Ma leugrott a tds hfej,hát mit is mondjak.A tömítést vizsgálva nem találtam meg az egyértelmű hibát,így elvittük a gépműhelybe a fejet és megnyomatták.
Most estem hasra nagyon,két kamra alól jön a víz,és öt gát van repedve,beszartam.
Na ez nem az olcsó javítás lesz,nem baj legalább jó lesz,remélem sokáig mert most már ennyiért el nem tudom adni.
BMW Power Csak lesz egy másik projekt,muszáj lesz a cápa tédét fickósítani.Majd meglátjuk mi sül ki belőle.Első nekifutásra megkapja a cooleremet,és minimális nyomásemelés.Időszerű lesz már a benyás brigádnak arcára fagyasztani a mosolyt:)))) Az enyémbe nem tudom berakni az IC-t,anélkül hogy vagdaljam a kasznit.A cápiba meg vígan elfér.
Szomszéd ha valaha hozzájutsz egy jól működő tds-hez,eszedbe ne jusson tuningolni.Én csak csippel jártam hidegen nem feszítettem aztán mégis széthullott.
Amúgy magad mondtad,hogy elkormolódik a labda rajta,ez is primó kamrás dízel csak erősebb mint a 24td.
Volt itt téma, és ha jól emlékszek az jött ki hogy 2.5 TDS is olyan mint a 2.4 TD abból a szempontból hogy forgatni kell. Nem úgy mint egy új BMW-t ami 1800nál nemhogy a turbó kezdd el tölteni hanem ott ad le vagy 600NM nyomatékot.
Szóval GEO-s turbót rakott már valaki 2.5 TDS-re?
Mióta legutóbb téma volt azóta szerintem többen vagyunk.
csere passz viszont ez a "hiba?" csak elindulásnál van tehát amikor már elkezdett melegedni a motor, de még nem üzemmeleg, akkor jön nálam egy jó hosszú lejtő, és itt visszahűl kicsit a víz aztán a következő emelkedőn bemelegszik üzemi hőfokra, és onnantól meg sem moccan a mutató péntek reggel pesti dugóban(érdi tetőtől-árpád hídig) sem és autópályán sem
Tudomásod szerint mikor lett cserélve? Mert elmondásaid alapján inkább szorulgat, megakadozgat, de ez még nem gond ill. nem is biztos hogy akadozgat. Kicserélni meg nem ügy, főleg hogy érdemes fagyállót is cserélgetni.
nekem itthon alapszintü diagom van, tudok ellenőrizni légtömegmérőt, turbonyomást, elöbefecskendezési szöget, hőmérsékleteket, common rail nyomásokat, tápszivattyú nyomást, kipuf gáz visszavezetést, bizonyos vezérlő jelek kitöltési tényezőjét stb stb. persze hibatárolók más egységekbe is, stb. Szóval olyasmiket amiből ki tudom szürni hogy mitől nem megfelelő valami.
A komolyabb műszeresek tudnak komolyabb infokat lekérni, más egységeket is tesztelni, légkondi, abs-asc, meg minden nyavaja. Ez viszont többnyire fix gép, kell keresni helyet ahol fogadnak, rádugják, és körbenézik a gépet elektromosan.
ok, de akkor most korán nyit a termosztát, vagy normális, hogy a vízhőfok elmegy az első kék vonásig, majd a lejtőn kicsit visszahűl, és a következő emelkedőn áll csak be a középtől kicsit balra, aztán innen el nem mozdul az istenért sem ha pörgetem, ha araszolok, semmikor?
Sok minden meg van a tds-ben is csak másként! :o) Karergáz szűrő az a szelepfedélbe van beépítve egy hosszú fém szűrő! Nagyon dzsuva meló de tisztítható. Turbó papíron 1800 1/perc után kezd el dolgozni addíg szívódizel, akadáj ide.-oda. :o) Azért használod 2000-3000 között mert ott már van turbónyomás és dinamikus a motor, meg igazából ideális is minden tekintetben.
Neked nincs külön a kistermosztát. Egy termosztát van ami lényegében két lépcsős...
de van csak nem töműl el könnyen, nem is nagyon szokták cserélni, Vojnó baszakodott vele egyszer, valami drótháló van benne ami az olajat igyekszik lecsapatni az áramló levegőböl.
Na igen, ezekböl a max2000rpm -esekből lesznek aztán az ellustult, eltömődött katalizátoros lasssu turbós tds-ek. semmi értelme. ha üzemmeleg pöröghet többet is, semmi baja nem lesz, birja a fordszámot.
ha tds-ről irsz akkor neked nincs kistermosz, csak normál.
Látom itt is hasonló a helyzet mint a négykarikás márkánál (légtömegmérő,adagoló,termosztát)....meg mint a dízeleknél általában.....olajcserére figyelni, hidegen nem hajtani, hajtás után járatni kicsit.....
Te foglalkozol diaggal, szervízzel? Merre vagy helyileg? Megvásárolni szándékozott autóra rá tudsz esetleg nézni? A diag mobil? Működik akár egy laptoppal is mint pl VAG-COM?
ugye az 525 tds-ben nincs kartergázszűrő? ja és gondolkodtam szóval ugye torbó, meg interkúleren keresztül megy a lvegeő a motorba tehát amikor alacsony fordulaton megy a gép, és nem kapcsol be a turbó, akkor úgy viselkedik mint egyszívódízel, aminél akadájokat tettek a levegő útjába. ez így okés, vagy hülyeség? naszóval akkor amikor itt páran arról mesélnek, hogy 1000 és 2000 között tartják a fordulatot végig, meg hogy mennyire kímélik a gépet, akkor az annyira nem is okés?
ha 2-3000 közöt használom akkor a legszimpatikusabb a fogyasztás, meg a motor viselkedése is az nem okés?
és mégegy dimbes dombos tájon ha reggel hidegben elindulok, egy 2 km-nyi egyenes után van 3km amikor csak motorfékkel gurulok le a hegyről ezalatt nekem is elkezd visszahűlni a víz majd utána megint egy 2km-es emelkedő, itt szokta elérni az üzemi hőfokot, és innen már nem engedi visszaesni, pedig a következő megint lejtő akkor a kis termosztát cserés?
Egyszer irtam rá egy Basic programot::-)) ha csak a motort+erőátvitelt nézzük
10 nagytermosztát
20 kistermosztát
30 légtömegmérő
40 AC pumpa
50 porlasztócsúcsok
60 nagynyomásu pumpa v vp44adagoló
70 turbo
80 lendkerék + kuplung
90 váltó nyelestengely csapágy és hátsó szimering
95 hardy tárcsa
90 GOTO 10
Na jó közel sem ilyen vészes a dolog de legtöbbször ezek döglenek be. De mint látható nem irtam magáról a motorblokkról és hengerfejről. Mert nem jellemző egyenlőre a meghibásodásuk. persze rémtörténetek vannak, meg sajnos elő is fordulnak.
Ami először fel szokott tünni az a nehezen bemelegedés v menet közben visszahülés. Le kell bontani a hűtő körül a műanyagokat és beinditás után tapizni a hűtőt, ha korán langyos akkor valamelyik termosztát szar. Persze mindenki a nagyobbal kezdi a cserét mert az jó drága :-) pedig a kicsi a hunyó.
Aztán mikor harmatgyenge lesz és alig megy 120-at akkor egyértelmű légtömegmérő csere van utángyártott is már huszonezerért, meg gyári majd gergely megmondja mennyiért. (évek során felfedeztem hogy a kereskedésekben hónapokat rohadt autókban a megvásárlás után egy héttel beszarik, amiket meg folyamatosan használnak abban nincs baja. érdekes. nem birja az állást és ez nem vicc.)
Na és amikor be sem indul akkor legtöbbször AC pumpa a bűnös, ettől sem kell megijedni, én mindig a ko-csi.hu-ról vásárolok, gyári VDO meg ilyesmit ad, nem drága, garis stb. tartalékba sem hülyeség venni mert ugyis behal.
porlasztócsúcsok- egyszer cseréltem énis enyémben egyiket mert azt irta a gép, de utólag rájöttem nem kellett volna, mindegy. Egyébként remekül diagnosztizálható, simán hozza a gép minden porlasztó üzemi értékeit és megmondható hogy melyik fog előbb utóbb behalni, nem olcsó mert kompletten lehet kapni és érdemes garnitúrát venni. De ez annyira még nem is jellemző, hanem az alatta lévő rézkarika! ha átfuj akkor kegyetlen dolgokat visz végbe, gyantás trutyival beragasztja az egész porlasztót a hengerfejbe olyannyira hogy van eset hogy csak levett hengerfejjel alulról lehet kisajtolni géppel. persze ez ritka, legtöbbször a gyári vagy otthon egyszerűen legyártott célszerszámmal kipüfölhető pár óra alatt. Szóval alatta a kis rézkarikát (kizárólag gyáriban!!! mert nem ugyanaz a hagyományos bolti rézkarikával) sosem tesszük vissza esetleges szerelés után.
nagynyomásu pumpa vagy adagoló: ez kellemetlen és drága. ha még a 136 lovas 20d-ről beszélünk ott vp44 adagoló van, kutya sem ért hozzá, elektronikáját sehol senki nem javitja, gyári bosch felujitott létezik más nem. drága. szar ügy.
a 150 lovas 20d-k már common rail rendszerüek, ott nagynyomásu pumpa van, csere, gyári felujitott, nemtom mennyi. én még nem futottam bele szerencsére, nemtudom vannak-e már alternativ megoldások.
turbo- igen, a turbo. neki semmi baja nem lenne ha normális időközönként cserélnek olajat, hajtás után meg 1-2 perc alapjáraton pihenhetne. Ja és a kartergázszűrőt is kicserélnék a drága tulajok mert ez a filléres geci vezet a turbó megdögléséhez. Ha valaki kiváncsi miért szívesen kifejtem :-)
lendkerék, kuplung szerk- mikor dobol a kuplung meg ráz meg leállitáskor idétlen csattanás hallatszik akkor lassan eljön a lendkerék cseréjének ideje. (gergely mennyi lenne? rám is ez vár)
Váltó- nem vészes, csak olajfolyások a szimeringeknél, habverő szerűen lötyögő nyelestengely, 5. seb felé a határoló néha beragad és nagyon idegesítő. egyszer le kell venni és mindent rendberakni, többet észre sem venni hogy van. hardy csere is akkor, ugyis elszakad.
na röviden ennyi :-) remélem nem hagytam ki semmi fontosat, mint irtam is normális karbantartással rengeteg bosszúság megelőzhető, javarészt olajcseréken meg szűrőcseréken kívűl jellemzően az apróbb termosztátos problémák fordulnak elő, szóval nem kell félni tőle. a motor állapotáról egy üzemmelegen történő kartergáz vizsgálat sokat elárul, igazából nem is lehet semmit hirtelen megvizsgálni, talán érdemesebb egy műszeres helyre elvinni ahol nyomnak egy diagot, ott sokminden kiderül, lehet ellenőrizni a légtömegmérő, porlasztócsúcsok, rail nyomások, egr működését. stb stb. Ja és mellesleg ezek már üzemórát is számolnak, néha sokkal többet elárul mint a km számláló a műszerfalon.
Valaki tudja mennyi a végáttétele 318tds difinek. Lenne rá lehetőségem hogy 325tds difijét rakjam az enyém alá, aminek 2,56-os a végáttétele. Az érdekelne mennyi lenne valójában a különbség.
Én off gépet hajtok, de egy barátom 2000 körül E46 vásárlásást tervezi 318D vagy 320D verzióban. Tud valaki mellette vagy ellene valamit? Vmi amire nagyon kell figyelni vásárláskor? Nem ismerem a modellciklust, volt esetleg vmi frissités az E46-ban ami után jobb/rosszabb lett? Vmi tipusbetegség? Előny vagy hátrány a 318-320 között? A 318 mennyire csip barát?
örülök én is hogy jó lett a géped ! :) Amúgy a körítés végett húzós a téma sztem is, kb 5öd, 10ed árért dolgozó emberkét találtam Öttevényen, és ugyanúgy elmond mindent, csak nincs ilyen szép körítés, klíma a műhelyen stb stb stb. Ja, amúgy Pityu se ad számlát szal.... na mind1. Hagyjuk. Jó és olcsó szerelőm szerencsére volt eddig is, csak spec adagolókhoz nem ért, ezért kellett jó és olcsó adagolós is, szerencsére a 2. ember ilyen volt, és véletlenszerűen jutottam el hozzá mivel neki volt alkatrésze is a gépemhez emberi áron. Első volt a nevezett szaki, aki a "jó" kikötésemnek megfelelt, csak a másodiknak nem. Pedig van együtt a kettő :)
Ez jól esett, de engem a feléért is istenítettél volna. :o)))))))))
Félretéve a tréfát! Én nem ebből élek de ebben a rohadt világban, aminek meg "örülhetünk", többet visz el minden hivatal mint ami marad, ezért meg dolgozzon a ku....va anyja! Én hobbiból/fanatizmusból csinálom, meg mert sajnálom a sok reményvesztett embert aminek a végeredménye " szar szerviz igényes bmw" lesz, holott.... hosszú, meg már unalmas is lehet.
Én is reményvesztett lettem majdnem, de erőt vettem magamon és hál istennek segítséget is kapok mindenhonnan (ugye Pisti ;o) így a kitartásomnak is köszönhetően meg lehet oldani jut/és marad módon sok mindent, de ebből megélni?!?! Pedig higgyétek el szívesebben csinálnám ezt hivatalosan magam, de nem itt mo-n és ettől még szörnyűbb. :(
nade, Örülök hogy sikerült és az a lényeg hogy jól megy a verda.
jaj dehogyis. Örülök hogy ki tudtad fizetni, a számlát sokaltam de hát ennyi, kifejtettem lentebb miért annyi. Ne bonyolódjunk bele. A lényeg h örülsz és jó a gép.