>Mi számít épített autónak, és mi sorolható még a A1-2-3-4-5 kategóriákba?
Feltetelezem, hogy a G1-es szuperrendezvenyrol van szo. Ha megsem, akkor egyszeru a kerdes. A Joe fele versenyeken mindegy, hogy vki epitett vagy sem, ott nincs "Special" kategoria. Az sem egy tokeletes kiiras, de sokkal jobb mint a G1-e.
A G1 eseteben meg ugy gondolom ez egy olyan kerdes amit a verseny kiiroinak kell (kellett volna mar reg) megvalaszolnia. En egesz evben feszegettem ezt, de ertelmes valaszt nem kaptam. Tessek megkerdezni G1-es kollegakat... Az idei gyakorlatot el tudom mondani, de nem fog tetszeni.
Volt egyszer egy tanulóm Németo.-ból, ő most lediplomázott, és a BMW- Motorrad-nál dolgozik!
Ha valamivel már végképp nem jutsz előre, talán tudok tőle kérdezni!
Anno kiutasították Magyarországról garázdálkodásért, de az már lejárt neki! (Be volt b@szva, és nem ért el hozzám, mert a mentősök elviték a detoxba. Ott nem tudott senki sem németül, ő meg féltette a bőrét, nem tudta, hogy mi lesz vele, azt kicsit szétverte menekülés közben a kórházat!:)))
" Igaza volt Joenak! "
Ha már ennyien mondják, biztos úgy van! Na mindegy, nem geccből írtam!
Moci súly: Általában szárazon, lendkerékig, önindító, generátor nélkül, de vízpumpával, olajpumpával, szívósorral, de az első leszerelhető csőcsatlakozásig. (Ha van rajta pill. szelep a csövön valahol, akkor az is, de az általában úgyis még közel szokott lenni a motorhoz!) Szenzorokkal, de elektronika nélkül (Vezérlés már nem!)Leömlővel, vagy turbó esetén a turbó végéig (tehát a turbó az még mindenképp!) Motortartó bakok nélkül.
Valamit kihagytam?
Az amcsi gépeknél bármi lehet! Néha könnyebbek, mint az ember gondolná! Valszínűleg, mert egyszerűek.
Yasec koma! Igaza volt Joenak! A smiley meg nem sikal el mindent... ;-) Na de spongyat ra. :-D
Nezegettem en is a kulonbozo engem erdeklo eroforrasok suly adatait. Nekem csak alkatreszenkent allank rendelkezesemre adatok, de annyira felcsigaztal, hogy ki fogom szamolni a motor teljes sulyat. Kerdesem azonban az, amit Te is feszegettel az elobb. Mit ertunk motor alatt? Olajteknotol szelepdekniig? Szivosor es felette beleertendo? Leomlo? Kiegeszito cuccok, generator, vizipipa stb? Mondjuk eddig meg realis is. Na de akkor turbo? Motorra szerelt cuccok, amelyek nem elengedhetetlenek a mukodeshez (olajszervo, legkondi kompi, what ever)?
Egyebkent az altalam hasznalni tervezett blokk (csak a blokk) sulya ~65 kg. Ontottvas... Szerintem a szumma suly vhol 200-250 kg kozott allna meg, de ez egyenlore tipp. Van ugyanez a blokk aluminiumbol is, annak a sulya ~31 kg. Ha a suly lenne a szempont, akkor ezt lehetne hasznalni, alu hengerfejekkel, meg konnyu forgoresszel. Azonban ezt a blokkot 700 loero felett nem ajanlatos hasznalni. Az ontottvas birja 1500-1700 kornyekeig. Es az alu a dragabb! Ugy hogy ezen ket ok miatt en az utobbit valasztottam... :-D
Érdekesen közelíti meg a dolgot!
Ha mindez egy nem kompatibilis egységet alkotna, akkor még megérteném, de így?
Ha valaki akármilyen versenygépet szeretne építgetni, nem hiszem, hogy előnyös / hasznos infó lenne az, ha súlyadatként a fél autót kapná meg!
40 év centralizáció nem tett jót! Mindenki azt hiszi, hogy csak Bp van, azt kész.
Azt hiszem, hogy az ide írogatók közül szinte mindenki Bp-ről való, kivéve Ave (Győr) meg én (Sopron)
Na Pacse!
Jólvan na, nem kell berágni! Ezért volt ott az a :-)))))
Azt mondták, hogy ilyet kell oda tenni, hogy ne legyen félreérthető! Akkor most megint mit baltáztam el?
Azt hittem, hogy már elterjedt, hogy én messziről jött ember vagyok. Ezekszerint nem.
Ne haragudj, hogy így felkelés után rádrontottam, nem ez volt a szándék!
Na akkor viszel majd? Vagy most már kipontozódtam?:-))))
Már bocs, de ki az a barom, aki kipufogót is beleméri a súlyba? Gázpedál, kormány?
Valamit valamiért!
Könnyebb V8-at szerintem nehezebb csinálni, mint ahogyan azt Ferrariék csinálják, mivel szinte nincsen rajta semmi. Ez aztán meg is látszik a nyomatékgörbén! Teljesítmény az van, de más...
Sztem a BMW-t csak érintőlegesen érdekelte a súly, sokkal inkább a nyomatékra mentek rá, nem kis eredménnyel. De ha megnézel egy robbantott rajzot egy Ferrariról, meg egy BMW-ről, akkor nyilvánvaló a különbség! (Szériamotorokról beszélünk.) Annyi cuccos, meg doppelvanos, meg tudjarák nem lehet kevés súlyból. Más volt a koncepció sztem. Ennyi.
A Lambo V12-esét szerintem az arabok tuningolhatják a legjobban, azok használják ezeket a hajóikhoz Dubaiban.:-)))
Félreértettél én nem ismerem a másik srácot,de én a sajátomról beszélek.
Amivel vitatkozni tudnék az pedig az hogy a legjobb M3 nem hiszem hogy az övé!
Fizikaórák pedig mindenhez jól jönnek köztük a vezetéshez is!
My Car: BMW M3 E36 360LE
Tegnap egy BMW Z4 volt az áldozat!
És BMW még nem vert el soha.....
Min vitatkoznál? Ez tény, hogy a srác idiótamód vezet, bevállal mindent, és nem szeretnék beülni mellé, mert egy barom, amint bármely autó vezetőülésébe kerül. A BMW-vel tényleg semmi gond, teljesen jól sikerült, csak hát a tulaj csak autó nélkül szalonképes. Nem szeretem azokat, akik mutatni szertnének valamit, de az összes fizika óráról hiányoztak!
Ha te normális ember módjára terelgeted a vasat, akkor szívesen beülök melléd, szeretem a BMW-ket, de még olyan igaziban nem ültem, mert errefelé ez az egyetlen igazi, de ebbe nem ülök bele. Amúgy volt egy sima M3, de azt már sajna eladták.
Ark: átolvastam az egész cikket, de nem találtam utalást arra, hogy hogyan mérték. Gyanítom, hogy szárazon, cuccosok nélkül, mert a Honda súlya az tuti, hogy száraz+lendkerék, annak meg nincs értelme, hogy az egyiket így, a másikat meg úgy mérik!
Az mondjuk durva, hogy a Ferrari 8hengerese majdnem 50kg-al könnyebb! A Bömös literenkénti 109,3Nm-e meg brutál! Csak a turbomotorok tudták leverni!
ha már szóbakerült ez a súly:
brutto ( a kipuf' & a kat' is) kg < 260, magnéziumöntvény, 6064 ccm, V12, 550-628-641-750 LE utóbbi szükítövel : )
( '92es m'y' mind !)
Az "Év motorja" ///M3 R6 adatát nem találtam, viszont készült néhány ultra könnyü roadster vele !
A világ 1ik legkompaktabb és legkönyebb V8a a 3as 4.0 GTRé.
Alighanem a rekord a Drysdale, parák: "748 ccm 120kW (164LE) 17 000 /min" !
"Azért majd élnék a lehetőséggel, hogy valaki M3-as gépével vinne egy kicsit! Itt nálunk csak egy normálisabb M3 van, gyerkőcnek talán már 9millében, németo.-ban rövidítették a difijét, megy is szépen, csak a srác mellé nem ülök be, mert nincs esze! Nekem viszont van 2 gyerek, idiótákhoz nincs kedvem!"
Uram én a fenti kijelentéssel kicsit vitatkoznék!Én véletlenül tudok egy jó M3 amiben minden motorsportos gyönyörü állapotban.Rovid 4.75 difivel pedig még gyári állapotban is 8.6 mp-t ment!Ha gondolod tudunk menni egyet kettöt és még a két gyerek is nyugottan várhat haza!
A 232kg már hihetőbb, persze attól függ ebbe ők mit számoltak bele. Ha a motor rendeltetésszerű működéséhez mindent akkor ok ez a súly. :))) Én most kezdtem ilyen motort kajtatni az E21-emhez...