Valami újat talált ki a koda, ilyen még nem volt. A topic nyitásakor még nem jelent meg az autó, de az autós újságírók már tesztelték és elismerően nyilatkoztak róla. Ide várom az első tesztvezetések tapasztalatait és a majdani új autó tulajdonosok észrevételeit is!
1.2 TSI 77 kW (105 LE) turbó motor, 4 hengeres. Nem sokkal rosszabb, mintha az 1.6 8V-vel adnák - gondolom. De azért próbálnám ki, hogy tudjam is, ne csak gondoljam.
Az első szériából nem is vennék, műszaki és gazdasági okok miatt sem.
Talán majd 1-2 év múlva, amikor cserélek, már lesz egy jó kis kedvezményes csomag, mondjuk Life-style néven, vonóhoroggal és panoráma tetővel felár nélkül.
Na itt a baj, hogy nem is lesz forgalomba helyezve, mert állítólag a PoHu nem ad kedvezményt a bemutató autók árából. A kereskedő meg nem akarja olcsóbban eladni majd később azért, mert bemutató autó volt.
Nem a készlettel van a baj, hanem azzal, hogy az autók a szalonban maradnak, nem lehet vezetni egyiket sem.
Múltkor jelentkeztem 1.4 TSI tesztvezetésre, aztán felhívtak, hogy mikor mennék? A beszélgetés során kiderült, hogy kipróbálhatnék egy jó kis 1.4 16V 80LE O2-t.
1.4 TSI van, csak ritka. Sőt, legutóbb amikor tettem egy kanyart valamiért az egyik kodabótban, ott már 1.6 CRTDI is volt. Igaz, kipróbálni még nem lehetett, mert nem volt forgalomba helyezve.
Milyen szerencse, hogy nincs, így legalább nem veszed meg azonnal, hanem majd csak akkor, amikor lesz belőle valami akciós mutatvány, és így spórolsz egy kicsit :) Habár mostanában kodáék ilyesmivel nem kápráztatják el a nagyérdeműt. Nem is fogy, nicsak, ki godolná,
Engem az 1.2 TSI érdekelne, a többire úgy sincs még esély sem, hogy akár hitellel is be tudjam valaha vállalni.
Persze, ahogy a magyar kereskedéseket ismerem, ahol még a lassan 2 éve gyártásban lévő 1.8 TFSI motoros Octavia-t sem lehet kipróbálni, de még az 1.4 TSI-t sem, sosem lesz tesztautó.
Látatlanban meg semmit nem veszek, nemhogy autót...
A kapott árlisták alapján konfiguráltam magamnak egy 1,8 TSI 4x4 és egy 2,0 TDI 4x4 Yetit.
Érdekes, de aaz elképzelt extrákat akárhogy masszíroztam, a végén mindkettő kocsiból 7,7 MFt-os listaár kerekedett.
Igaz, ebben benne van a fűthető űlés, a Bolero rádió, a 8 hangszóró, vonóhorog, panoráma üvegtető, BT kihangosítás, multikormány, sőt az egyik verzióban még a motoros-memóriás vezetőűlés is.
Most beszéltem egy értékesítővel, szerinte az 1,2 TSI árban a sima, 1,6-os OII-vel pariban lesz, az összkerekes verziók pedig olcsóbbak, mint az OII 4x4.
Az érdekessége a dolognak,hogy hivatalosan nincs közzé téve sehol a magyarországi árak,se a felszereltségi szintek,illetve hogy azok mit tartalmaznak.Ettől függetlenül ilyen árakkal már megjelentek.Így én is sokkalom az árát.
Ha jól megnézed, a tető maga hullámos lemez, a széle pedig nagy keresztmetszetet mutató(!) acélburkolat.
Szerintem egy C vagy U profilú váz van a betonfalakhoz rögzítve (bebetonozott tőcsavarokkal), amit oldalról lemezzel, felülről hullámlemezzel burkoltak.
Ügyes dolog, csak én kiegészíteném egy rolós oldalfallal, amit a tető éle alá tekernék fel, hogy tároláskor ne lássuk.