Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

yenoee Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1639

"keressél rá a Walterra is"

 

Repülök!

:-)))

Előzmény: motorkami (1634)
tatrafan Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1638
Csakhogy előkerültél kami! :-))) Már azt hittem nyaralsz. (Dominika, Hawaii, Seschelle szigetek, Kenya... :-)))
Előzmény: motorkami (1634)
bp0414 Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1637

Ez nagyon tetszik!

Köszönöm!

Tibor

Előzmény: yenoee (1606)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1636
Látom, hogy hasznát veszed a fekete Skoda Bibliának!:) 
Előzmény: Nézelödő (1635)
Nézelödő Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1635
Nem lehetett elsőkerekes , mert farmotoros volt ! Csak a hűtő volt elől ! Milyen véletlen 40 évvel késöbb a Skoda 105 - ben is igy müködött :) Amugy sajnos csak 2 darab készült belöle :( De volt még egy farmotoros prototipus már 1932 ben , az egy léghütéses 1500ccm volt , sajnos abbol is csak kettő készült .
Előzmény: tatrafan (1612)
motorkami Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1634

Na itt folytatom:

 

Ebből a fajtából láttam egyet egy kiskunhalasi találkozón.

yenoe, keressél rá a Walterra is, az is fájintos darab volt, bár konzervatívabb felépítésben. Olyant meg a muraszombati találkozón szoktam látni, egy osztráké. Nálunk a Walter nem annyira autóiról, mint inkább pisztolyairól volt ismert.

Előzmény: motorkami (1633)
motorkami Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1633

Az Aero az a másik kedvencem.

1945-ben menekülők apáméknál hagytak egy ilyen autót, amit aztán fellelt náluk Varjú Kálmán, aki a háború előtt az Aero céget képviselte. Mindjárt el is csalta apámat, aki akkor frissen végzett gépésztechnikus volt, a cégéhez dolgozni. Apámtól tudom, hogy a Kazalnak is Aero-ja volt a háború után.

Ebből

Előzmény: yenoee (1626)
vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1632

Az a Sodomka féle igen ütős darab!

Előzmény: yenoee (1626)
tatrafan Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1631

  Jól állnak itt a topikban az aerodinamikus modellek! :-))))  Lehet, hogy átnevezem Streamlined Topiknak?  :-)))))))  

 

yenoee ez az az Aero 50 aminek a mechanikája a plexi mögött van. Nagyon finom kis konstrukció, megérdemelte a helyet a Narodni Technical Museumban. (Vagy hogy a fenébe hívják... jó lenne tudni csehül, mindenesetre!)

gyuzo Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1630
:-)))))
Előzmény: tatrafan (1609)
tatrafan Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1629
Tanulságos este volt!  :-)))))  Mennem kell.
yenoee Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1628

Na, szóval ezt ni:

 

Előzmény: yenoee (1627)
yenoee Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1627

Ezt meg csak simán nem rúgnám ki a garázsomból :-)

 

Előzmény: tatrafan (1623)
yenoee Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1626

Ez meg mintha fronthajtás lenne...

Aero 50, 1938. Még Sodomka bácsit is megihlette néhány áramvonal erejéig...

 

Előzmény: tatrafan (1623)
yenoee Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1625

Aero 10, 1929.

Ilyen Mo.-n is van, egy nagyon fain fűzöld példány, kőszegi talin láttam kb. négy éve.

 

Előzmény: yenoee (1624)
yenoee Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1624

OK.

Hát a plexiüveg másnak is útban volt:-)

Előzmény: tatrafan (1623)
tatrafan Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1623
Csak tessék!  :-))))
Előzmény: yenoee (1622)
yenoee Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1622

Toljak Aerot is?

:-)))

Előzmény: tatrafan (1621)
tatrafan Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1621
És ez milyen kis gép? Aero 1940-ből. Fronthajtás lengőtengelyekkel. Finom kis márka volt. Sajnos egy rossz plexiüveg mögé rejtették, ráadásul mobillal "fényképeztem":
tatrafan Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1620
Önsúly 1700kg !!!
Előzmény: yenoee (1618)
tatrafan Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1619

A T77 1700kg volt, tehát simán lehet! Ja és jóval öt méter fölött volt szerintem. A T87 pont a súlycsökkentés jegyében fogant. (1400kg 75 Le 160km/h)

 

Pontos adatok a gyári kiadvány szerint:

 

   Tatra                      77              77a

 

volume:                2973ccm        3380

kompresszió:         5.3:1              6:1

performance:       60HP/3500      70HP/3500

fogyi:                                  14-16 l

tengelytáv:                        3150 mm     

hossz:                 5000-5200       5200-5400

topspeed:                         150km/h

payload:                             400kg

tömeg:                              1700kg

 

Ami igazi durva az az OHC vezérlés egyetlen központi vezérműtengellyel, extra hosszú himbákkal. Gondolhatod, ha elért a hengerfej tetejére a két hengersor között lévő vezérműtengelytől  :-)))))        

Előzmény: yenoee (1618)
yenoee Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1618

Vagy nézzük, hová fejlődtek két évre rá:

1936, T77a

V8, OHC

3380 köbcenti

6,0 kompresszió

75 LE 3500 ford/percnél

1800 kg (hnotmost, nem hiszem el, hogy önsúly, gondolom összsúly lehet)

Vmax 150 km/h

fogyasztás 14-15 l/100 km

 

Ráadásul még jó szarul is néz ki:

:-)))))
Előzmény: yenoee (1617)
yenoee Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1617

Hát ja.

Vegyük például az 1934-es esztendőt, és a T77-et...

 

Előzmény: tatrafan (1615)
tatrafan Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1616
"Aha.Értem.:-))"     Ja, én is. Simán!  :-)))
tatrafan Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1615
  Valami volt ott azért régen. Gondolta valaki, hogy a második világháború előtt Csehszlovákia a világ ÖTÖDIK ipari nagyhatalma volt??? Így már könnyebben feldolgozható, hogy miért voltak olyan jó autóik.
törp33 Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1614
Úgy nézem a kép ugyanott készült.
Előzmény: tatrafan (1612)
törp33 Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1613
Aha.Értem.:-))
Előzmény: yenoee (1607)
tatrafan Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1612

Rohadt jó hogy ez az autó most végre szóba került! Nekem évek óta van egy könyvem (Az autó 100 éve) amiben a világ összes autómárkája benne van pár sorban. A Csehszlovákiáról szóló rész előtt van nagyban ez a kép, és ez az egyetlen kép az egész könyvben ami alatt nincs semmi képaláírás. Valahogy lemaradt. Azóta is ver a víz, hogy ez mi lehet (gondoltam már Aero-ra is), de semmi. Úgyhogy most örültem az OFF-nak! :-))))  Rohadt jól néz ki! Azt tudjuk, hogy elsőkerekes-e? Gondolom nem, csak kicsit úgy tűnik.

keepitretro Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1611

"KIRÁLY DOLOG, NEKEM ELHIHETITEK!!! "

 

Nekem is ma volt szerencsém benne ülni! :-))

 

Nagyon állat a gép  lehet vissza se adjuk TATRAFAN-nak! :-))))))))

 

Illetve nincs is mit visszaadni mert ugye nincs is nálunk, mert nem is hozta oda, erre több tanum is van :-)))))

 

...há' így jártál....bocsi. :-))))))

 

Előzmény: tatrafan (1609)
keepitretro Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1610

Nem az ilyen autógyárakat hívják nagymúltúnak? :-)))))

 

Mindig is bosszankodok amikor az ostobák a Skodát vagy a TATRA-t egy lapon említik a daciaval, a volgával a moszkviccsal vagy a zsigulival!

 

 

Előzmény: yenoee (1608)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!