Jól van, mindenki nyugodjon le. Igen, írtad korábban is, hogy a 'típushiba' kifejezés hogy elszaporodott és mivel 3 hónap alatt meglehetősen sok minden jött elő nálam (ami meglehetősen olcsón orvosolható volt szerencsére) és ilyen típushibákat olvasok sok helyen, így nem csoda, hogy laikusként én is ezt tudom mondani.
És ahogy itt az utolsó kommentekből lejött, nem érdemes általánosítani. Sem a 23 éves, se a 10 éves konstrukciónál, hogy törvényszerűen rohadni kell a küszöbnek. Na de komolyra fordítva, egy karosszériás meg tudja állapítani, hogy most rohad-e a küszöb vagy sem? Ha mondjuk a festék takarja csak a rohadást. Vagy itt nagyon márkaspecifikus karosszériásnak kell lennie, hogy észrevegye? Ezt komolyan kérdem mert most hoztam el a karosszériástól és ő meg átnézte és sürgős javítani valót nem talált. Érdemes visszavinni, hogy a küszöbre nézzen rá jobban?
Szerintem az lenne az általánosítás, ha azt mondom, hogy mindegyik törvényszerűen rohadni fog x idő után. A 'nem törvényszerű' az nem általánosítás hiszen nem igaz mindenre. De amúgy a többi része igaz ahogy írtad. A corsa is garázsban volt.
Általánosítasz, mert biztos vannak Corsák is amik szét vannak rohadva. Azt se felejtsed el, hogy az sem mindegy mennyit mentek egy autóval az élete során layyakban, vagy azt se felejds el, hogy kint állt-e fűves területen, vagy zárt száraz garázsban, mert ezek mind befolyásolják, hogy melyik autó mikor kezd el rohadni.
ott a nyúlvány a doblemez és kb minden rohad mert ugye egy első szériás corsa b ről beszélünk,sárvédőperem rohadása meg a műanyagtól nem látszik,eléggé elszaporodott a tipushiba szó használata az olyan dolgokra is aminek semmi köze hozzá ,pl a küszöbrohadásra inkább felhasználói hibát tudnék írni.
Ezt kb a 11800-as hozzászólásban olvastam, de másik fórumban is olvastam korábban. Úgyhogy gondolom caliyoung fórum társnak szeretted volna ezt írni. De akkor ez megint csak kamu típushiba... Bár a 23 éves corsánknak nem rohadt a küszöbe így gondolom nem törvényszerű a rohadás sem.
Az,hogy rohad egy 10-14 éves autó az miért is típushiba????
A küszöb adja meg magát először az idő szavának filléres tétel,nem a futómű bekötési és nem is a nyúlványok de még mindig ott tartunk,hogy egyik autót se 10 évre tervezik tehát a gyárak szerint bőven lejárt a kihordási idejük!
Én megnéztem, és nálam is ugyanilyen. Most már én is kíváncsi vagyok. A többieknél is így néz ki? Nézzetek már be a pedálokhoz ti is kérlek. Mivel a külső résznél le van tökéletesen tömítve, annyira nem érdekel, de azért kíváncsi vagyok, hogy onnan most hiányzik-e valami.
Hát lehet. A karosszériás ismerős mondta, hogy 1-2 éven beül érdemes a rozsda foltokkal is már foglalkozni. (Átnézte a kilincs cserekor) A mostani javítás nem régi nyomódás eredménye. Az még nem rozsdásodik és nem is olyan jellegű.
Ha kasztnizol, akkor készülj fel, hogy lehet a küszöböd is ki van rohadva ! (tipushiba) Nekem is csak egy pötty rozsda volt, aztán Sebike meggyőzött, és megrendeltem az új küszöböt és amikor leszedtük, kiderült csak a festék volt szép, alatta a rozsda tombolt... De elég jól ki lehetett cserélni, most 10+ évig megint jó lesz.
Nekem, amikor "kiürült" a katalizátor, magyarán csak a cső maradt, akkor csinálta ezt az emelkedést, mert nem volt megfelelő a fojtás
Egyébként nekem, nem emelkedik csak lassabban esik vissza, mintha megtartaná magát az adott fordulaton.
Ha ráérzel mikor kell elengedni a gázpedált a kuplung benyomásakor nem lesz fordulat emelkedés.
Egyébként egyre jobban tetszik ez a lassabb fordulat visszaesés. Felfelé váltáskor szuperül el lehet találni, hogy az adott sebességfokozatnak megfelelő fordulatig essen vissza és ne legyen a kuplung kiengedésekor hirtelen fordulatszám emelkedés, mert nagyon visszaesett. Lehet direkt így csinálták a mérnökök, ne rángassuk már feleslegesen a motort....
Na nem. A bal hátsó kerék fölött van kis nyomódás meg hátul a rendszám alatti részen vannak kisebb prezúrok. Ezeket még kijavíttatom és lefújatom és ennyi. Csak esztétika, de zavar.
A kormány (balra és jobbra) tekerésekor gumiszerű, nyikorgó hangot hallottam. Akkor még csak a motorház felől néztem meg a kormányrúd kivezetésnél, de nem látszott semmi. 1-2 nap múlva megszűnt a nyikorgó hang, ekkor megnéztem az utastér felől is, hátha ott volt valamilyen gumi tömítés vagy porvédő, ami kiszakadt, tekeréskor nyikorgott és végül kiesett. Ahogy belülről kinéz, a képen látható.
Kérdésem a következő: így kell neki kinézni, vagy kiszakadt onnan valamilyen gumi?
Elnézést, a képet elsőre nem sikerült feltöltetni...
A kormány (balra és jobbra) tekerésekor gumiszerű, nyikorgó hangot hallottam. Akkor még csak a motorház felől néztem meg a kormányrúd kivezetésnél, de nem látszott semmi. 1-2 nap múlva megszűnt a nyikorgó hang, ekkor megnéztem az utastér felől is, hátha ott volt valamilyen gumi tömítés vagy porvédő, ami kiszakadt, tekeréskor nyikorgott és végül kiesett. Ahogy belülről kinéz, a képen látható.
Kérdésem a következő: így kell neki kinézni, vagy kiszakadt onnan valamilyen gumi?
Na ma elhoztam a kocsit és szép krómos kilincsek lettek :) Egyúttal leszedettem az első logót amit nálam feketére festettek, de amit vettem hozzá gyári logó, az nagyobb pár mm-el mint kellene. A szaki szerint hátulra való. Úgyhogy azt megint intézni kell egyet ami biztos, hogy jó elölre. De azért már elég rendben van a kocsi. Már csak a kasznira kell gyűjteni :)
eléggé kezd elszabadulni a típushiba emlegetése!!! tizenéves autón a kopásból eredő dolgok miért típushibák???
ha tényszerűen nézzük a dolgokat van pár dolog ami jellemző rá,de egyik sem egy költséges dolog, nagynevű német vw csoportra jóval több dolog jellemző típushiba pl zárak ablakemelők váltók stb