A mobil Hammond témában Kis-Rabata Zsolti szerint elég mérvadó! Nekem a kép alapján nem tűnik fel, de valyon van rajta rotor stop, azaz breake funkció vhol???
Egy kérdés: van valakinek gyűjteménye azon magyar(!) számokról amelyekben jól kihallhatóan Hammond orgona szól (vagy legalább valami Hammond-szóló van benne)?
A klónokat nehéz minősíteni. Még a B3-ak közt is van hangbeli különbség a gyártási technológia szórása és az elmúlt 30-60 év előélete miatt. Egy klón általában nem nagy csöves lezlin szólal meg. Még jó ha valami tényleges forgóalkalmatosságon és nem szimulációval, sztereóban.
Így a fentiek alapján a minősítés inkább önmagához való hasonlítás, meg a fülünkben lévő hangképhez. Meg kell hallgatni, tetszi/nem tetszik? Érdemes lehetőleg minnél több klónt meghallgatni és összevetni hogy legyen viszonyítási alap, persze lehetőleg azonos körülmények között. Ilyen sajnos nem létezik. Talán esetleg a B4 lehet mérce.
Egy megállapítható, az újabbak az újabb szoftverrel precízebben leképezik az etalont. De ez nem minden, van hangkép, fedélzet, kezelés, billentyűzet, szolgáltatások, súly...
Nem kívánok rangsort felállítani, inkább azt tapasztaltam hogy az egyéb klónmárkák különböző területen erősebben, vagy kevésbé, de általában legalább tudnak annyit és úgy.
Köszönöm Tehtube mester a rövid, de megnyugtató választ. Egy barátom szerelmesedett bele a hammond hangjába nálam, és ráadásul ő tud is játtszani rajta:-) Remélem elégedett lesz majd a kiszemelt hangszerével. Én csak a beszerzésben tudok segíteni neki, meg a hazahozatalban.
Erről jut eszembe! A Belga emberünk megint összerakott egy hammondot. Várom a képeket róla. Most több fotót kértem a hangszerről, és a belsejét is kértem, hogy fotózza le. Ha megjönnek, felteszem őket.
A Dennerlein kisasszony milyen eszközön zenél? Mi az a kis dobozkája, amit mindig magával cipel? Mintha szóba került volna már a fórumon, de nem találom
A kérdezett orgonák elektromechanikusak, csövesek.
Persze mindkettő olcsóbb árkategóriájú és természetesen nem pontosan úgy szól mint a B3, csak hasonlóan, de ez természetes, minek még egy pont olyat konstruálni?
A betű után a számjegyek jórészt csupán eltérő orgonaszekrény formákat jelölnek.
A hanggenerátort 1935 és 1975 közt gyakorlatilag változatlan műszaki tartalommal és kivitelben gyártották.
L széria. 2×3,5+1 oktáv. Vágott, túlnyúló bilentyűzet, azonos kontaktokkal, billentyűzet geometriával, mechanikával, csupán a billentyűk elején, alul van kisebb difi.
Vibrátó: nem szelektív, de pedálra nem hat. Csöves shift line kapcsolás, de nem mechanikus, kissé erőtlenebb.
Zengető a hangrendszerbe beépített.
Hangra: ütős, kissé sávhatároltabb, jó rock, progresszív hangszer. (LGT 71-72, Karthágó, Jankai-Omega, német Krautrock csapatok, és hát Keith Emerson 1967-69 csak L102, utána szinte máig a koncertek végének csúcspontján L102)
E széria: 25+2 oktáv. Billentyűzetmechanika mint L széria, de itt van egy 10-11. kontakt is beépítve. Nagyon A100-féle még formára is.
Drawbar: 9-9 fönt, lent, 2 a pedálra. Az a kettő "tiszta alaphang" és monofón, mert a fölsőbbekből van leosztva elektronikusan. Minek?
Perkája: összetett drawbarállásokból kevert, de monofón lecsengésű poli. Kisebb belenyúlással visszahozható a B3 is.
Vibrátó: eredeti mechanikus, dobszkenneres, szelektív, pedálra nem hat. Kissé kevésbé sír, de van még plusz két üzem: celste, ami gyors leslie hangzás-féle.
Zengető, beépített külön rendszer.
Egyéb kiegészítő hangzáselemek tranyósak, vagy tranyós vezérlésűek. Pl. polifón harp szinti.
Hangra: ütős, erős mélyek, éles magasok, de kissé máshol mint a B3-ban. (ez érthető) Szintén a progresszív rockosok használták előszeretettel: Van Der Graaf G, Pink Floyd.
Szerintem a videokártya driver-e lehet kehes. A Cubase és az NI B4 stand-alone üzemben valószínüleg nem ugyanazt a videokártya üzemmódot használja, ezért lehet, hogy kölönféleképpen viselkednek. A fentieket onnan deriváltam, hogy a videoszerkesztő fórumokon sokszor jelennek meg ilyen jellegű problémák - magam is tapasztaltam egy alkalommal - amelyek a kártya legújabb driver-ének felinstallálásakor megszünnek. Egyébként ha MIDIOX-on keresztül továbbítod a midi információt a B4-re, akkor a képernyőn is láthatod, hogy tényleg megérkezik-e minden note-off parancs a B4-re. Ez az adatvesztés most a Te esetedben kizárt, mert Cubase plug-in-ként korrektül működik a B4. üdv.: Misi
Bocs, hogy a csapos közbeszól: egyáltalán nevezzél meg hazai jazz, rock, netán blues zenekarban játszó billentyűs hölgyet! Utána beszélhetünk arról, hogy bármelyikük is Hammond mögő ülhet(ne)...
Érdekelne, ha segíttek, hogy mi a különbség azE-312-es, az L100-as, és az L111-es Hammond között? Ilyenek érdekelnek, hogy: csöves-e vagy nem, a Tg-je mechanikus, vagy nem, melyiknek jobb a hangja, melyiket milyen zenére érdemes használni?
Az E-312-es is 12oktávos. Van hasonlóság az A100-as, és a B3-as hangjában? Mi hiányzik belőle, és "pótolható-e" elérhető áron?