Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Olyan 7-9 ezer között szokott lenni az épület. Ha a tetőt nem tudod kihozni megfelelő hosszra akkor szintén az Auhagen ad cserépből egész lapot. De jó bármelyik másik gyártó lapja is.
Azért fura az épületek mérete, mert 1:90 - 1:100 méretűek, elvétve találsz csak 1:87-est.
Bal oldal: gyári H0-nak adott épület, jobb oldal valódi 1:87-es épület papírból.
Még egyszer: az esetleges nézetkülönbség messze nem akkora, hogy ne tudnám elfogadni mások elképzelését. Nekem pl. a heppem a hosszú állomás, más jobban örül, ha van "célja" az elindított vonatának egy másik megállóba való érkezéssel.
A Matiz-féle 8-as trükkje az átló hosszúságának kihasználása. Isten bizony nem másoltam, de magam is ezt alkalmazom (a méretek láthatók):
(Ez a majdnem végleges verzió; mivel maradt egy átszelési, a jobb felső sarokba került még egy csonka.)
És igazad van, itt is kell szintemelés, különben hol tűnnek el a vonatok? :-) Sőt, rögtön legelöl a feleslegesnek látszó keresztezés (híddal) épp a saját tézisemet cáfolja; oka a minél hosszabb vonalszakaszonkénti futás.
Igen :):):) azaz még most is építem.........most fogom digitalizálni!
5,5x4m alapterület(kb 160fm sín van beépítve)!!! Múltkor valaki azt írta milyen szép is a nagy asztal...... ez igaz csak 3-5-10szer annyi meló is :):):):):)
Szia! Ma vettem egy PIKO épületet ami inkább valami féle fogadó. Egy kicsit lecsontoztam és már hasonlít is. Van még rajta mit csinálni Máv kerítés hogy ne menjenek csak úgy a sínek közé , lehetnek padok virágládák. A vulcanmodelles dolgokból egész pofás lesz majd. Ami nekem fura , hogy olyan mintha nagy lenne a mozdony az épülethez képest , de lehet hogy csak én érzékelem rosszul.
Ok,értem. A túlzsúfolásnak és sem vagyok már híve (bár az első két asztalnál én is szerettem volna minnél több dolgot megjeleníteni, de szerintem ebbe mindenki beleesik az első asztalánál), a "minnél többet kihozni belőle" alatt inkább azt értettem, hogy egy kör minnél hosszabb legyen. Egy kis asztalnál ez azért fontos (szerintem), mert ha elindúl a szerelvény, annál nincs rosszabb, hogy még látom a végét, de már jön is az eleje! Ez a nyolcas alakkal nyújható a legnagyobbra, viszont így egy híd és némi domborzat elkerülhetetlen.
Ne képzelj valami nagyszabású filozófiai tézist (:-), ezt írtam: "próbálnak kevesebb motívummal kicsit valószerűbb végeredményt elérni". Az első, kb. 16 éve épített terepasztalom kis méretéhez képest rettenetesen túlzsúfolt volt; a most épülő (igaz, 3,1 helyett jó 5 négyzetméteren) egyetlen állomást (átlagos vágányhossz - az átlós vezetés miatt: 2,2 m) és a hozzá vezető vonalakat jeleníti csak meg. Viadukt, hegyorom, körfűtőház nélkül. :-)
Én sem vagyok nagy vita hívő, sőt mindíg a kompromisszumokra törekszem! Ez is lehet a bajon, néha jobb lenne küzdeni az igazamért körömszakadtáig, de hát az ember már 43 évesen nem nagyon változik. Ezért nagyon kiváncsi vagyok a TE hitvallásodra és félre ne érts, ez nem kötekedés, hanem jószándékú érdeklődés, mert én úgy gondolom, hogy ebből lehet tanulni
(mármint ha megismered a másik elképzelését, leszűröd belőle a tanulságot és azt utána magad hasznára fordítod).
Így kérlek, oszd meg velem, a témával kapcsolatos elképzeléseidet, már ha ez nem nagy kérés!
"épít az ember, akkor próbálja meg kihozni a legtöbbet az adott helyből" - ezzel nem értek egyet, de nem is akarok hitvitát generálni. :-) Valakinek úgy tetszik, ahogy te írtad, mások pedig inkább próbálnak kevesebb motívummal kicsit valószerűbb végeredményt elérni. Én a második táborba tartozom, de elfogadom az első ízlését is.
Sajnos van némi igazságod, de ha ennyi hely van, akkor ennyivel kell gazdálkodni! Ha meg már épít az ember, akkor próbálja meg kihozni a legtöbbet az adott helyből. Szerintem ez a terv egy jó kompromisszum a kis hellyel és még kevesebb pénzel rendelkező,
de terpasztal építeni akaró modellező számára. Tudom, hogy ebben a méretarányban legalább egy 4x2 méteres hely volna a minimum, de ez nem mindíg jön össze.
A rajzon sehol! A negyedik képen láthatod az egyik párt, a másik pár az ötödik képen még hiányzó részre kerűl, gyakorlatilag szimetrikusan a másik oldallal. Sajnos nem tudok magasabbról készíteni fotót, mert a garázsba van felállítva és nincs több hely!
Az előbbi okfejtésemből kimaradt az a lehetőség, hogy számítógépről is lehet intézni az ilyesmit.
Ehhez olyan központ kell, amihez valahogy lehet PC-t illeszteni, kellenek a foglaltságjelzők, kell visszajelentés, meg egy szoftver, amivel az egészet kezeled.
"Egyébként ha ugyanezt próbltad megkérdezni, arra nincs egyszerű, boltban megvásárolható, kész megoldás."
De van, épp ezt magyarázom!:-))
ROCO Bremsengenerator, cca. 139Euro + trafó hozzá + a jelzőmodul hozzá + a reedkontaktok hozzá. 8-9 jelző esetében egy kisebb terepasztal árából ki is jön.
Alternatíva, olcsó, egyszerűen telepíthető kategória: Lenz ABC.
CSM150ABC modul 850Ft/db, minden jelzőhöz kell egy. Ehhez semmi más nem kell, csak a jelző, meg fényjelző esetén valamilyen kapcsoló, ami a modult hol beiktatja a DCC jelfolyamba, hol ki. Alakjelzőnél (Viessmann, SIBA) ezt megteszi az a kontakt, ami a jelző állítóművében van. A Lenz-nél ezt a modult BM1-nek hívják, csak egy pöttyet drágább.-)
Még egy követelmény van, olyan dekodereket kell használni, amik ezt az üzemmódot ismerik:
- Tran DCX51 sorozat
- Tran DCX75*
- Lenz Silver
- Lenz Gold
- Kühn 045
- Kühn 065
- ZIMO valamennyi dekodere
- Félve írom, de "csiszolás alatt van" és a hazai DigiTools is tudja.
Alternatíva a High End kategóriában a ZIMO HLU rendszere. De Euroban egy ezresnél nyit a központ.
*: a Tran dekodereknél a hangos verziók (SL75, SL51-4, valamint a kerti vasútba való DCX82, és SL82 sorozat is ismeri ezt a módot.
Ahhoz, hogy a jelző előtt megálljon a vonat magától, ha tilos a jelző, ahhoz kell a ROCO méregdrága vacka (Fékgenerátor, jelzőmodul), vagy ésszel ennek a tizedéből össze lehet hozni a Lenz ABC rendszert használva. Ha még nem vetted meg a vezérlést, akkor a ROCO-t hagyd is a boltban, van annál sokkal jobb is!
A saját ötletemmel gondban vagyok, 3 méter alá nem tudok lemenni az S alakkal, viszont ebből 2 méter 64 centi az állomás hasznos hossza! Pedig jó ötletnek tűnt...