Azt a vastag műa csövet megtaláltam,fék vákuumcső.Rajta két kiállás van,két darab gumidugóval zárva,harmadikat nem látok,mert már biztosan letörték,viszont jó a fékhatás is.Van rásegítés,megnézem jobban köszi a segítséget.
Igy már a sötét is világos. Az a cső a (mágneskapcsoló-ból nem relé) szívocsonk alatt húzodó vákumcsővön lévő egyirányú szelep nyakán található 3db leágazásból jön. (5-s cső a 6-s kupak alatt a képen) Ezt szeretik letörni (mert könnyen lehet) és ott falsot szív a rendszer. Felismerhetően gyenge fékrásegítést eredményez. Elhelyezkedése nem a kép szerinti!
Erre meg a 1340 volt a vélaszom. Ezt a csövet a szívósor bejövő cső elején található EGR szelep membrán felüli végén lévő lefelé álló csőcsonkra kell dugni. (itt a 4-re)
A kezemben képen nem az a cső van,a 1341 a map cső abból újat tettem és jobb is lett.A képen lévő csövön egyirányú szelep van,a másik vége valszeg szabadon van és az nem jó.
Lehet is :-) okos német mérnökök által kikalkulált beszívott oxigénmennyiség egyensúlyát felborítottad, most az oxigéndús hengerben megváltozott tulajdonságu lángfrontok perzselik a hengerfejedet :-) aztán csodálkozunk ha melegedünk meg repedgetünk :-DD Ami gyárilag ottvan az gyárilag ottvan, jó volt többszázezer km-en keresztül akkor mos miért nemjó? :-))
Megeszi :-) Meg kell nézni melyik cső olajos. le kell venni a légszűrő felöl menő csövet ami megy a turbóra ha az olajos akkor kartergáz visszavezetőn nyomja ki az olajat a turbón keresztűl bele a szívócsőbe. Megtévesztő lehet. De ha az száraz akkor lehet turbo probléma igen. De lehet mindkettő is.
Sajnos mikor már kopottab a moci akkor ehet sok olajat simán, mindegyik eszi, pár tds-t láttam ami csontszáraz szívócsöves volt, volt is ezer más baja :-( Enyémnek is gyakorlatilag kicserélődött az össz olajmennyiség egy olajcsere intervallumon belül.
De ez változó, ha egyfolytában lenyomtam 1000km-ert akkor nem evett, de városi átlaghasználatban csak úgy nyakalta befelé.
Pár deci 1000km-en egézséges, monjduk 1 liter már okot adhat egy méllyebb hibakeresésre.
A cső végét még mindig nem tudom hova kell dugni.Tehát a képen látható cső szabadon van,a pillanatnyi fogy mérő azóta 15-25 litert mutat gondolom a fars levegőtől lehet.
Kicseréltem a szívócső alatti csövet,fordulaton sokkal durvábban indul meg az autó.Alsó fordulaton viszont erős torpanás van ,megint csak a fars levegőre gondolok.
5ft-ost raktam én is a kipuff.gáz útjába, talán némi nyomatéktöbblatat lehet érezni, de amit észrevettem, hogy talán picivel jobban füstöl, mégpedig hideg motorindításnál, valamint padlógáznál. Lelkiismeretfurdalásom van, hogy jobban terhelem a környezetet..:((
Most vettem meg a II: E36 318 TDS-em. Kicsit keveslem a 90 lovat. Valaki tuningoltatta már? Volt értelme? Milyen lett? 0-100 km/ó = ?? mp nyomaték? fogyasztás?
Mennyibe került? Hogy csinálták? Hol, ki csinálja?
A mésik cső ha egy 3 pólusú kockából jön ki és a szívócsonk alatt (kb a 2-3 henger között) csatlakozik akkor az a MAP szenzor. Na ezt meg féktisztitó, levegő kifúj és dugd vissza mert nem látja nélküle a motorvezérlő hogy megjött a turbónyomás.
Na ezt a csövet kell ledugózni, mer ez a vákum az elektromos szelep segítségével nyitja az EGR (AGR) szelepet, hogy benyomja a trutyot újra a szívókörbe! :o)
Két vákumcső lemaradt a szervízben,az egyiket megtaláltam a retek olaj miatt.Ez a szívőcső alatti,a másik az ABS feletti elektromos kapcsolású valamiből indul,van rajta egyirányú szelep is.