Egy a belvárosban tartandó sörözésre, kávézásra, beszélgetésre gondoltam: egy feltétel lenne, mindenki hozna magával egy super8 (n8, dn8, ds8, single8 stb.) kamerát :)
Van ilyen rendszer, ott egy forgó mágnes generál egy tekercsben 50Hz körüli szinuszos feszültséget, ezt rögzítik a magnó egyik sávján. A laborban a szalagról leolvasott 50Hz-et egy teljesítményerősítőn vezetik át, amire a mágnesfilm-felvevő vagy a kopírgép motorja közvetlenül csatlakozik. Vagyis gyakorlatilag a vetítési sebességet az adott kazettás magnó sebességéhez igazítják.
Én inkább arra lennék kíváncsi, miért szünették meg a mágnescsíkos film gyártását? Hiszen annyira kézenfekvő megoldás volt a problémára...
Üdverüdver! Itt van végre a super8 tank! Szilárd, mintha mondtad volna hogy neked van egy(kinek lenne, ha neked nem :)) S segits kérlek egy kicsit, tippektrükkök...irhattam volna privbe is de má egy hete csend volt itt...
A másik, hogy szerintetek hogy működne az hangszinkronra, hogy egy sáv a zár által generált tk. szinkron jel, a másik (vagy többi) a hang maga. Arra gondoltam igy elsőre, hogy egy piezo pickupot a felvevőre teszek, igy a start a stop és a "képkioltó" jelünk is rendelkezésre áll. Persze lehetne átalakítani a zárat is, hogy egy konkrétabb elektromos jellel birjon...hm?
Látta valaki közületek a Szemző - Szaladják szerzőpárostól, a rendezői látvány-díjjal kitüntetett,az Élet vendége - Csoma legendáriuma című filmet? Ez a film super 8-asra készült és azt nagyították 35mm-re: a formátum nagy előnyei ugyebár.
Én egy dokumentumfilmet láttam erről a tv-ben ami nagyon érdekes volt. Körösi meg Tibet is érdekes témák, de sajnos a filmet nem volt alkalmam megnézni.
Igen, de csak a gyűjteménybe kerül mindkettő, filmezésre nem fogom használni. Azért ha szembejön egy ilyen lencse olcsón anna örülök majd, ha nem, hát annyi baj legyen. :)
Azt a lencse nélküli quarz 1s8-at vetted meg 990-ért? Engem is megkísértett éppen ma... de aztán elég gyorsan beláttam, hogy az életben nem lesz rá való lencsém, és hogy kompletten sem szokott sokkal drágább lenni. (Valamint az orsós film harmadannyi mint a kazettás.)
itt egy röpke táblázat, amiben az ASA és a DIN összehasonlitása van segitségképpen (egyébként minden valamirevaló könyvben vagy felvevő oldalán megtalálod)
ASA DIN
400 27
200 24
100 21
50 18
40 17
25 15
15 12
azaz a DIN fok 3-al való növelése ASA érték duplázását jelent (1 blendeérték).
Voltam a Soós-nál. Ektakrómot találtam, de zacsi nélkül 5990-ért. Hol hívhatják?Másik kérdésem. Ha jól emlékszem, 17 dines ez a film. Meg tudná e valaki mondani, hogy a teljes napsütésben akkor ez mekkora nyílást jelent. A K40 es nél olyan közel 22 körüli volt ez az érték, mondjuk a Velencei Tó partján teljes napsütésben.
Nem tudtam ellenállni a kísértésnek, az említett boltban egy quarz 1-S8-as (kazettás) és egy Quarz-M 2X8mm-es (orsós) felvevővel gazdagabban (?) jöttem ki, szóval megvettem mindkettőt.
A hihetetlen az, hogy mindkettő szépen működik, a mechanikus felhúzó simán és erőteljesen továbbítja a filmet, legyen akár égzengés, földindulás vagy egy kis nukleáris csapás, mindegy, a ruszki mechanika erőteljes csapásokkal teker a távoli szocialista jövőbe :)!
Sajnos épp a minap jelentette be a fuji, hogy leáll a single 8-cal...
Igaz, kisebb gyártók állítólag majd kazettázzák, így nem kell kukába dobni azokat a nagyon jó minőségű kamerákat. Úgy tűnik a kodak és kisebb gyártók maradnak a piacon. Azt hiszem a kodaknak ezért éri meg, mert megcélozta a profikat és ez neki megéri.
MEGTÖRTÉNT!!! Lehívtam az első tekercset (FOMAPAN R100, 3m-es próba), ezt a születésnapom másnapján forgattuk (kereken 1 hónapja!), sajnos a suli meg a munka miatt nem volt eddig rá időm, de most itt van!
A szemcsézete közepes, a tónusai gyönyörűek! Fomadon LQR első hívóval hívtam (1+10), igy egy icipicit kontrasztosnak tartom(mondjuk 2-3 tizeddel lehetne alacsonyabb a gammája), a szemcsézetével viszont én meg vagyok elégedve. Rosszabra számítottam. ASA 100-ként exponáltam, 10 percig hívtam (elsővel) és tökéletes az eredmény!
Pedig még nem is a tankban hívtam, hanem egy kerettel (a tank még Pesten van...).
Tökéletes, komolyan mondom, nagyon örülök neki!
Ezúton is köszönöm mindenkinek a rengeteg segítséget, tanácsot!
Csak technológiaváltás van. Nem először, és nem is utoljára. Tudod, a kémiai fejlődés így, meg a környezetvédelem úgy, meg stb. Volt már nekik vagy három-négyféle színestechnikájuk, amit lehúztak a wc-n, de valamilyen film mindig kapható, mert ők ebből élnek.
Nyugodtan kiküldheted nekik, nem a tasak a lényeg. Ezt a filmet csak előhívással árulták. Én is küldtem már ki más tasakban, nem volt probléma. Ja, és Augsztusig hívják még.
:) Okés értem már tehát, ami nálunk van, az már gyárilag objektivre szerelt.
Nos. A 2x-es anamorf, az tulajdonképpen felezi a gyújtótávot (széltében), tehát, ha 25-ös gyújtótávon nem vignettál, akkor az 12,5 mm...igy már használhatóbb végülis.
Keress rá, hogy anamorphic super8, van 2-3 oldal, de túl sok infó nincs...
Még egy megoldás eszembe jutott: ha visszakapom az enyémet, a borítékot eljuttatom hozzád, átírod rajta a címeket stb. és azon küldöd el. Hátha úgy működik.