Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Még beelőzheted, mert vágányfoglaltság-jelző nincs beépítve...:-)) Kettő fénykábelt ragasztasz egymás fölé a vágányút imitációba, az egyiket sárgás fény, a másikat vörös fény világítsa meg.
Hát ezt nem hiszem el, éppen egy ilyen hever az én állítóközpontomban félig összerakva (le kéne szedni a központot, hogy beépítsem a lámpamátrixot az aljába, meg meg kellene csinálni a biztbert végre), erre itt egy már működő darab! Hát, akkor ezt most buktam...
Viszont a működő alakjelzős biztbert még megépíthetem! :D
A domb nekem is eszembe jutott nem is lesz gond megépíteni. A figurákat még be tudom tenni erre gondoltam én is bár bevallom majdnem későn. Disco hát nem is tudom elég kicsi város lesz ez, inkább olyan ipari rész.
Ha szabályszerűen épít egy kb. 1 mm-es beton járófelületet köré, meg rárakja egy kis dombra, akkor simán elfér a munkavezeték, a függesztősodronyt pedig szigetelővel ki kell kötni az épület falához, vagy jól össze kell lapítani, hogy csak 1 mm-rel legyen a munkavezeték fölött.
Ha teljes magasságú függesztősodronyt szeretnél, azt is lehet, elég egy kicsit lesüllyeszteni az ágyazatot - a "nagyok" is úgy csinálják.
Remélem a torony tetejét nem ragasztottad még le, Preiser figurák a pultokhoz, neon világítás alulra a tetőre. A toronyhoz még raktál volna egy közbenső szintet, már elférne a felsővezeték is.
Köszönöm uraim ezek jó tippek voltak spani ügyben. Bár az autómon van fent 6 darab , de az ide nagy lenne :-)) 5 tonnásak!
Ma egy kis retro dolog akadt a kezeim ügyébe gyorsan össze is dobtam. Drága szép idők hmmm 45 forint egy épületért. Bár a taurus nem fér át alatta nyitott áramszedőkkel , de dízelekhez jó lesz.
Én fonott horgászzsinórt szoktam használni (20-ast), 3db-ot egymás mellé rakok, pillanatragasztóval vékonyan megkenem az egyik oldalát és megvárom még megszárad. az eredmény egy szallag szerű anyag, ami eléggé hasolnlít egy spaniferre. A szin a megfelelő zsínór kiválasztásával megoldható, vagy ha olyan színben nincs, mint amilyet te szeretnél, akkor be is festhető.
Köszönjük! A képet is köszönjük a következő szériánál már így fogjuk csinálni. Addig is jól le spaniferezzük hogy le ne essenek a nagy sebességnél :-) Spanifernek még nem tudom mit tegyünk , de már gondolkozom rajta mi az ami elég vékony , de közben látványos is
Lehet nem ide való , de lesz köze a terepasztalhoz. Ma unalmunkban a párommal kitaláltuk csinálunk rakományt néhány üres vagonunkba. Elmentünk a baumaxba egy kis fáért , fűrészért , ragasztóért. Nem egy nagy durranás , de még kap egy lazúrt vagy valami hasonlót és szerintem tökéletes lesz. Bocs ha fölöslegesen terhelem a topikot.
Mindenkinek köszönöm a állomás épülettel kapcsolatos segítséget. Most már el tudok indulni mit hogyan van amin már nem tudok változtatni , de majd kihozom a legjobbat abból amim van. Az állomás vagy megálló neve is megvan persze ha más még nem készítette el. Bár szerintem ilyen város , község nem is létezik :-) Szerkesztettem olyan táblákat amiket szoktam látni a sínek mentén az állomás bejáratoknál. A kettő közül melyik az amelyik közelebb áll a valósághoz? Illetve valaki meg tudja mondani nekem mekkora lehet ezeknek a tábláknak a méret kb. ez vagy
Megint sikerült egy szép darabbal meglepned bennünket.Mond a nap arra Felétek hány órából áll?
Amúgy szemét ügyben kár hogy nem vagy bejáratos a Parlamentbe ,ott biztos találnál eleget.
De ne csüggedj a nálunk lévő ,majdnem teljesen azonos kinézetü buszmegállóban is a szemét java a belső sarkokban van némi széklettel füszerezve ,igy nem kell nagy képzelőerővel rendelkeznünk hogy oda tudjuk képzelni.
Igen, én is tudtam, hogy nincs is véleménykülönbség közöttünk. :-)
Az íves váltók persze nem túl szépek, de mivel 1:1-es méretarányban is léteznek, ezért én szinte csak azt használtam az állomáshoz. Ezek egyébként a viszonylag nagy külső és belső ívsugarú régi, 2,5 mm magas Roco kitérők. Egy baj van csak velük: a vénséges vén Winrail tervezőben (amiben egyébként természetesen a nemrég vásárolt 2,5-ös Tillig váltókat megtaláltam, leánykori nevükön, Pilzként :-) megrajzolt és a valóságos geometria legfeljebb köszönő viszonyban vannak egymással. Szerencsére jórészt flexibilis sínből építkezem, ezért nem gond az átalakítás. Akkor bosszankodnék, ha kész vágányelemekkel dolgoznék, mert azok nemigen találkoznának.
A terv teljesen ok. Mint én is írtam anno, az állomási szakasz növelésének egyik módja, ha a vonalvezetést 30-45°-kal elforgatod (magyarúl, ha az átlóba teszed ezt a szakaszt). A végén kiderűl, hogy ugyan arról beszélünk!!!:)))
Az index fórumban van valami bug, és ezért. A képek nem képek hanem linkek, a blogomról linkeltem őket. Nem csak ezeket nem tudod felnagyítani, bárkiét, aki külső képet tesz be. Ha ide töltöttem volna fel akkor lehetne nagyítani, de nem tudok feltölteni képeket, csak belinkelni sajnos. Jobb gomb - kép címének másolása vagy hasonló módon meg tudod nyitni nagyban! Gondolom a bug meg majd javításra kerül hamarosan (nemrég még ment rendben).
Még annyit, hogy az Auhagen szettből úgy jön ki alapesetben a két épület, hogy nem kell hozzá semmi plusz (a tetőre kell figyelni) sőt, még marad egy csomó alkatrészed!
Vagy ha a lenti variáció nem tetszik akkor kettő ilyen is kijön belőle: