Vitaindítónak vázolom Pál apostol lényegesebb eltéréseit Jézus tanításaihoz viszonyítva.
1. Hit általi önigazulás az igazság megismerése helyett
2. Test és lélek ellenségeskedése a sötétség leleplezése helyett
3. Krisztus váltsághalála vagy Isten megbocsátása
4. A törvény betöltése vagy Jézus tanítása
5. Egyházi elöljárók vezetése vagy Isten Lelkének vezetése
6. Kárhozattól való félelem vagy az Isten szeretete
Részletesebb magyarázatot találtok az alábbi linken:
http://jezusvagypal.andreanum.hu/
Milyen alapon kerdőjelezed azt meg, hogy piros hó esett, és milyen alapon fogadod el azt, hogy isten kijelentette a fiát Pálban? Gyanítom egy oka van. A piros hóról nem ir a biblia. De ha írna, akkor semmi problémád nem lenne a piros hóval ugye? Ugye.
Nos. Egyrészt igen, a két állítás hasonló egymáshoz. Igen, mégpedig azért, mert egyik sem bizonyítható. És igen, a levezetés logokailag lehet hibátlan.
Megint kavarsz:-) miért kellene a hó színének megváltoznia? Ki hitte el egy percre is, hogy piros hó esett? Hogy isten kijelentette a fiát Pálban? Te hiszed el, nem én:-) Azért nincsen az életemre nézve semmilyen hatással, mert nem fogadtam el a premisszát. Ezeket a kérdéseket ne nekem tedd fel, hanem magadnak.
Az efféle okoskodás azok "okoskodása", akik nagyon jól tudják, hogy a hó nem piros, ennek ellenére letagadják, hogy fehér. Vagyis a korrekt válasz az alább feltett kérdésre, ha van egy kis önismeret és igazmondási hajlam benned, ez: "a premisszám nem a realitással, hanem a szür realitással egyívású.
Tehát, ha valaki azt állítja, hogy Isten benne kinyilatkoztatta a Fiát, az hasonló ahhoz, mint, ha valaki azt állítja, hogy tegnap piros hó esett, és logikailag, le is tudja vezetni ezt a nyilvánvaló őrültséget? A levezetés pedig hibátlan lehet, attól függetlenül, hogy a hó fehér? Ez a te premisszád? Számoljunk akkor ennek következményeivel, most a te logikád szerint: a levezetés hibátlansága a hó színét, bármiben is, megváltoztatja? Ha igen, akkor miért, ha pedig nem, akkor miért nem... igen vagy nem válasz esetén pedig, a te életedre nézve, aki ezt a premisszát elfogadtad, ez milyen következményekkel jár?
Ha valaki azt állítja, hogy tegnap piros hó esett (premissza), logikai úton pontosan levezetheti, hogy miért is esett piros hó. Logikailag(!) hibátlan lehet a levezetés, de ettől még őrültség, mert magából a premisszából fakad az őrület. Teccik érteni?
Ha kendnek nem okoz problémát az, hogy Isten kijelentheti a fiát egy emberben, ám legyen, csak akkor az se okozzon problémát, hogy ez hova vezet, és mindez milyen következményekkel jár arra nézve, aki ezt a kijelentést elfogadja. Nem kellene meghazudtolnod a levezetést (állandóan ezt teszed, tagadsz mindent annak ellenére, hogy elfogadod a premisszát), hanem el kell fogadnod azt, ami a kijelentésből következik. Ez közöttünk a vita tárgya, semmi más. Szóval ne hazudj, ha már egyszer hiszel:-)
Tehát ez rendben van így, ilyen minden normális emberrel bármikor megtörténhet, és ez az esemény teljesen természetes volt, mi több, minden bizonnyal semmi köze az őrülethez. Rendben, tegyük hozzá, hogy mindez szerinted:-)
A "kijelentette a fiát énbennem" től indul a logikai lánc, ez a premissza, tehát innen próbáld felfejteni, hogy miért is nincsen itt paradox, jó:-) Ehhez persze meg kell érteni Pált, meg azt, hogy őrületben is van logika:-)
Nyilvánvalóan képtelen leszel erre a feladatra, ne is állj neki, az csak amolyan költői érés volt részemről:-)
Akkó óvatosabb legyél, mert az őrültekkel az a baj, hogy csak addig tud nyugton maradni, míg rá nem mutacc a logikai buktatójára az őrültségének... utána teljesen kiszámíthatatlan, hogy mi fog történni a búrájában...
Már ne haragudj, de ha te abban az állításban, hogy "Isten kijelentette a fiát énbennem" nem látsz őrületet, akkor ki is az őrült? Ha te ilyen kijelentéseket teljesen természetesnek veszel? Hm? Szóval javaslom ne hazudozz tovább. Én meg ezt unom.
"Mi az, hogy a halálában lettünk vele egyek? Ez teljességgel értelmezhetetlen."
Megint tőlem kérdezed?
"Avagy nem tudjátok-é, hogy akik megkeresztelkedtünk a Krisztusba, az Ő (a fiú) halálába keresztelkedtünk meg? Eltemettettünk azért ő vele együtt a keresztség által a halálba: hogy miképpen feltámasztatott Krisztus a halálból az Atyának dicsősége által, azonképpen mi is új életben járjunk. Mert ha az Ő (a fiú) halálának hasonlatossága szerint vele egygyé lettünk, bizonyára feltámadásáé szerint is azok leszünk." (Róma6)
Átérezheted a Fiú halálát, meg van engedve az együttérzés, meg elolvashatod mit mond Pál. Egyértelmű.
"ami szerinted, Pál szerint, látszattest látszathalála volt, "
Hasonlatos volt a bűnös hústesthez, hasonlatos, de látható:-) Valóságos, de csak látszólag hasonlatos. Ezt jelenti az, hogy "látszat test". Nem azt jelenti, hogy nem volt teste! És igen, mivel valóságos, ezért halálra adható. Isten meg is tette ezt. (Mindez Pál szerint). Tehát minden, mindennel kompatibilissé válik, ha megérted Pált.
Én tudom, hogy neked nem tetszik ez, ezért hülyeségnek tartod. Nem lehet az, hogy nem én beszélek hülyeséget, hanem te nem érted?
Mi az, hogy a halálában lettünk vele egyek? Ez teljességgel értelmezhetetlen. Természetesen átérezzük a halálát, amit ő azért halt, hogy életünk legyen (ami szerinted, Pál szerint, látszattest látszathalála volt, ami már itt sem kompatibilis azzal, amit állítasz, csak jelzem)
Ez nem jelenti, és nem is jelentheti azt, hogy a halálában lettünk vele egyek, ahogy senki sem lesz egy azzal, akit legyőzött, legfeljebb Istenben Eggyé lényegülnek. Isten viszont nem a halál.
Biztosan igazad van, én csak azt nem értem, hogy mi a boldogít abban, hogy halott vagy? Az, hogy "hit által" élhetsz csak? Hogy "állandóan" meg kell kísértened magad azért, hogy kiderüljön hitben vagy-e? Ez boldogító? Ha téged ez boldoggá tesz, felőlem legyen:-)