Még jó hogy kérdezek, mert nem tudom megkérdezni amit akarok.
Rossz képet választottam, mert siettem. Itt tutin látni:
Alsó szekció 9-es. Hidegindítás -gyorsító (Nem minden modellnél). Ez az amire én manuálisan adok egy 12V-ot minden hidegindításnál. Aztán ha a mtor hőfoka a kék aljában van akkor kikapcsolom. Ha ezt elhagyom dadog meg füstöl a motor de ezt gondolom tudjátok. Ezt szeretném egy gombával kapcsolni, amit elvileg azokban a M21-es motorokban van amit nem elektronikus adagolóval szereltek. Egy gomba 17 vagy 30 foknál elveszi az áramot, és nem dúsít utána és ne kéne kapcsolnom.
Amikre hivatkozol azok hőmérő és hőkapcsolók. A motorvezérlő és a műszeregység kap "hőadatot" és a külső ventillátor kapcsolódik ez alapján. Szokott lenni "jalouse" is ami egy spaletta szerű hűtőtakaró amit vákim mozgat. Annak a hőgombája is it szokott befúródni a hengerfejbe.... :o)
Te az az elektromos szelep ott az a leállító mágnesszelepke.
Gyujtáson ott kell lennie egy plusznak, ha nincs akkor gáz van :-)
De érdekes mert az elektromos és mecha adagolon ez ugyanott van, ugyanakkor is kap plusszot. Ha nem kap feszt akkor johogy dadog mert csak anyi szuflát lő be amit még épp ki tudott dolgozni a nagynyomásu térböl.
fura volt miez a dúsító, nem emlékszem hogy a mecha adagolón lenne e a mágnesszelepen kivul még másik elektromos szelepke. már késő van kibotorkálni a sufniba, de reggel ránézek mi van azon az adagolón, de ami a foton van az tuti nem dusító. meg nem is szoktak dúsitani legfeljebb előtőltést elhuzni inditáskor.
Az a piros vezeték megy bele a dúsítóba. Annak hidegindításkor adok egy 12V-ot egy kapcsolóval, így nem dadog hidegen az autó.
Ezt nem kéne csinálnom ha elektronikus adagolóm lenne mert meg van oldva.
Viszont ahogy a régi mechnikus adagolós 2.4 TD motoroknál vannak, egy gomba a hengerfejben 17foknál, (de van 33 fokos is) szétkapcsolja elvileg az áramkört.
Nah nem tudom hogy 2.4TD elektronikus adagolósnál hogy van ez.
Aki nem akar úgy járni, mint én hétvégén, az ellenőrizze az alábbiakat : A 13-assal jelölt bilincs elrepedt, ezért az olajcsövek kissé mozogtak. Az olajszűrőház csatlakozásánál "kiszopósodott" és a gumigyűrűknél elkezdett folyni az olaj. Ne tudjátok meg mit éreztem, mikor elöntött mindent az olaj...
Ez a 324TD elektronikus adagolóval szerelt hengerfeje. Ez van nekem csak mechanikus adagolóval szóval valahogy meg kell oldani valahog mert mechanikusan kapcsolom most a dúsítást.
De itt egy régi E28-a hengerfej.
Ebben van a 29-es gomba ami 17fokosra ír. Vegyek egy ilyet és erre kössem a dúsítót?
Nem szeretnék különösen,de ha meg van ez a portál akkor legalább a dízel motyók ide pöröghetnének,mert az E30,E34-n néha válasz nélkül marad a projectem.
"Jól be kéne kötni motorblokkolónak a riasztóhoz :-)" Tetszik a gondolatmenet, csak félő alapjáraton eldöcögnek vele, ha akarnak. Én az elöző automba egy fastrába az AC pumpa tápját kötöttem le. Beröffent, de 5 sec után leált.
közvetlennél másképp működik kicsit, "nektek" alapjáraton és alapjárat közeli fordszámokon zárva, "nekem" meg ott van nyitva leginkább és terhelés növekedésével csökken a nyitás. Meg lehet győződni róla, bármelyik közvetlenesnél alapjáraton lehúzva a vákumcsövet hallani a hangján hogy kopógósabban jár. Valahol majd túrok egy vezérlési diagrammot. Á az a beszívott levegő hőmérsékletén lehet nem oszt nem szoroz, csak úgy elméletben játszottam a gondolattal mi zajlódik le :-) De mondjuk az igaz hogy jéghidegen szívja egyik oldalon a full hideg levegőt, másik oldalon meg fűti a gátat és ennek annyira nem örűl, fontos a bemelegítés, persze nem kell túlzásokba esni.
Egyébként játszottam az agr-rel, rádugtam közvetlenül a full vákumot a szelepke megkerülésével, és alapjáraton még jár, de a fordulatot nem veszi, nem is gondoltam volna hogy ott azon a pici keresztmetszeten annyi kipufgáz vissza tud jönni hogy megfojtja a motort. Jól be kéne kötni motorblokkolónak a riasztóhoz :-) (közvetlenek-et irtam direkt mert énis az vagyok de nem CR, én még Vp44 ami 1800bar-on lő a korai cr-ek 1350 barjához képest, ezért is eszik olyan keveset)
Nálad (CR-nél) fontosabb a hőellátás, de előkamrásnál ez nem szól bele nem? Az viszont igaz, hogy emiatt az AGR szelep miatt kap zöld cimkét a rendszémra zöldkártya igaazolásra.
:-))hát ezaz, szegény gátat egyikoldalról hűti a hideg levegő a másik oldalról meg fűtí a lángfront meg a kipuf gáz, még csoda hogy szegény ezt nem bírja idegekkel :-DD jóvanna, nekemis le van kötve, csak a szám jár :-)
Jogos, jogos, biztos nem kertészmérnökök vagy szakácsok tervezték... Jól fogalmaztál, majdnem elindultam, hogy kiszedjem, de megnyugtattam magam, hogy ezáltal friss, hűs, oxigéndús levegőt juttatok a hengerbe, nem pedig a visszavezetett forró égéstermékkel melegítem mégjobban a motort. De abban egyetértek veled, hogy a gyári az gyári, a kokány következménye a meghibásodás. Amit odaterveztek az nem hiába van ott!
ott a lényeg, de sajna csak szívócsonk leszedésével férsz hozzá igazán. De akkor be tudod vizsgálni és ha repedés vagy törést találst kemény ragasztással orvosolhatod.