Én például tudok egy boltot, ahol 800 Ft-ért kaphatsz tolató lámpa kapcsolót, igaz, ez vidéken van.
De szériában is kapott a TZabi kapcsolót, mivel a de Luxe verzióban volt tolató és ködlámpa is.
Jó, az igaz, hogy nem hozta be a Merkúr az országba.
Segítség!!
A Trabim lassuláskor igen rázkódik. Olyan, mintha le akarna fulladni, csak nincs sebességben. Elképzelhető, hogy a fékbetétekkel van valami? Azért kérdezem, mert holnap hosszabb útra indulnék vele, és nem tudom, hogy merjek-e? Kérlek, mondjatok valamit rá!
Köszi: Prita
Hát az ötlet nem rossz csak nem éri meg. Kurva nagy generátor kellene hozzá. Léghűtésés motornál a hűtőventi teljesítménye akár 10-20% csökkentheti a motor tejesítményét. Na így min 2,6 LE hűtőventi kellene. Picit sok ez nem?
Melyik régi Skodáé? 1000 MB, 100, 105, 120?
Sértsem meg a Trabimat azzal, hogy Skoda alkatrészt rakok bele? 8-)) És hogy/hova építed be?
A tolatólámpa kapcsoló meg nem ilyen egyszerű, hogy bontó, ui. a Trabiban defaultban nincs ilyen kapcsoló. Egyetlen szériával találkoztam, amiben volt, de nem sikerült azóta sem szereznem. És semmi másé nem jó bele, végignéztem nagyon sok tipust. Vagy a menete nem stimmelt, vagy a kapcsolási úthossz, vagy a zárás-nyitás iránya. Egyébként a váltóban megvan egy hely. ahova elvileg be lehetne tenni, de a fentebbiek miatt mégsem jön össze.
Gondolkodtatok-e már azon, hogy a hűtést át kéne alakítani elektromos hűtőventillátorra, amit az eredeti hűtőturbina helyére lehetne felszerelni némi lemezmunka árán, és egy egyszerű elektronikus, hőellenállásos "termosztáttal" vezérelni?
Előnye: nincs ékszíj, csak egy rövid, ami a generátort hajtja, a hűtés mindig a szükséges mértékű, mert a hőellenállás érzékeli a hengerfej hőmérsékletét. Nem éri oldalirányú terhelés a turbinát, így nem szakad el a rögzítőheveder.
Ehhez ugyan kellene egy néhány adatot ismerni, pl. a szállított levegőmennyiséget adott fordulaton.
Hella!
Igen, a meglévő meleg levegő elég lenne, csak nem megy be elég intenzíven az utastérbe.
Megoldás ventillátor, a típus régi skoda ventillátor.
Az én eladó trabi kombimhoz van is ilyen ventillátor :-)))
Az nemcsak, hogy fújja be okés modon a fütődobban felmelegedő levegőt, de a ventillátor házában is van egy saját villamos fűtőszál, ergo ha még hideg a motor, vagy le van állítva, akkor is lehetséges meleglevegő bejuttatása a trabiba. A ventillátor beépítéséhez egy kis barkács vér kell, de nem vészes a dolog.
tafi
Ha valakit érdekel az eladó trabi, ne kíméljen: tafi@cia.hu
Futes:
En is gondolkoztam ezen, de okkossagom addig jutott, hogy mivel hobol nem tudok tobbet csinalni, ezert megprobalom kiaknazni a meglevot, de azt maximalisan. Az otlet: ventillatort szerelek a futeshez, igy nem csak a motorhuto ventillatortol kapok levegot, hanem jol elszivom. A megvalositas kicsit kesik, mivel meg nem talaltam megfelelo ventillatort. Egyebkent egyaltalan nem biztos, hogy erezheto lesz a valtozas, de en remenykedem...
Ja: lehet kapni 12V-os meleglevego befuvot is, de az okosok szerint akkora az aramfelvetele, hogy lehet, hogy a gyujtason is allitani kell.
Na kérem szépen a kétütemű trabi fűtésére szerkeszteni kell egy lemez idomot, amit hátuljára raksz ahol a hűtőlevegő kijön. Ez tölcséresre kell kialkítani + vmi S alkú idomcső az utastérbe vezeti a hűtőlevegőt. Régebben csinálta vmi kisiparos. Hátránya hogy szivárgó hengerfej esetén gázkamra lesz az trabiból. Nyáron rontja a hűtést.
A tolatólámpára a legegyszerubb a gyári kapcsoló. :-) (bontó...)
A futésre állítólag van valami üveg gyapot tekerés a dobra. De ezt más biztosan jobban tudja.
Üdvözlök mindenkit. Sajnos nincs időm végigolvasni az egész topicot, ezért lehet, hogy olyat kérdezek, amiről már volt szó. Hogyan lehet kedvencünkbe egy kicsit combosabb fűtést varázsolni?
Másik kérdésem: Milyen megoldást tudtok tolatólámpa kapcsoló beszerelésére?
(Volt egy aluból hajlított förmedvény, a végén egy kapcsolóval, amit asebváltórúd vége működtetett. De ez nem nyert hangszórót. Jobb megoldás?
Trabi fun-ok figyelem.Kiváncsi lennénk hány kg súlyú a trabi ha a motor,üza tank, kipuf rendszer nincs bent?Úgy is mondhatnám, trabi kaszni két futóművel, váltóval hány kg?
Köszi a segítséget!
A rajz igazából azért kellett volna, mert az ablaktörlő lapát nem jól törölt. Tudjátok, az ütemnek a szélvédő közepén volt vége. De már megoldottuk, mert -ha jól emlékszem- az excentert kellett beállítani. A rajz egyébként még mindig érdekel.
Sziasztok és még egyszer köszi: Prita
Tudom, hogy irodalmilag elég szemét, de azé' javallnám, hogy azt a mocifelsőrész-szétszedés és -összerakás leírást még mentsd el, ill nyomtasd ki szerintem. Jól gyühet. 1ébként amit közbevetőleg kérdeztél a puficsonkra vonatkozóan, azt műhelyszinten úgy oldják meg, hogy valóban leveszik először a csonkot, fölraknak a helyére egy nem törékeny idomot plö alulminimumból, aztán folytatják ugyanúgy.
azert koszonom a segitseget. ha valami keves idom meg egy segitsegem lett volna, azert vegigcsinaltam volna a szejjelszedest, abbol is tanul az ember... bevallom, begazoltam, amikor irtad, hogy valoszinuleg hajtokar/fotengely.
jelentem, ebben a pillanatban tettem le a telefont. az eredmeny: semmi mas, mint tomitescsere!
hala a jo egnek:)))))
coval. lehet, hogy meg nem olvastal, amikor augusztus kozepen irtam, de 13an volt egy s.k. hengerfejcserem. az elso olyan komolyabb dolog, amit sajatkezuleg vegeztem a drabicseken. szoval lehet, hogy ott vagtam tonkre a tomitest. illetve sertettem meg valahogyan, ami mostanra vagta szet teljesen.
Természetesen az előbb a hengerfejnek az ő tömítéséről írtam, csak hát ugye, aki figyelmetlen, az olykor félbehagyja a szót írás közben...
Végülis valóban adhat a hajtógkarcspágy csörgéséhez hasonlő hangot a hűtőborda, amint a nagy sebességgel kilépő égő gáz megüti, csak nehéz elképzelni a tömítés szétszakadását üzemszerű körülmények közt. Nekem eddig mégy csak egyszer sikerült hazavágnom fejtömítést, akkor is mechaniqsan. Összerakásnál figyelmetlenül rádobtam a fejet a még nem egészen hazaért tömítésre, és az beleakadva a csavar menetébe gyönyörűen szétnyúlott. Azidőtájt ez 20Ft-os káresemény volt. :-)
nem, nem akarnak. :))
az oreget mar regota ismerem, az elozo trabicseket is o doktorozta, amikor kellett.
nem a hengerfej lobog, hanem a tomitesnel fuj ki a henger szerinte. megiscsak o hallja jobban, nem en, hiszen o javit mar trabikat tobb tiz eve. szoval lehet, hogy rosszul irtam le ide a hangot. adja Isten. kettokor kiderul, hogy en vagyok e a hulye, vagy csak egyszeruen balszerencses. remelem az elobbi. :)
Nem most akarnak véletlenül Téged lekaszálni? A hengerfej két szép 1forma (köcsögönként 1 ugyebár...) vékony (kábé .25-ös alumíniumlemez. Ha az kerepel, akkor a Trabi már szét van szedve, és a szél lobogtatja!
nos. tegnap eldocogtem a szerelohoz, a mester azt mondta, hengerfejtomites. ma szedik szet, kettokor kell telefonalnom, hogy valami mast szetszedes utan/kozben talaltak-e benne. nagyon drukkolok, hogy ne... kettokor irom a tovabbi fejlemenyeket.
Egyszer mar leirtam, ugyhogy bocs, ha 2*jelent meg...
Szoval mi a problema?
Elektronyos?
Ird le, hatha tudunk segiteni!
Ha meg nem, akkor is tanulhatunk az esetbol.
Batorsag! (ezt a pcihologusom mondta:) A problema megfogalmazasa gyakran tartalmazza annak megoldasat is!
Ha jobb ajánlatot nem kapsz, szólj emilben!
Akkor megkeresem és egy másolatot küldök levélben (szkenner nem lévén).
Sajnos az elektronikát csak blokként tartalmazza. A hagyományos villanyosság csak ami részletes.
Tisztelt Trabisok!
Érdekelne, hogy van-e valakinek 87-es trabihoz kapcsolási rajza (komplett). És ha igen, akkor el tudná-é küldeni nekünk ide: peva@matavnet.hu. Nagyon nagy szükségünk lenne rá!
Előre is köszi:))
Hogy mit mondtak a rendőrök?
Csak annyit, ha meglátom, akkor ne nyúljak hozzá, hanem hívjam a 107-et! Egyébként ma hallottam, hogy a szomszédokhoz kimentek, és kikérdezték őket. Gondolom, hogy a bontók felé is eljárhatnak? Abban sem bíztam, hogy ennyit megtesznek.
Nekem sincs szuksegem 4polusu gyertyara, megsem kopi be (meg akkor sem, ha az anyam babralja).
Nekem a hofokvalasztas miatt porgetni sem kell (az anyam nem is erti, hogy minek kellene). En nyaron is 225 -os gyertyat hasznalok (Isolator) es semmi gond nincs vele, sott olyan ozbarna mint a csuda.
Mogorva-
Igazad van ezt a turbo mütyürt kikapom hamarosan. Egyébként a Trabim 17éves (a család járgánya volt) és az autószerelő mindig mikor vmiért viszem hozzá elmegy vele egy körre úgy élvezi, hogy milyen jó erőben van.(kopp-kopp) Nincs rajta semmi tuning es változtatás(én bütykölöm) csak a hengerfejtömítés számít fogyóeszköznek. (fél évente cserebere) Egyet sajnálok, hogy amikor jogsim lett nem bántam vele elég szépen khmm. most 139850 km van bene, de ha ideges vagyok akkor nyikk2 is van. Harmadik főtengely van benne, de a második sajnos csak kb 8000km-t bírt ki.(nem a tempó miatt.)
Most szépen tudja tartani a 90-et, a száz sem gond csak annyira azért nem nyomom neki.(nem vízzel megy :)...