Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Próbálkoztam Piko E69 -et alkalmazni, a fogasléc profilja és a tengelyen levő meghajtó fogaskerék profilja passzol egymáshoz. A fő problémát az okozza, hogy egy bizonyos meredekség fölött (ezreléket nem tudom, mert nem mértem) a mozdony el kezdett visszagurulni. Az meg nem megoldás, hogy a motor tekercseit állandó feszültség alatt tartsam még PWM vezérlés esetén is. (Vagy ez utóbbit megtehetem??)
Német nyelvű Topicon a 250 0/00 azaz a 25% -os emelkedőt ajánlják, de bírnia kell max. a 35% -ost a FL gépnek.
Az általam látott terepasztal úgy volt elkészítve, hogy az állomások a váltó egyszerűsége miatt vízszintesen voltak kialakítva. Csak a nyílt vonalon volt az emelkedő alkalmazva.
Fl gőzöshöz passzoló kocsik (3db) k.b.. 36.000Ft >>> Csak a jármű beszerzés 110.000Ft -körül várható. >>> De varázslatosan néz ki egy ilyen működés közben! :-)))))
Nem bántás, csak írom, a 35% emelkedés azt jelenti, hogy 1m hosszon 35cm-t emelkedik a pálya. Ez már nem is fogaskerekű, ez lift:-)))
Tudomásom szerint egy pár méregdrága német kisszériás gyártón kívül (pl. Wienert) valóban csak a Fleischmann gyárt egy fogaskerekű kis villanymozdonyt, ebbe viszont füstölő csak akkor kell, ha egy extrém helyzetet szeretnél modellezni.
Kezdő vagyok. Egyelőre a tervezésnél tartok. 35% emelkedőt tényleg csak a fogaskerekű mozdony bír? Csak a Fleischmann gyárt ilyet? Van ilyenből digitális is, amit lehet füst dekóderrel szerelni? A fogaskerekű vágányzat és mozdonyon kívül kell még valami hozzá? Bocs, a sok kérdésért:)
Viessmann oszlop lecsavarozható talpának a vágánytengelytől mért külső távolsága: 42mm. Amennyiben az oszlop talpának a külső távolsága érdekel: 38 és 42 mm között állítható a vágánytengelytől (ennyit lehet a lecsavarozott talpban csúsztatni). Ezek az értékek azért kis mértékben módosíthatók, és bizonyos esetekben szükséges az oszlopok vágánytengelytől minél távolabbi elhelyezése (R2 ív, hosszú kocsik beleakadhatnak, ha nem vigyázol).
Segítséget, illetve információt szeretnék kérni. Megköszönném, ha valaki meg tudná adni, hogy H0 méretarányban az egyszerű, egykaros Viessmann felsővezeték tartó oszlop talpának külső éle és a vágánytengely közötti távolság mekkora? Ugyanez érdekelne Sommerfeldt oszlop estében is!
Érdeklődnék tud-e valaki segíteni nekem. Roco Geoline váltóhoz a gyári motoron és dekóderen kívül van e más lehetőség amivel a motoros váltás megoldható lenne. Nem tudom, hogy a trainmodules, vagy a digitools termékei kezelik-e ezt a fajta váltókat.
Ma délelőtt ellátogattunk a Gödöllői modell kiállításra. Fantasztikus asztalokat volt szerencsénk megtekinteni, persze ha hozzájuk bírtunk furakodni, a döbbenetes tömegen keresztül.
Hihetetlen precíz és részletgazdag megoldások tömkelegét láthattunk. A fél milliméterszer fél millis lakatról már ne is beszéljünk.
Szóval nagyon szuper volt, csak ne lett volna olyan tömeg.