A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Nem tudom mióta előírás, sanszos, hogy mióta BKK van azóta igen, hogy melyik szolgáltató hogyan tesz ennek eleget azt nem tudom.
Fél éve a Nyugati téren az összes, helyesebben az első külső piktogramot ellenőrizték a buszon amivel dolgoztam. Az aktualitását és az elhelyezkedést, illetve a sorrendjüket is.
"Elöl milyen anyósülés van a sofőr mellett? Ezt hol álmodtad? Még a BKV-s fotón is látszik a jegykezelő a sofőr mellett... "
Most már látom, de a képen a napfény szélvédőn való tükröződése miatt egyáltalán nem látszott elsőre a jegykezelő. Speciel felmerül a kérdés, hogy miért nem ingyenes ez a tesztbusz, de szvsz általában az ilyen kisbuszos vonalakat ingyenessé lehetne tenni (kivéve 121), nem fog ettől bedőlni a közösségi közlekedés költségvetése. :)
Ha nem díjmentes az utazás, a sofőr hogy oldja meg a jegyellenőrzést, ha az első ajtónál rögtön anyósülés van, és csak a hátsó ajtón van fizikai lehetőség le és felszállni? :D
de amikor a régi logo-t felváltotta a tojás alakú, akkor a kerekek fölül az első sarkokra került
Annak is a kerekek fölött volt a standard helye. Azokon a buszokon került előre, amikre ragasztottak telireklámot. (amin csak övvonal feletti reklám volt azokra az övvonal alatt a kerék mögött került fel a logó.
Én úgy gondolom, hogy ez nem típus függő, hanem "rendszer" függő, még anno csak BKV szolgáltatott akkor a régi logo (még címernek hívtuk) kint volt a buszok mindkét oldalán,
aztán jött a BKK, aki az arculatért is "felel", azóta csak jobb oldalon van a kerék fölött logo.
Az átmenetet nem ismerem, de amikor a régi logo-t felváltotta a tojás alakú, akkor a kerekek fölül az első sarkokra került, arra nem emlékszem, hogy volt-e mindkét oldalon vagy csak az ajtó előtt, jobb oldalon.
Más témákat is felvethetnél, mert erre gyorsan lett megoldás. Legalábbis most a 123-ason láttam egyet közülük és kapott kerékfényt. Sőt, egy VH New AG-n is láttam most.
Semmelyik BKK buszon nincs feltűntetve az üzemeltető cég logója, én kötve hiszem, hogy így 10+ év után a homlokukra csapnak és elkezdik felragasztani :P
Pont ma beszéltem egy szerelővel, Mercedes személyautó vonalon és azt mesélte, hogy teljesen átlagos alkatrészeket nem kapnak meg 1-2 éves autókhoz - hónapokig és ezek nem egyedi esetek.
Győrben az Audiban nagyon sokszor volt olyan hogy valami banális alkatrész hiánya miatt ezres nagyságrendű különben kész autót parkoltattunk a gyár egész területén.... De tényleg volt hogy már mindenhol is azok voltak...
Én díjazom amúgy, hogy nem lettek átfújva kékről-kékre, vagy valami hasonló, de egy felnifény nem fért volna bele a költségvetésbe?
Némelyiken iszonyatosan ütött-kopott, sajnos már az előző tulajdonos se foglalkozott ezzel... Szerintem iszonyatosan sokat tud(na) dobni a busz megjelenésén, kár, hogy általában a többi típusnál se foglalkoznak vele és odáig a mosó keféje sem ér el... (Amúgy azokra a mosókra is ráférne már egy korszerűsítés, mert leginkább csak arra jók, hogy összekaristolják a fényezést.)