folyamatosan megy a vita arról, hogy ryan közlegény megmentésének vajh mennyi valóságalapja van, de hiába kerülnek elő bizonyítékértékű[?] dokumentációk az eset valódiságát igazolandó, az amerikán kívüli közönség meglehetősen szkeptikusan fogadja ezeket. nem is csodálom, a hisztérikus producerek, rolling rockot vedelő, hamburgert zabáló forgatókönyvírók és az igazán felnőni képtelen spielberg együttesen annyi szentimentalizmust fröcsköltek filmjükbe, ami talán még a legedzettebb usa rajongó gyomrát is megüli. bosszantó dolog, annyi szent, pedig nagyon jól össze van rakva: háborút még senkinek sem sikerült ilyen érzékletessé tennie. a hatás lehengerlő, főleg az első félórában. aztán a D-Dayt követően a film döccen egyet, innetől kezdve érdemes úgy tekinteni a ryan-re, mint egy banális kalandfilmre, s úgy határozottan élvezhető.
hasonló mentalitás szükségeltetik szerintem a Band of Brothers élvezhetőségének emeléséhez is. több helyről is visszahallottam azt, hogy a BoB mennyivel jobb, élethűbb, mint a mozis őse, de szerintem inkább csak alaposabb. 1o részből áll, 1o órája van arra, hogy elmondja történetét, bemutassa szereplőit, bár a végére mintha kifogyna a szuszból [ekkor jön elő a sitcomokban elmaradhatatlan "best of" válogatás :], mindig van mondanivalója. tévésorozatként azt a fajta hisztériát is megúszta, amit az amerikai mozifilmeknek unos-untalan el kell szenvedniük [tesztvetítés, alternatív befejezés, happyend-mánia, stb.]. a bevett sémák mellőzése miatt hat mélyebbnek e sorozat, egy-egy szereplőre, témára sokkal több idő jut - de felesleges locsogás és dagályos érzelem-kitörések helyett bravúros képek, szótlan és kemény arcok "beszélnek", valamint az epizódok elején/végén megszólaló veteránok. szövegeik bár stizáltak, de nagymértékben emelik a látott képsorok hihetőségét. mindamellett baromi szórakoztató ez a minisorozat: a ryan közlegény klipszerű, ámde mégis valóságosnak tűnő esztétikáját használja ez is: fakó színek, csökkentett frame/sec, térbeli hangzás segít abban, hogy a harc közepén érezzük magunkat - nem győztem puffogtatni a távirányítóval a szembe jövő németeket. :] aki a klasszikus tv-sorozatokra jellemző kiherélt akciókra számít, csalódni fog, a BoB rendesen szórja lőport, koszt, törmeléket és literszám lötyköli a vért is - még szerencse, hogy nálunk az HBO tűzte műsorra, a kereskedelmi adók biztosan késő estére száműzték volna.
Minden idők legigényesebb tv sorozata. Két hollywood-i nagyágyú, Spielberg és Hanks összefogott, és letettek egy olyan művet az asztalra, amelynek jelenleg nincs párja.
A legnagyobb háborús filmekkel (Patton, Tora!, Tora! Tora!, A leghosszabb nap) simán állja a versenyt. A történetet az élet írta, a a látvány, a trükkök, a zene meg profik keze munkáját dicséri.
az ultratehetségtelen és ultraunszimpatikus Hanks fiú rendesen megnyirbálta a 8. részre adandó ponszámomat. de ezen kívül is a leggyengébb rész eddig. úgyhogy kb 10/6
Ne felj, hogy megerted a fimet. Nekem megvan a DVD. A lenyeg, hogy ne higyjel a rendezo szovegenek, amit alamond. Addig is talald meg a DD honlap kulcsat.
aszongyák, jó 40 percnyi kivágott jelenet van a donnie darko dvd-n; úton van amerikából, félek is tőle nagyon, a végén még megértem, miről szólt a film, s akkor már nem lesz olyan jó.
tündérbogárka mely filmjéről van most szó? áruld el, áruld el! én csak a stpemomban láttam [bár azt a filmet már majdnem sikerült teljesen kitörölni a memóriámból], meg ő játszotta a fiatal jodie fostert a kapcsolatban. a napba lehetett nézni...
érdekes, bennem a második rész mélyebb nyomot hagyott. hogy a halálba ne a halál miatt. :] [ok, az erőltetett szóvicceket inkább hanyagolom a jövőben.] amúgy meg ha rendesen belemerülök egy filmbe, azt se venném észre, ha valaki az ölembe ülne.
Ha megmondod, hogy a DD csajat alakito szineszno tavalyi filmjeben szexualisan egeszseges szerepet jatszott-e vagy sem akkor nem. (En egymas utan lattam mindket filmet a csajjal es szamomra eleg erdekes atfedesek voltak.)
Ja, es mi az a KMK, a "Kozveszelyes Munka Kerules"-en kivul?
húúú, erre mondják azt, hogy "tusé" meg azt, hogy "áj reszt máj kész". az utolsó indokra tényleg nem tudok hogyan reagálni. :]
bocsi a DD fiaskó miatt, a film végére úgy belesüppedtél a recepciós embernyelő ülőgarnitúrájába, hogy valszeg észre se vettem, hogy ott vagy. bocsesz. :]
amúgy meg az ilyen nagyobb-hosszabb-hangosabb dolgok nem mindig jobbak, mint azok, amik feltalálták a spanyol viaszt. [tegyük azt hozzá: bill és ted előbb létezett, mint beavis és butt-head, sz'al tusé meg a többi. :]
Donnie Darko-t együtt láttuk, hékás. Jó film volt, de ne lássam mégegyszer kategória :-)
Érdekes kérdés a BnB vs SP. A south park sokkal messzebbre merészkedik, így nyilván szélsőségesebb a megítélése is. A BnB számomra egy kedves kis debil agymenés, a lelkivilágot nagymértékben felforgató mondanivaló nélkül. Óvatosan karikírozza azokat a jelenségeket, amiket a South park egyszerűen az arcodba csap. Meg aztán azért is sokal jobb a South park, mert ott a szereplőknek nem mozog a szájuk :-)))
és még csak nem is láttad a donnie darkot... hogy nekem milyen okos barátaim vannak! [és ez a megszokottól eltérően nem gúny :]
a B+B-ben viszont nem értünk egyet, nem csupán szórakoztat, hanem finom ívű görbetükröt tart elénk - már ha jól szituált ami fiatalok vagyunk - és nem olyan durván, vulgárisan, profánul nyomja a pofánkba, mint a south park. ezért tartom jobbnak a B+B-t, höhö.
Grave of the fireflies:
Elég döbbenetes, fojtogató rajzfilm: sajnos a hatása tizedakkora volt,
mintha egyedül néztem volna. Bárhogy éled is az életed, a halálod
pillanatában mégis egyedül maradsz - ezzel a filmmel is egyedül kellett
volna maradnunk...
10/10
Beavis & Butthead: nevetnivalóan idióta film, igazából csak kétféle
módon lehet hozzáállni: fapofával, vagy a földön fetrengve. Amiért a
South parkot mégis jobbnak tartom: az a már-már keserű cinizmus,
amivel ezt az örült világot karikírozza. A BnB pedig szimplán "csak"
szórakoztat: The great Cornholio is watching you!
10/9
The returner:
Most érzem úgy, hogy Hollywoodnak ideje lenne csomagolnia, és
beiratkozni egy intenzív japán nyelvtanfolyamra. Mert igaz az, hogy a
film legtöbb jelenetét, fordulatát, zenéjét már láttuk-hallottuk valahol,
de ilyen formában, ilyen hatásosan összegyúrva még nemigen. Bazze,
megint kiloptatok a zsebemből 60 dollárt! :-)
10/9
I am the great Cornholio, I need OTP for my Bunghole!
Spiderman: őszintén szólva, vége lehetne már ennek a képregény-
filmes inváziónak. Maga a film rendben van, de semmi különös: nagy
biztonsággal hozza azokat a begyakorolt fordulatokat, amelyek a
Batman-t egyedivé és klasszikussá tették, nincs benne semmi újítás,
semmi vagányság, vagy olyan törekvés, hogy srácok, csináljuk valahogy
máshogy, mert ez már lerágott csont...
Új mozi régi recept szerint: látványos, üres, felejthető. Viszont:
mosanság alakuló lelkiválságom megoldásában lehet, tíz év múlva mint
isteni útmutatót fogom emlegetni... :-)
újranézve, újraértékelve. az első kettő olyan volt amilyennek az emlékeimben élt. okos forgatókönyv, jó beszólások, izgalmas gyilokok.
azonban a harmadik részben most kellemesen csalódtam. kerekké teszi a történetet és a hibáitól eltekintve (túljátszott önírónia, gyengébb szinészek) remek befejezése a trilógiának. remélem nem lesz folytatás.
üdv KMK tagok! remélem, az otp fan is feltűnik hamarosan, qrva lassan akar megjönni az az engedély. :[
a mai nap bebizonyította, hogy a grave of the fireflies nem egy társasági film, habár az uccsó 2o percben azért rendesen beállt a csend, még a kutyapásztor is halkabban kántálta, hogy "sok van még hátra?" ...a sofőrt alapból nem bántjuk. :]
i am the great cornholio, i need TP for my bunghole!
jó lenne, ha a nemzetközi filmforgalmazás csököttsége nem szabna gátat annak, hogy ehhez hasonló filmek eljussanak hozzánk is, mert ha csak a zu legendája kaliberű nehezen emészthető, sokak által egyenesen borzalmasnak titulált alkotások kerülnek bemutatásra, akkor a magyar átlagember pillanatok alatt leírja ázsiát, pedig ahogy a returnert elnézem, a hollywoodi mainstreamre már megint köröket vertek. szívesen leültetném lukas györgyöt e film elé, hadd fészkalódjon leginkább az ILM-et alázó trükkorgiát látva. persze, lukas is felhördülne néhány kevésbé jól sikerült húzáson [az idegen lényes CGI elég sok kivánnivalót hagy maga után], de kezére vernék azon nyomban: öreg, nézd a dramaturgiát! humor, akció, dráma, látvány, zene, duma - mind a helyén van. ilyen egy jó tömegtermék, ráadásul a teljes költségvetés alíg éri el mel gibson fizuját.
A 2009 után újabb gyöngyszem ázsiából, amelyre (hálivud fanként!) azt kell mondjam, hogy alázza az usa filmeket. Mind trükktechnikaliag, mind dramaturgiailag. Olyan érzékkel keveri a vigjátéki, a drámai és az akció elemeket, ami egy aurópai, amerikai néző számára furcsa lehet, azonban megszokható, sőt megszerethető.
Imádom az ILM trükkjeit, azonban számolniuk kell azzal, hogy nagyon erős a konkurenciájuk Japánban.