Fúú, az én haverom is majdnem kapott. Soha nem akart jönni motorozni, mint kiderült a Simson gyújtását nem tudta hogy kell beállítani! Egész nyáron nem motorozott!
Ma szétszedtem a mustang "váltóautomatáját" vagyis a váltóművet.Hát eléggé kopott az egyik alkatrész,amibe kapaszkodik a kilincsmű vagy mi.Úgy emlékeztem hogy van itthon másik,de nem találtam meg.Egy haverom hozta egyszer.Neki is volt mustangja.Nem tudta a hülye beállítani a gyújtást ezért kivitte a méh telepre.Amikor elmondta majdnem megöltük haverral.
Nekem csak a kipufogó fojtás van kivéve és úgy megy simson schwalbe óra szerint kb. 70-et, de a fogaskerék a simsonon nem volt piszkálva. Azért nem tudom pontosan mert a schwalbe megállt 65-nél a mustang meg otthagyta.
És az a teljesítmény teljesen gyári blokkból és kihajtásból jött ki?
Mert én amikor már épp bejáratott blokkal gyári 7,5-ös kompresszióval,igaz ideálon megütöm a bűvös 65-öt akkor már nagyon boldog vagyok.
És ha 1percig húzóm a csutkát akkor is 65 ha bármit csinálok vele akkor is,ha rábukok akkor sem pörög tovább,beáll 6000-re és onnan sehova csak lefele.
Nemtudom, de egyszercsak azon kaptam magam, hogy haverom, Simson SR50-essel, aki mellett mentem egyre távolodott, a ló meg, megindult mint akit seggberugtak... :) A mutató szerint ment annyit, annak mondjuk nem kell hinni, de amikor 70 és 90 (ami nincs bejelölve) között himbálózik, akkor tudom, hogy ottkörül járok... :) Akkor még épp karcoltam az 50 kilót, és a kompresszió, mint olyan nemigazán létezett a motorban, ellenben akkor vettem bele új NGK gyertyát.
És a gugli mindenkinek a barátja, tessék keresgélni pl. ezzel a kifejezéssel: "water injection". Angolul nem tudóknak pedig ajánlom figyelmébe a translate.google.com -ot.
Egyébként meg sok olyan dolog van, ami működik, de nem használják, ilyen például a vízzel működő autó, amit már kb. a 80-as években kitaláltak, csak épp hipp-hopp eltűnt az autó is meg a feltaláló is nyomtalanul, minden dokumentációval együtt. Ezt hívják olajmaffiának. Nyilván a vízre nincs jövedéki adó kiszabva (legalábbis még), ezért nem szorgalmazzák az ilyen dolgokat. Ez olyan, mint a niodízel meg a sima napraforgó olaj, amivel a régi szívódízelek simán elmennek, csak épp nincs rajta adó. Ezért bűntetik és ezért ment fel pár éve hirtelen a napraforgó olaj ára.
Attól hogy nem alkalmazzák szériában, ez egy működő dolog. Ahogy írtam, valószínűleg annyira nem nagy szám, emiatt nem is használják szériában, de attól még mködő dolog. A röpsúlyos szabályzás nem használatosságát pedig olyan dolgokra értettem, ahol elektronikusan sokkal olcsóbban és egyszerűbben meg lehet oldani a dolgokat, ez a vízbefecskendezés/beporlasztás pedig pont ilyen. A variátoros dologban igazad van, erről elfelejtkeztem.
Két hozzáfűzni valóm maradt csupán: Az olajbekeverés általában (legalábbis, amilyen olajbekeverős motorokat láttam, mindben így volt) pumpával van megoldva, ami vagy a karbiba, vagy a karbi, és a forgattyúsház közé fecskendezett be 2T olajat. (Yamaha DT, Honda MB/MT, ČZ175...). És valóban, az önindítónál nem nagyobb hülyeség... :)
Hali! Örülök hogy sikerült egy kis életet vinnem az amúgy téli álmot alvó topikba :) Maga a vízbefecskendezés elve és módja létező dolog,hiszen már a németek is használták a repülőikön.Az persze külön dolog hogy a kétütemű és a négyütemű motorok megoldása egészen más.Minap olvastam hogy egy amerikai fickó megvalósította a szériaalkatrészekből álló hatütemű motort.Ez az első négy ütemben a hagyományos módon működik,de utána a következő két ütemben már a gőz mozgatja a dugattyút.Mivel a kipufogás végén a forró égéstérbe vizet fecskendez be,ami gőzzé válik és mozgatja a dugattyú(kat).A hideg levegő is jó hatással van a motorrá,de igazán a nedves levegőnek van teljesítménynövelő hatása.Ismert tény hogy a sebességi világrekord futamokat a Sós tó medrében futják,és ennek csak két oka az hogy egyrészt síma és másrészt egyenes,harmadrészt viszont közel a tenger aminek a párája jó hatással van a motorra.Jómagam még 98-ban éreztem ilyesmit,amikor a Csongrádi gyorsulási versenyre utazva két haverral (egyik Aprilia Tuareggel,másik Pannónia T5-el) végig 80-al haladva mentünk.A híd előtt kicsivel a motorom ugyanazzal a gázmarkolatállással 90-ig gyorsult,ezzel is meglepett arcot okozva a két havernak.Azóta is megemlítik ha találkozunk hogy ott a hídon nagyon ment a gép :D Valójában nem is lenne szükséges egy pumpára,mivel a motor képes lenne a vákummal beszívni a vizpermetet.Hasonlóképpen mint különolajzású motornál az olaj adagolása.De az is igaz hogy az igazi megoldás a hengerfejbe való spricc lenne,mert az közvetlen fejtené ki a hatását.Már csak az a gond hogy miképp lehet megoldani a megfelelő nyomás előállítását,mivel ott már nagy a nyomás,nem úgy mint a szívócsőben,ahol vákum van.A youtube-n van egy pár másodperces videó amiben egy gyujtógyertyából készült befecskendezőt mutatnak.Egy másikon meg egy vízbefecskendezéses Honda Dió robogóról beszél (sajna angolul) a tulajdonos.Összefoglalva szerintem ez sem nagyobb hülyeség mint a pár hónapja vagy talán egy éve itt tárgyalt önindító mustangra.Mert szerintem aki nem tud berugni egy 50 köbcentis motort,az tolja be :) Aki meg azt sem tudja az úgysem motorozik.Valaki annak idejénazt írta hogy a berugótengelyt forgatná meg egy motorral.Ez egy hozzáértő számára megmosolyogni való dolog,mivel nem titok hogy a tengelyre akkora erőt kellene átadni amihez már igazán bika villanymotor és ahhoz méretes akksi kellene.És akkor még nem is szólva arról hogy az indításhoz lendület is kell.Ráadásul ha lenne egy ilyen erős motor,azt nagyon erősen kellene rögzíteni a blokkhoz/vázhoz hogy ne szakadjon le :)
megosztanám veletek a véleményemet erről a vizes dologról joe tudomásom szerint valóban növeli a hatásfokát a motornak a víz. de legfőképpen a ködös időben a hideglevegő jótékony hatását érezhetted a motorodon szerintem. szerintem a vízpára csak elenyészően változtat a dolgon. másrészt a kétütemű motornál én nem használnám mert a víz keveredne az olajos üzemanyaggal és emúzió jönne létre. az olaj kenőképességét rontaná. ezt úgy tudnám elképzelni mint a dizeleknél. a gyertya helyén lenne egy olyan ami beporlasztja a vizet és a szikrát is tudja adni. így a forgattyúsházban hagyományosan csak a benzin olaj maradna továbbra is. és csak az égőtér felöli résszel érintkezne a beporlasztott víz. de ilyen csúcsot ami porlasztja a cuccot és a szikrát is adja ilyet még nem láttam. tanácsolnám a négyütemű motornak a vízbeporlasztását ott talán egyszerűbb a dolog. de örülök hogy valaki ilyen jó dolgokon töri a fejét:) sok sikert a megvalósításhoz!
Na jó, tény ami tény, valóban kicsit kisarkítottam a tényeket, lehet, hogy létezik ilyen, az emberi agy által kitalált gondolatok megvalósításából származó adathalmaz mennyisége végtelen sok, ebből következik, hogy miért ne létezhetne... Nade nem egy 30 éveiben járó 50-es motornál...
Hát az az igazság, én is ezer más dolgot csinálnék meg előbb a Mustangon. Szerintem ez túl nagy munka, ahhoz képest hogy érezhető változást nem igazán fog hozni. És valószínűleg nem véletlen, hogy ez nem egy elterjedt dolog a szériában gyártott robbanómotoros járművek körében.
De ha esetleg Joe barátunk mégis neki áll, én sok szerencsét kívánok hozzá, az iylen abszurd elképzelésektől fejlődik a világ, csak gondolj bele ha nem lenne robbanómotor, és bemennél a szabadalmi hivatalba ma a terveivel és elkezdenéd magyarázni, hogy abba robbanni fognak a dolgok, és benzin meg gyertya, és 10.000-et forgó alkatrészek... Kiröhögnének és elküldenének azzal hogy ez életveszélyes és nem működhet, az biztos.
"már megint túl okosnak hiszed magad"? Nem, nem hiszem magam annak, tudom, hogy f*szság, mivel semmilyen szériagyártású robbanómotornál nem alkalmazzák ezt a módszert, ha bevált volna, akkor talán jobban hangoztatnák... Gondolod, hoyg ha valamit a több évtizedes szakmai múlttal rendelkező gépészmérnökök terveznek, és nem válik be kellőképpen, majd pont Te, vagy akárki más otthon a sufniban megvalósítja... Persze, a Passatomban is van ilyen rendszer, méghozzá úgy hívják, hogy hengerfejtömítés. Emiatt lett leadva 2004-ben 270 000 km és 22 év szolgálat után a rendszáma. Most komolyan, egy ezerkettes motornál ez elég elhanyagolható mennyiség, legalább annyi értelme van, mint ezeknek a mágikus "fogyasztáscsökkentő" mütyűröknek. Az imént írta kedves Kollégánk, hogy nem szeretne elektronikával szenvedni, ezért is ajánlottam a röpsúlyt, de el kell, hogy keserítselek, a mai robogókban lévő variátor működési elve, és a röpsúly működési elve (miszerint a csatlakozó felületeket a centrifugális erő szorítja egymáshoz), ez alapján azt is hívhatnám annak, mindenesetre ha nem is elektronikus, vagy vákuumos módszerrel, akkor akár ilyennel is meg lehetne oldani... ... HA LENNE ÉRTELME!!!
Tyer az a baj, hogy már megint túl okosnak hiszed magad és erről meg is vagy győződve. A vízbefecskendezés nem faszság, legalábbis működő dolog. Sok helyen olvastam már róla én is, sőt egy ismerősömnek régen a 120-as skodájában volt is ilyen rendszer, azt mondta, akkoriban (90-es évek eleje) lehetett kapni komplett szettet a beszereléshez, és működött is, sokáig használta. Nyilván olyan nagyon nem szuper dolog, hogy sokat faszolni érdemes lenne vele, mert akkor a gyárak is alkalmaznák, de akinek van kedve vele szórakozni, az próbálkozhat. A röpsúlyos szabályzást meg már vagy ezer éve nem használják, mert ki lett találva az elektronika, amivel bármilyen szabályzást meg lehet oldani. Mondjuk egy elektromos pumpát motor fordulatszám alapján szabályozni nem egy nagy kaland mikrokontrollerrel. Más kérdés, hogy vízbeporlasztáshoz nem feltétlenül kell pumpa, lehet, hogy a motor depressziója is elég egy fúvókán át vizet beporlasztani.
Ez abszolút f*szság, már bocs. :) Ha jól akarod kivitelezni, akkor valami röpsúlyos megoldással próbálkozz a pumpánál, bár kötve hiszem, hogy ez a vizes dolog működne, amíg nem mutat nekem valaki egy robbanómotort, amin netán bevált volna egy hasonló koncepció, addig csak röhögni fogok az ilyenen... :) Visszatérve a kivitelezésre, ha a lánckerékről menne, akkor mondjuk behúzott kuplungnál nyomná a vizet fölöslegesen, ami amúgy sem jó egy robbanómotornak, áhh, inkább nem magyarázok, f*szság az egész. Akinek ilyen egyáltalán az eszébe jut, minek tanácsoljak akármit is... XD
Ma is pucolgattam a motorblokkot.Télen körülményesebb mint nyáron.Most tiszta mind a két blokkfél.Öröm egy tiszta blokkot szerelni a saras,olajos helyett.Akarok pár módosítást rajta.Megszüntettem a berugószerkezetet,és a tekercsek is repülnek róla.A váltókart megfordítottam.Akarok egy forgattyúsház szűkítőt a nagyobb vákum és elősűrítés kedvéért.Nézegettem a neten hogy csináltak a csehek házilag 4 meg 5 sebességes mustangot.Az már nekem kicsit bonyolult lenne.Ami még érdekel mostanában,az a vízbefecskendezés.A robogóm is ködös időben jobban harap mint nyáron.Lehetne kísérletezni egy egyszerű vízbefecskendezéssel.Az elektromoshoz kéne pár dolog,ezért jobb lenne pl a lánckerékről meghajtani a pumpát.Mivel alapjáraton nem kell befecskendezés,így könnyen meg lehetne oldani a szabályozás is.