Teljesen ott van a helyén szinte minden. (egyedül a G# után jövő G helyett van D# :-) A többi olyan precízen van levéve hogy gondolom szándékos ez a csavar. A dob is ok. Az orgona hangja is nagyon jó, a szólók megy egy-az-egybe! Gratula. Ez a B4 variáció jól bejött nálad. Köszi. Zs
Ahogy említetted az ismerősödnek a Deep Purple nóták tetszettek a Balatonon. Feltettem egy ezév márciusában készült felvételt, ami lényegesen jobb minőségű hang szempontból mint a jóval korábban felvett America. Hibák ebben is vannak rendesen és persze a világítás sem volt amatőrkamera barát, de jó kép arról ahogy most szól a csapat... A felvétel idején sajnos a dobosunk Szabó Laci beteg volt, így a Led Zeppelin emlékzenekar dobosa Tatai Tamás segített ki bennünket. A 15 nehéz nótából csak néhányat játszott korábban. Ennek ellenére mindössze két rövid próbán sikerült valamennyire összerázódnunk.
Ime a link: http://youtube.com/watch?v=XCtmcn791B4
- Az 1.0 a TREK-II SSP3 preampról készült, kevesebb presetből áll (kb.12), a hangminták lényegesebben rövidebben loopoltak, kissé fedettebb a hangja.
Gyorsan beszálltam pár koncertbe tesztelni. Az eredmény így is felülmúlta a várakozásaimat. Ezt hallva döntött emellett PresserPicibácsi is.
- A 2.0 az előzőekben szerzett tapasztalatokból lett újból megalkotva.
Most a valaha hallott lexebb hangú B3, a volt A100-asom (No: 17601, Rhoda, Joey) hangját mintáztam be. Lényegesen hosszabb hangmintákkal és loopokkal dolgoztam, 21 presetet készítettem, melyből kettő lábbassz.
- A 2.1 -ben az a változás hogy már folyamatosan változik a hangkép is a hangerő függvényében. Kis hangerőnél vastagon, sziszegősen, keyclickesen szól, nagy hangerőnél megjön a középtartomány folyamatos átmenettel. Lényeges változás, lelke lett a hanxernek. (ingyen upgrade)
A legtöbb szemplerhez fellelhető hangmintagyűjteményben az a gond, hogy egyszerűen a jól-rosszul rögzített mintákat kiosztják a billentyűzetre, de az eredeti hanxer jellegzetességeivel nemigen törődnek. Itt a fentiek alapján más a helyzet és egyenlőre nem találkoztam hasonlóval. A másik lényeges szempont, gyakorlatilag egy ilyen kedvező árú és nagyon jó hangú ESI 2-4000-el -szinti, zongora, orgona- minden egyben a rendelkezésre áll. Az orgonák külön kimeneten vannak a lezlihez.
Az ESI-hez és orgonáláshoz az egyik legjobb billentyűzet a Roland A33. Tudtommal Tambinak van ilyenből felesleges.
Megszereztem a lemezt, es vagy fel eve megvan mar, csak a haverod nem valaszolt a levelre. Hammond-os csemege meg mindig akad, ugyhogy nem fog panaszkodni:-)
szerintem picit érdekes, de így laci-szimuval még tűrhető is lenne, csak azok az erős klattyogások a glissandónál... :(
Amúgy tényleg nem rosz mint kalapácsos szinti ez az MO8! 430 körül adják és ahhoz képest hogy a 800 rugós nagy Yamaha teljes hangbankja és mechanikája benne van, egy őrülten zenei arpeggiator szekcióval...
a teszt... http://www.keyboardmag.com/article/yamaha-mo8/Sep-06/22696
Felébresztették a Kurzweilt is álmából: http://www.kurzweilmusicsystems.com/products.html?Id=1864 ez is baráti 250-ért pláne Kurziéktól
picit drágább mulatsság, de ebbe már Hammond modellező rész is pörög... http://www.kurzweilmusicsystems.com/products.html?Id=1863
Zsolti! Így van, a billentyűkön le kell ragasztani minden márkajelzést egy öles Hammond felírattal! :O
Persze, a bejaratnal egybol balra arulunk mindig faterommal. Lesznek finom Hammond-os LP-k is, (Wild Bill Davis, Jackie Davis, Jimmy McGriff, Booker T, Jimmy Smith...etc)
Azt hiszem, hogy meg van a modular Moog, örülnék ha elküldenéd a patch-et hozzá.
Ami a Hercules 16/12 FW-t illeti az eBay-en vettem kb 350 euróért leszállítva, s most is van egy fent, lehet hogy Te most olcsóbban is megkaphatod, ha szerencséd van. Itt a link hozzá: http://search.ebay.de/Hercules-Firewire_W0QQ_trksidZm37QQfromZR40
Köszönöm a videót, nagyon tetszett, öröm volt hallgatni :)
Szépen kézben vannak az Emo-riffek, gratulálok hozzá!
Mondjuk nekem a B4 hangzása (ezen a felvételen) nem nagyon tetszik, de ez szubjektív. Lehet, hogy csak a felvétel minősége miatt.
Szerintem ha laptopot használsz, a Lucky Man-ben mindenképp a Moog Modular V-re lenne szükséged, még a patch is megvan hozzá, szinte ugyanaz a sound! (Ha véletlenül nincs meg, csak szólj nyugodtan.) Igaz, hogy megeszi a procit, de nagyon szépen szól, én már használtam élőben.
Sok sikert, sok fellépést kívánok a jövőben! Bármilyen Emersonos anyagra van szükséged, szólj, szívesen segítek.
Kicsit off: Hol szerezted be a Hercules hangkarit? Régóta keresek olyan többsávos firewire interface-t, ami zökkenőmentesen műxik alacsony latency-vel. Herculest még nem is láttam Magyarországon, csak a régi időkből ismerem a márkát.
Meg kell hagyni, jól szól a B4. Persze te is szépen hozod a jellegzetes frazírokat. Meg a gitáros. (a basszernek meg át kéne nézni mégegyszer a saját szólamát :-)
Méghogy szódával? Teljesen jól szól a billentyűd, úgy, ahogy kell. Ámbár nem volt egyszerű összeállítás, az biztos.
Háááát.. sokat gondolkodtam, de végül úgy döntöttem hogy felteszek egy csak sajátmagunk számára emlékként készült videóból egy klippet amin az America-t játszuk. Amatőr zenekar, sztereó mikrofonos felvétel mindenféle utómunkálat nélkül, egy DV8, egy Hi8 és egy VHS kamerával készült. Tudom azt is, hogy sok hiba van benne, de azért szerintem a B4 itt is megteszi a magáét (itt még egy Wersi orgonát használtam midi keyboardként és egy Hammond XM1- en keresztül vezéreltem a B4-et). Kb egy hónap múlva fel tudok tenni olyan klippeket amelyek már sokkal jobban fognak szólni (ezen felvétel helyett)... http://youtube.com/watch?v=pb4CxN8_i2o
Nekem is a 69-es felvétel a kedvencem (hangról hangra lekottáztam Cubase-be a rövid sacrális rész és az impró utolsó egy perce kivételével, ami még ezután fog valamikor következni), a svéd felvételről csak olvastam, de még nem hallottam. Emerson rengeteg győnyörű darabbal ajándékozott meg bennünket, de nekem gyerekkorom óta az America és a She belongs to me a legkedvesebb.
Én is ott voltam tavaly a koncerten, nekem is nagyon tetszett a Lucky man - jobban szólt mint a korábbi koncertvideókon hallottam. Az öreg Moog-tól is borsózott a hátam.
Ugyanezt az átütő megszólalást nyílván még a hangszeroldalról sem tudom produkálni, de azért az én megoldásom "szódával elmegy" is elég jól szól. Most biztosan többen mosolyogni fogtok: egy Roland JV 30 keyboard-ot használok sima "Square Wave" hangszín egy oktávval letranszponálva, teljes kórus, min. zengetés, és itt a lényeg: a Portamentó-t midiről kapcsolom be, így a szinti nem vált át monofónikusra és mindenféle hebegés nélkül teljesen úgy viselkedik mint a Moog. egyszer megpróbáltam egy virtuális minimoog-t is, de azalatt a rövid idő alatt amíg játszottam vele, nem sikerült jobb eredményt kihozni mint amit a Roland ilyen módon produkál.
Figyelem! Aki a saját B3-EMU-Tehtube orgonámat (v2.0) használja, ha ráér, várom modelfrissítésre (v2.1).
Egy lényeges változást sikerült elkövetnem, a hangerő pedálból swell pedál lett.
Egyszerű midis eszközöknél a volume pedál csak tisztán a vol. értékeket változtatja.
B3 és tsai-nál -ahogy a kapcs. rajzból is kitűnik- folyamatosan más az orgona hangképe a hangerő változtatása mellett. Gyakorlatilag loudness jellegű hatás. Kis hangerőnél erős mély, magas kiemelés vastag, sziszegős, keyclickes hangképpel társul. Ahogy emelkedik a hangerő, a hangkép úgy válik egyszerűbbé, míg teljes hangerőn jelentősen megnő a középtartomány szerepe.
Nos, ezt a hatást sikerült lemodelleznem, úgyhogy aki élénken dinamikázik az orgonával észre fogja venni a változást. Üdv, Zsolt.
Letakartam minden hardverről minden feliratot, sokkal jobban néz ki :-)
Eladó egy amerikai Hammond 11122-Grandee. Csak szobában volt nagyon keveset használ hatalmas szerkezet. Kissebb templomba is elegendó. Van rajta minden amit csak el lehet képzelni (beépített leslie, csatlakozó, dobgép, stb)