Van itt valakinek 325TDS-e? Fogyasztás érdekelne meg hogy hogy megy az autó.
525TDS-ben ugye ültem, nem megy rosszul, de arra gondolok hogy ugyan ez a motor gy könnyebb kaszniban jobban mehet. Jól gondolom? Azt is hogy kevesebbet fogyaszt?
Ma raktam be a félbőr belsőket a kocsiba, én marha meg a vezetőoldalon elfelejtettem összedugni az övfeszítő csatlakozóját. Ezután meg vírít folyamatosan a légzsák visszajelző. Miután összedugtam akkor is. Ezt csak modic-al lehet kiszedni??
pont ezt akartam irni majdnem szószerint, hogy anno, főként még javarészt olaszos korszakomban (akkor még egy cápa 524td is 500e-be került :-((() bőszen hordoztuk hegesztetni a hengerfejeket (szakál-metal, létezik még?) míg a szomszéd sufniban meg lelkiismeretfurdalás nélkül visszatették a vw 1.6d/td -kre a repedtet, és még működött is.
Igazad van hogy ezis csak egy fődarab amit időnként fel kell ujítani, viszont én vallom hogy sosem lesz már az igazi. bizonyos idő után úgyis megint elreped, lehet melegíteni, lehet hímestojásként bánni vele, úgyis elreped. Az a baj hogy a gyárak sokmindent le tudnak tesztelni, mehetnek az autókkal millió kilómétereket, csak egyet nem tudnak emulálni: az idő múlását. Egyszerűen elöregszik az anyag. Marhanagy a hőterhelés a hf-ben meginduló égés miatt. Képzeljük el mikor reggel a jéghideg hf-ben egyszercsak x ezer fokos robbanások kezdődnek el, és ezt élete folyamán hányszor.
"Most estem hasra nagyon,két kamra alól jön a víz,és öt gát van repedve,beszartam."
Megnyugtatlak : ez tök normális. Nem tudsz nekem olyan hibátlanul működő 200000 km feletti dízel motort mutatni, ahol, ha levezzük a hengerfejet, nem találunk gátrepedést. Anno a VW 1.6D/TD hengerfejeket simán visszatették heggesztés nélkül, egyrészt, mert jó volt az úgy is, másrészt, mert úgyis elrepedt mellette. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem kell hozzányúlni... természetesen csináltasd meg!
A lényeg az, hogy sokan a világ végét látják egy hengerfej javításban. Holott az ugyanolyan fődarab, mint egy kuplung, vagy egy generátor : időnként elromlik, és fel kell újítani. Csak kicsit bonyolultabb, nagyobb odafigyelést igényel és természetesen költségesebb.
nincs véletlen kép róla? gátakban az acélbetétek benne voltak még v már aluminium volt? Sajnos ez mindegyiknél előfordul előbb v utóbb, de most legalább jó lesz.....
Ma leugrott a tds hfej,hát mit is mondjak.A tömítést vizsgálva nem találtam meg az egyértelmű hibát,így elvittük a gépműhelybe a fejet és megnyomatták.
Most estem hasra nagyon,két kamra alól jön a víz,és öt gát van repedve,beszartam.
Na ez nem az olcsó javítás lesz,nem baj legalább jó lesz,remélem sokáig mert most már ennyiért el nem tudom adni.
BMW Power Csak lesz egy másik projekt,muszáj lesz a cápa tédét fickósítani.Majd meglátjuk mi sül ki belőle.Első nekifutásra megkapja a cooleremet,és minimális nyomásemelés.Időszerű lesz már a benyás brigádnak arcára fagyasztani a mosolyt:)))) Az enyémbe nem tudom berakni az IC-t,anélkül hogy vagdaljam a kasznit.A cápiba meg vígan elfér.
Szomszéd ha valaha hozzájutsz egy jól működő tds-hez,eszedbe ne jusson tuningolni.Én csak csippel jártam hidegen nem feszítettem aztán mégis széthullott.
Amúgy magad mondtad,hogy elkormolódik a labda rajta,ez is primó kamrás dízel csak erősebb mint a 24td.
Volt itt téma, és ha jól emlékszek az jött ki hogy 2.5 TDS is olyan mint a 2.4 TD abból a szempontból hogy forgatni kell. Nem úgy mint egy új BMW-t ami 1800nál nemhogy a turbó kezdd el tölteni hanem ott ad le vagy 600NM nyomatékot.
Szóval GEO-s turbót rakott már valaki 2.5 TDS-re?
Mióta legutóbb téma volt azóta szerintem többen vagyunk.
csere passz viszont ez a "hiba?" csak elindulásnál van tehát amikor már elkezdett melegedni a motor, de még nem üzemmeleg, akkor jön nálam egy jó hosszú lejtő, és itt visszahűl kicsit a víz aztán a következő emelkedőn bemelegszik üzemi hőfokra, és onnantól meg sem moccan a mutató péntek reggel pesti dugóban(érdi tetőtől-árpád hídig) sem és autópályán sem
Tudomásod szerint mikor lett cserélve? Mert elmondásaid alapján inkább szorulgat, megakadozgat, de ez még nem gond ill. nem is biztos hogy akadozgat. Kicserélni meg nem ügy, főleg hogy érdemes fagyállót is cserélgetni.
nekem itthon alapszintü diagom van, tudok ellenőrizni légtömegmérőt, turbonyomást, elöbefecskendezési szöget, hőmérsékleteket, common rail nyomásokat, tápszivattyú nyomást, kipuf gáz visszavezetést, bizonyos vezérlő jelek kitöltési tényezőjét stb stb. persze hibatárolók más egységekbe is, stb. Szóval olyasmiket amiből ki tudom szürni hogy mitől nem megfelelő valami.
A komolyabb műszeresek tudnak komolyabb infokat lekérni, más egységeket is tesztelni, légkondi, abs-asc, meg minden nyavaja. Ez viszont többnyire fix gép, kell keresni helyet ahol fogadnak, rádugják, és körbenézik a gépet elektromosan.
ok, de akkor most korán nyit a termosztát, vagy normális, hogy a vízhőfok elmegy az első kék vonásig, majd a lejtőn kicsit visszahűl, és a következő emelkedőn áll csak be a középtől kicsit balra, aztán innen el nem mozdul az istenért sem ha pörgetem, ha araszolok, semmikor?