Nem tudom, hogy találkoztunk e de traki ügyben biztosan nem mert mint mondtam egy friss szerzemény.
Békés Gellért néven megtalálsz a facebookon ha megismersz már találkoztunk :D
Na a mai napot tényleg csak türlemes embereknek javasolnám, hogy utánam csinálják.
A gázbowdent rákötöttem a tegnap már leírt módszer szerint és kipróbáltam első körben még regulátor nélkül olyas féle "fülre" nem pörgettem túl. Gyönyörűen dolgozik tényleg a számat be sem lehetett fogni annyira örültem.
A gépháztetőt kivágtam és gyártottam egy talpas derékszög idomot a karbi tetejére ez egy f astra vízcsővel (az olyan formájú mint egy tekercsrugó másfél köre) tökéletesen összehozható a gyári légszűrővel.
A regulátorra leleményesen egyszerű megoldást eszeltem ki. Vettem egy nagyon hosszú kapupánt csavart amit u alakura hajlítottam. Az eredeti regulátor pálcára heggeszettem olyan módon, hogy a feje pont az alapjárati csavat támassza zárt állásban az egészet kimerevítettem egy kis szintén kapupánt csavarokból összegheggesztett háromszög formával. Így a kapupánt csavar félgömb fején tökéletesen siklik az alapjárati csavar feje és szükség esetén vissza tudja nyomni mivel az ugye én nem közvetlenül a bowdennel hanem egy rugó közbeiktatásával húzogatom.
A gázpedálos megoldásnak egy hátulütője van tényleg ki kell kisérletezni a szükséges és optimális rugóerőt. Ha túl kicsi akkor csak nyúlik a rugó ha túl nagy akkor a regulátor nem tudja visszanyomni. órányi kisérletezés után sikerült elérni arra a pontra, hogy optimálisan működik de ha nyomok neki egy padlógázt akkor picit még túl tudom pörgetni. Ezt úgy gondoltam benne hagyom mert még jól jöhet ha árkot kell ugrani :D
Tényleg csak azoknak javasolom akiknek van türelme játszani mert az enyém ma fejben többször is a méhtelepen végezte mire összejött :D
Szóval a kispók féle karbiból csak két féle van: elektromos szivatós meg sima én a simát vetem. A fúvóka mérete határozza meg, hogy mekkora ccm-hez jó a 650 biztos jó mert ma felraktam.
Magam csináltam meg a közdarabot egy darab gázcsőből és némi reszelés fúrás után zártszelvényből. A rajzra köszönöm nincs szükség mert a kispók karbihoz vettem tömítéskészletet és így nagyon könnyű dolgom volt (ami a rajzolást illeti).
Valóban csoda történt. Felszereltem a karbit és szinte azonnal indult kb még 3 percet játszottam vele és sikerült is beállítani. (mondjuk ehhez kellett gyártanom egy célszerszámot mert én korábban megcsináltam pedálosra a gázt és annak a mechanikáját nem volt kedvem újra gyártani ezért olyan hülye szögben kellett felszerelnem a karbit, hogy a szelepfedfél beárnyékolja az állítócsavart.
A regulátort még ki kell találnom mert pont ellentétesen dolgozik mint ahogyan nekem kéne de majd csinálok rá valami fordító mechanikát.
Ha valaki meg akarja csinálni pedálosra akkor egy suzuki csomagtérnyitó mechanika és bowden és kb egy óra türelem és kész.
Arra figyelni kell, hogy a bowdent nem szabad közvetlenül a karbira kötni hanem egy közepes erősségű rugót bele kell iktatni mert a regulátor a lábadat nem fogja visszatolni. Ezzel kell egy picit játszani mire eltalálja az ember az arányt, hogy a rugó ne nyúljon el csak ha a regulátor ellendolgozik. Ha valakinek ez segít tudok képeket küldeni róla.
Minden tiszteletem a segítségekért uraim. Mostmár remegek, hogy ne essen mert holnap ki akarom próbálni élesben.
Ha valakinek szüksége van rá akkor akitől vettem az kínál egy 1-es ekét hozzá 25.000Ft-ért. Nekem nincs rá szükségem de gondoltam feldobom.
rendsodróra gyűjtök egyszerűbb lenne a szálastakarmánybetakarítás valamivel (ugye munka mellett,után) kaszálás,behordás zölden terítés,fogatás,sb... stb... kazlazás... egymagam csinálom tehá ez a gond ... de ha mégis valami oknál fogva nem kél el akkor megmarad enni nem kér és idővel összeütök valamit belőle ami a gyepboronát,és a sodrót elbirja :)
a hanomag pedig szállitás és kaszálásra...
tudom ,hogy kicsit sok az ár... de ezért is irtam ,hogy megegyezés alapján történik az ár
(avval az árral inkább valahol a fémmolyokat kerülném )
a következő lenne a problémám vagyis inkább ,hogy fogalmazzam meg ...
Arra az elhatározásra jutottam ,hogy eladom az UD2-est azért irok ide mert a fórumtársak az elsők aki érintett a témában :)
hogy miért adom /adnám el? a hirdetésben leirtam ugyanis jószággal foglalkozok most kezdtem nem rég és a szénagyűjtés egyedül villával fárasztó... nagyobb területeken... :)
és a másik ,hogy időm se nagyon van rá foglalkozni traktorépitéssel pedig nagyon szerettem volna összehozni egy kistrakit a hanomag mellé...
Loadbeta összehozta a légszűrő rendszert is, úgy hogy le lehet csukni tőle a gépháztetőt. Viszont némi konstrukciós gondja támadt a lesüllyesztett karbival, és úgy döntött, hogy kopoltyút készít a kivágott gépháztetőre, mert felemeli a karbit a normál szintre.
A légszűrő alján az a furat a kartelgáz visszavezetés lesz. Ha jó állapotú a motorod, akkor ott nem sokat ködöl, és vissza kell vezetni a karburátorba. A gond akkor kezdődik, amikor már a motor nem tudja eldolgozni a saját veszteségét.
Nekem meg sem fordult a fejemben vadi új karbi vásárlása. Az eldobottakból is nagyon jókat tudtam összeszögelni töredék áron.
Az újról olvastam, hogy elektromos szívatósak már. Nem tudom mennyire dolgozták át az újakat.
Nem kell szűkítened semmit, a csatlakozó csőnél (régi változatoknál legalább is) van egy nagy sárgaréz csavar. Alatta van egy szűrő.
Ha oda beletekintesz, akkor megvilágosodik minden.
Megrejzoltam a csatlakozó profilokat. Amennyiben úgy gondolod, szívesen elküldöm. Egy lakatos játszi könnyedséggel kiszerkeszti, és kivágja neked.
Írj egy mailt, és válaszul küldöm.
Nemsokára meg leszek a regulátorommal is. Majd közzé teszem, hogy mire jutottam.
Én a végleges légszűrőmet PVC lefolyó idomokból állítom össze, mint a Bogár karburátoros traki tulajdonosa.
A kapcsolási rajz jöhet nekem, mert minden vezeték ki van darabolva a gépemből!
Ma megvettem a kispók porlasztót. Gyári új 9000 Huf + vettem hozzá két felújító készletet a jövőre nézve még 585 Ft-ért :D
Ha ez megoldja a gondom akkor abszolút megérte.
A benzinpumpát én is a zsiguliéra cseréltem Lki1 az általad említett tengely hossz problémát én is rögtön tapasztaltam ha alapból felteszed akkor kitámaszt és kézi üzemben nem tudod felpumpálni(én ezt két alátéttel olrvosoltam). Még arra is gondoltam, hogy ha a kispók karbin úgyis van visszafolyó ág akkor ha nem válik be beteszek egy elektromos AC-t.
2 kérdés:
1:
Az általad említett szűkített járat amin visszafolyik önmagában benne van a porlasztóban vagy a csövet kell leszűkítenem?
2: A levegőszűrő kérdését a kispók karbinál még nem láttam megoldva senkinél. Illetve a gyári levegőszűrő alatt van egy lyuk az öntvényben. nem tudom az hová vezet vagy jön e ott a levegő vagy bármi. Azzal mit csináltatok?
Akinek szüksége van rá: kaptam hozzá egy gyári kezelési könyvet robbantott ábrákkal elektromos kapcsolási rajzokkal meg mindennel. Bescanneltem, PDF-ben át tudom küldeni ha segítség valakinek.
Én helyileg Tárnokon vagyok alapvetően azért vettem ezt a szörnyet mert rendszeresen nyírok egy leejtős területet és azt az ékszíj hajtású kistestvérei elég gyöszösen bírták az emelkedőn felfelé. Eddig 2x kellett hazahúzni(egyszer a karbi egyszer meg a benzinpumpa tengely kiesése miatt) de mivel amikor a karbi éppen akarja akkor nagyon szépen dolgozik adok neki még egy esélyt.
"50% E85 tartalmú keveréket viszont már megérez a parányi motorunk, rángatni fog, kihagy, gáznyomásra alig történik valami, sokat veszít a gyorsulásából. Személyes tapasztalat, egy 60-nal hajtó traktort nem bírtam országúton megelőzni."
Szerintem egy HTZ T010-es lehettett... :DDD
Valamikor egy kínai fűrészt tekeregettem át szeszes üzemre, és különbséget (alapjárat nem volt annyira stabil) nagyon nem tapasztaltam a benya, és a szesz között.
Kellemsebb volt az illata. Szinte hegyi levegőt csühögött ki!
Kb. negyven liter anyagot használtam el vele, és visszaállítottam a karbit.
10% E85 tartalmú keverék használata semmiféle technikai problémát nem okoz, lényegében észrevehetetlen.
50% E85 tartalmú keveréket viszont már megérez a parányi motorunk, rángatni fog, kihagy, gáznyomásra alig történik valami, sokat veszít a gyorsulásából. Személyes tapasztalat, egy 60-nal hajtó traktort nem bírtam országúton megelőzni.
100% E85, itt a motorunk lényegében használhatatlan lesz, nem ajánlom senkinek átalakítás nélkül.
Átalakítás
A 21. századinak nem mondható erőforrásunk megreformálása rendkívül egyszerű feladat.
Az első dolgunk a gyújtásállítás. Az E85 lassabban, lágyabban ég, mint a benzin, emiatt a 10 fokos előgyújtással nem tud mit kezdeni. Az 50%-os keverékkel tapasztalható rángatás, gyorsulásvesztés is ennek köszönhető.
Én személy szerint 20 fokos előgyújtással járok, ez sok erőt ad a motornak, tiszta E85 mellé ez az érték tökéletes, 50%-os keverékkel viszont néha sok. Főleg üzemmelegen, alacsonyabb fordulaton becsöröghet. Ezt mindenkinek ki kell tapasztalni, milyen előgyújtás a jó. Ugye mindegyik motorban és általában mindegyik hengerben más a kompresszió. Nagyjából 15 és 20 fok között lesz a jó érték. Ajánlott stroboszkóppal kísérletezni, hogy tudjuk, mennyi is az annyi.
Ha tisztán szeretnénk önteni a nedűt, nem elég az előgyújtást átállítani, itt már jobban hozzá kell nyúlni a motorhoz. Nevezetesen a főfúvókához. Fentebb írtam, hogy egységnyi E85 égetéséhez kevesebb levegő, vagy egységnyi levegőhöz több üzemanyag szükséges, mint benzinnél.
A gyári főfúvóka 115 századmilliméteres lyukkal rendelkezik, ez alapból egy enyhén szegény keveréket juttat a motorba. Tiszta E85-höz ezt cseréljük ki minimum 125-re. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ez is elég, én egyelőre 130-assal járok, de gondolkodom a 125-ösön.
Én sem tapasztaltam, hogy meredeken süllyedne a benya szint! Ha bokros teendőim között eljutok odáig, fogok mérni fogyasztást mindenféle terhelés alatt.
Márkatársaktól hallottam óránkénti fogyasztást 1,5-5l/óra tartományban. Kíváncsi leszek a sajátomra.
A T10 kollégának két trakija is van eredeti porlasztóval. Mondta, hogy neki az egyik fúvókán vörösréz huzaldarab van átfűzve, mert különben túl dús a keverék a motornak. Ezen kívül ő még némi E85-el is hígítja a benzint. Neki így jól működik a gépe.
Nekem meg Loadbetának nagyon nem akart összejönni az eredeti, és a kispók karbi hozta a legígéretesebb (és költséghatékonyabb) megoldást.
Ő a regulátort bowdennel oldotta meg, én pedig faudi fejes csuklókkal fogok próbálkozni.
Többféle porlasztót feltettem, de egyik sem volt az igazi. Yamaha robogóét, MZ, Pannónia, DRZ600 (ezt én küldtem a Loadbetának).
Polski karburátorral én nagyon elfogult vagyok. 2000ft-ból megvan a felújítása, vastelepen találni igen gyakran. A loadbeta karbija 340ft volt. Csak tűszelepet és pillangótengelyt cseréltem, beállítottam a benzin szintet, és azóta feléledt a trakiban a lelkesedés...! :)
OK a tegnapi hozzászólásom után lementem a műhelybe és a fordulatszám szabályozási kérdés megválaszolódott. Eddig azt hittem a karburátor tudja de mostmár látom, hogy regulátor van rajta.
Az AC pumpa kérdés viszont továbbra is áll? Honnan tudom, hogy sokat vagy keveset nyom és baj e ha sokat nyom egyáltalán?
Pár napja lettem tulajdonosa egy 012es típusnak. Egyelőre csak a szenvedés van vele. E
Az előző tulaj mondta, hogy az üzemanyagrenddszert át kell nézni de szerinte csak piszkos.
A probléma a következő:
Ha dolgozok a géppel és kap egy hirtelenebb terhelést pl magasabb füvet vágok akkor azonnal le akar állni.
Érdekes módon akkor nem áll le ha pár másodpercre elveszem a gázt. Ebből arra gyanakodtam, hogy túl sokat kap. Szédszettem kipucoltam mindent, komplett üzemanyagrendszert, gyújtást,levegőszűrőt de a probléma továbbra is fenn áll.
Kivettem a gyertyákat, feketék tehát tényleg túl sokat kap. Tekergettem a karbin a csavart ki-be minimálisan reagál. Most vagy minimál gázállással megyek és akkor viszonylag megbízhatóan de nagyon lassan tudok vele dolgozni vagy nyomom neki de az első terhelősebb résznél várakozom 3 percet alapjáraton mire megemészti az üzemanyagsokkot.
Végigolvastam a fórumot és egyértelmű, hogy a gyári karburátor egy sz..r. Sajnos én nem abban az időben nőttem fel amikor naponta ilyenek szaladgáltak ezért az átépítésről lenne pár kérdésem.
Kispolszki legyen vagy valami motorkerékpár?
Gyárilag a karbin van egy trükk, hogy ne engedje 3000 fölé a motort. Ezt hogyan oldottátok meg mondjuk a kispók karbi esetében?
Szabályoztátok e valahogy, hogy az átépített karbinál mennyit nyomjon a gyári AC pumpa honnan tudom, hogy sokat vagy keveset nyom? Illetve baj e ha sokat nyom vagy az úszó úgyis megállítja ha túl sok?