Tibke!
Az enyém 16, de a csöppet sem látszik rajta a kora, pláne nem a menetteljesítményén! :-)))
Más!
Minek kell állandóan csak fekázni a trabisokat? Akinek nem tetszik a fórum, maradjon is ki belőle!
Feraa!
A takarólemez menetes amit közvetlenül a kasznihoz erősítesz egy gumi alátét után. Az én tolatólámpám a lökhárító ALÁ van felszerelve, a másik oldalon a ködlámpa, a kettő között pedig ott figyel kifelé a kis krómvégű Auspuff! Nagyon tuti látvány! Nem sok Trabin láttam még ilyen megoldást. A mennyezetre pedig én a polifoamot ajánlom. Jó hőszigetelő, nem vastag, könnyen beigazítható a helyére, és akár rá is ragaszthatod a takaró réteget. A megtartását nem bizos hogy elvégzi a perem, de egy pár átívelő pánt megteszi.
Knappcsi
nekem a kovetkezo jutott eszembe ezzel kapcsolatban, amikor a harmadik feklampan filoztam. a menyezetet vegig korbekiseri egy perem belulrol, ami jo egy-ket centivel beljebb all, mint maga a menyezet. ez idealis tartoszerkezet szerintem, barmit be tudsz moge akasztani, es megtartja magat. ha egesz menyezetest hasznalsz, akkor nem is kell masmilyen rogzites.
Nem valósítottam meg a tolatólámpát, de játszottam már a gondolattal. Ami a lámpatestet illeti, én a 4-üteműét tenném fel. Abban még ködzár-lámpa is van, és pont oda illik mechanikusan a régi helyére.
A kapcsolót hogy lehet megoldani profi módon? Olvastam itt olyasmit, hogy létezett gyári, de lehet olyat kapni?
"s feleslegesnek tartom, hogy a 18-20 éves fiatalok Trabanttal járjanak iskolába és szórakozni"
Én meg feleslegesnek tartom hogy nyilatkozzon az illető. Ez pontosan kinek is a gondolata?
Különben is, szerintem csak irigyek. :)
Trabim további fejlesztéseimhez szeretném kérni tapasztalataitokat, ötleteiteket.
Először egy egyszerübb: a hátsó oszlopokon levő szellőzőrácsok tartó csavarjai anyával rögzitettek, vagy a fémben van menet? - mert ha nincs, akkor több időt tervezek a cserére, (szeretnék feketéket feltenni, mert elég idétlenül néz ki a Trabim szinéhez a "klasszikus" szinű, szinte külön életet él).
A következő: szeretnék tolató lámpákat kreálni a verdára, amihez a következő remek ötlet rohant meg: kicserélem a hátsó indexbúrákat is és az index-izzók mellé valahogy beteszek egy-egy fehér izzót, igy nem romlik a hátsó összkép; legalábbis nem tetszik a lökháritóra, vagy a falra szerelt tolatólámpa... Esetleg ezt a remek megoldást már kitalálta előttem valaki, és valaki tud róla? Vagy van vmilyen ötletetek a megvalósitáshoz, mert ahogy elnéztem, nem lesz olyan könnyű, mint ahogy először gondoltam...
A harmadik lenne a legnagyobb lélegzetvétekű: hosszasan mérlegeltem a Trabi fűtésének fogozását és azt sikerült kihoznom, hogy először is a meglévő lehetőségek jobb kihasználását kellene megoldani. Mindezt az eredeti csökevényes hőszigetelés javításával kellene kezdeni. Első lépésként arra gondoltam, hogy a plafont kellene szigetelni. A rögzitésre volna egy ötletem, bár közel sem bizti, hogy ez lenne a legjobb, egy fontos szempont lenne, hogy mobil lenne az egész, tehát ha kell kábel futhatna itt ott, és nem lenne probléma egy gyors leszerelés. Szóval legfelső rétegként jönne a szigetelőanyag (konkrét ötletem még nincs, hogy mi lenne a legpraktikusabb), a következő lenne egy tartó szerkezet (konkrétan: vmilyen rugalmasabb acéllapokból hegesztetnék egy rácstartószerkezetet. A rugalmassága azért lenne fontos, hogy az eredeti formához valamelyest alkalmazkodni tudjon a szigetelés, mind esztétikai, mind kényelmi szempontok miatt). A harmadik réteget vmilyen esztétikus posztó képviselné, aminek esetleg némi rezgéscsillapitó szerepe is lenne (pölö:hangfal-posztó), ami egyrészt feldobná némileg a belső teret, másrészt pedig javitaná némileg az utastér akusztikáját. No, itt a probléma. Nincs használható ötletem a rögzitésére. Mit gondoltok, ezt hogy lehetne megoldani? Ja, és milyen szigetelőt lenne érdemes használni?
Előre is köszi a segitséget!
Új vagyok itt, de nekem is Trabim van és imádom!
Mlost elolvasom az egész topicot (kinyomtattam! :D), utána még jelentkezem, ha nem zavarok. (Remélem nem.)
Itt a többség szereti az autóját. Odafigyel arra, hogy jól be legyen állítva.
Az utakon a többség nem ilyen, s ezért TÖBB SZETEOTÍPIA KERING
PL:
-A trabant büdös (nem a trabant, a keverék)
-A trabant füstöl (nem a trabant hibája, a gazdájáé, hogy nem állít(tat)ja be)
-A trabant károsanyag kibocsátása hatalmas, mert büdös és füstöl és korszerűtlen (..de a trabantok átlagos futásteljesítménye igen alacsony)
Kihalásra itélik a kétüteműeket
(METRO 2000.11.15)
A legifjabb kétütemű autók is betöltötték 16. évüket, és bár megértek a
bontóra, sokan nem engedhetik meg lecserélésüket
Az autótulajdonosok tapasztalatból tudják, hogy Magyarországon 1991-tôl
létezik a járművek rendszeres környezetvédelmi felülvizsgálata, amelyet
a köznyelv zöld kártyás rendszernek hív. Ennek korszerűsítése évek óta
napirenden van, azonban az új rendelkezés még mindig nem látott
napvilágot.
Különösen a szerényebb jövedelmű, régi kiskocsikat tartók körében
okoztak aggodalmat a híresztelések, hogy a kétütemű járműveket a
rendelettel ki akarják tiltani a forgalomból. A közlekedési tárca
illetékese kérdésünkre cáfolta ezt. Az viszont kétségtelen, hogy a
trabantosok jelentôs kiadás elé néznek, ha meg akarják tartani
kocsijukat és elôbb-utóbb kénytelenek lesznek megválni tôle.
A kétütemű autóK légszennyezését is korlátozná egy készülô rendelet
Idônként olyan hírek kapnak szárnyra, hogy a kétütemű járműveket ki
akarják tiltani a forgalomból. Dr. Szoboszlai Miklós, a Közlekedési,
Hírközlési és Vízügyi Minisztérium (KHVM) fôosztályvezetôje cáfolja a
híresztelést. Mint mondja, a készülô rendelet nem errôl szól, hanem a
környezetvédelmi felülvizsgálatot szabályozza. Célja: valamennyi jármű
úgy legyen beállítva, hogy minél kevesebbet szennyezzen.
- Tudjuk, amelyik autó egyszer kétüteműnek "született", az is marad, s
ennek megfelelôen piszkítja a levegôt. Csodát nem tehetünk. Nem is
akartuk a rendeletben külön szerepeltetni a kétüteműeket, de a
Környezetvédelmi Minisztérium (KVM) úgy vélte, hogy rendkívül magas
szénhidrogén-kibocsátásuk nemzetközi kötelezettségeket is veszélyeztet,
ezért is ragaszkodott külön szabályozásukhoz.
A KVM igényelte, hogy 2005-tôl írjunk elô egy szénhidrogén-határértéket,
amelynek minden forgalomban lévô jármű meg kell, hogy feleljen.
Nyilvánvaló, hogy a Trabantok, Wartburgok ennél sokkal nagyobb mértékben
szennyeznek. A kétüteműekre katalizátor felszerelése a rendeletben nem
szerepel, de az elôírt szénhidrogén-határérték katalizátor nélkül nem
teljesíthetô.
A Magyarországon 1991-tôl létezô környezetvédelmi felülvizsgálat -
amelyet a köznyelv zöld kártyás rendszernek hív - korszerűsítése évek
óta napirenden van, ám a rendelet még nem látott napvilágot. Szoboszlai
Miklós szerint ennek több oka van.
- Minisztériumunk már a múlt évben elôkészített egy rendeletet - mondja.
- Az egyezte- téskor jelent meg a KVM igénye, hogy a jogszabálynak
tartalmaznia kellene a kétüteműek szabályozását is.
A két minisztérium között több mint háromnegyed évig folyt a vita. A mi
álláspon- tunk szerint szükségtelen a kétüteműek szabályozására túl nagy
hangsúlyt helyezni, hiszen számuk amúgy is egyre csökken.
A közúti közlekedésrôl szóló törvény szerint az említett jogszabály a
közlekedési, a környezetvédelmi és a belügyminiszer által kiadott
együttes rendelet. - A három szervnek mindenképpen ki kellett alakítania
közös álláspontját- mondja a fôosztályvezetô. - A jogszabály megjelenése
sürgetô, mivel európai jogharmonizációt érint. Hosszas polémia után a
rendelet elkészült, s hamarosan életbe lép.
Ritoók Zsuzsannától, a Környezetvédelmi Minisztérium munkatársától a
másik fél érveit tudhattuk meg. - Ez a kérdés régóta problémát okoz -
érvel. - Egy Trabant százszor annyit szenynyez, mint a korszerű autók.
Úgy vélem, ez a rendelet nem különösebben drasztikus, hiszen 2005-ig
rengeteg idô van, s még akkor is lesz megoldás a trabantosok számára. A
katalizátorok működésének vizsgálata most folyik, várjuk a végeredményt.
A legjobb az lenne, ha gazdasági intézkedésekkel, támogatásokkal lehetne
megoldani ezen autók cseréjét, ám jelenleg erre megfelelô pénzösszeg nem
áll a rendelkezésünkre.
A környezetvédelmi tárca egyébként az átmeneti idôszakban támogatja a
katalizátor felszerelését, ezzel is arra szeretnénk ösztönözni az
érintetteket - mondja az illetékes -, hogy ne várják meg a 2005-öt. Bár
a Trabant többnyire a szegények autója, de az is megfigyelhetô, hogy sok
családban ez már a második, harmadik kocsi. A gyerekek "öröklik meg"
szüleiktôl, s feleslegesnek tartom, hogy a 18-20 éves fiatalok
Trabanttal járjanak iskolába és szórakozni.
-------------
Saját gondolataim:
Azért kiváncsi lennék, hogy egy Lada vagy Skoda mennyire szennyezi
kevésbbé a levegőt. Azt elismerem, hogy a CH érték nagy, de szerintem a
többi végtermék jobban szennyezi a környezetet, vagy rosszul tudom?
Vagy pl. melyik keleti autó tud 1%CO-t produkálni? (Fater kataliátoros
Suzukija 0,2%CO én Trabim 1%CO)
Meg azt sem értem miért mindig szegény Trabi-Warbisokat szekálják,
holott, ha jól tudom a motorkeékpároknál is sokezer 2ütemű van, főlega
krosszmotorok körében. Azok nem szennyeznek? Persze, azokban lehet, hogy
van katalizátor, de azok is tudnak szép kéket füstölni...
Tibke!
Nekem úgy volt a kombin, hogy csak a két hátsó oldalüveg volt fóliázva, és az is nagyon sokat dobott rajta, és mégsem volt olyan sötét. Atom fekete volt a fólia rajta, és ez este városi forgalomban kicsit zavaró is volt sávváltásnál. Kb olyan, mintha egy "dobozos" autóval mennél. Szóval szerintem gondold meg... Elég az oldalát fóliázni.
kapeti601:
Arra most nem emlékszem, hogy lehet-e fóliázni a hátsó szélvédőt, de vizsgára úgyis mindegy, mert műbizonylatos fólia kéne.(az meg elég drága)
Szóval vizsgára úgyis ki kell cserélni az üvegeket.
Szerintem az meg nem módi, ha a hátsó ablak nincs lesötétítve, csak az oldalsók....:-)
Nem tudja valaki a kombi hátsó ablaktörlőjének a bekötését?(egyszerre megy az elsővel, vagy külön, ill. az ablakmosó hogy megy?külön, vagy az is együtt az elsővel?)
Knappcsi : Volt egy srac itt az indexen, asszem Pápai Lütyő, ö tudna erről beszél, de majd én is megkeresem ot, mert van egy-ket megbeszelni valo dolog ...
Zöldalma!
Nevicc, hogy nem tudod? :) F.B.S. Fradis (zöld-fehér) tubusban kerül a kereskedelmi forgalomba. Lényegében aceton bázisú sziloplaszt. Vegyél 1 tubussal (300 HUF körül), mert mindenre jó. Olyan, mint a nőknél a gemkapocs, meg a cellux. Velük mindenre képesek... :)
Komolyan, nekem mindenhol az van a gépen. Még a kipufogótömítés alól sem ég ki... :)
Köszönet a tippekért, a gyertyapipákból tényleg
az egyik árnyékolt. A megszakítóra gondolhattam
volna, korábban a családi Wartburgot is így
sikerült a víz közepén leállítani ;-) Egyébként
milyen anyag az az FBS? (Faja Betonkemény Szilikontömítés? :-)
Srácok akkor volt vmi vasárnap? A familivel kellett mennem ünnepelni! Volt a Camponánál szlalomozás? Vagy nem erről beszéltetek? Locust! Akkor kapok címet?
Knappcsi
Tibke!
Szerintem nem fogja szeretni, kérdezz meg 1 fóliázót.
Viszont én úgy tudom, hogy szélvédőre (első/hátsó) nem tehetsz fóliát. Gondolom a hátsó szélvédőd a fűthető... Ha megtudsz vmit erről, írd már ide plz, mert nekem is volt fóliám, csak le kellett szedni műszakira, és most megint szeretnék...
NoIdea!
Teljesen mind1, mikor tesszük bele az olajat. Próbáld ki. Szörpkeverés. Víz, bele szörp, és hagyd magára. Víz oldja a szörpöt. 5(-10) perc múlva nem nyúltál hozzá, és elkeveredett (feloldódott).
Mikor először tankoltam kútnál, elkezdtem lökdösni a kocsit. Az összes kutas kiröhögöt... : )
Hali!
Nekem is volt hasonló tünetem! Elvittem szereldébe, kiderült, hogy valami őrült hozzáértő az első fékdobot egyszerűen flexszel "megigazította" (állítólag szélesebb fékbetétek kerültek bele, mint a belevalók), ettől fékezésnél úgy rázott az első kerekem, hogy attól féltem kiesik az egész kormánymű. Épp ma lett kész a kicsike, újra felszabályozták a fékdobot, kicserélték a fékbetétet, és láss csodát... Tökéletes!
Ha esetleg segítettem :))
Akkor ügyes volt az öreg. Arra is figyeljünk (nekem ez versenytapasztalat, mivel a "nagy" csapatban én vagyok a kerékcserélő ember), hogy a bal oldalon jobban húzzuk meg a kerék- és egyéb csavarokat, mivel a forgásirány miatt könnyebben lelazulnak. Jártam már úgy, hogy gyorsasági után alig kellett erőlködnöm az izomból meghúzott csavarok leszedésével. Van 1-2 furfangos autógyártó(főleg a ferdeszeműek), aki bal oldalra balmenetet tesz. Erre úgy jöttünk rá a cimborákkal, hogy kerékcserénél beletörtük a csavart... : ). Szóval minket sem kell félteni.
Nemtom, most kinek mondtam mennyire újakat, de ezekre a dolgokra én nemrég jöttem rá, ezért gondoltam, hogy +osztom veletek...
Ezt megtette egy tanárom barátja. Az anyát rá is húzta, csak a biztilemezt nem. Meg is halt. Szóval jó ezzel vigyázni. Úgy, ahogy töltetlen fegyver sincs, ebben az értelemben önzáró kúp sem. Nem szabad elfelejteni, hogy kanyarban, gödrökben akkora pofonokat kap az ott néha, mintha pöröllyel csapkodnád.
Kerékagy-csavar meghúzása (régi és új típusú futóműnél is) azt jelenti, hogy 32-36-os villáskulcson ugrálsz, ahogy Ian Malcolm barátunk is mondta... : )
Mondjuk ezexerint neki régi típusú futóműve volt. Kíváncsi lennék rá, hogy milyen, amikor lelazul a kúpról az agycsavar+fékdob+kerékagy? Szerencsére nekem nem volt még hozzá szerencsém. Szerintem, ha jól felhúzatod a kúpra az agyat, az anyát akár le is lehet venni. : ). A kúp ugyanis önzáró. Ezt persze én sem tenném meg... : )
Bocsi hogy idepofátlankodom,egy kérdés:
Szombathelyen szinte minden második trabin "Trabant Club Szombathely" matrica látható.
Ti, mint gyakorló trabisok, tartjátok velük a kontactot?
Talijaik is vannak minden évben.
Ha már volt róla szó,vagy köztük vagytok akkor Sorry, de ezerix hozzászólást elolvasni visszamenőleg elég gáz.
Ha kell a címük, vmelyik "fanatikust" egy pirosnál elkapok és megédeklődöm.
Vagy nincs jól meghúzva a kerékagy anyája. Emeld meg a kocsit, és ha mozog a kerék (persze nem forog :), hanem mozog), akkor hajtsd fel azt az alátétet, ami rá van verve, és ha kézzel tudod csavarni, akkor nem jó :) Húzd meg, de ne nagyon!