Hengerfej csavarokkal vigyázz! Nekem már sikerült megszakasztanom többet is.
Most már mind a 8 fel van fúrva...
(pedig nem vagyok 1 telefonfülke fickó az 56kilómmal.)
Használj jó minőségű, szintetikus olajat. Egyrészt nem fog füstölni, másrészt ha jól tudom az szinte teljesen elég. Drágább, de talán megéri.
Nekem az ESSO Racing 2T bejött. Árban is elmegy, literje olyan 1000 Ft körül van. Csak hidegen füstölög egy kicsit, ha bemelegszik semmi sem látszik. Rá van írva, hogy "Super Low Smoke" de szerintem ez csak marketingduma. :)
A kipufogótok vége mennyire olajos?
Mert én letöröltem róla az olajat, mondom nehogymár azt mondják, hogy nem ápolom a jószágomat. Ragyogott, mint a Salamoné. Errefel 2 hétre rá ugyanolyan olajos lett, pedig nemcsak városban használtam.
Pedig nem rakok a benzinbe sok olajat (1:50).
Nincs ötletetek?
Nekem összerakáskor sikerült hazavágni egy vadiújat pár éve motorgenerálozás vége felé, belerottyantva a nagy örömbe, hogy mingyá' végzek. Nem oly' nagy ügy vigyázni rá, de nem akkora tétel, hogy meg ne érné bizti-mi-bizti alapon előre venni egy párat.
Az időkeret elég lesz rá, nekiugor6sz bátran.
Jó munkát!
namostan:)
lehet, hogy lusta vagyok, de kb fel-egy oram lesz erre az egesz ugyre, es meg nem tudom mikor. de jo lenne jovo het vege elott, mert akkor utaznank el. szoval se napkozben, se este, se hetvegen egyszeruen nincs idom elmenni egy alkatreszboltba. meg azt sem tudom, mikor lesz ez a fel-egy ora erre az egeszre.
tudom hulyen hangzik. de tenyleg igy van
Szerintem egyszerűbb ha veszel 2 db-ot, mielőtt szétkapod. Elég nagy költség, legalább 160Ft a 2db, de ennyit talán megér.
Persze, ha szeretsz biciklivel, záróra előtt 5 perccel az alkatrészboltba rohanni 2 db aluminium tömítésért... hát, eszedbe ne jusson előre megvenni!!!!
Mégis csak nagyobb sportértékkel bír az utóbbi megoldás... :))))
koszi, ez megnyugtatott. akkor majd vigyazok. visszarakasnal konnyen serul? mert ha nem, akkor gondolom leszedes utan eszreveszem, ha esetleg serult, igaz? ha nem serult, es visszarakasnal sem serul, akkor nem lesz nehez dolgom.
Nyugodtan kapd szét, semmi gond, tényleg filléres alumíniumlemezdarab az egész. Csak a szétszedés előtt vedd meg az újat! :-)))
Egyébként a fejtömítést nem kell feltétlen cserélni, ha nem sérted meg sem szétszedés sem összerakás közben. A talptömítés az, amit nem tudsz sérülés nélkül levenni, tehát élből csere.
Tehát: csak bátran., de körültekintően.
A mix akkor a legbiztonságosabb ha marmonkannában kevered ki és jól összerázod. Az általad említett jelenséget és is megszoptam már (lentebb el is olvashatod) azóta csak kannában mixelek. Kúti keveréket saját kétüteműbe soha se rakok.
na csak azert, mert ket hete volt cserelve... akkor inkabb meg nem nyulok hozza. lehet, hogy filleres cucc, de LW riogatott itt nemreg a konnyu serulekenysegevel.
Bocs, én nem vagyok profi, de úgy tudom, mindig cserélni kell a tömítést. De ezen kár is spórolni, filléres cucc. Nem ér annyit, hogy kifújjon utána...
ha leszedem a hengerfejet, mekkora eselyem van elbarmolni a tomitest?
mert le akarom szedni, hogy kipucoljam belole a kokszot. valahogy csokkenteni kellene a csorgest, es egyelore ez a leggyorsabb.
Amit mondasz, az szétolajozott benzinnek néz ki, én is jártam így...
Én "taktikám": ha töküres a tank, akkor először egy kis tisztabenzin.
Ha nem, akkor bele az olaj, és tövig nyomva bele a benzin, hogy jóóóól felkeverje.
Ha kell, a végén korrigálom az olajat.
Meg csináltam egy kis táblázatot.. így nem számolom el magam..
Azert szantam ra magam az irashoz, hogy megkerdezzem: van e valami trukkje a sajat keveresu uzemanyag tankolasanak?
Ugyanis egyszer en is raszantam magam, hogy mixelek, mert sokat hallottam elonyeirol.
A szinte ures tankba felvaltva toltogettem az olajat, es a 95-os benzint, (amitol allitolag jobban huz, mint a 91-es) es neha meg a palcikaval is megkevergettem.
Termeszetesen pontosan a kello mennyisegu olajat adtam hozza, ha jol emlekszem 1:40 aranyban.
Az eredmeny: bekopott, olajtol csatakos gyujtogyertyak, csak gyertyacserevel tudtam elindulni,es ez az allapot a tank kiuruleseig tobbe-kevesbe kitartott.
Azota nem mertem en mixelni, marad az - allitolag -szar minosegu 91K, amivel meg soha nem hagyott ott a Trabi (90-es Hycomat a draga lelek)
Ez a tapasztalat - ha jol ertelmezem- homlokegyenest ellentmond a forumban leirtakkal... nemigaz?
Motor generál: Tuning főtengelyt én is tudok hozni ha kell vkinek, az a lényege, hogy megerősített csapágyazása van, azaz Wartburg kosaras. Asszem olyan 18e Ft az ára. De hengert is tudok szerezni dúgókkal, gyűrűvel, mindennel 7,5-8e körül(ki tudom hozni nagykerből). És utána már csak össze kell rakni, mint egy LEGO-t :)
Nincs meg valakinek a "Trabant 601 szerelési és karbantartási útmutató" című könyv? Régen volt róla szó, de nem kapott az illető választ. Ha valakinek meglenne (esetleg elektronikus formában...), és lemásolhatnám, az remek lenne.
Na, ne viccelj! :-)
Tényleg 26 literes? :-)
Nem emlékszem, hogy úgy írtam volna, hogy a tartalék külön van. Bocs, ha így értettétek.
Számomra természetes volt, hogy 26 liter tartalékkal együtt.
nekem pont az a tippem, hogy nem lapos az alja, hanem ferde, ezért csal.
(azt tapasztaltam, hogyha a linráris skála szerint számolom a fogyasztást, akkor teli tanknál nagyon jó, üres tanknál igen rossz fogyasztási adatok jönnek ki.. kijött 6 liter is, úgy, hogy a telitankit lefogyasztottam, s 5 liter maradt benne... csak épp az 5 liter efgogyott 20 km-en..)
Ja: 1 liter benzinnel:
6l fogyasztás: 16,7 km
7l fogyasztás: 14,3 km
8l fogyasztás: 12,5 km
9l fogyasztás: 11,1 km
10l fogyasztás: 10,0 km
Amúgy egy fapálcám van. Azon is kúszik felfele, de az alján (ugyebár, üres tanknál többet mér az ember) már megszívta magát, és elég éles vízszintes vonal látszik pár mp. ig..
Megyek. Kifogy a benzin.
Elő a tartalék kannát.
Kb 0,5 liter volt benne.
Beletöltöm.
Hozzá egy kis olajat.
Mikor beálltam a kúthoz, akkor már magától állt le. Belenézten a tartályba. Csontszáraz volt.
Akkor 3 l-t tankoltam (ennyi kp volt nálam)
Másnap 21 l+kb.0,6 l olaj. Az kb 24,5 -ami a kútig oda-vissza elfogyott...
1980-as a gép. lehet, hogy ez csak 24l-es?
Ti meddig töltitek "tele" a tankot? nálam mindig marad egy pici, hogy ne lötyögjön ki......
Tibke:
A tank 26-literes, de ebben már benne van a 4 liter tartalék is.
Múltkor azt néztem, hogy ha gyorsan berakom és egyből kiveszem a mérőpálcát, akkor még egy kicsit "kúszik" felfelé a benzin rajta. Mikor ezt láttam, kb 0,5-1 litert ment feljebb!!!
Amikor kifogy a benzin, akkor még van a tankban legalább egy liter! Sajnos a tank alja egy síkban van, nem lejt tölcsérszerűen a kifolyó felé. Nekem volt már olyan hogy a kút előtt kb 500 méterrel kezdett el "darabossá" válni a benzin. Rángattam a kormányt erre-arra, így még sikerült "összeráznom" annyit, hogy kibírja. :))
Mikor ott a kútnál megmértem 1,5 litert mutatott a pálca, és 25,3 litert sikerült taknyolnom. Ez összesen 26,8 liter lenne, de a pálca szvsz csal!