Sziasztok , segítségetekre lenne szükségem , Előre is megköszönöm a segítségeteket. 1999 es 50 es 2 t minarelli blokkos scarabeómmal van baj . Pár napja leállt , sejtésem hogy a gyújtással van baj , furcsa jelenség van , fordítva indul be a motor , ,,ha beindul" hátrafelé forog a kerék . A főtengelyen az ék is jó , a lendkerék is rendben van , ki lett már cserélve a gyertya , gyertyapipa , jeladó , és a cdi gyujtásdoboz . Mi lehet a baj ? Mit cseréljek még ki ?
Ott benzinpumpa van ott nem szamit a benzinoszlop nyomasa. En egyszer azzal szivtam h vastag volt a vakumcso es ahogy a tanknal a helyen volt szepen kicsicsit megnyomta a csovet es mar is csokkent az az ateresztokepessege. Azert allt le neha a motor.
Eloszor is milyen motorod van? Sokmindentol lehet. Pl rossz a benzinszint merod es mire vilagit h kifogyot a benzin tenyleg kifogyot es nincsen tartalek. Aztan lehet dugulasod es kis benzinszint kis benzinnyomas eredmenyez amitol keveset kap motor es azert vacakol. Megtort benzincso megtort vakumcso rossz benzincsap vagy benzinpumpa rossz uszoszint rossz tuszelep. Es meg jo par dolog rossz tankszellozes .
Miért van az,hogy az üzemanyagszint jelző amikor sárgán kezd világítani a motor meghülyül.
Hibajelenség:
Tüsszög,ha csutkán van a gáz nem tud menni. Árpád hídon mentem át, mire a lámpához értem leállt, nem tudtam beindítani, mire a lámpa zöldre váltott beindult és első kúton tankoltam azóta semmi.
De ez rendszeres jelentség. És mindig pontosan 8L tankolok. Se több se kevesebb.
Tehát nem értem... Új "szabvány" benzinpumpa van benne.
Sziasztok! Nekem van egy 2004-s Scarabeom 50, és el kezdett nagyon villogni az indexem. Az égők jók, így az index relére gyanakodtunk.Szét is szedtük , de sehol nem találtuk a relét. Vki tud ebben segíteni, hogy merre keressük, vagy esetleg nem relével van megoldva az index?
Ezzel csak az a gond h szallitasi mennyiseget nem tudod leellenorizni. De elvileg nem rossz otlett. Probald ki ennel jobbat most en sem tudok mondani. Kiszerelve ki lehet probalni csak tudni kell a fordulatszamot es a szallitasi mennyiseget. Ez a szerelesi leirasban benne van. Ja es nem a kezelesi leirasban abban ilyen nem lesz.
Arra gondoltam, hogy kipróbálom. Először is a benzinbe keverek ugyanúgy olajat, mint eddig. Öntök annyi olajat az olajtartályba, hogy épp ne világítson az olajszint lámpája. Majd használom. Ha kivilágít, akkor fogy az olaj, tehát működik a pumpa. Ez így szerinted járható út?
Ha nem kap olajat az olajpumpa egyszeruen szetforgacsolja magat. Szetkopik mas szoval es nem tud olajt szalitani amitol beszul a blok. Ha gyanus h nem jo inkabb csereld olcsobban kijon mind a teljes blok general.
Ma kicseréltem a kilyukadt olajcsövet a 100/2t-n. Az olajpumpa ugyebár lehet, hogy tönkrement, ha nem volt használva. Kérdésem az volna, ha valaki tudja, hogy az milyen módon tud tönkre menni? Egyszer csak már nem enged olajat a karbiba? Vagy fokozatosan egyre kevesebbet? Vagy épp nem zárja el az olajat, és folyik a karbiba folyamatosan? Mert csak egyszerűbb az olajtartály használata. Ma is kifogyott a benzinem, emiatt olajat is kellett vennem, pedig itthon pihent a flakon. (A szintjelzőt is megbütyköltem ma.)
Nem okoskodsz. Jo az elgondolas csak sajnos nem minden ugy mukodik ahogy az ember gobdolja. Tapasztakat alapjan mondom h sajnos marad ott levegobuborek. Mivel a cso nem felfeke megy ahol a blokbol kijon hanem lefele aztan megy felfele. Nem hulyesegbol tettek oda legtelenitocsavart. Ha felforr legteleniteni kell sajnos. Nem sok levego van benne de van.
Még nem legtelenitettem , mert ugy használom , h ossze van kötve :-) es hibátlan, ha levegos lenne akkor nem hűtene. Nem? Most a két kis pötty között van a viz mutató.
Kedves Szere28
ez a gőz téma nekem magas, h bent marad a rendszerben.
Van egy legtelenítő az tény. De amikor a viz átfordul nyitott termosztatnal a rendzseren akkor a tágulasi tartalyban egyenlítődik ki. És legteleniti magát.
Tagulasi a legmagasabb pontja ott kapja az utántöltest, ha van levegő a rendszerben a pl a csavarnal azt üzemi hőfokon "feltolja" a tartályba.
Nem okoskodni akartam, csak igy kepzelem el a működését.
( tab miatt nemmindig dobja fel az ékezeteket, előre is elnézést kerek)
Másfél hónapja használok egy 50 2T scarabeot, és ma reggelre "eltünt" az alapjárat + A reggeli induláskor még "pöccre" indultutána már csak gázadásra. (Az elekrtonika nem igazán működik a járművön). Elég lenne valahol a gázbowden feszességén állítani, vagy az alapjárati csavaron ? Hol kell megbontani, hogy ezekhez hozzáférjek( a karburátor tisztítást maximum vasárnap ugranék neki a itt talált linkek alapján). Sanszos, hogy az alapjárati fúvóka összeszedett valamit, mert egy-kétszer leürítettem a tankot(a benzintszint-jelző sem mér rendesen).
A barbiban es nagyobb atosboltban is kapni. Igaz minta kell. A masik biztos h bekapcsol a ventilator? Ha felfort legteleniteni kell utana. az baj nagyon nagy baj mert azert asvanyviz az asvany van benne azt keruljok a motir hutorendszerebol.
Utána nézek majd. Egyébként mikor kicseréltem anno ezt a kipufogót, akkor pont ezt a két fajtát cseréltem meg egymással. Tuti jónak kell lennie. Budapesti vagy? Esetleg meg lehet próbálni a te scarádra a kipufogót. Vagy még wakond és Zoli irhatna véleményt ebben a témában!
Elvileg egyforma de soha nem hasonlitgatam oket ossze h tenyleg egyformae. Tobbet errol nem tudok mondani sajnos nem vagyok egy nagy minareli guru. Igaz volt par a kezem alatt.
Ez a kipufogó fekvő minarelli blokkos 2 T gépen volt (1999-es évjárat) csak nekem nem tárcsás volt hátul. Elviekben ugyanaz a kipufogója a két motornak.
Ugye Szere? Linkelek két képet, nézd meg, most így néz ki, én frissen fújva raktam el ,de a pára kikezdte és rozsdás a külseje itt-ott. Árban meg tudunk egyezni biztos.
Mi az h sziszeg? Az nem letezik. Ott akkor folynia kell a fekolajnak ki. A masik alternativa amit te sziszegesnek hallas h a levego aramlik a nyeregbe. De ha oda levego kerult egy fekbetett cserevel akkor nagy gazok vannak. Ha a fekkarnal van ilyen sistergo hang akkor vagy feladta a harcot a karmanyu vagy levegos vagy nincsen benne eleg olaj. A masik fekolajcsere mikor volt utoljara? Hany ezereves fekolaj van benne. Igy latatlanba en ezekre gondolok de a tobbiek is mondanak valamit. Az teny fekolaj szint es allag ellenorzessel kezdenem.