Ma nézelődés közben eljutottam egy oldalra ahol a mustang különböző tipusai vannak.Meglepődve láttam hogy készült egy gyárilag tirisztoros gyujtással szerelt verzió is.A tank alatt a vázon van felcsavarozva a babetta fekete doboz.
nincs mit.Nagyon ötletesnek találom hogy egy reléből készített jeladót a gyujtáshoz.Nekem eszembe se jutott.Én annak idején azt próbáltam hogy levágtam egy babetta mágnesről a jeladómágneses szoknyát,azt akartam ráhegesztetni a mustang mágnes tetejére,de nem lett belőle semmi.Ma elvittem az esztergályoshoz a két tervet.Az egyik az első villa előfeszítője,a másik meg egy persely a váltókarhoz.Ugyanis én is úgy oldom meg mint a csehek.Annyi az egész hogy van egy vállas persely amit a kuplungdekni hátsó nyolcas csavarja fog oda a helyére,átfogva az eredeti de végig egyforma méretű furatúra fúrt váltókart.Eredetileg a lábtartóra hegesztettem egy laposvasat amire került volna a váltókar.De ez a cseh megoldás elegánsabb és gyáribbnak tűnik.
Hát ugyan az enyém csak ennyit tud, de ezt bárhol bármikor. Mondjuk szerintem ha nem enduro gumijai lennének, és gyári súlya lenne, menne még feljebb. A Simson villa, meg az alakítgatások, kissé nehézzé tették a gépet.
Alatta van ez az újragondolt gyújtóalaplap, én is valami hasonló konstrukción töröm a fejem már évek óta, de nem jutottam el a megvalósításig (eszterga híján), hál'istennek más már megtette, köszi az oldalt!
az este találtam a neten egy cseh oldalt.Érdekes dolgok vannak rajta.Pl újszerű megközelítésben megoldott gyújtás,négyfázisú "generátor" mustangra és társaira.
http://btelectronic.sweb.cz/
különösen érdekes ez a dolog : 17.10.20 Light bezkontaktní CDI ver. 1.0
Ez egy olyan tirisztoros gyújtás ahol az áttekercselt gerjesztőtekercs által adott feszültséget egy trafóval tovább növelik,majd a megszakító helyére szerelt mágneses "kalapács" egy bontott kis relé(jelfogó) tekercsében hozza létre a tirisztor kapcsolásához szükséges feszültséget.Ez azért érdekes,mert én is meg akartam oldani annak idején a babetta gyújtás mustangra történő alakítását,de nem jött össze mert nem tudtam fixen rögzíteni a jeladó (jelfogó?) tekercset.Így csak egy indítás erejéig jött össze a dolog ami után elmozdult az egész cucc és nem tudtam beindítani vele többet.
-még mindig van egy csomó mustang alkatrészem eladó - (kb 2-3 motornyi)telók,blokkok,ülés..stb stb. -az egyik 1 óra után műküdőképes - (darabokba is) nálam már csak a helyet foglalja.
Jó állapotban voltak, a küllőkre nem emlékszem, hogy festve voltak-e, de mindegy is, mert az egészet cakkumpak lefestettem feketére. Mindkét felni belseje kicsit rozsdás volt, azt le RO55-öztem, drótkeféztem, majd egy réteg hammerite belülre és úgy a fekete.
A gumi úgy látom még az eredeti (?) Barum, azzal már nem sokra mész. Nekem is megvan még az eredeti barum, meg egy 3.00x16-os, amit a felnivel vettem meg egy 2.75-ös, de mind a három elég szar állapotban van, tartalékba azért jók lesznek.
Én is láttam ezt, már régóta fent van, én ezt sokalltam, végén 2500-ért találtam gumival együtt, bár a gumit nem használtam fel, mert vettem újakat. Picit centírozni kellett meg csapágyakat cserélni, de még így sem volt 4000.
A jóállapotú Mustang kerék/felni sajnos ritkaságszámba megy manapság, úgyhogy szerintem itt nem fogsz találni eladó példányokat. Nézz szét vaterán (én is ott vettem), vagy börzéken!
Amúgy szivesen látunk itt a fórumon, rakhatnál fel képet a motorodról :-)
Ha a városban megy az ember a sok bamba autós között akkor nem hiányzik a sebességváltó.Városon kívül meg jobb érzés váltogatni,ott unatkozik az ember lába:D A kis kerék meg egy átok.Főleg a hitvány utakon.Néha nem tudom kikerülni az úthibát,olyankor majd szétszakad a robesz.Igazán kitehetnék némely helyre a "csak krosszmotorral járható!" táblát.Itt egy kép az épülő gépekről.A mustangot már láttátok.
Én a robogókat azért nem szeretem,mert hiányzik a váltó,kis vacak kereke van, nincs a lábam közt semmi(ezt arrra értem ha robin ülök:)) Tudom h vannak váltós robogók is(Vespa pl) meg vannak nagy kerekűek is,csak akkor meg az ülés alatti box kicsi... Főleg az idegesít ami az automata váltós kocsikban...az étvágyuk:( Mindenesetre ha lenne,biztos h lebombáznám a hülye nejlonburkolatokat róla,aztán optikai tuning:)
a legtöbb robogós elég nevetséges.Apuci megveszi a cuccokat aztán összerakja egy szerelő és kész.Én egy 20 éves suzuki robogóval járok,teljesen gyári.Még a gumik is eredetiek voltak,csak már lecseréltem mert szétrepedeztek és csúsztak a keménység miatt.De sokszor legyorsulom a "tuning" robogókat vele.Annyit "tuningoltam" rajta hogy a gyári 500-as kuplungrugó helyett 1000-es van benne,így magasabb fordulaton indul el.Amúgy készül egy másik robesz nálam.Szintén suzuki.Erősített váz,Idom nélkül,széles merevített kormány,komoly első fék fém fékcsővel,arrow sportkipufogó,nagyobb karbi,sportszűrő.A villamosság leegyszerűsítve.Városi fény és stop gomb :D Csak berugókar.
De akkora noob hogy összekeveri a hengert a karbival. Lefestette a simsont meg elvitte a szerelőhöz és most menőzik h neki milyen a motorja meg nekem! Csak arra nem gondol h én mennyit dolgoztam vele, meg hogy én honnan indultam meg ő honnan. Még a festés is jó volt csak nem tetszett neki a szine. Meg a váltóba cseréltek ki vmi rugót mert dobálta a sebességet.
a simson gyujtás kicsit nehezebben hozzáférhető mint a mustangé.Én is sokat szívtam a simson gyujtással.Esőben beázott (s50nh gyujtótekercses és nem külső trafós),és leállt.Egyszer mentem a mustanggal,de úgy éreztem hogy nem az igazi.Havernál állítottam rajta kicsit.Sikerült utógyujtást állítani rá :D Rugtam rajta egyet,akkorát szólt és úgy kilőtte a tompítót mint a fene :D az út közepéről szedtem össze.Épp nem találtam el egy kocsit vele.Másodjára is kilőtte,de akkor már több háznyit repült a dob :D Többen kijöttek a házakból,azt hitték hogy visszajöttek az oroszok :D