Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
En megpróbátnám meghosszabbítani az állomást: Megfordítanám a bal oldali lemenő kört, hogy olyan legyen mint a másik (tükrözve) és ezzel nyernék két sugárnyi hosszt az állomáson (ha nem lenne érthető: az állomásról balra kijövő vonat az óramutató járásával egyező irányban ereszkedjen le).
Viszont eszembe jutott, hogy a veszprémi modellezőklubosok ajánlották ezt a sínt, tehát gondolom a modulokon is ilyet használnak. A szabványban 2.1 vagy 2.5 van?
Az a helyzet, hogy egyáltalán nem emlékszem, hogy miféle sínt vettem hét évvel ezelőtt... Az biztos, hogy barnma tappfás, Roco félflex sín. na holnap asszem leviszem az asztalra pár régi kocsimat....
Nekem íves váltóból csak Roco 2.5-os íves volt, az nem igen vált be. Az adott helyemre nekem sikerült elkerülnöm az íveseket, és a 4. és 5. vágányra majd 2m-es vonat is elfér. A váltókörzetek is szerintem egész nagyvasutasra sikerültek. Én csalásként annyit tettem, hogy angolokat hózentrógerbe kötöttem.
Ez a terv egy előzetes, azóta kissé módosult, de a lényeg tulajdonképp ugyanaz.
A sínanyag Roco 2,5-ös és Pilz 2,5-ös, mivel sok a régi masina,
Nekem anno -ha minden igaz- 2,1-es sínből épült a terepasztalom (barna talpfás, asszem Roco félflex sín, 2004), és sok régi (Piko) járművem van. Akkor ez így bukta?(üzemkészen, de terep nélkül áll 2005 óta az egész, pár hónapja kaptam kedvet a folytatáshoz)
Sztem bal oldalon próbáld meg így kanyarintani a "lejáratot": ezzel széltében hosszt spórolsz, és az átlós elrendezés miatt a rejtett pályaudvaron is több helyed marad. Igaz, a bal oldali "függőleges szár" valamivel "magasabb" lesz -- erre azonban amiatt is szükséged lesz, mert az eredeti terv szerinti elrendezésben egy körfűtőház nem igen fér be akkora helyre... Feltételezem, az nem jelent gondot, hogy a vontatási telepre a bejárat így a fővonal másik, belső íven lévő ágáról történne...
Az csak elv :) Nálam a gyakorlat azt mutatja, hogy tapadógyűrű nélkül is elhúz a csőri 10+ teherkocsit, tolt üzemben teljes sebességgel még műanyagkerékkel sincs siklás egy jól megépített pályán, az íves váltók pedig elengedhetetlenek, hogy helyet nyerhessek velük. Amit most átrajzolok a pályán: az állomás egyik váltókörzetét szintén íves váltósra teszem, ezzel is nyerek valamennyi helyet. Ezt még megcsinálom PIKO A-val, de azták skiccelek párat más sínrendszerrel, hátha.
Leghosszabb tervezett vonat: M41 + 3 személykocsi (esetleg 4). Sőt, az 1:100-as kocsik sem ördögtől való dolgok, még azok is beleférnek nálam :)
Elvben hasonló az én pályám is. Én kiiktattam az emelkedőket, hogy minden masina és a tolt vonatok is biztonsággal mehessenek. Az én hosszom 487cm lett, a hasznos állomási hossz 170cm lett 6 vágányon, ami szerintem egész jó...
Ami nekem még fontos volt, a mindenhonnan mindenhova elv, és kerültem az íves kitérőket is. A sínanyag Roco 2,5-ös és Pilz 2,5-ös, mivel sok a régi masina, és nem 48Kg/fm-es síneket, hanem 54 és 60-asok kellenek. :D Nincs gond illesztésnél.
Nekem bal oldalra szintén körfűtő jutott, 12 állás, +4 vágány, bal oldalra nem ipartelepet, hanem egy 8 vágányos fejpályaudvart tuszkoltam be nagyon nehezen, de 3 vágánynál így is megvan a 180cm-es hasznos hossz, és a legrüvidebb vágára is beállhat egy púpos 2 By kocsival. A második legrövidebb vágányon már elfér Talent is, talán a Flirt, de a 3. vágányon már a Flirt is lazán, vagy pl. Szili 3 kocsival...
455-nél járok, 650-ről indult és érdemben nem lett rövidebb az állomási rész. 400 körülire kellene levinnem, még agyalok rajta, hogyan.
PIKO A-ból terveztem, de egy rémálom ez a geometria. Megpróbálom másból is, hátha jobban kijön. Még egy darabot sem vettem a pályából, tehát bármilyen vágányanyag szóba kerülhet.
A lényeg: két vágányos pálya, kis helyen, kis állomás. A pálya az állomás mindkét végétől lemegy az alsó szintre. A bal oldalon körfűtőház, a jobb oldalon kis ipartelep. Ez csak egy skicc, még dolgozom rajta bőven, mert túl hosszú, rövidebbre kell vennem, sok az elvarratlan szál :) De érdekelnek a vélemények.
Kezdo modellezo vagyok, es termeszetesen terepasztalt(H0-digital) szeretnek epiteni. Keszitettem egy tervet PIKO A-Gleis sinekbol. Orulnek ha fuznetek hozza hasznos megjegyzeseket, hogy mit is valtoztassak rajta, vagy hogy esetleg teljesen rossz...
Én idén májusban jubiláltam! Én 25 éve ezt tolom! Nem is kereset meg a szerv bank, pedig némi kp.-ért felajánlottam a májam (persze csak halálom után), de a kérdőív kitöltése után csak egy szomorú lemondó nyilatkozatot kaptam! :)))))
Erre csak két dolgot lehet inni: sör+unicum vagy sör+házipálinka! Bár milyen más kombó csak nehezíti vagy teljesen lehetetlenné teszi az emésztést (esetleg kisfröccs, de abből naponta legalább 20)!!! Különben is? Te csak ne panaszkodj, hisz fiatal feleséged van bár, hogy ez előny vagy hátrány, azt Neked kell tudni:)))))
Minden esetre, nagyon jó egésszséget kívánok Neked, örök tisztelőd: