Nem lehetett elsőkerekes , mert farmotoros volt ! Csak a hűtő volt elől ! Milyen véletlen 40 évvel késöbb a Skoda 105 - ben is igy müködött :) Amugy sajnos csak 2 darab készült belöle :( De volt még egy farmotoros prototipus már 1932 ben , az egy léghütéses 1500ccm volt , sajnos abbol is csak kettő készült .
Ebből a fajtából láttam egyet egy kiskunhalasi találkozón.
yenoe, keressél rá a Walterra is, az is fájintos darab volt, bár konzervatívabb felépítésben. Olyant meg a muraszombati találkozón szoktam látni, egy osztráké. Nálunk a Walter nem annyira autóiról, mint inkább pisztolyairól volt ismert.
1945-ben menekülők apáméknál hagytak egy ilyen autót, amit aztán fellelt náluk Varjú Kálmán, aki a háború előtt az Aero céget képviselte. Mindjárt el is csalta apámat, aki akkor frissen végzett gépésztechnikus volt, a cégéhez dolgozni. Apámtól tudom, hogy a Kazalnak is Aero-ja volt a háború után.
Jól állnak itt a topikban az aerodinamikus modellek! :-)))) Lehet, hogy átnevezem Streamlined Topiknak? :-)))))))
yenoee ez az az Aero 50 aminek a mechanikája a plexi mögött van. Nagyon finom kis konstrukció, megérdemelte a helyet a Narodni Technical Museumban. (Vagy hogy a fenébe hívják... jó lenne tudni csehül, mindenesetre!)
És ez milyen kis gép? Aero 1940-ből. Fronthajtás lengőtengelyekkel. Finom kis márka volt. Sajnos egy rossz plexiüveg mögé rejtették, ráadásul mobillal "fényképeztem":
A T77 1700kg volt, tehát simán lehet! Ja és jóval öt méter fölött volt szerintem. A T87 pont a súlycsökkentés jegyében fogant. (1400kg 75 Le 160km/h)
Pontos adatok a gyári kiadvány szerint:
Tatra 77 77a
volume: 2973ccm 3380
kompresszió: 5.3:1 6:1
performance: 60HP/3500 70HP/3500
fogyi: 14-16 l
tengelytáv: 3150 mm
hossz: 5000-5200 5200-5400
topspeed: 150km/h
payload: 400kg
tömeg: 1700kg
Ami igazi durva az az OHC vezérlés egyetlen központi vezérműtengellyel, extra hosszú himbákkal. Gondolhatod, ha elért a hengerfej tetejére a két hengersor között lévő vezérműtengelytől :-)))))
Valami volt ott azért régen. Gondolta valaki, hogy a második világháború előtt Csehszlovákia a világ ÖTÖDIK ipari nagyhatalma volt??? Így már könnyebben feldolgozható, hogy miért voltak olyan jó autóik.
Rohadt jó hogy ez az autó most végre szóba került! Nekem évek óta van egy könyvem (Az autó 100 éve) amiben a világ összes autómárkája benne van pár sorban. A Csehszlovákiáról szóló rész előtt van nagyban ez a kép, és ez az egyetlen kép az egész könyvben ami alatt nincs semmi képaláírás. Valahogy lemaradt. Azóta is ver a víz, hogy ez mi lehet (gondoltam már Aero-ra is), de semmi. Úgyhogy most örültem az OFF-nak! :-)))) Rohadt jól néz ki! Azt tudjuk, hogy elsőkerekes-e? Gondolom nem, csak kicsit úgy tűnik.