Hatalmas problemam volna, lehetseges, hogy tudtok nekem segiteni.
Van egy MPV Gen1a-m (1996, 3.0 v6 18v aut), ami muszaki vizsgara var, es nem vizsgaztatjak le addig, amig a kipufogorendszert nem rakjuk rendbe rajta (lerohadt a hatso dob, a dobtol kb 5-6 centire, hegeszteni allitolag nem lehet :)) Egy 70k+AFA-s ajanlatot kaptam, kerem, hogy valami hozzaerto kedves forumtars igazitson el, hogy mit, merre, es honnan szerezzek ehhez a nem tul popularis jarmuhoz. Esetleg utangyartott, neadjisten "sport" dob is szobajohet, de semmikepp sem valami hangos allat...
no ezt sem tudtam, legalább tanultam ma is valami újat. Millenia=Xedos9
Alváz alatt a padlólemezre gondoltál ugye? Nem valami szekér ez, hogy alvázra építsük :)) (bár ha jól tudom sok terepjárót még ma is alvázra építenek, aminek az okát nem tudom, de biztos megvan. no meg az amcsi autóknál is...)
Egyébként én nem feltételezem a szándékosságot, nagyon parasztnak kéne ahhoz lenni, hogy valaki direkt elcsessze a motorgenerált. Szerintem inkább a nem szándékos oda nem figyelés, siettségből eredő elhamarkodott döntés lehet az ok. Lehet, hogy nem mérték meg a hengereket műszerrel végig, mondván, ezek a blokkok sosem kopnak hordósra, tehát "jó lesz az alapméretessel is, oszt jóvan". Csak éppen nem tudták, hogy nálam ment be a por és kosz jó ideig, és szétkoptatta. Vagy egyszerűen nem a főszaki dolgozik, hanem valami tanonc beosztott, mittomén. Sok jó autószerelő beleesik abba a hibába mostanában, hogy egyrészt lerontja a saját minőségét az alkalmazottakkal, másrészt a növekedés által gerjesztett többletkiadásokat minél több, futószalagon végzett munkával, sietéssel kompenzálja, ebből eredően meg könnyebben becsúsznak hibák. Ami ugye egyre jobban visszafele sül el. De ez csak az egyik oldal, a lényeg, hogy hogyan kezelik ezt utána.
Viszont ettől függetlenül az ilyeneken fel tudom rántani magam, amikor úgy rakják össze, hogy egészen biztosan tudják, hogy az így nem százas, de még csak nem is szólnak. Mint pl. ez a légszűrőházas dolog.
Mindenkinek köszi, gondolom, spóroltatok nekem 10 k Ft-ot. Amúgy meg arról mi a véleményetek, hogy fóbiás vagyok a virslikeréktől és kicseréltem az egyik felnire szerelt téligumira, így vesztettem 5 cm-t a csomagtérből a padlómagasságban, de nyugodtabb vagyok. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy féloldalra dőlt autóval menjek száz kilométereket, csökkentett sebességgel.
A Millenia a Xedos9 amerikai neve. Alváz esetleg a 929-esé lehet, bár fogalmam sincs, csak találgatok. A Xedos6 meg MX-6 az 626 alvázon van, annyit tudok...
Ha egy autón valami rossz, azt meg lehet javítani, és akkor jó lesz. Ha egy autón többminden rossz, akkor többmindent kell megjavítani, és akkor jó lesz. Nem lehetetlen régi autót összerakni, csak éppen érteni kell hozzá. Nem pedig találgatni. Nem kicserélni a fél autót, körbelövöldözve a hibát, hanem megkeresni a konkrét okot, és azt kijavítani. És nem ráfogni a szar alapjáratra, hogy "hát ez régi autó, ez ilyen", vagy azt mondani, hogy "nincs ennek semmi baja, ezek ilyenek" (csak akkor azt nem tudom, ki vett annak idején ilyen alapjárattal 0km-est a szalonból), hanem megkeresni, hogy miért rossz, és megcsinálni. Ez a szerelő dolga. Ha nem ért hozzá, mondja meg, ne pedig fogja rá mindenfélére. Ismerek ilyet is. Mint említettem, Holdra is mentek már emberek, meg 40 éves autókat raknak össze működéképesre, haverom meg 30 éves Golf I. kabriót rakott össze tökéletes állapotúra, szóval az "öreg autó szar autó", meg a "hát ez szar, akármit csinálnak vele, szar marad, add el" nem a hozzáértő emberek szövege. Bár én is beleestem mostanában ebbe a csapdába, és már kezdtem ráfogni az autóra a dolgokat, pedig nem kéne. Meg lehet csinálni öreg autót is, mert már többeknek - köztük nekem is - sikerült.
A motorom meg nem azért szar, mert csak, hanem mert valami nem olyan állapotban van, mint amilyenre tervezték. Ez konkrétan a hengerfal. Meg lett mérve generál előtt, szar volt. Nem is csoda, hiszen mikor megvettem, szét volt nyílva a légszűrőház, koszos, mocskos levegőt szívott csomó ideig, csak hát későn vettem észre, így szinte biztos, hogy ettől kopott hordósra a motor. Volt másik szerelő, akit most megkérdeztem, a hordós kopásra egyből mondta, hogy "szívórendszeri probléma", anélkül, hogy tudott volna bármit a motorom előéletéről. Igen, volt szívórendszeri problémám, és igen, szanaszét voltak kopva a hengerek, a kompressziómérésen is látszott.
Ezért mondtam a szerelőknek, hogy szedjék szét, nézzük meg, mit lehet vele kezdeni, és ha kell, generálozzuk meg, az se baj, ha sokba kerül, olyan legyen, mint az új. Erre mit csinálnak? Szétszedik, azt mondják, meg kell fúrni, túlméret, dugattyúk, gyűrűk, minden. Mondom rendben. Mi történik? Bemegyek a szervizbe véletlenül, és látom, hogy ott a blokkom felfűzve, és STD fellirat van a dugattyúkon. Kérdem, hogy miért alapméretessel lett megcsinálva, mikor fúrásról beszéltünk, de azt a választ kapom, hogy hát a műhely biztos ért hozzá, meg van "erősített gyűrű is". Mondom biztos értenek hozzá, nem pattogok. Összerakják, használom, kíméletesen járatom, mit ad Isten, mit csinál a motor? Eszi az olajat, meg továbbra is egyenletlen az alapjárat. Megmérik másik szervizben (injektor.hu) a hengereket, és milyen meglepő, a furás nélküli motorban kevés a kompresszió, a veszteségmérés meg hordós kopást mutat. Mint generál előtt. És mit mond minden más autószerelő, aki ért hozzá? Hogy el lett cseszve, biztos, hogy generál előtt is hordós volt már, mivel ennyi idő alatt nem tud hordósra kopni, és mivel nem lett felfúrva, persze, hogy eszi az olajat és kevesebb a kompresszió. Nincs itt semmi misztikum. Emberi hülyeség van csak. Nem kell túlmisztifikálni az autószerelést, ezeket is csak emberek alkották, és vannak, akik meg is tudják csinálni. Vannak, akik meg nem.
Van abban valami, amit Seth mond. Bár az is igaz, hogy nem tudom ugyan ki volt az a kókler aki fúrás nélkül újít fel motort (teszem hozzá, hogy szóltam/tunk), de az biztos hogy én küldenék a nyakára pár szakembert ha nem lenne hajlandó visszafizetni a pénzem. Mert ha eljutott arra a szintre, hogy műhelyt nyithatott akkor azért tisztában kell lennie pár alapvető dologgal amit én laikus is tudok. (Te meg ne hiddj egy embernek, fusd körbe az ügyeket!) A hülye parasztja lehúzott téged cefetül, és talán arra apellált, hogy mivel még mindíg szar lesz a kocsid, leránt majd még pár kilóval mert ez meg ez még cserélendő..., vagy nemtom. Ez mondjuk már annyira cudar ügy, hogy én biztos fognám a telefont és tárcsáznám a megfelelő számot...
A japán örökkévalóságról: Vannak legendák, de ez természetesen nagyban függ a tulajtól. Az is tény hogy erőssen függ a gyártási évtől. A 90 előttiek nem voltak túl jók korrozióvédelem szempontjából pl., utána meg volt pár év ami után elérkezett a fogyasztói társadalom felívelése majd aranykora, ezek egyre kevésbé tartós autókat és egyszerűbb megoldásokat hozott, míg eljutottunk a mai instant/egyszer használatos kocsikhoz. Szóval ha van ilyen szent jármű az valszeg 89-92 között született. A mazdánál ugyebár ez után volt a generációváltás. A GD az egy nagyon hosszú folyamatos fejlesztés vége volt. Utána újraterveztek mindent ha jól tudom. (GC/GD gyakorlatilag azonos motorokon és fék és főelemeken alapul, természetesen fejlesztésekkel)
Szüleim az én GV-ből ültek át egy fullextrás automata GE-be (most Corolla Verso-juk van) de azóta is visszasírják az Öregasszonyt... ez azért jelent valamit, mert amúgy elég érzékenyek mindenféle műszaki dologra.
Persze biztosan elfogult vagyok (nyilván:), nem akarok megbántani senkit, de tény hogy nemigen járok szervízbe hiba miatt 300 000 km-el generálozatlan motorral.
A Xedos Millenia legjobb tudomásom szerint az Xedos9 fellvarrt (facelift) változata.
Ebben az esetben viszont annyit korrigálnék, hogy nem a 626 amcsi verziója, bár kétségtelen, hogy a Xedos9 főként az amcsi piacon volt forgalmazva nagyobb számban.
A Xedos6 volt a 626 padlólemezére építve, a Xedos9 nem tudom, milyen padlólemezt örökölt (talán a 929-ét?) Keress rá a neten 'Xedos9'-re fog dobni pár találatot, léteznek specifikációk is hozzá. Illetve ha a mazdaklub Xedos fórumára benézel, ott szoktak további infókkal is szolgálni az X9-es kollégák.
A Xedost nem ismerem, az viszont tényleg furi, hogy a váltója mitől ment így szarrá? Mert ha még 1 sebességet nem venne a kopott szinkrongyűrű miatt, az OK, de itt a 2 és a 4 rossz. A V6 Xedosba 50-70 között van egy váltó, az 1.6-hoz nem tudom mennyi. A váltócsere munkadíját kb 10-15 ezerre tippelem, ha tényleg CSAK ennyi a baja, akkor az megéri, de egy 14 éves autónál azért ki kell még cerélni ezt-azt általában, arra azért készülj fel (főként futómű, fék alakatrészeire gondolok), ettől függetlenül lehet jó vétel is akár.
Te még komolyan hiszel ebben a japán mesében mikor hónapok óta belelóg a bilibe kezed???? :)) Persze, annyival jobbak a japán gépek amennyivel precizebbek a munkásaik és mérnökeik, ez tény. Aztán meg minden kocsi széthullik egyszer, olyat még a japán se tud, hogy az anyag ne fáradjon el és ne kopjon meg, max 1-2 fanatikus rajongó ezt hiszi, tegye ő dolga.
A kocsid meg nem a hanyagul (ez mondjuk valóban idegesítő, mer akkor a faszér fizet az ember ha egy csavart vagy bilincset sem képesek a helyére visszarakni) felrakott légszűrőház miatt zabálja az olajat, hanem azért mert szar a motorja. Mondhat bármilyen varázsszaki bármit, mérhetnek bármit, az a motor selejtes. Ez az igazság mégha fáj is. Már anno írtam, hogy add el és vegyél egy másik mazdát ha úgy tetszik, de ez a kocsi tiszta pénztemető. :( Kár érte, de ez van. Ez persze egy vélemény, csak ennyi szenvedés után én ezt tenném ha a saját kocsim lenne.
Megkésve bár, de itt vanak a képek a Mazda Millenia-ról. Tud róla valaki valamit? Specifikációk? Nekem úgy rémlik, hogy ez a 626-os amcsi vezriója, de javítsatok ki ha tévednék.
Az előző tulaj rendes volt, és meghosszabbították, tehát 2007 decemberig érvényes. De ettől függetlenül egy közel 8000 km-es út előtt nem kéne megnézetni valamit, vagy a Mazda "nem olyan"?:-)))
Az MES kártya és a tájékoztató füzetben le van vésve, milyen szolgáltatásokat vehetsz igénybe, ha lerobban az autód. Nézd meg, mert sok...
Persze feltétel, hogy az éves szervízkor megújítsák! Ez azt jelenti, hogy kaptál a régi helyett egy újat. Szerintem csak ezt nézd meg és már indulhatsz is, teljesen felesleges bármit is átnézetni rajta...
Két kiegészítés, mazda3-asról van szó, illetve az, hogy eddig csak 10-15 éves autóim voltak, mit jelent egyáltalán az European Assistance szolgáltatás ? (bocs, tényleg nem tudom)
Nem vagyok annyira nyugodt, hogy kb. 600ezret buktam ezen a generálon.
Egy Lancia széthullik, az nem érdekel, mert az olasz, dísznek készült csak, nem autónak, de ez japán. Ezt ha összerakják rendesen, akkor megy, méghozzá a világ végéig. És az emberek a Holdon is jártak már, nehogy már ezt ne lehessen megcsinálni. Érdekes módon, mikor elkezdtem helyre pofozni a '84-es 626-omat sajátkezűleg még, meg otthoni szerelővel, azt sikerült is. Tökjó autó lett belőle, sajnáltam is lecserélni a coupe-ra. Aztán utána kezdődött az, hogy ez a coupe már olyan technika, hogy inkább csinálják szerelők, hiszen olyan profik is vannak, akik mindent tudnak a Mazdákról, egyből vágják, minek mi baja van, csak hátradőlök és fizetek, és szuper autóm lesz. Hát kicsit lassan ébredtem fel, és többmilliómba került a 4-5 év alatt... Pedig már az elején kapcsolhattam volna, és már rég lenne működő Mazdám, és nem mínusz végtelenben lennék anyagilag.
Mesterien megszerelték az autómat megint... Gondoltam ma, megnézem a légszűrőmet, mennyire lehet koszos, erre hiányzott a házról az egyik leszorító bilincs. Motorgenerál előtt, mikor betoltam a szervizbe, még rajta volt mind a kettő. Tehát egyet valamikor elhagyott a drága szeretett szervizünk, így ki tudja mióta szétnyílt légszűrőházzal jártam megint, a motorom meg szívja be a sok port és mocskot. És egy dolog, hogy elhagyják, de átadják így nekem, ahelyett, hogy pótolnák. Az isten rohasztaná már le a sok fakezű baromnak a kezét, és ezek autószerelőnek hívják magukat, 5000-es óradíjjal, normatáblázattal. És akkor csodálkozunk ugye, hogy hordósra van kopva a generálozott motorom, és zabálja az olajat, nagy a veszteség a hengerekben, meg nincs kompresszió. Meg eleve, hordósra kopott motort meggeneráloznak fúrás nélkül, gratulálok az ilyen profi szakembereknek, félmillióért sikerült semmit se javítani a motoron, ugyanolyan szar, mint előtte volt. Van valakinek egy géppisztolya? Egyre jobban érzem, hogy botrányt csinálok.