Szóval akkor mégiscsak véletlen időbeni egybeesés volt a szoftvercsere és a csörgés megjelenése között mindössze. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez milyen jó, csak a szoftvert próbáltam védeni egy kicsit.
Amennyire tudom javítani próbálták, pár hétig jobb is volt. Mára megint össze-vissza teszi a dolgát. A komplett panel cseréje bontottra segíthetne? Vagy az új egységet az autóhoz kell választani?
Ma reggel szeretett jarganyom service felurattal lepett meg: rugohiba, es valoban nem emelkedett fel a segge. probaltam hatul manualisan, arra sem reagalt. Kulccsal többször lezartam az autot, majd kinyitottam, semmi. elindultam vele, majd kb 5 km mulva megalltam, lezartam es csodak csodaja ujra müködött minden. Reggel itt nalunk minusz 5 fok volt, de ennek sztem nem kene ezt befolyasolnia. Az auto egy 2011-es c$ grand robotizalt valtos, FAP, 9HR motorkodu.
Amugy ezidaig megfelelöen müködött, kinyitaskor mindig elkezdte emelni a segget, ha megpakoltam utanemelt, hogy szintben legyen. Viszont ha nem hasznalom a hatulja mindig leül. Ez gondolom normalis. Kikapcsolni ezt a funkciot lehet-e? Bocsanat az ekezetekert, külföldröl irok, köszönöm a hozzaszolasokat!
2010-es C4GP-vel van olyan gondom, hogy a vezető oldali ablakot lehúzom, majd semmi. Fel már nem tudom, csak kb. 300. próbálkozásra. Néha elsőre sikerül, néha felhúzva is lefelé megy, néha meg se kép se hang. Valaki hozzáértő tudna segíteni?
Nekem is volt ilyen "hirtelen magától megjavult a kanyarfény!!!" élményem, majd egy random időpillanatban betojt az egész. Nekem már ezt is cserélték 2x...
De azért fel a fejjel, az egyik vezérlő csak jó lesz! :)))
PS: Lassan már csak nevetek/nevetünk ezen a kocsin, már nincs értelme bosszankodni rajta.
Igen 1.6-os benzines (THP165). Indítás, csörög, halk kattanás és nincs több csörgés (alapjáraton), ha gázt adok akkor a csörgés a fordulat emelkedésével elmúlik, majd gázelvételkor a fordulatszám leesésekor újra jelentkezik. Nyáron csak akkor, ha legalább 1 napig állt az autó. Most hidegben bármikor, ha nagyjából 20 fok alá hűl a motor. Azt nem tudom, hogy mi lenne, ha nagyon hideg 0 fok alatti hőmérséklet lenne.
Próbáltam már elmagyarázni a szervízben a jelenséget ami nálam is van. Hideg motornál gázadásnál csörgő-kereplő hang a motortérből. Majd mire a szervízbe értem persze már elmúlt. A szervízben pedig néztek rám, hogy fogalmuk sincs miről beszélhetek... A telefonálás befejeztével nálam is bekapcsol a rádió, de ezzel már nem is foglalkoztam. Lehet, hogy ha legközelebb megyek újra már szólok hátha más is megjavul. Az enyém 1.6 benzines intensive, nem turbós 2015 májusi.
Köszi a tippeket. Nem lehetetlen, hogy tényleg valami ilyesmiről lehet szó. A következő szervizeléskor utánanézünk. A kanyarfényszóró közben ma este megjavult, se szó se beszéd feltámadt a halálból, újra rendeltetésszerűen működik. Mintha mi sem történt volna.
Jaja, már emlékszem, hogy írtál a motorvezérlőszoftver cseréje utáni problémádról.
Érdekes - nekem ugyanolyan motor van a kocsimban, mint neked, de semmi hasonlót nem tapasztaltam a frissítés óta. Nem lehetséges, hogy fizikailag is hozzányúltak valami máshoz? Esetleg véletlenül, akaratlanul?
Pl. az automata üzemanyagdúsításhoz (ami a motor bemelegedéséig üzemel), vagy valami hasonlóhoz? Azt ugye nehéz elképzelni, hogy a szoftver "csörget, csörögtet" bármit is.
Egyébként a Peugeot 307-esemnél volt egy kicsikét hasonló hibajelenségem: főleg hideg motornál, gyorsításkor csörgött valami. Szintén egy szervizelést követően jelent meg a tünet.
Később kiderült, hogy az "időzítés" teljesen a véletlen műve volt. Az ok, ami csörgést előidézte, az az volt, hogy a motorból kijövő 4 kiömlő cső vége egymáshoz volt hegesztve ott, ahol a 4 cső együtt belemegy az egy darab kipufogócsőbe. Nos, itt engedett el a hegesztés és az egyik cső hideg állapotában hozzáverődött a tőle tizedmilliméterekre lévő többihez s ez okozta a csörgést, kerepelést.
(Amúgy ennek a kijavítása egy 5-10 perces meló volt összesen.)
A fenti példát csak azért említem, hogy előfordulhat, hogy a véletlenek egybeesése miatt valami más pont akkor lazult meg, engedett el, amikor a szervizben voltál, s az is lehet, hogy valami bagatell dolog okozza az idegesítő jelenséget.
Sejtem, hogy ezzel te is tisztában vagy, szóval csak "biztatásként" írtam. :-)
A SMEG szoftverének cseréjéhez szerintem elég, ha valami olyan ismert okot említesz, amit csak a szoftver cseréje old meg.
Ilyen ok lehet például, hogy a telefonálást követően bekapcsol a rádió.
Az igen komoly baleseti kockázatot is hordoz magában, ha nagy hangerővel s hirtelen megszólal a rádió, mivel az emberbe olyankor hirtelen beleállhat a frász, ha nem számít rá, s ijedtében akár a kormányt is félreránthatja.
De ok (igaz, csak esztétikai) lehet az is, ha a belső hangulatvilágítás az elindulást követően kikapcsol egy idő (pl. 10 perc) után. Elvégre te kifizetted azt is a kocsi árában, hogy hangulatvilágítás legyen benne (ez adott felszereltségtől van beépítve), így az, hogy nem működik leírtak szerint, az egyértelműen hiba.
A külföldi C4 Picasso-s fórumokat olvasgatva egyértelmű, hogy többek között a fenti hibajelenségek miatt (is) hozták ki az újabb szoftververziókat. Tehát ha ismert hibát javít s nálad az ismert hiba jelentkezik, akkor kötelesek kicserélni.
Ha garis a kocsi, akkor azért, ha meg már nem garis, akkor a baleseti kockázatot jelentő hibákra hivatkozva.
A motorvezérlő szoftvert tartom a legfőbb bűnbaknak a csörgéssel kapcsolatban. Az egyik szervizlátogatás kapcsán frissítették gyári utasításra. Azóta csörög indításkor a motor ... :((( Nagyon bizarr, mert csak akkor jelentkezik, ha hideg. Melegen sosem teszi. Az is megdöbbentő, ahogy jobb esetben 5-10, rosszabb esetben akár 40-50mp utánegyik pillanatról a másikra abbahagyja a csörgést. És nem is csörög többet egészen addig amíg ki nem hűl. :( Próbáltam visszakérni a régit, de erre nincs lehetőség. Állítólag nem állnak rendelkezésre a régebbi verziók. Mondjuk azt el is hiszem, hogy a szervizben nincs, de hogy probléma esetén az anyacég se hajlandó ezzel foglalkozni, az azért meglepő. Szoftverfrissítést nálunk a fedélzeti computerre (smeg) sem lehet "csak úgy" kérni. Vagy elő van írva és akkor muszáj megkapni, vagy nincs előírva és akkor nem (merthogy sosem biztos, hogy valami más nem romlik el a frissítés után ...)
Azt ugye tudjátok, hogy külön van a gépkocsit általánosan vezérlő szoftver (SMEG különböző változatai) és van egy másik, a motort vezérlő szoftver? Míg előbbi kisebb-nagyobb kutakodás után megtalálható a neten s akár fel is telepíthető "otthon", addig az utóbbi, azaz a motorvezérlő program csak a szervizben telepíthető fel - ez nem USB-ről megy fel ugyanis (legalábbis én úgy láttam), hanem a diagnosztikai csatlakozón keresztül.
Nekem 2 hónapja, a kötelező szervizelés során a motorvezérlő szoftvert is cserélték, állítólag gyári "utasításra".
Nálunk nem teljesen felhőtlen az élet az alig másfél éves autóval. Minden reggel úgy indul mint egy Zetor, majd hosszabb rövidebb csörgés után egy csapásra elhallgat ... a teljesítménye is mintha apránként romlana, rángatva gyorsít ... a számítógépes rendszer le-lefagy, különösen kihangosított telefonálás és navigáció együttes használatakor ... a csomagtartó ajtó repedés is megjelent ... legújabban pedig a kanyarkövető fényszóró dobta be a törölközőt. Minden nap visszasírom az előd 2007-es C4-est.
Szerintem túl pesszimisták vagytok. Ha végig nézitek a fórumot, csak pár jellemző hiba fordult elő eddig, nem egy típus fórumát követtem eddig, ennél jelentősen több hibával rendelkező márkát láttam már, akár prémiumokban is. Én minden (nem túl sok) hibája ellenére is nagyon elégedett vagyok vele.
2014-es automata váltós C4 Picasso 2.0 blue HDI-t vezetek. Nyár végén túlestem a csomagtér ajtó repedés miatti cseréjén, majd 1 hónapja a kanyarkövető xenon fényszóró kanyarkövetése + a magasságállítás hibásodott meg, garanciában ezt is megoldották, az anyósülés alatt elhelyezkedő vezérlő egységet cserélték ki, mely szintén típushiba.Várom, hogy mi lesz a következő hiba. Az autót egyébként nagyon szeretem.
Én már előre félek mikor lesz megint valami az autóval. Eddig jó pár dolgon már átestünk 2015 május óta, mikor megvettük. Ez a mostani hátsó "nyikorgás" még nem jelentkezett. Az biztos, hogy veszek plusz garanciát a 2 év lejárta előtt, mert muszáj. Eddig két nagy Bp-i márkaszervízt próbáltam, nem sok sikerrel. Jövőre lesz csak két éves az autó és a feleségemmel azon gondolkodtunk mennyi eséjt adjunk még "neki". Szerintem nem sokat!
Szerencsére nem kaptam még ilyet De egyre jobban kezdek félni ettől az autótól... remélem egy évet kibír még szétesés nélkül. Van a cégnél több ilyen Piki, de most már komolyan gondolkodunk, hogy legközelebb más márka után nézünk.
Egyik kollégámnál jelentkezett ugyanez a hibajelenség, neki pont átlépte a 2 évet az autó kora (kb. 2 héttel), így ha jól tudom nagylelkűen a felét elengedték a javításnak. Bár szerintem ez is gyökérség, mivel sorozatban cserélik az említett alkatrészt, ami szerény véleményem szerint típushibának minősül. Bár ezen szó hallatán a Citroen szervizekben sokszor harapnak, de hát nincs mit ezen szépíteni...
Az én Pikimnél egyébként az első futómű felől jön éles fémes nyikorgó hang, de nem tudnak rájönni mi okozza, pedig már 3 napot elszúrtam a szervizben. Én is úgy érzem, hogy kicsit gáz egy 7,5M+ autótól, hogy nyikorog mint egy rozsdás szekér... Azt hiszem átviszem most máshová. Ha már itt vagyunk, tudtok ajánlani Bp-en megbízható szervizt, ahol értenek is az autóhoz, nem csak csodálkozva nézegetik a járművet? Köszi!