Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

e34tds Creative Commons License 2008.01.09 0 0 1004
És nemlehet az hogy ezzel a "kapcsolási hőmérséklet" érzékelővel van valami gond?
Előzmény: m.racer (1003)
m.racer Creative Commons License 2008.01.09 0 0 1003

A ventillátor lapát együtt forog a vízpumpával egy súrlódó közeg segítségével.Minél nagyobb a fordulat a lapát késik a fordulattal mert nem üzemi hőfokú.

Mikor eléri a kapcsolási hőmérsékletet a viszkón belül összezár és felveszi a vízpumpa fordulatát,ezt onnan tudod,ha felerősödik a ventillátor hangja.

Külön kapcsoló nincsen csak a súrlódás elvén kapcsol be.

Persze ha klímás akkor úgy tudom vészüzemben kapcsolhat az is,legalább is Audiban így működik.

Előzmény: e34tds (995)
m.racer Creative Commons License 2008.01.09 0 0 1002
Köszönöm megkaptam.
Előzmény: gergelytds (994)
123Berti Creative Commons License 2008.01.09 0 0 1001
Szerintem egész biztos nem erre van szükséged.
Előzmény: szomszed007 (905)
gergelytds Creative Commons License 2008.01.09 0 0 1000

"Persze egy megfelelően karbantarott td BMW is örök, mint a nyomorúság.....de valljuk be, akinek ilyen van, soha nem adja el."

 

Apukám! A számból vetted ki a szót! Remélem sokan gondolkodnak még így közülünk...

Előzmény: DonIsu (993)
e34tds Creative Commons License 2008.01.09 0 0 999
Ha nem zárna teljesen vagy mindig nyitva lenne akkor szerintem az lenne hogy nehezen melegedne be és/vagy nem érné el az üzemi hőfokot.
Előzmény: 525tédé (996)
szomszed007 Creative Commons License 2008.01.09 0 0 998

De neki nem épp az a baja hogy nagyon meleg a motor?

 

 

szomszed

Előzmény: 525tédé (996)
szomszed007 Creative Commons License 2008.01.09 0 0 997

Nekem van jó 324TD-m. Pontosabban jó a motorja. Egy adagolóállítás kell és tuti minden.

A többivel van gond, de 200e-ből tuti kis autót lehetne kihozni belőle.

Eladó :)

 

szomszed

Előzmény: DonIsu (993)
525tédé Creative Commons License 2008.01.09 0 0 996
Ez inkább termosztát baj.Valószínű nem zár rendesen,vagy teljesen nyitva van.
A pályán haladáskor a nagyobb sebesség miatt jobban lehül a hűtőközeg,míg városban a tötyögéskor jobban feltud melegedni.Sürgős csere javallott.Nem üzemi hőfokon járó motor többet fogyaszt,valamint kopik 1000L.
Előzmény: e34tds (995)
e34tds Creative Commons License 2008.01.09 0 0 995
Sziasztok!

Erröl a viszkos témárol szeretnék kapni egy kis felvilágosítást.Azzal nem nagyon vagyok tisztába hogy hogyan érzékeli a viszko azt hogy mikor kell bekapcsolnia.Van olyan hogy viszkokapcsolo/érzékelő?És hogyan tudom ellenőrizni azt hogy nekem münködik-e ez rendesen?Igaz nem BMW-röl van szó de ebben is ilyen módon van megoldva.Igazából az a probléma hogy amikor pályán megyek akkor fölmegy a vízhőfok háromnegyedig, de amikor városban megyek akkor faszán középen áll.Tudna nekem ebben valaki segíteni?
gergelytds Creative Commons License 2008.01.09 0 0 994

m.racer

 

Ment mail

DonIsu Creative Commons License 2008.01.09 0 0 993

Isten hozott!

 

Nekem is 324d-m van, 86-os.

Nekem az utólagos turbósítást nem javasolták, mert sok macera, s lehet soha nem lesz az igazi.

Inkább németből egy jó td moci/belógat/motorszám variál/örül.

Engem nem is foglalkoztatott soha igazán, mert napi használatra elég a sima d ereje, s kevesebb a gond vele + tartósabb mint a td.

Persze egy megfelelően karbantarott td BMW is örök, mint a nyomorúság.....de valljuk be, akinek ilyen van, soha nem adja el.

A mech adagoló sokkal jobb, mint a villanyos: megbízhatóbb és jobban állítható.

 

Az előtöltést majd hozzáértőbbek...

Előzmény: _Judge_ (991)
BMW Power Creative Commons License 2008.01.09 0 0 992

Szia

"Viszont az előtöltés vezérlés nincs megoldva. Gyárilag az elektromos 2800-as hajszálpontos fordulatszámnál kapta meg a bólintást a komputertől és a tűlöketérzékelős csúcstól a többletüzemanyag megnyitására."

 

Tegyük rendbe a dolgokat. Az előtöltés azaz előbefecskendezési szögnek semmi köze az üzemanyag többletnek. Az csak a befecsi kezdetét jelenti. Ennek állítását az adagolóban az előtöltés állítő végzi, az elektromoson a vezérlőben fixen letárolt jelleggörbe alaján. Tűlöketérzékelős csúccsal csak ellenőrzi hogy ez valóban végrehajtódott e. A mecha adagolóban is van előtöltés állító mű, csak itt a háznyomás változása meg a fordulatszám alapján állít egy dugattyú. Nem kell neki semmilyen utólagos vezérlést kreálni, benne van az az adagolóban, jól ki van az talállva. Hogy nem érzel pont 2800-nál semmit az azért van mert kicsit más a karakterisztikája, meg valszeg a turbotornyot sem jól kötötték be vagy nincs is rajta, vagy nincs finomhangolva. Lejebb nemrég téma volt hogy hogyan van bekötve szívó illetve turbó dizelen. A mecha adagoló felrakása azért igényel némi állítgatást, főleg ha előtte már el volt tekergetve az előző autóban. De ezekszerint neked az elektromossal jól működött ez a dolog, mert valóban ha jó akkor a sima 324d is rúg egyett mintha valami kis turbo "bekapcsolt" volna. Elég sok tökölés mire ugyanezt a hatást eléred a mecha adagolóval.

Turbósitás nem vészes de más a vezérműtengely az biztos, meg azt nemtudom hogy a simába is van-e dugattyúfenék hűtés, meg trapézgyűrű. de valszeg van.

Előzmény: _Judge_ (991)
_Judge_ Creative Commons License 2008.01.09 0 0 991
Sziasztok!
Még új vagyok a fórumon, de azt már is kijelenthetem, hogy egy közös és egy eltérő van bennünk. A közös az, hogy BMW –t ápolgatunk a szárnyaink alatt. Az eltérő, hogy az enyémen nincs turbó. 324d (1989) tulajdonos vagyok, és a tanácsotokat kérném. Azért bátorkodtam ide írni, mert már nemrégiben szóba került köztetek a mechanikus és komputeres adagoló közti különbség. Az én autóm az utóbbival volt gyárilag szerelve. A lényeg, hogy mind kettő volt már a kocsimon, és a mechanikus elvitte a pálmát. Viszont az előtöltés vezérlés nincs megoldva. Gyárilag az elektromos 2800-as hajszálpontos fordulatszámnál kapta meg a bólintást a komputertől és a tűlöketérzékelős csúcstól a többletüzemanyag megnyitására. Tudna valaki segíteni ennek a kiépítésében? Vákumvezérlés van a mechanikusnál, de az én autómból, ez alapból hiánycikk. Vajon hogy lehetett ez gyárilag a 87 szeptembere előtt a krómlöksisen, ami még nem volt ETC –s. A turbósításon is elméláztam már, az adagoló ezeknél szerencsére egyre megy, az olajozás meg biztos megoldható. A porlasztó csúcs viszont nem egyforma a d és a td között. Előre is köszönök minden hozzászólást!
zoli 76 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 990
szivesen.
Előzmény: m.racer (989)
m.racer Creative Commons License 2008.01.08 0 0 989

Nálunk is hasonlók mondhatnám ugyanyennibe kerülnek a cuccok,de gyári szerettem volna,ez már utángyártott fóbia.

Azért köszönöm a segítséged.

Előzmény: zoli 76 (988)
zoli 76 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 988
Igen
Előzmény: m.racer (987)
m.racer Creative Commons License 2008.01.08 0 0 987
Lángban dolgozol?
Előzmény: zoli 76 (986)
zoli 76 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 986
A graf az vizpumpa csak nem irtam oda.
Előzmény: zoli 76 (985)
zoli 76 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 985

Sachs 42988.- viszkokuplung

 

Graf  18804.-

 

35-40% kedvezményt tudok adni.

Előzmény: m.racer (981)
gergelytds Creative Commons License 2008.01.08 0 0 984
Nem kell gyári, de tudok neked fémlapátos Kolbenschmidt-et.
Előzmény: m.racer (983)
m.racer Creative Commons License 2008.01.07 0 0 983
Ne viccelj,gondoltam gyárit vettem volna,vagy minek?
Előzmény: gergelytds (982)
gergelytds Creative Commons License 2008.01.07 0 0 982

Nincs vízpumpátok?  :)))

 

Küldj egy mailt.

Előzmény: m.racer (981)
m.racer Creative Commons License 2008.01.07 0 0 981

Gergely

 

Szükségem lenne a viszkóra meg a ventillátorra+kibővült a kör a vízpumpával is.

Hogyan juthatok hozzá?

525tds 93 év eleje

BMWKRAFT Creative Commons License 2008.01.06 0 0 980

Szivessen.
Orvosold mihamarabb, nehogy valami baja legyen a kis TD szivecskéjének!
Előzmény: racing74 (979)
racing74 Creative Commons License 2008.01.06 0 0 979
Köszönöm a gyors segítséget.
Előzmény: BMWKRAFT (956)
janek 83 Creative Commons License 2008.01.06 0 0 978

Oké akkor majd elnézek vissza a sráchoz!Egyébként nagyon ügyes gyerek,ajánlani tudom mindenkinek,Hajduszoboszlón ténykedik!Mondta is egyébként akkor,hogy olyan eltérés jelentkezhet ettől a csücsköléstől:) hogy amikor ejti vissza a fordszámot akkorkicsit torpan 1200körül...

Azt,hogy sűrgősen az mennyire komoly?Kárt okozhat ez vmiben?

 

Előzmény: BMW Power (976)
janek 83 Creative Commons License 2008.01.06 0 0 977

Én másfél évig jártam úgy a kocsival,hogy a szerelők nem jöttek rá a tank AC hibájára.Indult az szegény,van benne 2db akksi az meg bírta tekerni,de kiokoskodtam és kicseréltem.Azután sokkal jobban ondult!Volt rendszernyomás és az adagoló szivattyújának nem kellett csürbölnie annyit.Ezt az OUT csavart viszont nem hátrány cserélni.Milyen gondot tud okozni?

94es csúszkás még a lelkem:)

Előzmény: BMW Power (975)
BMW Power Creative Commons License 2008.01.06 0 0 976
akkor megvan a baj. nagyon a "csucskébe" tette. Vissza kell huzni surgossen. Azért érzed ugy hogy megszunik az uzemanyag ellátás mert visszaszabályoz nullára hirtelen. És akkor érzed aztis hogy puffan és rázkódik döcögösen egyet.
Nincs ennek semmi baja az égvilágon, vissza kell tolni kicsit, na ez a nem egyszeru, mert tized mm-ekrol van szo. ennyi a probléma, ne is kutass tovább.
Előzmény: janek 83 (974)
BMW Power Creative Commons License 2008.01.06 0 0 975

"d"-k tankjában kotorásztam sokat, ott gyakori a kis szivattyu hiba ha leáll rögtön gebasz van de tds-nél nem volt ilyen tapasztalatom, szerintem ha a kosár a helyén van, a csövek jók akkor ott nem lehet probléma, ha xxx ezer km-ig jo volt akkor utána is jonak kell lennie,nem kopik ott semmi, max a kis AC romlik el, de tudtommal ha jó az adagoló szivattyu része még rossz AC-val is üzemel. Talán akkor van baj ha odavered az alját és valami eldeformálódott.

Az adagolón a visszavezető csőnél van az "OUT" csavar, az egy kis szürős szűkítés, ö is felelős a háznyomásért, párszáz froncsi, érdemes kicserélni, mindenhol kapni.

 

Potis fej van az adagolón még? mikori auto?

Előzmény: janek 83 (973)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!