Keresés

Részletes keresés

technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 570

Neked melyik nagyobb? átmérő, vagy  a hossz (égőtér).

 

Más:

Aki gázturbinával akar hajtani 20KW-os áramfejlesztőt, az vagy nem hallott még gázturbinát, vagy süket, vagy az lessz:-).

 

(Úgy láttam a TV-ben, oroszországban lepotyant 1 MiG-29-es, és a kecskemétieken is találtak állítólag repedéseket. elképzelhető, hogy nem szállnak fel többé, mondta a TV.)

Előzmény: xplod (568)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 569
Persze azért 3D- elemről van szó. Valószínű, hogy az átamlás irányába azért  némileg hosszabb, bár láttam axiálist, kisteljesítményűben ahol szinte csak egy 2 oldalon nyitott ives ovális körkörös gyűrűből állt.  Egyik oldalon ment be a levegő, a külső íven a beporlasztás, a másik oldalnál már a turbina.
Előzmény: technika (567)
xplod Creative Commons License 2009.03.22 0 0 568

okay.

 

xantia szágoldani akar!

Segítsaünk nekije!!!:-))))

Előzmény: technika (562)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 567

Nem akarok hülyeséget mondani,nem találtam eddig kézzelfogható összefüggést, a tűzcsőhosszt illetőem. Spekulatív módon, úgy sejtem, hogy inkább térfogati összefüggés lehet a kompressszor levegőszállítási és nyomási teljesítőképességével.

Jó lenne valami ponos infó.

 

Azért érdekes ez az áramfejlesztés. Nem lessz ott egy kicsit túl nagy zaj:-DDD

Erre nem lehet hangtompítót szerelni.

Előzmény: xantia99 (566)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 566
Én száguldani akarok továbbra is!
Arra própálok rájönni,hogy hogyan akar krezidiesel 20 kw tiszta teljesitményt kivenni egy turbóból épitett gázturbinából.Jó nagy turbóra lesz szüksége!

A tüzcsö hossza mitöl függ? Mit tudsz erröl?
Előzmény: technika (565)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 565

Én azt hittem, Te gokatrban gondolkozok, és nem áramtermelésben. Most akkor melyik?

 

Kresidiesel barátja aki azt hiszem áramot akar termelni.

Lehet éppen azt is, de azok a nagyteljesítményű generátotok mind 3 fázisú csillag, vagy delta kapcsolásúak, vagy csillag/delta. És persze ott is van szerepe a ford. számnak, mert amennyiben lehozza a 3 fázist, natúr, akkor a gen. frekvenciája fod.szán függő, (Hz változik) ha azonnal egyenirányítja (akkor is, csak éppen nem veszi észte). A mindenképp stabilizálni kell, de a legnagyobb kihívás a tárolás, ami amatőr szinten, csak akkumulátorokkal, v. kondenzátortelepekkel oldható meg.

Áramátalakító viszont mindenképp kel mert a végeredménynek gondolom 230V 50 Hz-nek kéne lenni. (Olcsóbb egy Diesel aggregát).

 

Előzmény: xantia99 (564)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 564
Persze, tartalmazza a ford számot is,bocs,kihagytam.De tettem fel erröl képet régebben.
Egyébként kifejezetten áram termelésre készült nagy,stabil gázturbinák nem szabadturbinások,hanem egy tengelyük van,és a generátort áttételen keresztül forgatják.A szó szoros értelmében is "gáz"turbinák,mert földgázzal mennek.
Előzmény: technika (563)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 563

Ez így egészen más!

Akkor csak annyit a sűrítőről, hogy lennie kell egy fordulatszámot tartalmazó jellegörbének is, hiszen a szállított levegőáram fordulatszámfüggő, ismerete nélkül nem értelmezhető egyéb grafikon sem.

 

Amit akarsz, ( kiszámolni mit tud majd LE-ben kompletten) azt szinte képtelenség, kiszámolni (számunkra!) Van vagy "188" tényező ami befolyásolja. Gázdinamikai, (beleértve a hőm.csökkenést, gázsebesség, van-e állólapátsor, annak szöge, profilozása, szabadturbina lapátprofil, illesztési hézagok stb. és ez csak a gázdinamika, teljesség nélkül!) , És mechanikai:(A turbina csapágyazása, kenése súrlódási együtthatója, hajtómű rendszere, csapágyazása szinén súrlódási együtthatója, kenése, stb. szintén nem teljes).

 A max amit tehetsz, mindent figyelembevéve a legprecízebben elkészíted, (csapágyazásnál, hajtóműnél katalógusok (még a mérnökök is így terveznek sokszor), Aztán fékpad! Az "beszél".

 

Előzmény: xantia99 (561)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 562

Ne értsd félre Xplod!

Igazad van!

De én arról beszélek, hogy mivel a sűrítőkerék a gyengébb, (anyagra), ezért abból indulok ki, hogy annak a paraméterei eleve megszabják, hogy mire lessz képes a gázturbina. A centripetális turbina hiába tudna nagyobb hőterhelést/fordulatot, a döntő akkor s a sűrítő marad. Minden lánc ugye a leggyengébb láncszemnél szakad.

 

Ami a gázt illeti, az már az elöbb irtam, hogy nem jó. (Kalórikusan sem).

 

Így érthetőbb?

 

Előzmény: xplod (560)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 561
Akkor marad a kutyulás,mert egy lityi petro 600 pénz!
Köszi!

A jelleggörbe sem közöl konkrét teljesitmény adatokak,csak szállitott mennyiséget és a hozzá tartozó nyomásokat.Ebböl talán ki lehet számolni a teljesitményét,de ez még akkor is csak a turbóé.Ehhez még jön az átalakitási veszteség ami a szabadturbinát és a mechanikus áttételt takarja,aztán ott a villamos rész.

Pont az xplod által belinkelt pdf-ben találtam meg az átváltást tolóeröböl lóeröbe.Ott ~0,9 kg-ot ir lóerönként.Nemtom mennyire lehet ez pontos,mert az ott található táblázat szerint az én turbóm 50 kg-ot is tolhat...
xplod Creative Commons License 2009.03.22 0 0 560

Az hogy a jelleggörbe mit mutat az édes kevés.Az abban a turbófeltöltőben ,x mennyiségű gáznál......x fordulaton...stb ott igen

 

De nem biztos ha te gázturbinát csinálsz belőle hogy ezek az adatok igazak lesznek rá akkoris.

 

Ugyan olyan mint a petroleum.

Előzmény: technika (559)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 559

Szia Xantia99

 

A kerozin elég egyszerűen tisztítot petróleum, de manapság, már talán csak a nevében az.

Xplod, jobban tudna erre válaszolni, hiszen Ő is speckó üa-val hajtja a szerkentyűt. (És a rep gépekben semm hinném, hogy ilyen primitív hajtóanyag lenne). (Jet-1, vagy valami hasonló, amit használ) Majd gondolom válaszol.

 

A Kompresszorról meg annyit, hogy egy adott kompresszorról ex-has adatokat mondani, nem lehet.

Azt a jelleggöbéjéből kell megnézni,ahol szerencsés esetben a szüks. teljesítményigény is megvan. Krezidiesel fogalmam sincs honan vette, hogy 70LE, vagy akár a dulája is!? Ez több mint vicces, merhogy 100% a különbség.

Ha egy adott gk. turbó nélküli, ill. turbós teljesítményadataiból következtetett, akkor elég helytelenül tette.

Csak a gyári jellegörbe ad korrekt/hiteles adatokat!

 

Előzmény: xantia99 (555)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 558
Nem biztos hogy nem tudná megcsinálni.Tegnap láttam a tv-ben egy dokufilmet,amiben egy átalakitott motoros ernyövel mentek 8000 méter fölé.Persze az elökészületek nem voltak egyszerüek,meg szponzor hegyek voltak,és igy is voltak problémák.Rekordkisérletre talán,óriási elökészületek mellett, a 8000 szerintem elérhetö,de 11000 az semmiképp.


Milyen a szaga,szine annak a kerónak? Párolog mint a benzin? Ha kiöntöd egy kis edénybe könnyen meggyullad?
xplod Creative Commons License 2009.03.22 0 0 557

Nem jo gázzal üzemeltetni , nincs akkora energiája mint a kerozinnak .

 

Xantia ha kell kero probára hozok.Egyébként gázolaj,és petroleum szintjén mozog a kerozin.

Előzmény: technika (556)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 556

Azzal azt hiszem egyetértünk, hogy rep. modellbe, v. sárkányrep.-hez nem éppen ideális, a turbófeltöltőből készítet gázturbina!

Az inkább stabil turbinaként jó, vagy mint Xantia akarja gokart hajtásra, de itt már megint más kivitelezés kell, merthogy a tömege, nagyon számít.

Ami pedig a tiszat gázhajtást illeti, nem stimm, ugyanis, a földgáz szóba sem jöhet (200bar kell a cseppfolyósításához és jó vastagfalú tartály) de a kalórikos értéke is csak 1/3-ad része a PB-nek.

PB esetén meg azt illene tudni, hogy 1 palackból 1,5Kg/h gáz vehető ki a palack ledermedése nélkül, ill. hogy ne cseppfolyós állapotban jöjjön ki. 

Ha viszont elpárologtatót használunk, akkor, gyakorlatilag nincs a gázkivételnek ilyenféle határértéke. Gondolj csak a hőlégballonokra, mi is az a spirális cső az égő kürül! Nem regeneratív hűtés, hanem elpárologtató!

Így nézve, nagyobb teljesítmény esetén, a PB-s megoldás sem túl egyszerű.

 

A felhasználás célja az ami dönt, arról, hogy miként kivitelezzük, az elv ugyanaz, de a megoldás az egyáltalán nem.

 

Más:

Tegnap számolgatuk repülős barátommal egy családi összejövetelen azt az ominózus 11.000 métert, ahová fel szeretne jutni a rotax mototos "pasi" gázturbina segédhajtással. Az eredmény? Max. 4-5 ezer méteren a légcsavart elfelejtheti, és (már ha tudja) a lapátokat 180 fokba kell állítani, innen 80Kp tolóerejű turbina, úgy 65perc alatt fogja feltoli 11E-m. re a cuccot. Röviden nem elérhető cél:-)

 

Üdv:t.

xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 555
Jó hogy emlitetted ezt a kerozint.Már régen akartam kérdezni hogy mihez hasonlitható.Próbálok itthon minél jobb mixet csinálni,de kerót még soha nem láttam.Ti hogyan fogalmaznátok meg,milyen a keró,mit és mennyit keverjek össze hogy hasonló legyen?
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 554
Ha egy szabályozó és beavatkozó elemektöl mentes,és teljes terhelésen müködö renszerröl hirtelen leválik a terhelés,akkor a rendszer bizony megszalad.

A tüztérre,turbina elé rakott waste-gate szelep nem lenne jó megoldás.Mi történik ha nyit a szelep?A gázturbina(jelen esetben) turbinájáról elengedné a nyomást,ami a fordulatszám csökkenését eredményezné.A lecsökkent fordszám höfokemelkedést hozna magával,mert a tüzelöanyag mennyisége nem változna,ez pedig a turbina tönkremenetelét okozná.

Stabil fordulat hálózatra,hálózati frekvenciával müködö generátornál lenne szügség. Egyéb megoldásnál a freki gondját az elektronika megoldja(inverter).

Azt hogy mekkora teljesitményü egy feltöltö turbinája,és mekkorák az átalakitási hatásfokok, én nem tudom,ehhez én kevés vagyok.Technika biztosan segit.

Palackos gázzal ment a "kicsike" elösször de nem gyözöm gázzal.50-50% gázolaj-benzin keverékböl 1,2 bar nyomáson majd egy litert eszik percenként.
Előzmény: krezidiesel (545)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 553

Szia Xplod

Énnekem úgy tűnik, hogy az a legnagyobb probléma, ami miatt nehéz egyenlő véleményre jutni, hogy óriási a különbség 1 egyszerű. forgó, tehát működőképes gázturbina között, és egy jó hatásfokú, valóban a lehetőleg maximum teljesítményt/tolóerőt létrehozó tgázturbina között. a  2 turbina merőben más felépítést kíván, és ha tetszik, ha nem, az olajégőfúvóka nem ideális, nem fogja teljesíteni az utóbbit. (sufniszinten, kis teljesítményigény esetén azé jó). Egyébként kalórikus szempontból a kerozin jobb a gáznál, mégha bonyolultabb felépítést is kíván.

 

Üdv:t.

Előzmény: xplod (552)
xplod Creative Commons License 2009.03.22 0 0 552

Na azért ,mert már irni akartam vazze!

:DDDD

Előzmény: technika (551)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 551

Bocs nem fekeztem be a végét:-(

A gk. tubó turbinakareke, az centripetális.

Előzmény: technika (550)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 550

Szia kresidiesel.

 

"Egy olajégőfejben tán max 500W-os motor van, és a ventillátort is az hajtja."

 

 

Egy PGN-380-as égő motorja 380V 3,5 KW-os!! (és 3 fúvókával, 45 bar nyomással 2db. levegőszab. motorral).

 

 

Nem ügyes megoldás, és nem is szokták gázturbinánál elengedni a tűztér-turbina közt áramló forró nyomás alatt levő égésterméket, ez nem gk. turbó!

A szabályozása pedig nem minőségi, hanem mennyiségi. Vannak rajta szelepek, de az a frisslevegő nyomását szabályozza a pompázs elkerülése miatt, komolyabbaknál az állólapátsor szögét is állítják. Gyári, ismétlem gyári turbinákban nem alkalmaznak olajégőfúvókát

Azt meg csak csendesen jegyezném eg, hogy a gk. turbók 2 járókereke közül, csak a sűrítő centrifugális, a turbinakerék nem.

 

Üdv:t

 

Előzmény: krezidiesel (547)
xplod Creative Commons License 2009.03.22 0 0 549

Nem tudom hogy az olajégő fúvokáknak mennyi az a minimum nyomás ami kell a porlasztáshoz.

 

De ami aGTI golf ban volt mechanikus befecskendező azt tudom hogy a táp szivattyu kb 2-3 bart tolt és ennél az üzemi nyomásnál olyan szépen porlasztott mint a 21.

 

Azért irtam ezt az ötletet mert inkább a kis méretre és a könnyű szerkezetre akar törekedni Xantia.

Előzmény: krezidiesel (548)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.22 0 0 548

És ez mitől jobb mint egy olajégőfej spicni?

Mert a meleget ugyanúgy nem birja, és ugyanúgy szélesen terít.

Porlasztásnak meg ne nevezzük amit művel, inkább hugyozásnak.

Előzmény: xplod (522)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.22 0 0 547

Egy olajégőfejben tán max 500W-os motor van, és a ventillátort is az hajtja.

Egy olajégő szivattyú 10bar felett is tud nyomni emlékeim szerint.

Amit én linkeltem oldalt ott többen is használnak olajégőfej fúvókát.

De ha gokart akkor én simán PB-gázzal hajtanám.

Kell egy kisebb palack(2l) meg egy régi autós gázszettből egy átfejtő azt tankolod simán.

Előzmény: xantia99 (514)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.22 0 0 546

Köszi, ismerem az oldalt.

Pár napja feltettem egy összefoglaló linket turbinás elvetemültekről és RCDON is rajt van.

Előzmény: xantia99 (499)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.22 0 0 545

Ezt a "megszalad a rendszert" ezt sose értettem...

Az autókon se szalad meg a turbó, egy gázturbinánál is a kompresszoroldal nyomása arányos a fordulattal és lehet wastegate szelepet rakni a tűztérre a turbina lapát elé.

Én akarok is ilyet.

Egy T3/T4-nek a turbináját legalább 40-50 lovasra saccolnám, de az is lehet, hogy a duplája. Arról 7 lovat levenni nem karrier...

Az áramtermelésnél miért is kell a fordulatnak stabilnak lennie?

Egy szélkeréknek stabil a fordulata?

Egy ilyen gázturbinás cuccal nagyfrekvenciás delejt lehet termelni, amit utána át kell alakitani olyan villannyá ami az igény. De emiatt fájjon annak a feje akinek ez a szakmája. Van ilyen emberünk...

Autó generátor kis teljesitményű és alacsony fordulatú, az fel se merült.

Minimum 20kW-os gépben gondolkozunk.

Ja az adagoló közepére raktunk fejszelepet, ott van amúgy is egy menetes furat, azt kell csak nagyobbra esztergálni.

Rendes dizel porlasztóval ment a kazán, 100 baron porlasztott.

Előzmény: xantia99 (494)
xplod Creative Commons License 2009.03.21 0 0 544

Nagyobb mennyiségű levegő melegedne fel ,persze ehez nagyobb mennyiségű üzemanyag is tartozna ami azt eredményezi hogy nagyobb lesz a nyomás .

 

Előzmény: xantia99 (542)
xplod Creative Commons License 2009.03.21 0 0 543

Nem ,mert az égőtérben az égés következtében felmelegedne .

De igy hideg levegő áramlik a meleg levegővel egyetemben kifelé , igy a forro levegő térfogata is kissebb lesz.De ha ez közvetlen az égőtérben megy végbe megmarad a levegő kitágult térfogata mert nincs ami lehütse.Vagy tévedek?

Nem véletlen van lezárva a nagyturbináknál is.

 

Előzmény: xantia99 (542)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.21 0 0 542
Hogyha a szaggatott vonalat végighúznád,és ugy keverednének,akkor nem hütené le?
Előzmény: xplod (541)
xplod Creative Commons License 2009.03.21 0 0 541

Kezdjük.

1 esekép baloldalon a 2 nyilnál a forro és a hideg levegő találkoznak,a lényeg az hogy a forro levegőt a hideg levegő lehűti , energiát veszit.Ahol a vonalat szaggatottan jelöltem ott én lezárnám.Igy az összes forro levegő a munkaturbina felé áramolna valoszinüleg a hosszu nyillal jelzet levegő utja az égőtérn kerezstül távozna és nem hűtené le a forro levegőt ami a tűztérből távozik.Minden hajtóműnél le van zárva az a rész

Lásd a többi képen.Technika nem véletlen irta azt hogy közel kell tenni a turbófeltöltőt az égőtérhez .

1. minnél kissebb utat tegyen meg a gáz a munkaturbináig

2 ne veszitsen hőenergiát.

Szerintem azzal mindenki tisztában van amikor  a hideg levegő és az égéstermék keveredik és berobban ez az elegy tágul,de ha valami lehűti ,zsugorodik ,esik a nyomás szerintem.

Előzmény: xantia99 (539)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!