Egy szót információt sem adsz arról hogy szerinted ma, ki, melyik munkájában pontosan milyen Hammondos munkát produkált? Konkrétan. Továbbra is csak ismert zenészekkel való általános személyes kapcsolataidat ismerteted.
Amit leírunk, nem másodkézből kapott, mind személyes tapasztalatunk alapján íródott. Ha másra hivatkoznánk, utalnánk a forrásra.
A 147-es felső éxíjtárcsája csak háromállású volt már 1951-ben, nemhogy 1965 óta, amikoris elkezdték a 147-est gyártani. De végülis tökmindegy. Európába jót tesz neki a tárcsanagyobbítás, ahogy minden kinti Hammondos cég (goff, BB..) árul is ilyen 50Hz-eset külön. Ebben érdektelen a driver alsó szigetelésének megbontása.
Sajna idő, helyhiány miatt leginkább ez a fórum a traccsparti helye, de nagyon sok koncertre hívtam már a topiktársakat, ahol ha összejövünk, nagyokat dumálunk.
A Korál bulin semmi sem volt playback, még akkor em, ha annak tűnt. Kérlek benneteket, hogy szavazzatok több bizalmat, az ismeretlennek tűnő arcoknak (vélememényeknek) is. Én ezekkel az emberekkel sokszor dolgozom együtt a személyes, majd' mindennapos baráti beszélgetések mellett. (Fischer Laci) A Gömöry 15 éves jó barátom, most vettem meg az egyik hangszerét ő meg majdnem a Hammondomat :) ... Érzelmi okokból ragaszkodik a hangszeréhez, nameg folyamatosan játtszanak. Ez akkor is így van, ha Harangozó Misi mást mesél.
Hangmérnökként és zenészként szakmai kapcsolatok sokasága is fűz sokukhoz. Az általatok sokat emlegetett Syrius zenekarból Baronits Zsolt (aki halála előtt néhány héttel egy nagyon értékes, a zenekar által 20 évig használt berendezést ajándékozott nekem) jó ismerősöm volt. Az utolsó Syrius koncertet én kevertem stúdióban. A rendezvényszervező irodájával sok kapcsolatom volt.
Na abbahagyom ...
Nem lenne egyébként rossz egy Hammondos kávézásra összeülni minden -mondjuk- negyed évben. Szerintem sok érdekességet tanulnánk egymástól.
Mit szóltok?
Egyébként az én Lesliemen a felső motor ékszíjtárcsáján csak két lehetőség van és teljesen gyári. Én nyitottam ki előszőr. Én bontottam meg a drivert védő 1000 éves "szivacs szerű" anyagot.
Egyetértek Zsolttal, de hozzátenném azt is, hogy fiatalkorom egyik meghatározó élménye volt hallani Fecó orgonálását a Kőfalak-ban és a Lány akire szerelemmel nézhetek-ben. Számomra a későbbi zongorás változatok csak halványabb leképzései az eredeti remekműveknek.
Papp Gyula is óriási hatást gyakorolt rám még Mini együttes orgonistájaként hallottam élőben is Fehérváron. Tőle meg a Zalatnay Cini által előadott Kell egy hű barát a non plusz ultra. Nemrégen sikerült megszereznem az eredeti felvételt - ezt ugyanis nem adták ki CD-n - és le is szedtem hangról hangra. Remekmű szintén Hammond-on.
És a végén a számomra legjobban kiábrándító példa a változásról, a pár évvel ezelőtti Syrius koncert a Margitszigeten. (Ha jól emlékszem 68 vagy 69-től Patakit többször hallottam élőben Fehérváron, eszméletlenül jó volt a csapat együtt.) A Margitszigeten, bár volt Hammond spinett a színpadon, ő mégsem ezen játszott, hanem két műanyaghangú klónon. Erre jött "tejszínhabként" a dobgép bevetése egy adott pillanatban. Lerombolódott bennem az összes illúzió....
Szerintem azért számítanak az évek, évszakok száma. Én is érzem :-) Meg az akkortájt trendi kemény vonal mellett már a Taurusban is született egy Lány, akire szerelemmel nézhetek. Aztán Kőfalak, Anyám... szerintem a Fecó erőssége a ballada.
Személyszerint (bár nagy kedvencem Fecó, és nagy hatással is volt rám...) jobban örülnék, ha Hammond-ozna a koncertek 80%-ában és a maradékban egye fene :D odaülhet a X5D-hez, vagy egy promo Roland zongorához... És az új számokat megtanulná, és ne pléjbekről nyomatnák egy Kisstadion koncin. :( És egy kis több dögöt kérek szépen tőle, mert az is jól áll neki, nem csak a líra... És komolyan! :)
Az ékszíjtárcsák mind háromállásúak fönt. De mivel a motorok szinkronmotorok, úgy a megfelelő fordulatszámhoz amerikában 60Hz-es feszültséggel forognak. Európában az 50Hz miatt 20%-al lustábbak, legyenek azok eredeti 117V-os motorok, ill. export 234V-osak. Ezt a fordulatszám differenciát nagyobb tárcsával oldották meg egyszerűen. A fölső tárcsánál még a legalsó állás úgy-ahogy elfogadhatóan élénk, de alul nincs választási lehetőség. Igaz, ott viszont kevésbé feltűnő.
Na még valaki aki anyagi okokból spinet-ezik ... :)
Na jó, ma ne vitázzunk. Nagyon kellene nekem a két 50Hz-es ékszíjtárcsa, mert drága apósom ugyan beígérte a gyártását, dehát tanár ember lévén nem sok ideje van, úgyhogy megveszem, ha lehet. Floyd elérhetőségét tudja valaki?
Stebel
Tényleg... a magas tölcsérénél nekem két lehetőségem is van az ékszíjtárcsát illetően, de a nagyobb is lassabb, mint kellene. Miért?
Aha! Gondolhattam volna, hogy ezért sem érsz rám mostanság. Nem gond, majd egyeztetünk, mert zavar az áthallás: semmi alsó manuáli drawbar, csak a két pedál drawbar van kihúzva és vígan lehet játszani az alsó manuálon (is).
Mégegy jó hír, akinek kissé "lusta" a lezlije, van 50Hz-es -vagyis 20%-al nagyobb kerületű- éxíjtárcsa. Egy topictársunk, Floyd készíti tökéletes minőségben. Látszólagos egyszerűsége ellenére elkészítése lényegesen több ráfordítást igényelt a tervezettnél. Véleményem szerint annyit megér mint amerikában, ami 8e ft. De viszont nincs átutalás, postaköltség, időveszteség. A jobboldali a minta, és most acélból meg nagyon kemény, kopásálló műanyagból készítette el.
Még év elején felmerült hogy megvan-e egyáltalán Balázs Fecó történelmivé vált T200 Hammondja?
Megvan, sőt megizmosodott. Igencsak megviselte az elmúlt évtizedek ridegtartása. Még egerek is befészkelték magukat a TG-be, szilva és cseresznyemagok voltak beszorulva a hangkerekekhez :-) Vastag olajrétegben hatalmas por-homokmennyiség.
Foldbacket kapott, a hanggenerátorja kalibrálva lett, részbeni billentyű és full horogcsere (keycomb). Tervbe van véve még a csövesítése (MIG), B3 jellegű perkásítása.
Meglepően jó hangja van így is. Lezliből is beduplázott. A fentiekből is látszik, hogyha az ember vesz jutányosan a német aukciós oldalról esetleg egy hasonlót, a tényleges profizmushoz még sok egyéb szüségeltetik. Pl. egy ütős setlist az orgona tetején.
Kérdeztem hogy miért nem adja el? -Nagyon személyes emlékek miatt.
92-es évjáratú 4003-on játszik általában a Egon (a basszusgitárosunk), de van neki egy 80-as natúr faszínű 4001-es is. A Lucky Man-ben nagyon szépen "énekel" ez a 4003-as.
Komoly! Bár a hátsó (bridge) Jazz Bass Fender pickup-ot nem látom, pedig vagy 5x kikockáztam. Okumoto-tól van valami más is? Én hiába keresek a YouTube-on most bármit, nekem nem ad elő semmit. Sem tőle, sem mástól. Veletek is így van ez most?
Valóban. De szerintem ha valakinek enm sikerül egy az egybe, az ne is kísérletezzen rosszabbal. Szerintem első hogy precízen tudom az eredetit, aztán viszek bele egyéniséget. És valóban az eredetit nem kell utánozni, mert annál szörnyübb nincs ha az nem sikerül. Lássuk csak pl: Micheal Bolton szerintem nagy jól adja elő a Yesterday-t. Nem Beatles és mégis van benne valami megfoghatatlan. Másoknak meg lekopizni sem megy...
Nekem pl. sok tekintetben tetszik az elrettentő példa is :-) Lazák, nem akarnak mindenáron pont olyat, inkább magukat adják. És a csaj kivételével nem is rosszul.
Igazából értékelendő ha egy-az-egyben sikerül valamely mestert eljátszani, de ez még Joey DeFrancescónak sem sikerült. Hangról hangra precízen megvan, de hiányzik belőle a Dzsimmiszmöd. Ezért tetszik nekem pl. ez a Revolver: HUSH feldolgozás. A főbb motívumok tisztán fellelhetők, de lazán hozzák, soxólóval, egy jó hangulat sugárzik a színpadról. Maga a D.P. is a feldolgozásiban nagyon klasszul átgyúrta az eredetiket, hogy Jimmy Smith-ről ne is szóljunk. Különösen tetszik Lonnie Smith a CD Release almenüben a PURPLE HAZE lemeze 1994-ből, Woodoo Chile a kezdés: Lonnie Smith Az egész lemez Jimi Hendrix átirat.
Szóval csak annyit mondanák hogy hajrá, mindenki adja saját magát 111%ban a nótákban, nyomassa az orgonát, szólózzon jó sokat!
Különösen emeli produkciótok értékét, hogy vannak más követők is. Ellenpéldaként lásd ezt: http://youtube.com/watch?v=_ISEkUshwxE&mode=related&search= Szerintem katasztrófa!