"Jó persze vannak szívások is amit lehet nem tudnak behajtani az ügyfélen"
Pl. az I.-es II.-es Mondeo bal első lengőkar hátsó szilentjének cseréjénél le kell bontanod a bölcsőt, mert a kibaszott gyárban a kibaszott csavart felülről tették be a kibaszott droidok és pont nem fér ki a nyúlványtól. Ez nagy szívás, de mégsem tudsz érte 10.000 Ft-ot kérni.
Én anno megkérdeztem egy korrekt, komoly szerelő ügyfelemet, hogy mennyi lenne egy tds adagoló le-felszerelés reális, utcai ára. Azt mondta, 25.000 Ft.
Ha én lennék az adagolós akkor lehet ennyi lett volna ja mert az autószerelősdiben ez a jó, az árak mindenhol magasak, nincs árverseny szinte. Ha én szakmámban egy beszállitásra pályázom akkor ha valaki nálam 5%-al alacsonyabb árat mond akkor az nyeri meg a tendert, mégha roszabb feltételeket kinál akkor is. Ezzel szemben az autószerelősdi egy más világ. Csak nézek nagyokat hogy bejön az ipse valami nyulfarknyi hibával, mesélnek neki ezt azt, megmutatják a laptopot meg a padot, közben másnap meghuznak 2 csavart, lefujják féktisztítóval hogy szép legyen aztán másnap nyilik a buksza, ez még hagyján de még el is hiszi hogy milyen jól járt és mosolyogva távozik. számla, áfa nuku...
Jó persze vannak szívások is amit lehet nem tudnak behajtani az ügyfélen, de eztis a fenti mosolygós ügyfél fizeti meg.
Meg hát a műhelyfelszerelés is milliók, egy nyomorult diag is milliok stb stb. Tudom, tudom. De szinültig vannak azért munkával eztis lássuk be.
Mindegy, csak az irigység kárrog belölem hogy nem tudok egy nap alatt egy 50-est leakasztani.
na ez felejtos:-)
Szóval nem tudnék objektiven reális árat mondani mert ügye az attól függ hogy ebből élek-e vagy sem. Mert ha az ember ebböl a bevételböl etet éhes szájakat, fizeti a sárga papirokat, bérleti dijat, diagnosztika részetét, alkalmazottat akkor nyilván olyan 35-45 reális lehet.
de ha nem ebböl élek csak nyomorult sokat szívott dizeleseknek teszek humanitárius segítséget akkor mondjuk 15 + anyag -árt feláldozom egy délutánom, de ha gondolod 5 nap is lehet :-) És még a Modic-ot is rádugjuk és avval állítjuk be. (ügye Vojnó?)
nem utólagosan nyílt a buksza, a fiától már december végén mikor megnézte megkérdeztem a munkadíjat. Ő monta hogy az ilyen meg szokott álni 55-60 körül. És még akkor az öreggel nem is találkoztam. Na mindegy, a lényeg, hogy nekem tetszik az eredmény, és meg vagyok azzal amit kaptam a pénzemért. És nem utolsósorban a fél év garancia.
Csak gondolj bele, ha te lennél adagolos, egy ilyen pontos munkáért ami majdnemhogy két napos, te mennyit kérnél el?
Csak azért érdekes, mert elötte állandóan 10-es környékén kóricált, sosem ment lejjebb. Csak ugy hintázott 10 és 20 között. De most meg közelebb áll a valósághoz. Csak ne tudom honnan veszi a jeleket amiből számol. Difijeladó, gázpedálállás, adagoló, EDC ???
"Érdekes számomra a pillanatnyi fogyasztásmérő a műtét elött állandóan a 10-es körül kóricált, most meg ha csak tartom a sebességet, akkor a felénél. 90km/h alatt egy kevéssel, olyan 85 körül haladva sík úton beáll a mutató 4 literre...."
Sztem a pill. fogyasztásmérő semmit sem ér. Én tartósan 2l körül tudom tartani. Na és? Mi köze ennek a fogyasztásoz?
Szóval a végösszeg 60e volt kereken. Ebbe beletartozott a 318tds adagoló levétele, teljes szétszedése, tőmítéscseréje, padon ellenőrzése, visszaszerelése, valamint két izzítógyertya cseréje.
Engem rendkívűl meggyözött a szaki. Majdnem egy órát beszélgettünk, rengeteg célszerszámja van, Síkmaró, homloköszörő, generátortesztelő, Blokkflfúró-gépezete, két eszterga, KÉT ADAGOLÓ-padja. Akár 12 hengereset is megnézhet. porasztócsúcs-tesztelője. (mechanikus+EDC) ... ... ...
Eddíg ő volt a legjobban felszerelt és legprofibb szakember akivel csak találkoztam. Simán lepipál egy személyben és tudásban több emberes "barkácsműhelyeket" akik ha megtudják hogy diesel, akkor csak enyit mondanak: "úúú hááátt az 100tóó kezdődik ha hozzá kőő nyúmi". Sokmindent mondott a diesel rendszerekről, hasznos tanácsokkal látott el,
JA hát persze és az eredmény:
Nagyon jól lett beállítva az adagoló, a tömítések is a rendben. Egy csepp sem folyik mellé, fordulatszám egész tartományában növekedett a nyomaték, egyenletesebb járás, indítás pöcre (hideg meleg).
És igazábol a fogyasztás ami meggyözött, ahogy írtam 8l helyett 5.8l lett olyan féligmeddíg vegyesben. Érdekes számomra a pillanatnyi fogyasztásmérő a műtét elött állandóan a 10-es körül kóricált, most meg ha csak tartom a sebességet, akkor a felénél. 90km/h alatt egy kevéssel, olyan 85 körül haladva sík úton beáll a mutató 4 literre.... . érdekelne mennyire valós, ha hosszútávon megyek, majd ki is próbálom nemsokára.
Összegezve nagyon jól beállította a szaki az adagolómat, és ez a lelke a dieselnek. Ha akarom takarékos és keveset eszik, ha akarom akkor megy mint a vaddisznó. Pontos korrekt, és gyors volt.
AJÁNLANI TUDOM MINDENKINEK A CSORNAI "DIESEL PITYUT" (ez a reklám helye)
Akinek szüksége van az elérhetőségre dobjon egy mailt: alufelnik.kukac.gmail.com
Valóban talányos. Mikorra tervezed a szétcincálását? Február 4-én lesz egy tombola sorsolás annál a cégnél, ahova én szoktam hordani a hengerfejcsiket. A főnyeremény egy 25 ezres kedvezmény. Drukkolj, hogy nyerjek, mert szivessen átadom neked.
de nem ezzel szeretnék életem végéig foglalkozni, hanem majd megcsinálok egy kertészmérnökit.
amúgy driftelésről annyit, hogy még csask havas utakon, havas-füves részeken "nyomtam", mert még igggencsak kezdő vagyok. először csask 20-30-al mertem, de már simán 60-al is. kezdett menni, erre nem elolvadt, mire kezdek végezni a vizsgákkal.. :D
helyzet a köv.: családi kisteher, más hiányában: kemény 55kW-os, 2.3d nissan vanette c., de legalább sperres hátsókerekes... :)
fasza volt. nem kellett se pörgetni, se kínozni a havon és nagyon jól lehet irányitani.
száraz úton diesellel meg nem próbálnám, nem vagyok én az autóm ellensége!
nekem jobban fájna egy D-t üvölteni hallani, mint a motornak.
tehát amire ki akarok lyukadni (amugy nemtudom, mi a f**nak mesélem el az egész életem... :D), az nem más, mint, h driftre nem d-t, sem td-t nem vennék. teljesen egyértelmű. ennyire azért értek a lovakhoz. :D
de nagyon elszánt vagyok és lelkes, mint még soha. talán akkor voltam utoljára ien lelkes, amikor az elsőnél 2perc után leszálltam a csajról és vártam a következőt... :D:D:D
És mi leszel ha befejezed a sulit? Diesel BMW nem egyenllő a driftelős autókkal. látom a hév és a tudás szomj megvan :) de te legalább azelőtt kérdezel mielőtt nekikeztdtél volna. Sok sikert az egészhez na asszem ez eég értelmetlen lett
A jobb dobbetétnél van egy cső amin folymatosan folyik a víz,szerintem a tágulási kivezetése.Gyári sapkát vettem ma rá ,by Wallis, de azóta csak rosszabb,vége van.