miniKKK:
Miért akarod átalakítani a futóművet? A laprugósnál nincs jobb! Jó, a tekercsrugó lágy, kényelmes, de a laprugós futóművet könnyebb ültetni, és keményíteni = jobb az útfekvése.
Nem is beszélve a hátsó rugóstag áráról....
SZia Gergő, nekem is Trabim volt egészen nyárig (lsd.: www.tar.hu/lemy). Nagyon frankó volt, aztán követve a cucilista fejlődés élvonalát, átszálltam egy Ladába. A CO értékhez szeretnék hozzáírni. Itt a Ladásoknál terjeng egy csak a Ladába szerelhető ún. keverékfokozó alaktrész, amit a porlasztó alá kell beszerelni (UIS). Ezzel nagyon jó CO és lambda értékeket lehet produkálni, katalizátoros autókat leveri. Ez nem vicc. Csak azért írtam, hogy Trabin nem tudom, de Ladán megoldható ez a CO-kérdés, méghozzá meglepő eredményekkel, nem is szólva az UIS egyéb jótékony hatásairól a fogyasztást és a teljesítményt figyelve.. :)
lemy
1. Lehet-e olyan kesztyűtartót kapni, amit a gyári rádió helyére lehet betenni? Vagy túl naiv vagyok?
2. Na ezt sikeresen elfelejtettem....de hülye vagyok. :(
Én használtam adalékot, amíg megvolt a trabim. Militech adalék ugrott bele, szvsz használt.
Mondjuk az enyém eleve keveset fogyasztott, tehát azon nem vettem nagyon észre: kb. 0,5L/100km. Viszont a surlódás lecsökkent, mert a motor észrevehetően nem melegedett fel annyira, mint előtte. + nekem soha nem állt be e motor, pedig különösebben nem kíméltem a jószágot, és a motorba belezizzentettem 40e km-t.
Száz szónak is egy a vége, szerintem megérte a 4eFt-ot.
pedig az enyém szegény elég romos, a szerelők szoktás kis szidni, de nem rohad..
Most van a szerelőnél.. motor error, de szerencsére nem főtengely...
Ha ez meglesz, s jó lesz, akkor már minden motorikusan is oké..
Ez egy ilyen autó.
én szeretem.
de csak ha beindul.....
Tobbszor elojott mar, a kerdes hasznal e valaki kozulunk Metabondot vagy hasonlo surlodascsokkento adalekot. Hat senki?!? Kivancsi lennek erdemes-e foglalkozni vele.
1983-as a trabim, most egeszen jo allapotban van (kopp kopp) jo lenne ilyennek megorizni.
Legszivesebben sose adnám el megtartanám hobbi autonak. Biztos ti is igy vagytok vele.
Esz-ki-mo!
Ha a légszűrő csövére gondolsz,akkor igen! Nyáron gondoltam egyet , levettem a fűtéscsöveket, minek az nek m abban nagy melegbe, a "kályhacsövet" közvetlenül a homloklemezen lévő lyuk mőgé irányítottam, láss csodát mintha egy kicsit erősebb lett volna tőle!!!
Knappcsi
Az enyémnek 99-es műszaki vizsgája van!! :-)))
Tudom a tiednél a gyártásé!
Ugy, van az en Trabim 90. majusi muszakival rendelkezik, azt hiszem ezt nem sokkal lehet uberolni ....
Szoval epp hogy tinedzserkorba lepett (ja, es kevesebb mint 30 ezek km van bennne :-) )
Eszkimo
Ja, ti hasznaljatok annak a "kalyhacsonek" a teli-nyari forgatasat?
Csá!
Megvannak az új képek a Trabimról végre, meg a spoilerről, akit érdekel küldöm. Jó buli hogy a boltokban hogy hülyítik az embereke, amíg a haveromnak azt mondták egy helyen hogy persze van spoiler, nekem 2 perce már azt válaszolták, hogy keleti autókhoz nem forgalmaznak ilyen dolgokat. Hol van itt a keleti jármű??? Na mindegy.
Hali
Knappcsi
Nagyon nem éri meg, mert a fenéklemezen jelentős átalakításokat kell elkövetni. Arról nem is beszélve, hogy iszonyatdrága a hátsó rugó a lengéscsillapítóval (nekem csak egy [pár] csillapítócsere kellene, de nem kapok külön).
Sziasztok!
Szóval! Án csak egy kis ötletet szeretnék. Minél olcsóbban szeretnék egy futómű-átalalkítást (régi típ-új típ). Van-é ötlet, hogy hol-mennyiért kábé?
Bpesten!
Köszi!
Sziasztok! Tavaly volt egy Trabim, nagyon szerettem. Nyáron lekaptam a tetejét (mintegy fél órámba került) és úgy közlekedtem vele 3-4 hétig. Az a feeling leírhatatlan. Nagy sikerem volt vele. Ha elkezdett esni az eső, akkor csak becsúsztattam a helyére és kész, meg egy kicsit visszahajtogattam a leszorítólemezt. Ha nem voltam ebben elég alapos akkor kb.50 Km/óránál szépen elszállt hátrafelé, mint egy nagy lusta lepke. Olyankor is sikerem volt. Csak másképp.. :-)
Tolatólámpa: Valaki mondja már meg nekem, hogy a tolatólámpa kapcsolónak (gyári, eredeti) milyen a menetemelkedése ?
Ahova szerintem beillik a blokkba, a sebváltó kar mellett, bal oldalon felül, ott egy 14x 1,5-ös menet van, egy menetes műanyag vakdugóval lezárva, mögötte egy rugó, meg egy golyó ami a sebváltókarnak nyomódik, Annak a tolatólámpa kapcsolónak, amit kapni lehet (autósboltos szerint Trabi-Warbi) egész más, sokkal sűrűbb a menete, bár az átmérője 14-es. Azt hiszem 0,8as a menetemelkedése.
Lehet, hogy az én Trabimban tér el a váltó az átlagostól? Utolsó generációs Hycomat volt, míg az egyik előző gazda vissza nem alakította.
De azt hiszem, hogy ez nem tér el, mert már vettem bontóban egy olyan vakdugót, egy másik blokkból, és egyforma volt.
Akkor vajon miért mindenütt a Warbi 0,8as menetemelkedésű kapcsolóját akarják rámbeszélni, még az állítólag Trabi specialista boltban is? (Debrecen)
Sziasztok!
Köszi az ötleteket! Mi a véleményetek a zajszigetelésről? Ennek két remek formájáról hallottam, az egyik a Noise Killer nevű habszerű izé, ami a jobbik megoldás - állitólag nagyon tuti, csak meglehősen drága. A másik pedig a bitumenlap. Na, ez már egy kicsit gagyibb, no meg olcsóbb, de talán a célnak megfelel. Erről mit tudtok? Milyen hatásfokkal lehet hasznositani? Hol lehet beszerezni és kb. mennyiért? Ha esetleg tudtok más megoldást, az is érdekelne. A Trabiért mindent, csak birja a tárcám... :)
Hali Névtelen!
Nekem megvan ez a könyv, Trabiszerelésnél gyakran szoktam forgatni, mert azért vannak benne viszonylag "használható" könyv.
Sziasztok: Prita :)))
Fűtés:
Én már tavaly meg akartam csinálni, nem tudom mennyire jó ötlet, de szerintem az elégtelen fűtés egyik okozója hidegben a menetszél, ami erősen hűti a fűtődobot. Ezt próbálom meg egy kicsit beburkolni, vagy azbesztlapokkal, vagy kis lemezdobozzal, aminek a falára belülről üveggyapotot teszek. Ha megcsináltam, ha valakit érdekel megírom, milyen lett...
Tolatólámpa: szerintem a legegyszerűbb a lökhárító alá rakni. Kapcsolót 1000 forint körül kapsz.(gyárit)
Szerintem is a polifoam a legjobb hőszigetelő gyanánt.(nekem is az van a tetőn, meg a homloklemezen)
A belős világítást úgy lehet a legjobban "tuningolni", ha a gyári lámpába beraksz egy 15 W-os izzót.(bírja a biztosíték is)
(én így oldottam meg)
Knappcsi: Nekem azzal volt bajom, hogy tudtommal a legfiatalabb 2 ütemű trabi 10 éves, nem 16!
Fűtés: A német trabikba gyárilag raktak egy kis benzin-kályhát fűtés kiegészítőnek.(esetleg importálni kell....:-)))
Ha megfelelően vannak szigetelve a fűtéscsövek, szép fűtése van a Trabinak.(a "kályhába" minél jobban be kell tolni a meleg levegő csövét!)
Ha már ilyen idézeteknél vagyunk, engedtessék meg nekem is egy, ez nagyon tetszik! :)))
"Hidraulikus fékberendezése jóvoltából a Trabantot száraz úton meglepő gyorsan le lehet fékezni: ilyen útviszonyok között még a 7 m/mp2 körüli lassulások sem mennek ritkaságszámba." (részlet az Így gondozd a Trabantodat c. könyvből)
Hali: Prita
TraWaLa (gyk.:Trabant, Wartburg, Lada) XIII. ker. Hegedűs-Dráva u. sarok.
A XIII. ker. Visegrádi utcában, a rendelő és a Csanádi utca között is van egy trabant bolt.
A már ismert 2 bót a Wesselényi utcában
Bontó:
Sztráda autóbontó (ez az a bizonyos "kisautó a póznán")
XIV. ker. Tengerszem u. 91.
Tel: 251-4339, 220-5460
Nyitva: H-P 9:00-17:00
Szombat: 9:00-13:00
(Nekem nem igazán volt szimpi a tulaj, mivel amikor ott voltam épp ittas állapotban leledzett, és a fülbevalóim miatt elkezdettt "lebuzizni". Majnem a szájába tenyereltem. Hö.)
Más. Van egy - asszem gyári - kiskönyvem (inkább füzetke) a Trabihoz.
Kezdete:
"Tisztelt "Trabant"-vezető!
Szerencskívánatunkat fejezzük ki új "Trabant 601" típusú kocsijához. Új járműve kötelezettséget jelentő nevével állandó hűséges kisérője kell, hogy legyen. "Trabant"-ja ezt a hűséget azonban csak akkor tudja megszolgálni, ha megfelelő ápolásban is részesíti."
Tolatólámpa:
Nekem a lökhárítóról lóg le, és egy sima bicikli első lámpa, mivel minél kisebbet akartam. Szerintem marha jól néz ki. Krómozott a háza, és kerek. Tudjátok, a régi "Csepel" bringákon volt ilyen. Beleeszkábáltam egy 5W-os izzót, és kész. Az eredeti gyári "IFA" szerintem nagyon gáz. Nagy, csúnya nem világít. Az enyémmel egyedül az a baj, hogy kicsit pontlövő, de ha lefelé irányítod, jól bevilágítja este a placcot... És "óccsó", mert csak leszedtem anyám bringájáról... :)
en valami merev anyagra gondoltam, amikor a nem kell tartas neki-t mondtam:)
gondolkodtam azon, hogy veszek terkeplampat, merthogy az enyimben van am szivargyujto is!:) aztan most eszembe jutott, hogy megis inkabb szerelek normalis belso vilagitast. arra gondoltam, hogy vagok egy ives retegelt lemezt, amit ferden be lehet csusztatni ide a perem fole, aztan egyenesre lehet allitani, es eloretolom egesz a homlokfalig. itt valahogy rogzitem (oldhatoan), aztan teszek bele egy vagy ket lampatestet sullyesztve, es maris kesz a jo kis belso vilagitas. olyasmire gondoltam, mint azok a spot lampak lakasvilagitashoz. ha jol tudom, azok 24voltosak. igaz ez? van valakinek otlete, hogy milyen lampa lenne ide jo, ha ez nem?
raadasul ha ketto van, akkor lehetne kulon kapcsolhatova is tenni oket:)