Van kisház nagyházas. Nagyházas többet bír, szerintem ezért találták ki. Kisházas helyére ha jól tudom bemegy a nagyházas. Nagyházasban van eltolt házas meg sima. Ezt nem tudom illusztrálni, de tudom hogy van ilyen.
igen, eléggé elszánt vagyok, mert komolyan élek-halok az autókért, főleg e30-ért! :) melóval meg úgy vagyok, hogy egy félévem van még suliban és utána vége. tehát közeleg az az időpont, hogy legyen sajátom. Nyáron szeretnék megint kimenni németbe melózni 2 hónapra és akkor már igencsak előrébb vagyok anyagilag, meg 2 hét múlva megint elkezdek maszekolgatni, alkalmi melózni. gyűjtök, spórolok, nem költök semmire, csak legyen végre egy e30! :) Amugy köszi az infót. Nem tudtam, h már e30ba is az erősebb difit rakták. Ez a nagyobb nyomaték miatt van, vagy miért? Pontosan mi a különbség a nagyházas és a kisházas között? nemcsak erősebb, van más is? Váááá, de kezdőőő... :D
Nagyon lelkesnek látlak úgy hogy még munkahelyed sincs. (Ne sértésnek vedd)
Mintha csak magamat látnám sok évvel ezelőtt. 140-150 LE azt mondom nem vészes. Van olyan 2.4 TD ami 192 LE-s és tartós, én ezt olvastam. Ha otthon leszek és kell majd linkeleb be videót.
Ezeken az előkamrás motorokon nagyon sokat segít egy intercooler. Legyen jó nagy és legyen normális turbód.
Azért azt se felejtsd el hogy egy db dugó 60e forint a 2.4 TD-be és még gyűrű nincs rajta.
Én azt mondom ha belekezdesz szar cuccokkal ne foglalkozz lehetőleg gyárit ha nem is gyárit de jó menőségű márkás alkatrészeket vegyél és akkor 140LE-vel is kb. ugyan annyit fog menni az autó mint a gyári 115 LE-vel.
Jah és TD nem való diftre Bükkre. Én tudom mert már ezt csinálom 3 éve :)
tehát ne értsétek úgy, hogy 200ló fölé akarom vinni... nem elvetemülten akarom, csak picit. tudom, h ahhoz öreg motor ez a td és nem benzines, hogy "adjadnekiésznélkül".
szóval akkor értelmetlen, vagyis túl költséges egy 3as td-t úgy felhúzni, hogy az pár ezer km után ne hulljon szét? nem kell sokra, 140-50 ló elég meg egy kis plusz nyomaték. az már teljesen korrekt lenne! jobban nem is akarnám. nem akarom kinyirni a drágát.
jaaj ne a tdi-ből indulj ki, az egy közvetlenspricces motor, elég sokat bír, (bár én sosem látom hol van benne az a 200 lóerő :-D) és minden utcasarkon kapsz motort bele egy 100-asért, akár pdtdi-t, de a bömöshöz ennyiért max egy jó hengerfejet kapsz. Ami fontos: egy autó nem attól lesz jó autó hogy jól megy. Hiába aláz le egy tdi akár egy 530i-t, az akkoris egy kompormisszumos elsőkerekes lélektelen vas és műanyag összecsavarozva anyuciknak való futóművel. (na jó az audi felnőtt, és félve mondom ki szép is, belül meg mocskosul jól néz ki, de hát nekünk ez jutott)
igazatok van srácok! nem leszek mohó! :) Amúgy énis ugy vagyok vele, hogy először csak alap, aztán ha olyan a gép, hogy engedi és a pénztárcám is, akkor majd elkezdek valamit. vagy átmegyek benzinesbe, ha hajtani akarom. Hogy őszinte legyek... megbabonázott haver kocsija, golf III tdi, ami fel lett huzva és iszonyat jól megy, de a fogyasztása nem megy 7 liter fölé, ahhoz is végig padlózni kell a piroslámpáknál. nagyon el lett találva és reméltem kicsit, h egy 324td-ből is sokat ki lehet hozni. de persze, nemis kell sokat hozzátenni, mert 115 ló eleve van benne és nyomatékra is jó. Bekezdek egy alappal és onnan majd kiderül, h mégis mien és hogy viselkedik. Megtanulok szerelni kicsit és több fogalmam lesz róla. Így is képzeltem el, mert ugyse lesz a közeljövőben annyi pénzem igy egyetem mellett, h millikért tuningoljak, vagy vegyek autót. Csak azért "sürgettem" meg a fantáziám, hogy előre kicsit felkészülhessek, tanuljak a tipushibákról, megtudjak egy-két turpisságot... :) Aztán, ha nagyon fasságokat pofázok a jövőben, basszatok csak le, h hülyeségeket beszélek! :D és télleg köszi a tanácsokat, meg, hogy nem küldtetek el egyből a f..ba! :)
Egyet értek gergelytds-el, vegyél egy bömit és ismerd meg. Utánna lehet váltani, építeni, tuningolni. E30 2,4td-met mikor eladtam, kérdezte a vevő, hogy van-e benne chiptuning. Mondom, hogy nincs, mert így sem tudom kihasználni, amit tud a gép. Nem sokra rá bratyóm látta gyorsulásin menni a géppel és azt mondta, hogy 10 alatt ment. Nem todom az mit jelent, Ő azt mondta, hogy az jó. Beszéltem a taggal és kérdeztem, hogy tett-e bele chippet? Azt mondta, hogy sem a motorhoz nem nyúlt, sem chippet nem tett bele, mert jól lép a gép.
Egyetértek meg nem, kérdezek meg nem! Tényleg nagyon fontos a dieselnél a hidegen ne hajtsd szisztéma! Nekem 2 éve van 324 d- m és amíg nem melegszik be addig nem megyek 1600 fölé még véletlen se, illetve mivel diesel 2000 fölé amúgy sem mert minek. Eleinte nekem nem tetszett a kocsi. Szerintem az ETC-s adagolóval lomha volt. Pedig nem volt kókányolva, gyárilag ennyit tud. Nagyon szép állapotban került hozzám, nyomok fel róla képet, szerencsére megkímélt volt. Nekem eddig nem sok bajom volt vele, de egy adagoló ráment. Viszont ezt annyira nem is bánom mert ezzel jobb.(régebben írtam az ETC s történetet). Én nem annyira értem, hogy sokat kell rá költeni. Nekem van ismerősöm akinek td e30 a van. Nyomja neki, nem sokat butyköli, de majd a körmére nézek.(lehet hogy csak mondja) Szerencsés lennék? Az adagolón kívül eddig csak futóműhöz kellett nyúlni, meg egy szűrőházat kellett cserélni.(meghalt a kézitáp) Fűtőmotor ment meg, de úgy tűnik, hogy meg tudom javítani, nem kell újjat venni. Nekem ennyi. Mindig pöcc. És nem hagy cserben.(2 év alatt 1X az adagoló miatt) Szerencsére ennyi. Szerintem jó a Diesel, mert mióta normális adagoló van a kocsin, ami jól be van lőve, azóta szeretem azt a kényelmet amit ad. Pláne ha a kulissza is oda tereli a váltókart ahova kell. Szinte hívogatja a következő sebességi fokozatot. Szerintem az M21 éppen olyan mint amilyen egy bármilyen autógyár első DIESEL motorja. Kezdetleges, kiaknázatlan. Szerintem nem kell elvárni, hogy többet nyújtson, mert régi és az akkori teknika szerint is új. Még is meghazuttolja magát, mert állítom, hogy a mai 3 asok Diesel motorjai nem fognak elmenni még 300 ezer kilómétert sem. Aztán felújjít, szív, bütyköl, rákölt. Lássuk be! Lassan eljár az E30 fölött az idő! Beírta magát a legsikeresebb autótípusok történelmébe. Szerintem ha a BMW újra piacra dobná, sikeres model lehetne némi újjítással.
és mindezt akkor, ha patent autót vetél (az árlista tetejéről), és nincs elhalgatott döglött üzemanyagpumpa..stb mielőtt kinézel egy autót mindenképp számíts a kötelező átírási, és olajcserés dolgokon felül egy százast, ami majd úgyis elmegy gyorsan, amikor kiderül ez-meg az
de ha ez belefér, akkor szerintem király
influenzás voltam, egy hétig csak feküdtem hanem amikor egy hét után végre beültem az autóba éselmentünk bevásárolni:D nagy buli volt
igen, igazatok van teljes mértékben! természetesen ne gondoljátok, hogy egyből profi tuning autót akartam építeni, hanem szépen fokozatosan megépíteni, pénz-idő föggvényében. csak azért irtam le ilyen nagyvonalakban és "kicsit" elnagyzolva óhajaim, hogy kb tudjam, mire kell számítsak, mert ha annyira nem éri meg dieselt építeni, akkor természetesen el se kezdem, mert az üzemanyagok árkülönbsége miatt is természetesen már nem olyan a helyzet, mint atyáink korában. :) szó, ami szó, a lényeg, hogy e30ba ne gondolkozzak kezdő és spórolni akaró fejjel dieselben?!
Erre tippeltem. Sztem vegyél magadnak egy szép, jó állapotú 318i-t, vagy 320i-t (ez sem lesz egyszerű), szeresd meg, ismerd meg és élvezd. Ne akarj túl nagy dolgot elsőre, mert nagyon sok nehézséggel fogsz szembenézni és elmegy a kedved az egésztől. Szépen, fokozatosan kell oda eljutni, ahova te szeretnél és nagyon sok a buktató. Ha óvatosabban kezdesz kisebb az anyagi és érzelmi (igen, jól olvasod) bukás esélye. Ha belenyúlsz egy roszabb E30 dieselbe (és erre igencsak nagy esélyed van), akkor az üzemanyagspórolás sokszorosát költheted el. Azt se feledd el, hogy a benzin és a gázolaj ára gyakorlatilag egyforma. Kérd meg az E30 fórumon a fiúkat, hogy segítsenek neked egy jó benzinest találni, aztán majd egy-két év múlva, ha kiismerted magadat és a típust is, és már jobban fogod tudni, hogy mit szeretnél, akkor kezdj el azokon a dolgokon gondolkozni, amin most. Persze ez csak az én véleményem, nem kell így csinálnod, csak próbáltam jó tanácsot adni. Amúgy meg, kifejezetten örülök, hogy első autónak nem egy 3-4 éves Suzukit néztél ki pl. hanem egy ilyen klasszikus darabot!
szerintem köss kompromisszumot vagy driftelsz vagy veszel "takarékos" dízelt és nézd meg az árakat, hogy mennyivel olcsóbb egy benzines, mint egy dízel, és különbségből hány km-re való benzint tudsz venni és egyáltalán fogsz majd annyit autózni, hogy megérje? nekem is azt mondták, hogy dízelt csak óvatosan, meg nem fogok találni, aztán mégis de volt is ára