Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
Ez valóban elég bosszantó hogy manapság egy filléres 5 pin DIN midi aljzaton spórolnak a gyártók. Nyugodtan elférne még az usb-B aljzat mellett, ha már a computer összeköttetés került ennyire előtérbe a szokványossal szemben.
Szia, igen tudom, USB to host - csak pont a printerhez is ilyen kábel kell... :) Nagyon köszönöm a gyors választ, ez esetben inkább eladom az iRig-emet.
Sziasztok, vettem egy Yamaha P45 digitális zongorát. Egy barátom ajánlotta, egy kérésem volt, hogy legyen rajta MIDI port (karácsonyra kaptam egy iRig MIDI 2-t). Mikor megérkezett a cucc, akkor láttam, hogy ezen egy másabb kommunikációs port van (hívjuk printerkábeles portnak) :D Kérdésem, hogy cseréljem el egy MIDIzhető eszközre - pl amit kinéztem: http://www.studiologic-music.com/numa-compact.html avagy adjam el az iRig MIDI-t és kezdjek el printerkábellel mókázni - ebből van olyan változat is, ami jó iPad-hez.... Nem vagyok nagy zongorista, gyermekkoromban 4 évig muzsikáltam, most akarom visszaszerezni a tudásom és fejlődni. Ettől függetlenül nemcsak a zongora hangokra vagyok beleesve, hanem érdekel minden kütyü, amivel ki lehet szélesíteni az eszköz tudását.... Örömmel fogadok minden építő jellegű véleményt....
Hát, valóban ekkora összeg még nem veti szét a ház falát és valóban több szolgáltatáshoz juthatsz, de mindenképp ajánlom az említett típusok személyes, akár többszöri kipróbálását is!
Annyi kiegészítés még, hogy a DGX-660 30 funkciót kapott, egy mikrofon bemenetet, melyre a hangszer belső effektjei is azt hiszem használhatók, így énekes ingerenciával egy mégteljesebb zenei produkció kivitelezhető és valószínűeleg a zenei kísérettel együtt az éneket is fel tudja venni, de ennek utána kéne jobban járni a gépkönyvében...
A + 6 új zengető effekt pedig a Piano Room dolgokat fedi le, melyek a jóval drágább Yamaha CVP szériákból lettek implementálva.
Saját nézetem szerint, talán a polifóniát felesleges is volt így megnövelni. Egy átgondoltabb kezelési metódus és a regisztrációs user memóriák számának növelése többet ért volna, de ez már csak a kákán való csomó keresése. :)
Köszönöm, az ár szinte ugyanaz,ahogy látom. Ez azt is jelentheti, hogy a 650-et már nem fogják gyártani. Nehéz döntés, mert nekem a Roland fp 30-is nagyon tetszik, de ha hozzá dobunk az összeghez 60.000-70.000.- Ft-ot, akkor a dgx 660 nagyságrendekel többet tud.Köszönöm válaszod.üdv, Balázs
Örömmel olvasom, hogy megjelent a dgx 660. Én a dgx 650-re gyűjtök, de felkeltette az érdeklődésemet a 660. Ez mivel tud többet, mint a 650-en, mikor jelenik meg a hazai piacon és várhatóan mennyibe fog kerülni?
Valóban ha csak zongorázás a cél, annyi pénzért a Roland a legideálisabb választás, de én inkább az azonos árban lévő újabb, modernebb és picit bővebb tudású FP30-at ajánlanám! Hangzásában amúgy azonos a kettő nagyrészt. http://www.rolandee.hu/products/fp-30/
Ha még egy kisebb összeggel megtoldva egy minőségibb szolgáltatást is szeretnétek (oktató funkciók + dal adatbázis, kottakép megjelenítés, metronóm, dobgép kíséretekkel zenei stílusokkal, felvételi, lejátszási lehetőségek pendrivval, minőségibb hangszórórendszer, több száz hangszín és szintetizátor funkciók a későbbi teljesebb kreativitáshoz, alkotáshoz), a Yamaha még ideálisabb választás lehet.
Azt szeretném megkérdezni -aki nagyon ismeri a dig. zongorákat-, hogy a 8 éves fiamnak vennék egy ilyet, de mindenképpen olyat szeretnék, aminek a kalapácsmechanikája a legközelebb áll a zongoráéhoz, melyik típust és márkát érdemes nézegetni, látom, hogy 2 millióért is van:), na annyit nem, de egy 200at rászánunk. Az Orla meg a Yamaha szimpátikusnak tűnik...
Kawai MP-7 /G226631/ (MP-11-re upgrade miatt) eladó. Technikai részleteket nem írok, akit érdekel, bizonyára tudja, miről beszélek, meg egyébként ott a net. A készülék éppen 1 éves múlt, optikai és technikai vonatkozásban is szalon állapotúnak tekinthető; se karc, se használati nyom, se folt, billentyűzete kifogástalan, technikailag is 100 %-os. minden úgy fut rajta, mint új korában. (csak otthon használt!!!) Görgős Veiger puhatokkal. Ára: 350.000 Ft.
Csere -kösz- nem érdekel, ezért ne is írj! Ha érdekel, emailem publikus.
Hát szerintem Tyros 4-et eladni Roland BK-ért a legnagyobb butaság! Amúgy a Ketronnak vannak még normálisabb arranger moduljai (MidJay sorozat stb).
A stílusokat lehet konvertálni a Style Works programmal, de azért adott stílusok mindig az eredeti hangszerben fognak normálisan szólni.
Szerintem nem nagy kunszt megcsinálni amit először akartál a Tyroson és egy plusz midi keyboardon. Ebbe mindenki beletanul menet közbe, senki nem a tudással a fejébe születik.
A Kawaial lenne egy zongorád, amivel semmit se tudnál vezérelni csak önmagát. Örülj hogy Tyros 4-en muzsikálhatsz! Ne válts Rolls Royceról Trabantra, mert ha a T4 nem megfelelő, attól minden csak szarabb lehet!
Regisztrálj be a zeneszek.com oldalra és számos Tyrosos zenésztől fogsz segítséget és bátorítást kapni céljaidhoz én azt mondom. ;)
Újabb laikus kérdés, mert az ember hótig tanul (az okosabbaktól): Elálltam a masterkeyboard - Tyros4 "összehangolásától" mert a letöltött manual alapján az Oxy88 kezelése számomra szanszkritul hatott, öreg vagyok én már az ilyesmihez.
Jött egy újabb ötlet, amin rágódhatok egy darabig, mielőtt belevágnék, de kérem a segítségteket. Jártam valakinél, aki egy Korg stage pianot (aminek nincs kísérete) rádugott egy Roland BK-7m arrangerre (szerintem backing modul) és a dolog meggyőzően működött. Sajnos, az illető éppen annyit ért ezekhez a dolgokhoz, mint én, (csak játszani szeretünk, semmi technika) nem tudta megmondani, hogy a BK-7m csak Roland tipusú stílusokat játszik le, vagy be lehet lőni, mondjuk Yamaha .sty stilusokra (kíséretekre) is. A nagy kérdésem tehát az, ha a többszáz, és nagyon kedvelt Yamaha style-jaimat akarom kíséretnek valamilyen stage pianón, mondjuk Kawai MP-7-esen), akkor azt csak egy Yamaha backing modul tudja lejátszani? Na, ez a másik; Yamaha arranger keyboard van egy csomó, de nekem nem keyboard kell, annak ott lesz esetleg a Kawai, mit tudnék használni a kiséretek lejátszásához? (mind Yamaha .sty file, többnyire Tyroshoz.) Mert ha létezik backing modul a Yamaha .sty file-okhoz, akkor egy stage pianóval és egy ilyen kütyüvel meg van oldva a problémám, a Tyros-t pedig eladom. Hálás lennék a tanácsaidért!! üdv opeter
Meglepő! Sose hallottam róla, de a neten se sok webshopban tolonganak vele.
Mégis a legérdekesebb, hogy van kerek 7 oktávos szinti billentyűs verziója is fotó alapján, a gyártó oldalán viszont csak 88 billencses szerepel. Kérdés vajon mennyire kínai ez az Icon?
A T4 billentéséhez nem az Ox88-at hasonlítottam, hanem az olcsó kínai filléres ps-s midi keyboardokat. Az Ox88 kalapácsmechanikás. Én magam nem próbáltam csak a korábbi verzióját, de az árát megéri, ahogy a Nektar LX88 is.
A Roland A90 az valóban nagyágyú volt, kb. 20 éve. Ma már szinte alkatrész nincs hozzá ha javítani kell, s leginkább a műanyag keretbe öntött acél billentyűsúlyok körül töredeznek szét a darabjai. Egy full klaviatúra csere meg annyiba kerülne, mint ha egykori új árában mégegyszer kifizetnéd a hangszert, viszont nem biztos hogy a hivatalos szervizben is akadna még 1-2 oktávnyira való alkatrész is ennyi év után, s ez a hiba előbb utóbb minden akkori Rolandot mára utólér.
Persze van ma is aki használ ilyet, de használtnál sosem tudni milyen volt az előélete, valamint minél idősebb a vas, annál biztosabb, hogy pár kézen átment, pár koncertet megszolgált. Nehéz patyolat állapotban kifogni ilyen old timer dolgokat már. Bár van aki azt vallja, inkább ilyet, mint egy mai kínai műanyagot. Hát mindenben van valami féligazság... (:
Szerintem már van elég alternatíva a választáshoz.
Djuice, hálás vagyok, hogy ennyit foglalkozol a témámmal.
Mit jelent a Te szóhasználatodban, hogy "kár a T4 minőséghez hasonlítani" az Oxy88-at? Mechanikában? (nem is hasonlítanám, miután teljesen más)
Felmerült itt még egy (sajnos nagyapa korú, ezért bizonytalanul (ki)használt, viszont végtelenül agyondicsért "vas" a Roland A-90 esetleg A90EX. Használtan, többnyire stúdióból. Bizonyos értelemben a németekben bízom, de hát messziről jött ember.... Ja, és 35! kg. 8 zona!
Amerikai és német oldalakon is csak felsőfokban emlegetik, még mai állapotában is. Kérdés persze, hogy egy 15-18 éves MIDI-s technika kezelése nem polihisztorokat kíván-e. (mert én nem az vagyok)
Nézzd, az Oxygen 88 mint most is kapható új cucc, ami megfelelő arra amit akarsz, de az 20-on kiló a kalapácsmechanika miatt.
Szinti billentéssel most az a Nektar mint újdonság, mely több zónával és kontrollehetőségekkel alkalmas még a feladatra, de ez egy nagyon szűk kategória, amiben 88-as verziót szinte senki nem gyárt. Az hogy itt csak 3 zónád van, az arra még pont elég hogy balkézzel függetlenül automatázhass és jobb kézre van 2 váltható vagy layerezhető +hangszíned. Nyilván ez nem a T4 teljes kihasználása így, de még mindig több mint a semmi és nem arany árban!
Régen voltak pl. akár 8 zónás master keyboardok is 300 ezerért prémium szolgáltatásokkal, de ma ilyet csak ritkán használtan lehet kifogni. Tehát kell húzni egy kompromisszumos határt, aminél jobbat és ilyen áron mint a Nektar nem tudok. Maximum ez van még külföldről: www.thomann.de/gb/swissonic_controlkey_88.htm viszont semmi tapasztalatom nincs róla!