Volt este találkozó, ha megismerni nem is sikerült a társaságot ennyi idő alatt, de legalább nagy vonalakban van elképzelésem, hogy kikkel töltök majd el tíz napot :-) valamint gazdagodtunk pár információval is.
Az árak azért nem nőttek duplájára, a fiam egy évig volt kint, ezalatt kb 15-20 %-os volt az áremelkedés.Tehát most lényegesen olcsóbb egy izlandi utazás.
Az utakhoz még annyit, hogy a birkákra nagyon érdemes figyelni, és ha mindkét oldalon víz van, akkor a madarakra is. Néhol még külön táblával is jelölik őket, ilyenkor tényleg többezer madár repül alacsonyan az út két oldala között.
Vajon ez az árfolyamesés azt jelenti, hogy most a felébe kerül egy izlandi tartózkodás 2 évvel ezelőtthöz képest, vagy nagyjából ennyivel nőttek az árak is?
Nekem ezt www.sunna.is ajánlották amikor mentünk, de végül nem volt hely, így végül itt www.hotelleifur.is aludtunk. Nem volt semmi extra, de teljesen rendben volt. Mondjuk mi ragaszkodtunk a saját fürdőszobához. Akureyriben Edda hotelben aludtunk, és maximalisan meg voltunk vele elégedve.
Pénzt fölösleges váltani, mi 9 nap alatt mentünk körbe a szigeten, és nem volt a kezünkben izlandi korona. Mindenhol gond nélkül lehetett kártyával fizetni.
Én még néhány napra is az autókölcsönzést ajánlom. Az utak minősége változó, de a nem F jelű utak azért mindenhol jól járhatók akár egy Toyota Yarissal is.
Ahogy az előttem szóló is mondta, az alatt a pár nap alatt nem valószínű, hogy találsz olyan helyet, ahol nem lehet kártyával fizetni, még ha nagyon keresel talán akkor sem.Bankkártyát vigyél, ha van, dombornyomottat.
Most éppen 1,55. www.xe.com Páran kérdezték ugyanezt, úgyhogy már én is tudom a választ: nem lehet itt kapni ISK-t, de nem is érdemes. Ha nagyon akarsz készpénzben látni, akkor eurót vigyél magaddal, de erre sincs szükség, Izlandon kb. mindenhol lehet kártyával fizetni.
Egy ISK az ugye most cc. 1,6HUF? A Skandináv utazási iroda honlapján még 3HUF-nak írják. Kivert a veríték mikor elkezdtem ezzel átszámítani az árakat...
Mo-n lehet ISK-t vásárolni vagy jobbha inkább eurót viszünk?
A kölcsönzők kifejezetten tiltják a nem terepjárókkal az F-es utak használatát, ki is van írva a kocsikban.Persze attól még lehet használni, ha nem sérül az autó ugyan honnan tudnák meg.
Csomó F-es út járható sima személykocsival. Néha egész isten háta megetti helyeken találkoztunk pl. kis Suzukival vagy Yarissal. Érdemes előtte ennek is utánanézni. Persze lehet, hogy az autókölcsönző nem nézi jó szemmel/ nem engedi az F-es úton bóklászást. (Ezt nem tudom, csak gondolom. Mi nem béreltünk, sajáttal mentünk.)
Hotelként tudom javasolni ezt. A deluxe szoba olyan, mint máshol a normál. De a standard szoba is kibírható, csak az nagyon kicsi, de a fürdőszoba/wc ott is bent van a szobában. Az ár a jelenlegi árfolyamon nem vészes. A távolságok nagyok, de autóval könnyen leküzdhetőek. 3 nap alatt úgysem lesz arra idő, hogy a lakatlan belső területekre menjetek. Oda amúgy is csak komoly terepjáróval lehet menni, aminek a bérlése nem olcsó. Egy Swift 15ezer Ft/nap volt májusban, azzal is el lehetett érni szép dolgokat. Ha visszaolvasol kicsit, akkor megtalálod a részletes beszámolót, akár azok közül az utak közül is választhatsz. Autópálya nincs, Reykjavík környékén vannak többsávos gyorsforgalmi jellegű utak. A tenger alatti alagút (ha arrafelé mész) fizetős, 800 korona/áthajtás. Nem árt beszerezni egy jó Izland térképet. Amit adnak az autókölcsönzőben (legalábbis a National car-nál), az eléggé elnagyolt. A térképen jelzik a vízeséseket, gejzíreket, gleccsereket, illetve az út minőségét is. Jellemzően 3 típusú út van: a jó, a rossz és a járhatatlan. A járhatatlant F betűvel jelzik és csak 4 kerék meghajtású járművel lehet rajta menni, azzal sem egyszerű néhány gázlónál. A rossz minőségű az sokszor nem több egy jobb földútnál, amire kavicsot szórtak, de az járható bármilyen autóval, csak a tengelytörést kell elkerülni. De van jónéhány jó minőségű út is. Egy 3 napos túrát meg lehet tenni úgy, hogy csak ilyeneken mész. Izlandon nem várost nézni érdemes, bár Reykjavík megér egy rövid városnézést. A sebességet ne lépd túl (városban 50 (sokszor 30 és betartják!), aszfaltozott úton 90, egyéb úton 80 (mondjuk normál autóval nem nagyon mer az ember ott 50-60-nál többel menni)).
Tavaly 27000 koronáért tudtam 3 napra autót bérelni, az kb 150 EUR most, az főszezonban volt, szeptemberben biztos olcsóbb.Így nézve a félnapos kirándulás valóban nem éri meg annyiért.Ráadásul az ilyen utakon hajtják is az embert, nem ér rá nézelődni, szóval mindenképpen érdemesebb autót bérelni.
Ami az uticélokat illeti, azért mindenképpen kell látni, ha már ott jártok a Strokkur, Gulfoss, Pingvellír szokásos turista kört, útközben meg lehet még nézelődni, megállni, ahol megtetszik.
Egy nap alatt megjárható Jökulsárlón is, bár messze van, de arrafelé jó az út, és kihagyhatatalan, bár szeptemberben, ha netán a végén mentek, nem tudom hajókázni lehet-e még, de megnézni mindenképp érdemes.
A távolságok Izlandon nagyok, néhol az út is inkább csak földút, de amit javasoltam arra van rendes aszfaltos, jó minőségű út is.
További uticélokat találhatsz még a www.nat.is honlapon, ott sok jó információ, szervezett túrák, autókölcsönzők, hotelek, térképek is vannak.
Ha béreltek kocsit, akkor adnak majd amúgy térképet is hozzá. Többletköltség csak a benzin, az úthasználatért nem kell fizetni, viszont a szabályokat ajánlatos betartani, nagyon magasak a büntetések.
Ha a hostel az utitársadnak nem megfelelő-bár én Izlandon laktam a legjobb ilyen intézményben- akkor nézzétek meg esetleg az Edda Hotel hálózatot, én abban is laktam, nagyon jó áron, bár nem Reykjavikban, hanem Akureyriben. Lehet bent a városban nincs is, inkább vidéken, de ha van valahol Reykjavik közelében, és béreltek autót, akkor az is jó lehet.
Kaptam egy linket, ahol utakat szerveznek, cc. 60EUR fél nap, és az egész kb. 5óra hosszú. Ennél gondolom talán az autóbérlet sem drágább, és ha megállunk, addig nézelődünk, amíg jólesik.
Persze ha van, ahol ennél lényegesen jobb áron szerveznek utat....!
Alepvetően egyfajta csilagtúrában gondolkodtam, Reykjavikot és az ottani szállást használva bázisul. Én nem, de útitársam úgy gondolom ígényli a megfelelő szállást, jóval a nyúgdíj feletti korú. A vezetés nem probléma... Kérdés, hogy miylenek az utak, kell-e valami engedély, hol kell valami többletköltségre számítani (belépti, bahajtási, vagy autópálya díj)?
Igazából a távolságokkal sem vagyok tisztában. Jó lenne valami térképen látni, hogy hol s mi van.
Ezt kitöltve kényelmesen, sorakozás nélkül, postai úton megkaphatod a kártyát, úgy esetleg érdemes, de a leírásokból nekem úgy tűnik, hogy a dombornyomott bankkártya biztosítása jobb.
2-3 nap az nagyon kevés Izlandon, de ahhoz, hogy látnivalót ajánljunk jó lenne, ha megírnád milyenek az anyagi lehetőségeitek, hogy pl. tudtok-e autót bérelni azokra a napokra, mert anélkül nehéz mozogni. Ha nem, akkor más célokat ajánlanánk, mint ha igen.
Szállásról: mi egy hostelban laktunk, de az sem volt olcsó, kétágyas kis apartman közel a városközponthoz 16000 ft volt, ha jól emlékszem.Bár főszezonban drágább, szeptemberben azért olcsóbban is megúszhatjátok.
Repülő:Gondolom ha Ti is szervezitek, fizetni nem Ti fizetitek, így az ár mindegy :) Izlandra praktikusan Koppenhágán vagy Londonon keresztül célszerű utazni. Én Koppenhágán át voltam, nálam bevált az az útvonal. Fapadosokkal mentem, nem volt velük semmi gond, csak egy kis késés volt hazafelé Koppenhágából, de nem volt vészes.
Szeptemberben -valószínűleg az égieknek köszönhetően- egy kollégámmal hivatalos úton leszünk Reykjavikban, amit ha már oda vetett a jó sors, meg szeretnénk hosszabbítani 2-3 nappal saját zsebből. Segítségetek kérném, abban hogy mit érdemes, és legfőképp mit lehet -esetleg milyen szervezésben-, ezalatt megnézni, s milyen árakra számítsunk.
Ha tudtok tippet Reykjaviki szállásra azt is megköszönöm, amit nekünk fogalltak az nem fehér embenek való (120EUR/éj), tehát át kell költöznünk.
Az oda-visszautat nem tudom leszervezve kapjuk-e, "hivatalból", de gyanítom, hogy ezt nekünk kell. Mit ajánlatok útvonalnak, illetve melyik társaságot?
biztos nem ervin volt mert nő volt. Hm ezt dobta a gép:-) Valószínű marad a skandivan utazasi iroda. De az élménybeszámlóra kiváncsi leszek akár új- zéland miatt.
Hangsúlyoznám még egyszer, hogy jártam Unicredit bankban is, és ott sem volt izlandi korona, megrendelésre sem, ugyanis nincs benne az árfolyamlistában. Ami nincs benne az árfolyamlistában, azt megrendelésre sem hoznak, ugyanis aminek nincs árfolyama, azt nem tudják hogy eladni. Bankokban biztos nincsen izlandi korona, és nem is lehet rendelni. Úgyhogy másban kéne gondolkodni.
Olyan valutaváltókban, amik nem csak azt a pénzt értékesítik, amit behoz az ügyfél izlandi koronából, hanem van saját forrásuk is, így nagyobb mennyiség is váltható nála.
Ilyet én nem találtam Magyarországon, de ha valaki tud ilyet, akkor ne habozzon és ossza meg velünk.
A Szervita téren az unicreditben mindent hoztak pár évvel ezelőtt megrendelésre, igaz akkor még más néven működött. Azóta nem próbálkoztam, kártyával fizetek mindent.
Mondjuk nekem Mastercardom van, az elszámolás, ha azzal fizettem középárfolyamon történt, fizetni természetesen külön nem kellett érte. A fiam viszont használta kint a Visa kártyáját pénzfelvételre is, előkotrom majd neked egy régebbi számláját, és megnézem mennyit számoltak fel egy pénzfelvételért. Csak most elutazom, így jövő héten tudom megírni, ha az jó neked még. Én is kerestem tavaly céget, ahol váltanak, de szintén ezt a visszavitt koronás pénzváltót találtam :(
Természetesen azt is megkérdeztem mindenütt, hogy megrendelésre van -e. Nincsen sehol!!!!! Szinte az összes bankban jártam.
Az, van ami szerepel az árfolyamlistában. Az izlandi korona nem szerepel, csak a Magyar Nemzeti Bank listájában, de az csak devizaárfolyam, és egyébként sem szolgálnak ki lakossági ügyfeleket. Amúgy meg, fizikailag valószínűleg nincs is izlandi koronájuk. Legalábbis a Nemzeti Bank főpénztárában biztos nincs, ezt mondták telefonon.
Megállapításom: Magyarországon nem lehet sehogyan nagyobb mennyiségű (pár ezernél több) izlandi koronához hozzájutni!!!
Örülnék neki, ha valaki egy konkrét hellyel meg tudna cáfolni, de félek, hogy ez esélytelen.