Vuelta a Espana 13. szakasz, Berja - Alto de Sierra Nevada 175 km
1 71 MONCOUTIE, David FRA COF 5:09:22 2 211 MOSQUERA, Ezequiel ESP XAC a 52 3 51 VALVERDE, Alejandro ESP GCE a 01:16 … 19 36 NAVARRO, Daniel ESP AST a 05:36 20 31 ZUBELDIA, Haimar ESP AST a 06:59 28 33 HERNÁNDEZ BLÁZQUEZ, Jesús ESP AST a 08:54 133 38 SCHÄR, Michael SUI AST a 39:04 151 35 IGLINSKY, Maxim KAZ AST a 39:04 154 32 BAZAYEV, Assan KAZ AST a 39:04
Az öszetett:
1 51 VALVERDE, Alejandro ESP GCE 056:23:08 2 154 GESINK, Robert NED RAB a 27 3 131 BASSO, Ivan ITA LIQ a 01:02 … 10 36 NAVARRO, Daniel ESP AST a 08:21 15 31 ZUBELDIA, Haimar ESP AST a 11:03 25 33 HERNÁNDEZ BLÁZQUEZ, Jesús ESP AST a 18:33 118 35 IGLINSKY, Maxim KAZ AST a 01:49:41 131 38 SCHÄR, Michael SUI AST a 01:59:22 142 32 BAZAYEV, Assan KAZ AST a 02:07:37
Ha egy mondattal össze kellene foglalnom a csapat Vuelta szereplését, akkor azt mondanám: Erős kezdés után még erősebb visszaesés… Vino szökött egyet, de győzni nem sikerült. Aztán bekapált kicsit, végül feladta általános fáradtságra hivatkozva. Gyanítom inkább az lehet az ok, hogy nem érzett erőt a győzelemhez és inkább a VBre készül. Chechu is feladta, gyomorproblémák miatt.
Maradék csapatunk két részre oszlott, a spanyol armada a top 10-et, a kazah-svájci különítmény pedig a bányászlámpát ostromolja. Ami a kapitányi tisztet illeti, még nem teljesen világos, hogy egy a kis Dani vagy Zubeldia-e az erősebb, lehet hogy csak az időfutam dönt.
Ami a versenyt illeti, még nem kellett esőkabát, szóval Valverde vezet, bár nem úgy tűnik, mintha a helyzet magaslatán állna a csapata. Gesink meglepően erős, de nem tudni hogy fogja bírni a harmadik hetet. Evans ellen meg minden összeesküdött idén, ettől vagy felszívja magát, és lever mindenkit vagy leüvölt mindenkit és hazamegy. :-)
Én csak a fórumból írtam, de erre sajnos nem emlékszem. Egyébként az Euskaltelesekkel alapvetően szimpatizálok, így nekem Zubeldia is mindig az volt. Na jó, talán csak Mayoval voltak gondjaim, de ritka az ilyen. Zubeldia pedig azt teszi, amit tud. Ma pl úgy éreztem, hogy Navarro azért kapott kb 5 percet, mert megpróbált menni a legjobbakkal és elkészült az erejével. Ha Zubeldia módjára leszakad mondjuk Samuel Sanchezzel, akkor szerintem ő is bejött volna Evans-szel, vagy Tiralongoval. Egyébként lehet, hogy annyira már nem érdekli a kerékpár, de amit idén az Astanaban csinált az becsületére válhat. Mikor jött örültem, de azt hittem, hogy jön a pénzért tekerni egy évet, viszont úgy vélem nem vall kudarcot. Ha mindenki csak annyira tenné oda magát, mint ő, akkor nem lenne probléma egyik csapatnál sem :)
2007-ben pedig volt egy támadása a Peyresourde-ön. :)
Egyébként jogos a felvetés, Zubi egy becsületes iparos, és a stílusa mindig is Evans-éhoz volt hasonló, csak egy fokkal gyengébb kiadásban. Reálisan felmérte, hogy a legjobbakkal - értsd: akik GT dobogóra esélyesek - tehetségben nem veheti fel a versenyt, és a saját erejét forgácsolná szét, ha minden támadásra reagálna. Mindig olyan volt, aki inkább előbb leszakadt, de utána több embert "megevett" a később leszakadók közül. És becsületes versenyzéssel általában be is tudott férni a top 10-be (Touron 3x, Vueltán 2x). Tény hogy ezzel nem ért el komoly sikert, de én a top 10-et is nagy dolognak tartom, főleg egy olyan versenyzőtől, aki "csak" iparos. És az is tény, hogy a "primadonna" Mayo-nál sokkal jobban lehetett rá mindig is számítani csapat szinten, nem egy olyan versenye volt, amikor beállt segíteni élő legendaként is. Lehet, hogy nem túl szimpítikus ez a védekező stílus, de én azért meg tudtam vele barátkozni az évek alatt. :)
Bíztam benne, hogy jó lehet ezen a Vueltán, de sajnos nem támadt fel. Úgy tűnik, neki már nincsenek komoly ambíciói, amit a Radio Schack-es szerződés is bizonyít, elment az öreget tologatni jó pénzért. Mondjuk Markel odaszerződését inkább bánom... Szvsz, a kislánya megszületése óta Haimar-t kevésbé érdekli a kerékpár, és már nincsenek olyan ambíciói, ami egy komoly GT eredményhez szükséges, egy dolog motiválja, az pedig a szerződésében lévő nullák száma, amiért becsületesen meg is dolgozik, de ennyi és nem több. Kár érte.
1 David Zabriskie (USA) Garmin-Slipstream 0:36:30 2 Gustav Larsson (Swe) Team Saxo Bank 0:00:30 3 Tom Zirbel (USA) Bissell Pro Cycling 0:00:44 4 Marco Pinotti (Ita) Team Columbia-HTC 0:00:45 5 Levi Leipheimer (USA) Astana 0:01:09 … 11 Jani Brajkovic (Slo) 0:01:30 38 Alexandr Dyachenko (Kaz) 0:02:42 47 Andrey Zeits (Kaz) 0:03:06 51 Tomas Vaitkus (Ltu) 0:03:09 57 Steve Morabito (Swi) 0:03:28 79 Yaroslav Popovych (Ukr) 0:04:22 85 Gregory Rast (Swi) 0:04:40
Az összetett:
1 David Zabriskie (USA) Garmin-Slipstream 16:12:04 2 Gustav Larsson (Swe) Team Saxo Bank 0:00:30 3 Tom Zirbel (USA) Bissell Pro Cycling 0:00:44 … 6 Levi Leipheimer (USA) Astana 0:01:09 10 Jani Brajkovic (Slo) Astana 0:01:30 37 Alexandr Dyachenko (Kaz) 0:02:41 41 Tomas Vaitkus (Ltu) 0:03:03 45 Andrey Zeits (Kaz) 0:03:06 51 Steve Morabito (Swi) 0:03:28 69 Yaroslav Popovych (Ukr) 0:04:22 74 Gregory Rast (Swi) 0:04:40
Nem mondhatni, hogy eddig az Astana lett volna a meghatározó a versenyen. Igaz az első négy sprintszakasz volt. Előbb Cavendish nyert kettőt, majd hazament és távollétében Hushovd és az idősebb Haedo megosztoztak a másik kettőn. Az időfutamon meg Dave Z verte el a konkurenciát amúgy Cancellarasan.
Dani Navarrot mindig keverem Dani Morenoval és mindig képzavarban vagyok melyik van nálunk és melyik az Astanaban. De ha mindketten a Caisse-ban lennének, nem lenne ilyen gond. :) Én szívesen látnám a csapatban szintén.
Zubeldia megint jól bekapált. És Dani Navarro volt a legjobb. Nem tudom milyen illetőségű de szívesen látnám hegyi segítőként a Caisseban.:) Jól megy a srác, tetszik a teljesítménye.
CN-en találtam egy érdekes fórumtémát, amiben a témaindító Zubeldiát, mint GT anonymust nevezi meg. Úgy írja le, mint a bringást, akit szinte sosem látott az ember támadni (utoljára 2003-ban volt támadása), és 2000 óta nem nyert szakaszt, mégis 3-szor volt top10-ben, egyszer 15. Az a versenyző, akit sosem veszünk észre, de mégis majdnem mindig ott van. Így mondjuk még sosem gondoltál rá, de teljesen jogos.
Szerintem az Astananal aki nem kazah az kérdés. Azért kíváncsi leszek a következő hónapokra. Mindenesetre abban biztos vagyok, hogy Contador nem az Astanaban folytatja. Neki szerintem egy erős csapat fontosabb, mint egy álomfizetés, mert bármennyire is nincsenek a bringások eleresztve, azért neki valószínűleg nincsenek megélhetési gondjai.
Formula-1: a Ferrari ötéves szerződést kötött a Santanderrel
Ami már több napja nyílt titoknak számított a száguldó cirkuszban, az ma hivatalosan is bejelentésre került: a Ferrari ötéves szponzori szerződést kötött a spanyol Santander bankkal.
„Nagyon örülünk, hogy egy olyan új partnerrel gazdagodhattunk, mint a Santandr, akivel ez reményeink szerint egy hosszú távú és eredményes együttműködés kezdete" - nyilatkozta Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke.
A spanyol bank logója rákerül az autókra és a pilóták ruhájára is. Az eddig még csak a pletyka kategóriájába tartozik, hogy rövidesen bejelenthetik az olaszok a spanyol Fernando Alonso szerződtetését is, azonban minden bizonnyal a következő órákban okosabbak leszünk e kérdésben is.
Fran Contador szerint a RadioShack szinte teljesen kifosztotta az Astanát, így szinte teljes egészében megfelelő segítők nélkül maradna Contador, arról nem is beszélve, hogy nem tudják ki a fönök az Astanánál és kivel kell tárgyalni.
A menedzser feladata, hogy tárgyaljon a szponzorokkal és megszerezze a pénzt. Felveszi a dolgozókat, kerékpárt, autót szerez, mezt gyártat. Tárgyal a versenyszervezőkkel, hogy hova menjen a csapat és hova ne. azaz általánosan irányítja a csapatot, mint egy céget.
A sportigazgatónak így már nem kell azzal foglalkoznia, hogy lesz-e kerékpár a versenyzője alatt és lesz-e szerelő, aki megjavítja, ő a szakmai munkával foglalkozik, edzéstervet készít, felügyeli a versenyzők felkészülését, ápolja a lelküket és nem utolsó sorban a versenyeken irányítja a csapatot.
Johan a USPS-DSC vonalon sportigazgató volt, a menedzseri feladatokat más látta el ( a CSE cég, azon belül is Bill Stapleton és Bart Knaggs). Az Astanánál pedig olyan menedzser volt, aki a szokottnál jóval mélyebben belefolyt a sportigazgatói munkába.
Soha nem volt világos nekem a két pozíció közötti különbség. Egy csapatmenedzsernek vajmi kevés köze van a versenyzői lelkivilágához, az inkább az edző feladata. Bruyneelre inkább a kettő között áll.
Bruyneel lesz a csapatmenedzser (mint az Astanában), Jeki pedig a sportigazgató (mint Gallopin az Astanában). Habár aláírt szerződés még nincs, csak szóbeli megállapodás...
Hivatalosan még sehol nem említették, de Dirk Demol válogatta össze a Shack klasszikus keretét, tehát minden bizonnyal ő is megy.
Viszont ha Jeki lesz a sportdirektor, akkor Gallopin szerintem nem megy oda, mert nem hiszem, hogy vissza szeretne lépni. Hogy máshová elmegy-e az másik kérdés, mivel az unokaöccse a Cofidist választotta...