Három órába sörözéssel, részleges józanodással is simán bele fér. Az önindító a vezető láb tere előtt található, a forgattyúsház oldalán. Jó, mert fentről kb. 007 minutum alatt le-fel szerelhető. Szerszám igény egy 17-es csillag, egy 12-es torx, egy 10-es, valamint egy 13-as kulcs. Áramtalanít, vagy az áramkábel leköt az önindítóról (13-assal), de ebben az esetben gondosan szigetelni. A blokk felöli vékony vezeték leköt (10-essel). Felfogató anya meglazít (17-essel) az önindító felöl, eközben ellen tart a (torx-al) a váltó felöl. Felújjítottat, vagy cseredarabot fordított sorrendben felszerel, örül.
Kb. u.a, csak épp a másik oldalon van. Ha nem szereted az égett autószagot, kösd le az akksisarut. Bár, pár oldallal lejjebb emlegettél itt valami gyufát...
Németben tavaly egy éjszaka kifelé menet szétszállt a tds-em vízpumpája, márkaszervízben raktak bele az éjszaka közepén az ügyeletes BMW assistance segélyszolgálatosok márkaszervízben egy újat. Amivel gyárilag anno eredetileg szerelték és szétszállt darabokra törve, az műanyag lapátos volt, de a gyári új már fémlapátos volt, amit beépítettek. :)
Igen, hallottam, hogy ott járt az ember. A gyári tényleg müa. lapátos, nekem most Ruville van benne, ami szintén az (nem volt semmi baj a gyárival, csak az ördög nem alszik), de hogy most KS is az... :(((
Kedves BMW Power! Már mecha adagoló van a verdámon, de régebben ETC-s volt rajta. Holnap rakok föl képet a motorteremről, az adagolón megvannak a helyek a vákumhoz, a turbónyomáshoz, csak le vannak dugózva. egyébként DonIsunak még üzenem, hogy nem füstöl, és jól megy, bele telt vagy 3 órába beállítani helyesen. Nagyon dinamikus így, nagyfater 3000-es merci kafferja régen simán ott hagyott(89le) Az ETC adagoló nagyon lefojtott gyárilag, mondjuk amikor kapcsolta a +kaját akkor már egsz jó volt. Még azvolt vele a tapasztalat, hogy az elektromos adagolóval hidegen az autó rettenetesen kattogott. Most nagyon odaverem a merdzsóját, az autója az enyémhez képest most kispola(na jó azért annyira nem :) ). Az adagolóm már felújított, nagyon pöcre indul vele a kocsi.
Kedves DonIsu Nekem is problémám volt a fordulatszám mérővel de megcsináltam. Nagyon szerencsém volt, mert lehetett volna nagyobb baj is belőle, és nekem a számítógépet beforgatta, az autó össze vissza rángatott. A lényeg, hogy 2X1,2 voltos ceruza akkumlátor volt az én műszerfalamba ami teljesen kifojt, és valószínüleg zárlatos lett. Ezután ezt már nem honorálta az autó, és össze vissza rángatott, a fordulatszámmérő nem ment. Az aksikat kiforrasztottam és kicseréltem. Azóta a műszerfal hibátlan. Az autó utánna rendbe jött.(régen még az ETC-s adaglóval volt az autóm szerelve) Ha esetleg net közelben leszel, vagy lesz neted átküldenél az e-mail címemre a motorteredről néhány képet? Természetesen nem sűrgős, ráér. Nagyon megköszönném, mert a te autódon ott kéne lennie annak a bigyónak amit én keresek. A e-mail címem: diamondcrystal@citromail.hu előre is köszi, ahogy írtam ráér.
Nem tudom hány ezernél mit csinál, mert kezdetektől nem működik a fordszámmérőm (régebben őzikéztem vele sokat, de nem javult meg, aztán feladtam...).
Van egy tartomány, amin a legjobban húz, de nem ránt, inkább símogat. :-))
Képeket egyelőre nem tudok küldeni, de ha végre megy otthon a netem, pótolom...
Annyit érdemes tudnod, h az én kis dízelem nem épp harapós mostanában motorikusan (idén szeretném rendberakni), mert van benne bőven km, s nem én vagyok az első tulaj. :-(((
Ha jól húz a géped, s nem füstöl nagyon, akkor sztem ne piszkáld.
Mivel nem nagyon árulom ezért nem is nagyon kell senkinek :)
Csak 1-2 helyen mondtam. Motorja nagyon jó mivel fel lett újítva, klímára sem kellene sokat költeni, csak apróságok vannak vele ha nem túl igényes az ember. Mivel én az vagyok és miután ráköltöttem 400e forintot, ebben az ütemben még 400e-t rákölthetnék.
Adagoló sem vészes csak bekéne állítani, de ennek ellenére hidegen melegen jól indul az autó. Most meg nem tudom miért, de különösen jól. Kicsit meghajtottam 160-al felmentem Pöstre, gondolom kitisztult, vagy valami ilyesmi.
Első futómű új hátsót akarom rendberakni mert megvan hozzá minden.
áá, az utakon futo 24d-k közül 5ből 1ben működik talán az a csúcs, túl bonyolultan gondolkodol, sokkal primitivebben működik, az ilyen megtorpanásos kihagyásos dolog mind adagolóra v. adagolótetőre vezethető vissza. De most elvesztettem a fonalat, most mecha v még az elektronikus van neked fent?
A plusz kajás dolog amit irtál ugy megy ja, de erről szó volt pár hozzászólással lejebb, a turbósnak a membrán tetejére van kötve a szivócső nyomás, a szivódizelnél meg a membrán aljára értelem szerűen vákum van kötve, az autó vákumköréből. De egy td adagoló áthangolása hogy arra a pici vákum változásra adjon plusz naftát az nem kevés idő. Alapfeltétel egyáltalán hogy legyen alul is bevezetés a membránhoz. Tudni kell hogy más szívódizelen ilyen torony sincs, nem sok értelme, ha jól be van lőve a töltés akkor mindig megkapja az elegenső anyagot.
Egy kis tűlöketérzékelő porlasztócsúcs tapasztalat. Ha a csúcs nem szakadt, attól még lehet autótorpanás. Attól függetlenül, hogy nem jelez be ameddig nincs rá szükség még lehet rossz. Ha a computer nem kap jelzést a csúcstól, a töblet nyitáshoz, tehát nem tud számolni, mivel nincs kapott adat, akkor kb 1 másodperces 0-ás kivezérlést csinál a pedálelektronikát meg lekapcsolja, és a hibakódot bejegyzi. Tehát akkorát torpan a kocsi, mint ha elvennéd a gázt, aztán meg hírtelen ránt, mert attól még visszaadja a pedálvezérlést, a szerencsétlen rájön valahogy, hogy mehet a plusz gázolaj. Ezt nekem a műszerfalon akkor jelezte ki csak, ha a csúcsra szükég volt. Amúgy nem. A kiolvasás mindent megmond, érdemes hibaód kiolvasás után töröni, aztán újra kilovasni. Lehet, hogy a régi hibák is felvannak halmozódva a kompjuterbe. A gyári Bosch tűlökdöső érzékelő 55 pénz körül mozog.(tavaj év végi ár). Érdemes megnyomogatni a gázpedált kicsit jobban. Ha műszerfal akkor sem jelez hibát, minden jól működik. Felhívom a figyelmet, hogy a gyújtás rádásakor az üzemanyagellátó hiba jelző lámpának fel kell villania. (gondoltam megosztom a tapasztalataim, hát ha segít) Amúgy üzenem a Bosch mérnökeinek, hogy elég gyérek! Szerintem ezt egy óvodás is jobban megtervezte volna, elég mebízhatalan! És ezzel elrontottak még megannyi autót.
Na akkor ezt kiprobálom holnap.De ugye akkor kell ezt a "tesztet" elvégezni amikor már "tulmelegedett" a motor, és nem akkor amikor faszán középen van, ugye?
Kedves DonIsu! Te lennél az én emberem. Neked mit csinál az autó 3000 körűl? Ránt egy kövéret? Az adagolókban egyetértünk. Ez a bosch ETC adagoló túl kezdetlges, még nem fort ki. Az én autómon már kettő elpusztult. Az egyik ebből origi új volt 240-ezerbe került az előző tulajnak, aztán közvetlenül enyém lett a kocsi. Tudnál nekem segíteni ebben a kiéptésben? Kérhetnék tőled képeket a motorteredről? Részletesbbek kellenének, mint az adagoló toronyról, vákumcsövének elágazásairól és becsatlakozásairól, stb . Egyébként az adagolóbeálítással nincs problem, mert akkorát megy a kocsi, hogy ma kettesben 1500 tól forgott a kerék kanyarba, ment keresztbe kövérebb gázadással kuplungolás nélkül. Ma pedig nem volt mínusz.
Kedves BMW power 324d hez köszi a hozzászólást! Az előtöltéssel kapcsoatos dolgot kicsit félre véstem de nem értetted félre az elképzelést. A mecha adagolón a plusz kaját egy olyan bigyó kapcsolja, ami még az adagolóhoz kell. Ez valami membrán bigyó ami a turbótorony membránt nem tolja mint a turbónyomás, hanem szívja, ezért kell elméletileg a másik ágára kötni az adagónak. Ez egy amolyan kb 8 centi átmérőjű fém csészealj. Amikor gázt adsz, és kövéret, akkor az adagoló mechanikája elméletileg megengedi a vákumnak, hogy mozdítsa a membránt. Nem tom potosan hogy,ez elpzelés. Erre szeretnék rájönni.
Azért kell így csinálni. A rongyot felcsavarja, szerszámot kirepíti a kezedből, kiütve a veled szembenálló haverod fogát és még a lapát is eltörik... :)) Az újságpapírból max. konfettit csinál. Amúgy a módszer saját fejlesztés és jogvédett R
Nincs ilyen kapcsoló sem,a termosztáthoz hasonlóan működik.Egy anyag ami ha hőt kap, a motor melegét,kitágul ezáltal forgásra kényszeríti a felületeket.
Jelen esetben a vízpumpa által forgatva a lapátot.Teljesen mechanikus dolog zárt nem javítható viszkókuplung a neve,ha rossz csere.Én is most cserélek,.
A visco-kban ezt a szerepet egy bimetál látja el, a hő átadását pedíg olaj. Elég sokat kibír. A legegyszerűbb az újságpapír-teszt : üzemmeleg motornál egy összetekert újságpapírral megpróbálod megállítani a lapátot. Ha jó a visco, akkor a lapátok széttépik az újságot. Ha le tudod lassítani, majd teljesen megállítani, akkor pedíg szar. Vigyázat! Balesetveszélyes!