amikor városban megyek akkor faszán középen áll.Tudna nekem ebben valaki segíteni?
"Viszont az előtöltés vezérlés nincs megoldva. Gyárilag az elektromos 2800-as hajszálpontos fordulatszámnál kapta meg a bólintást a komputertől és a tűlöketérzékelős csúcstól a többletüzemanyag megnyitására."
Tegyük rendbe a dolgokat. Az előtöltés azaz előbefecskendezési szögnek semmi köze az üzemanyag többletnek. Az csak a befecsi kezdetét jelenti. Ennek állítását az adagolóban az előtöltés állítő végzi, az elektromoson a vezérlőben fixen letárolt jelleggörbe alaján. Tűlöketérzékelős csúccsal csak ellenőrzi hogy ez valóban végrehajtódott e. A mecha adagolóban is van előtöltés állító mű, csak itt a háznyomás változása meg a fordulatszám alapján állít egy dugattyú. Nem kell neki semmilyen utólagos vezérlést kreálni, benne van az az adagolóban, jól ki van az talállva. Hogy nem érzel pont 2800-nál semmit az azért van mert kicsit más a karakterisztikája, meg valszeg a turbotornyot sem jól kötötték be vagy nincs is rajta, vagy nincs finomhangolva. Lejebb nemrég téma volt hogy hogyan van bekötve szívó illetve turbó dizelen. A mecha adagoló felrakása azért igényel némi állítgatást, főleg ha előtte már el volt tekergetve az előző autóban. De ezekszerint neked az elektromossal jól működött ez a dolog, mert valóban ha jó akkor a sima 324d is rúg egyett mintha valami kis turbo "bekapcsolt" volna. Elég sok tökölés mire ugyanezt a hatást eléred a mecha adagolóval.
Turbósitás nem vészes de más a vezérműtengely az biztos, meg azt nemtudom hogy a simába is van-e dugattyúfenék hűtés, meg trapézgyűrű. de valszeg van.
Sziasztok! Még új vagyok a fórumon, de azt már is kijelenthetem, hogy egy közös és egy eltérő van bennünk. A közös az, hogy BMW –t ápolgatunk a szárnyaink alatt. Az eltérő, hogy az enyémen nincs turbó. 324d (1989) tulajdonos vagyok, és a tanácsotokat kérném. Azért bátorkodtam ide írni, mert már nemrégiben szóba került köztetek a mechanikus és komputeres adagoló közti különbség. Az én autóm az utóbbival volt gyárilag szerelve. A lényeg, hogy mind kettő volt már a kocsimon, és a mechanikus elvitte a pálmát. Viszont az előtöltés vezérlés nincs megoldva. Gyárilag az elektromos 2800-as hajszálpontos fordulatszámnál kapta meg a bólintást a komputertől és a tűlöketérzékelős csúcstól a többletüzemanyag megnyitására. Tudna valaki segíteni ennek a kiépítésében? Vákumvezérlés van a mechanikusnál, de az én autómból, ez alapból hiánycikk. Vajon hogy lehetett ez gyárilag a 87 szeptembere előtt a krómlöksisen, ami még nem volt ETC –s. A turbósításon is elméláztam már, az adagoló ezeknél szerencsére egyre megy, az olajozás meg biztos megoldható. A porlasztó csúcs viszont nem egyforma a d és a td között. Előre is köszönök minden hozzászólást!
Oké akkor majd elnézek vissza a sráchoz!Egyébként nagyon ügyes gyerek,ajánlani tudom mindenkinek,Hajduszoboszlón ténykedik!Mondta is egyébként akkor,hogy olyan eltérés jelentkezhet ettől a csücsköléstől:) hogy amikor ejti vissza a fordszámot akkorkicsit torpan 1200körül...
Azt,hogy sűrgősen az mennyire komoly?Kárt okozhat ez vmiben?
Én másfél évig jártam úgy a kocsival,hogy a szerelők nem jöttek rá a tank AC hibájára.Indult az szegény,van benne 2db akksi az meg bírta tekerni,de kiokoskodtam és kicseréltem.Azután sokkal jobban ondult!Volt rendszernyomás és az adagoló szivattyújának nem kellett csürbölnie annyit.Ezt az OUT csavart viszont nem hátrány cserélni.Milyen gondot tud okozni?
akkor megvan a baj. nagyon a "csucskébe" tette. Vissza kell huzni surgossen. Azért érzed ugy hogy megszunik az uzemanyag ellátás mert visszaszabályoz nullára hirtelen. És akkor érzed aztis hogy puffan és rázkódik döcögösen egyet. Nincs ennek semmi baja az égvilágon, vissza kell tolni kicsit, na ez a nem egyszeru, mert tized mm-ekrol van szo. ennyi a probléma, ne is kutass tovább.
"d"-k tankjában kotorásztam sokat, ott gyakori a kis szivattyu hiba ha leáll rögtön gebasz van de tds-nél nem volt ilyen tapasztalatom, szerintem ha a kosár a helyén van, a csövek jók akkor ott nem lehet probléma, ha xxx ezer km-ig jo volt akkor utána is jonak kell lennie,nem kopik ott semmi, max a kis AC romlik el, de tudtommal ha jó az adagoló szivattyu része még rossz AC-val is üzemel. Talán akkor van baj ha odavered az alját és valami eldeformálódott.
Az adagolón a visszavezető csőnél van az "OUT" csavar, az egy kis szürős szűkítés, ö is felelős a háznyomásért, párszáz froncsi, érdemes kicserélni, mindenhol kapni.