Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tatrafan Creative Commons License 2004.11.28 0 0 1429
Nem lehetne kisebb ékszíjtárcsát tenni a ventire meg rövidebb szíjat hogy gyorsabban pörögjön??
Előzmény: T623 (1427)
tatrafan Creative Commons License 2004.11.28 0 0 1428
Zebegénynél járok a Dunakanyarban. Ez a világ legjobb autója. De ezt már írtam... Kár hogy telóról nem tudok képet betenni. Atom!
T623 Creative Commons License 2004.11.28 0 0 1427
Hát én most jottem vissza. A lég hutt, ez igaz. Ilyenkor talán egy kicsit sokat is :-) Amig felmelegedett a motor, addigra 30km mogottem volt ;)
De jobban szereti a hideget mint a meleget, nyáron nagyon kellet vigyáznom át ne hevuljon. Amikor má elege volt a masinának, elkezdett fustologni, és mindjárt tudtam hogy elege van. Ez a díj a nagyobb fúrás-ért ;-)
Előzmény: tatrafan (1425)
poén Creative Commons License 2004.11.28 0 0 1426

Nékem is így rémlik. SAE-lóerőt számolnak még egyáltalán? Én úgy tudom, hogy a DIN-t közlik a gyárak évtizedek óta, ez lett a bevett megoldás.

poén

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (1419)
tatrafan Creative Commons License 2004.11.28 0 0 1425

Ja és mindenkit a léghűtsön! Én most elmegyek egyet túrázni a 613-assal!

Vrümmm, vrümmmmm..........................     :-))))))))))))))

 

 

tatrafan Creative Commons License 2004.11.28 0 0 1424
TÁTRÁSOK EGYESÜLJETEK!!!    :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Tatra603 Creative Commons License 2004.11.28 0 0 1423
Adok én is egy email-t: szigi@c2.hu
Előzmény: keepitretro (1418)
Tatra603 Creative Commons License 2004.11.28 0 0 1422
Keepitretro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Akkor nekünk össze kéne hozni egy találkát, vagy valamit ,mert engem érdekelne az egész cucc, megnézném. Valahogy kommunikálni kéne a forumon kívül is. Ha adsz egy email címet akkor elküldöm a telszámom, vagy valahogy összehozzuk!!!!!! De el ne add másnak!!!! :)
Előzmény: keepitretro (1418)
Tatra603 Creative Commons License 2004.11.28 0 0 1421
Sziasztok!!!!

Amit Riff-Raff írt az pontosan a milyenk volt és az az Orosztanárnő a gimiben az az én Édesanyám. A szeged Radnóti Miklós Gimiről beszélt. az az a sárga tátra. KICSI a VILÁG....
tatrafan Creative Commons License 2004.11.28 0 0 1420
Kösz az adatokat Kami! Ez fönn volt a neten vagy mind kézzel írtad? Te! Valamelyik (péntek?) este kicsit összefüggéstelen hozzászólásokat írtál! Buli volt nálatok? :-)))
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.28 0 0 1419

sae lóerőt ha jól tudom, pl generátor, stb minden nélkül mérik a főtengelyen.

a din le a kiegésztő cuccokkal együtt

 

de lehet, hogy tévedek

:))))

Előzmény: poén (1416)
keepitretro Creative Commons License 2004.11.28 0 0 1418

tatra603: nekem van egy szlovák származású restaurálásra szoruló állapotban (de működő fékek kis kínlódással akár indítható lenne) meg egy konténernyi alkatrésszel. A legtöbb vadi új! Nagyon sok új karosszéria elem stb. 400k-ért akarom (nem akarom:-)) ) adni.

 

 

Előzmény: Tatra603 (1414)
motorkami Creative Commons License 2004.11.28 0 0 1417

Valóban nem kontrolláltam, a 117 LE honnan származik.


Hadd idézem ide az Automobil Revue 1966-os katalógust:

Tatra 2-603

Nagy teljesítményű utazókocsi léghűtéses, 2,5 literes V8-as farmotorral. Korlátozott számú gyártás. 1966 A futómű és a felszerelés fejlesztése.

 

Motoradatok:
12,96 adólóerő, 8 henger V90° elrendezésben (75x70mm) 2472 cm3; Kompresszióviszony 8,2:1, 105 LE (DIN) 5000 ford/percnél, 125 LE (SAE) 5000 ford/percnél, 42 LE(DIN)/l, 50,6 LE(SAE)/l, 17 mkg(DIN) 4000 ford/percnél. Oktánszámigény 84 ROZ

 

Motorkonstrukció:
Farmotor. Függő szelepek, központi vezérműtengely (láncvezérlésű), könnyűfém hengerfejek; száraz hengerhüvelyek; 5 helyen csapágyazott főtengely; főáramú olajszűrő; olajhűtő; 6l motorolaj; ejtőáramú dupla porlasztó JIKOV SSOP; olajfürdős légszűrő. PAL8 gyújtógyertyák; Akkumulátor 12V (2x6) 82Ah, dinamó 300W, léghűtés 2 db axiálventillátorral.

 

Erőátvitel:
Hidraulikus működtetésű száraztengelykapcsoló; 4 fokozatú teljesen szinkronizált sebességváltó (direkt fokozat nélkül), kapcsolás kormányról; spirálfogazású tengelyhajtás; Áttétel 4,1:1 Í(10/41)

 

Áttételek:
I. 3,546:1; II. 2,265:1; III. 1,45:1; IV. 0,96:1 (schnellgang); R 3,42:1

 

Futómű, felfüggesztés:
Önhordó karosszéria; elöl-hátul csavarrúgó, elöl kanyarstabilizátor, lengéscsillapítók (PAL), dobfék, 1266 cm2 teljes felülettel, ATE-szervó, hátsó kerekekre ható kézifék, fogasléces  kormánymű,; Üzemanyagtartály 55 ; köpenyek 6.70-15

 

Karbantartás:
Olajcsere és kenés 4000 kilométerenként.

 

Karosszéria, tömegek, súlyok:
Keréktáv 275 cm, nyomtáv 148,5/140 cm, szabadmagasság 20 cm, fordulókör 11,5 m. Szedán kivitel, 6 ülés, négy ajtó> hossza 506,5 cm, szélesség 191 cm, Magasság 153 cm, üres súly (DIN) 1510 kg, max. összsúly 1980 kg.

 

Menettulajdonságok:
Legnagyobb sebesség: 160 km/h (gyári adat), sebesség 100 ford/percnél IV. fokozatban 31,9 km/h; Teljesítmánysúly 12,kg/LE (SAE); üzemanyagfogyasztás 12,5 l/100km, (utazá) 13,6 l/100 km (gyári adat)

Előzmény: poén (1416)
poén Creative Commons License 2004.11.28 0 0 1416

Ja, nekem is ez jutott az eszembe, csak azt nem vettem számításba, hogy nem feltétlen utolsó szériás 603 kell legyen a szóbanforgó kocsi, amely kapcsán Liener György a '69-es Autótípusokban 105 DIN, és 125 SAE lóerőt közöl. A 117 SAE kijön, ha korai kiadású, 95 (?) DIN pacis 603-ról beszélünk.

poén

 

 

Előzmény: motorkami (1404)
poén Creative Commons License 2004.11.28 0 0 1415

Szeged, narancssárga T603? Ha jól emlékszem, a topik első 10-20 hsz-e körül Riff-Raff kolléga, aki szegedi illetőségű, egy ilyen autóról mesélt...

poén

 

 

 

Tatra603 Creative Commons License 2004.11.27 0 0 1414
Viszont vissza akarom venni attól az embertől aki megvette tőlünk. csak még nem találtam meg, de valszeg hajtóvadásztatot fogok indítani a megtalálására. Most azt tervezem hogy veszek 3-4 autót meg alkatrészeket, és csinálok legalább 2 db ot ami olyan mit a miénk volt. nekem ez egy régi álmom és most meg is valósítom.
Tatra603 Creative Commons License 2004.11.27 0 0 1413
Az autónak az lett a sorsa, hogy el lett adva. SAJNOS. Akkoriban amikor erre a döntésre
jutottak a szülemi akkor volt az az időszak amikor nagyon magas volt a benzin ára, és kicsi a fizetés. Na nem mintha ez ma nem így lenne de akkor volt az a drasztikus változás. azt ne kérdezzétek hogy ez mikor volt, mert nemtom. :) nem emléxem rája. amiket majd felrakok képeket télleg kérek mindenkit hogy ne mérgelődjön hogy nem sok láccik a kocsiból, mert most csak ez a 3 foto van nálam. a többi 200Km -re van tőlem sajnos, mert én Pesten élek a képek meg Szegeden vannak apámnál. de nemsokára megyek értük. :)))))
motorkami Creative Commons License 2004.11.27 0 0 1412

Hihetetlen! És mi lett a sorsa az autónak?

 

Előzmény: Tatra603 (1408)
Tatra603 Creative Commons License 2004.11.27 0 0 1411
Viszont tudok egy Tatra plan-t eladót, de komoly felujításra szorul ha valakit érdekel esetleg akkor szóljon!
Tatra603 Creative Commons License 2004.11.27 0 0 1410
Kinek van esetleg ilyen kocsija eladó?
tatrafan Creative Commons License 2004.11.27 0 0 1409
Beszarás!!!
Előzmény: Tatra603 (1408)
Tatra603 Creative Commons License 2004.11.27 0 0 1408
Nya, utánna néztem és 1959 ben lett véve és a (MOST FIGYU!!) : Forradlami munkásparaszt kormány titkársági kocsija volt (Kádár barátunké) volt legalábbis az első forgalmijában az ő aláírása volt.
T623 Creative Commons License 2004.11.27 0 0 1407
És föleg a hüttö-ventilátorok nélkül ;-) A 613-nak a hüttöventilátorja 5600 U/min-nél cca 17 (most nemtudom hogy kW-t vagy LE-t) fogyaszt el.
Előzmény: motorkami (1404)
Tatra603 Creative Commons License 2004.11.27 0 0 1406
Tatrafan!

Szegeden, 27 évig hajtotta apám. és ha jól emléxem akkor 1963-ban lett véve. de mindjárt utánnanézek!
Előzmény: tatrafan (1400)
Sanyi-ka Creative Commons License 2004.11.27 0 0 1405

OFF És az enyim is az???:-)Kapok róla papirt?

 

 

 

 

 

ON

Előzmény: tatrafan (1402)
motorkami Creative Commons License 2004.11.27 0 0 1404
105 DIN és 117 SAE lóerő. Az ugyanaz, csak a németek felszerelvényezve (dinamó, stb) mérik, az amerikaiak meg anélkül.
Előzmény: poén (1396)
keepitretro Creative Commons License 2004.11.27 0 0 1403

ne offoljunk itt kérem szépen, tessék szépen széjjel oszlani!!

 

(idézet a Kijevi főtéren elhangzottakból :-) )

 

Előzmény: tatrafan (1402)
tatrafan Creative Commons License 2004.11.27 0 0 1402
Kicsit off de beteszem azért. Mindennek van határa!!! Ilyen egy ISO 9002-es műhely???
keepitretro Creative Commons License 2004.11.27 0 0 1401

tatra603: én is nagyon várom!!! Legalább egy képet lécci!!!!!! :-))

 

Előzmény: Tatra603 (1399)
tatrafan Creative Commons License 2004.11.27 0 0 1400
Mikor vette az öreged és meddig használtátok? És ami még érdekes, hogy HOL?
Előzmény: Tatra603 (1399)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!