ha most a chippelt cucc van benne akkor nem kell, de az adagolót az autón kívűl padon kell belőni és az autóba az előbecskendezésen kívűl mást nem eltekerni. Ha nemjó igysem akkor gyári chip kell vissza ugy belőni mindent vissza alapra és utána bele a tuning chip és jó lesz. Az utóbbi lenne a biztosabb.
vissza kellett volna rakni a gyári chipet adagolócsere elött!! mert az ipse a műszeren csak a kivezérelt mennyiséget látja és ő azt gyárinak vette ahhoz lőtte az adagolót. most van egy csippelt folytott autód :-) Lehet ebből adódik az inditási kevés mennyiség is. Egy alap chip bele -> mondjuk lehet be se indul, de akkoris így kéne visszakalibrálni műszerrel gyárira, majd chip bele vissza és már füstöl is, indul is.
Jót tett neki a csipp, okosak.... :o$ Ha el tudod sózni, azt mondanám... de nem mondhatom/mondom. Ha meg akarod csinálni sokba lesz és nem javalt a csip, ez nem az a motor főleg ennyi kilóméterrel. (biztos csak a halál...) Amúgy vezérlés (lánc, feszítők, kerekek) komplett üzemanyagrendszer (adagoló, porlasztócsúcs) és motorállapottól függően még ezer minden.
Füst azért nincs mert nincs teljesitmény.Az enyém is valami ilyesmit csinált csak az füstölt is:)Vidd el adagolóshoz hogy állitsa be és csodát fogsz látni:)
Hát tulajdonképpen már minden! :) Vezetett szervízkönyves volt 130000-rrel, egy karc, egy szakadás nincs rajta. Tavaly vettem. Chip-es volt elég jól ment meg kormolt is mint egy traktor, de néha mikor üzemmeleg volt berángatott(mint utólag kiderült a chip miatt. Haveroké is ilyen a chippelés miatt) Elvittem a boschba, leszedték, bevizsgálták"Hú, az adagoló javíthatalan..." Jól van, vettem bele egy bontottat. belerakták. De azóta úgy megy mint egy sima tds és füst az sehol, pedig katalizátor sincs benne a sportrendszer miatt. A benzines corsám füstölt így :) Ja és melegen nem igazán indul jól és utána fehér füst jön ki, (mintha nem kapna elég üzemanyagot) de ha lehúzom az izzítás jeladót a 4-5 henger alatt és mindig izzít full jól indul. Mi az előtöltés rossz beállítására gondoltunk. De hol a füst, meg a teljesítmény??? Már fél éve szopok vele, kezdem unni...:(
31-es megy a klímaventihez, ami 108 fokon bekapcsol.
33-as ENGINE COOLANT TEMP SENSOR ami 12/1988-ig van. Utána meg DOUBLE TEMPERATURE SWITCH (Szerintem ez mindenképpen az csak a fokot kell kitalálni hol kapcsol)
35-ös az meg vízhőfokot méri
Sima liba nem? a 33as helyére kell berkni a jót. Vagy lemérem most a 33as ? fokon kapcsol.
Még jó hogy kérdezek, mert nem tudom megkérdezni amit akarok.
Rossz képet választottam, mert siettem. Itt tutin látni:
Alsó szekció 9-es. Hidegindítás -gyorsító (Nem minden modellnél). Ez az amire én manuálisan adok egy 12V-ot minden hidegindításnál. Aztán ha a mtor hőfoka a kék aljában van akkor kikapcsolom. Ha ezt elhagyom dadog meg füstöl a motor de ezt gondolom tudjátok. Ezt szeretném egy gombával kapcsolni, amit elvileg azokban a M21-es motorokban van amit nem elektronikus adagolóval szereltek. Egy gomba 17 vagy 30 foknál elveszi az áramot, és nem dúsít utána és ne kéne kapcsolnom.
Amikre hivatkozol azok hőmérő és hőkapcsolók. A motorvezérlő és a műszeregység kap "hőadatot" és a külső ventillátor kapcsolódik ez alapján. Szokott lenni "jalouse" is ami egy spaletta szerű hűtőtakaró amit vákim mozgat. Annak a hőgombája is it szokott befúródni a hengerfejbe.... :o)
Te az az elektromos szelep ott az a leállító mágnesszelepke.
Gyujtáson ott kell lennie egy plusznak, ha nincs akkor gáz van :-)
De érdekes mert az elektromos és mecha adagolon ez ugyanott van, ugyanakkor is kap plusszot. Ha nem kap feszt akkor johogy dadog mert csak anyi szuflát lő be amit még épp ki tudott dolgozni a nagynyomásu térböl.
fura volt miez a dúsító, nem emlékszem hogy a mecha adagolón lenne e a mágnesszelepen kivul még másik elektromos szelepke. már késő van kibotorkálni a sufniba, de reggel ránézek mi van azon az adagolón, de ami a foton van az tuti nem dusító. meg nem is szoktak dúsitani legfeljebb előtőltést elhuzni inditáskor.
Az a piros vezeték megy bele a dúsítóba. Annak hidegindításkor adok egy 12V-ot egy kapcsolóval, így nem dadog hidegen az autó.
Ezt nem kéne csinálnom ha elektronikus adagolóm lenne mert meg van oldva.
Viszont ahogy a régi mechnikus adagolós 2.4 TD motoroknál vannak, egy gomba a hengerfejben 17foknál, (de van 33 fokos is) szétkapcsolja elvileg az áramkört.
Nah nem tudom hogy 2.4TD elektronikus adagolósnál hogy van ez.
Aki nem akar úgy járni, mint én hétvégén, az ellenőrizze az alábbiakat : A 13-assal jelölt bilincs elrepedt, ezért az olajcsövek kissé mozogtak. Az olajszűrőház csatlakozásánál "kiszopósodott" és a gumigyűrűknél elkezdett folyni az olaj. Ne tudjátok meg mit éreztem, mikor elöntött mindent az olaj...
Ez a 324TD elektronikus adagolóval szerelt hengerfeje. Ez van nekem csak mechanikus adagolóval szóval valahogy meg kell oldani valahog mert mechanikusan kapcsolom most a dúsítást.
De itt egy régi E28-a hengerfej.
Ebben van a 29-es gomba ami 17fokosra ír. Vegyek egy ilyet és erre kössem a dúsítót?
Nem szeretnék különösen,de ha meg van ez a portál akkor legalább a dízel motyók ide pöröghetnének,mert az E30,E34-n néha válasz nélkül marad a projectem.