Ez olyan volt mint ahogy egy jó dögös Hammond triónak szólnia kell. Kissé rockba hajlott. Aki kihagyta, sajnálhatja, nincs mindennap-hónap-ban. Családias létszámú zsűri előtt. Nagy szólók, jó zenei körök. Kiemelendő a gospelbe hajló egyedüli orgonakiállások, szólók, a brutál basszusmenetek balkézzel, láb rásegítéssel. Wressnig TUDJA hogyan kell hammondosan játszani, mexólaltatni a hanxert.
Az első blokk 100% volt. A második döcögősen indult, de extra hosszú lett fergeteges véggel.
Hordozható, kissé B3 formájú orgona, lecsatolható lábakkal, lábbasszussal.
122-re upgrade-elt 22H lezli. Full hangerőn nekem már kicsit túl torz is volt embertelen basszussal, de többen nem bánták :-)
Egyetértek, jó koncert volt, csak az elején nekem nagyon nem jött be a hangzáás, amiről nem a zenészek tehettek. Összefolyt minden hangszer, a trombitát alig vagy többnyire sehogy sem lehetett hallani. Később már jó lett.
És második rész a vendégekkel, meg utána megint a trió fergetetges volt!
Mondjuk az orgona külsőre nem nyerne a dizájn ekszpón... ;-)
Ezt a linket nem tudom kihagyni, mert nagyon büszkék vagyunk rá (mármint én és a zenekar, amiről írták)
<a href="http://www.es.hu/pd/display.asp?channel=MUBIRALAT0741&article=2007-1014-1208-09IMCP" target="_blank">http://www.es.hu/pd/display.asp?channel=MUBIRALAT0741&article=2007-1014-1208-09IMCP</a> És a zene, amiről szól a kritika: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=cpiXc_eJ4SM&mode=user&search=" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=cpiXc_eJ4SM&mode=user&search=</a> <a href="http://www.youtube.com/watch?v=tbNiIILTRb8&mode=user&search=" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=tbNiIILTRb8&mode=user&search=</a> http://www.youtube.com/watch?v=6wODoWT6B2Y&mode=related&search=
Az első nóta igencsak hammond érdekelt, tesség végig hallgatni a nótát! A felvételek az idei SZIGET jazzszínpadán készültek, ahol szerintem idén a legjobb volt a hang.
Nagyon cool kis koncert volt tegnap, a Raphael Wressnig trióval! Rendesen jó orgona volt rendesen megküldve. Egyszerű zene volt, de nem is akart más lenni, viszont magas hőfokon, állatul előadva! M
Biztosan van, aki már tud róla, lehet, ide is beírtátok már, de azért szólok, hátha nem:
A szegedi jazz napokon Magyarországra látogat a Jamey Taylor Quartet. Én nem ismerem őket, csak láttam a programfüzetben, hogy James Taylor Hammond orgonán játszik, ezért sajnos bővebb információt nem tudok róla mondani, YouTube-on van videójuk, azt hiszem. Nov. 10-én lesznek, ha minden igaz.
Mivel a B. Tóth László mint zenei szerkesztő elég "öreg motoros" ahhoz, hogy tudja mitől döglik a légy... Ha reggel 6-10 óra között hallgatod a müsort ö szerkeszt.
Sziasztok! Mostanában arra lettem figyelmes, hogy a SZTÁR FM rádió egyre több régi Hammond-ot tartalmazó számot játszik. Főleg reggel és délután (amikor is autózom, mert csak akkor hallgatok rádiót).
"Barátaim! Megjöttünk a mini cseh turnéról. A csapat NAGYON jó! Enrico úgy gitározik mint egy isten, Raphael a Hammond orgona fénykorát idézi, a dobos húz mint az állat és a Royal Crown Revue trombitása, Scott Steen is rendesen ott van a szeren. Acid jazz, bebop, blues, és funk.
Holnap este 9-től az Alcatrazban: Enrico Crivellaro - Raphael Wressnig Organ Triokm Scott Steen Gyertek!
Bizony nem véletlen, hogy a mikrofonokat a levett hátoldalához teszik, illetve beépítik a lezlibe, mert ott közvetlenül a sugárzóból nyeri a hangot, és nem az akusztikus térből. Így akadálytalanul veheti fel a hangot. Persze az is kérdés, hogy milyen hangot akar felvenni. Lágyat, tereset, vagy közvetlen sikítósat. Ráadásul nem is kell méreg drága érzékeny mikrofonokat használnia, mig a teres hangzáshoz dukál egy csöves Neumann mikrofon.
A lezlin levő "száj nyílások" a térben lévő diffúz hangeloszlást hivatottak létrehozni, ugyanis a tölcsérek nagyon irányított karakteriszikájú hangot adnak ki, még akkor is, ha a magas elött szintén van egy ilyen diffúzor. Megjegyzem, hogy ezeket a diffúzor nyílásokat méretezni szokták, méghozzá úgy, hogy a kisugárzott hang hullámhosszánál kisebb résen vezetik ki a hangot. Így az a rés után a hang kőr alakban elhajlik, és a hangfal körülötti teret egyenletesen betölti. A lezli alsó, és felsőrésze, -ahol a tölcsérek vannak, és a dobrotor- egy üregrezonátort is képeznek ami általában egy 12dB/ oktáv meredekségű aluláteresztő szűrőt képeznek. Így amikor a tölcsér nem direkt sugároz a résre, hanem egy visszavert hang jön ki lényegesen mélyebb hangot hallunk. Ettől is van ez a pulzáló hangja, mert a magas tónusú hangokat levágja az üreg. Majd beszkennelek egy pár képet erről, ha valakit érdekel a téma.
Te nagyon jól ráéreztél Zsolt, (meg helyed is van) hogy a lezlit távolról kell hallgatni, és fülmagasságban szól jól, mert ott alakul ki a fülünknek megfelelő hangzás. Aki közvetlenül magamellé teszi a hangsugárzót, annak csak a fele hangélményben lesz része, mert nem alakul ki minden hanghullám a zenéből.Ezért, hogy érzékeljen valamit, tesz rá egy kis hangot. Ettől meg sajnos egy idő után hallás sérült lesz, és ez nem vicc! Azt a cikket, -diploma munkát amit a figyelmetekbe ajánlottam- ha valaki figyelmsen elolvasta, választ kap az ilyen kérdésekre is. Kicsit száraz olvasmány ugyan, de csak akkor érthetünk meg dolgokat szerintem, ha tudjuk miként működik a hallásunk, és az agyunk hogyan dolgozza fel az ingereket. Nem utolsó sorban a mikrofonozás rejtelmeibe is beavat az illető a munkájában.
Sajna felvételtechnikában kevés tapasztalatot sikerült szereznem, de úgy látom hogy a dögös, definiált felvételek túlnyomórészt a levett hátlemezeknél elhelyezett mikrofonokkal történik. Puprle, Emerson, Motion Sound - be is építik, de a Mark Vail cikk Rudy Van Gelder-es felvételeinél is nyitott a hátsó rotortér.
Van egy nyílások felőli felvétel, a Concerto 1969. Szép az orgona hangja ott is, de
Ahogy többekkel már egyeztettem, Raphael Wressniget kár kihagyni az Alcatrazban...
de.....
November 15-én Bécsett a Reigenben ismét lesz Brian Auger!!!
Beugró ismét 20Eu, szerintem 2 menetes lesz szintén.
Aki veterán, iskolát teremtő állat hammondos játékot szeretne hallgatni, annak itt a lehetőség. Nem használ lezlit, vonalból szól a B3, kuriózum. Semmit nem változott.