Menj el egy bontóba és vegyél Ford Fiesta 2 ajtósból kiszedett üléseket. Egy karosszériás csinál neked zártszelvényből egy keretet, amivel az eredeti sín helyére fel lehet csavarozni, és máris nagyon, de nagyon királyságos üléseid vannak. A háttámla jó magas, keretes fejtámasszal és kellően hosszú ülőrésszel. Szerintem nagyonkényelmes. Ráadásul az ülőmagasság is épp tökéletes, oldaltartása is elégséges és mivel a 2 ajtósból származik az egész támlája, egy kar felhúzása után teljesen előrhajtható. Az már csak hab a tortán, hogy masszív, nem fog széttörni alattad.
Festés: Attól függ, melyen festékkel fújod. Ha Neoluxxal, vagy Szinttel, akkor megúszod az anyagköltséget 10 ezerből. De ha mással, számold ki a festék árát...(3 liter festék,higító, szórógitt kb. 1 kg,és sok csiszolópapír)
A munkadíj különböző lehet. Én tudok egy fényezőt, aki 5 ezerért lefújja, ha nem kell alapoznia,csiszolni, stb. Csak a fújás ennyi.Ha alapoznia is kéne, akkor 10-15.
De nem egy nagy valami lefújni a Trabit. A kompresszortól nagyon sok függ. Én fújtam egy elég szar kompresszorral, meg is lehetett nézni a festést. De amikor egy gyári, újabb kompresszorral fújtam, polírozás nélül is borotválkozni lehetett a festésből...
Fújatta újra valaki mostanában az autót? Tavasszal tervezek egy ilyet, mennyibe fáj úgy kb? Nem lenne semmi különleges igényem (naplemente a motorháztetore vagy ilyesmi :-), csak már elég ramatyul néz ki. Ezzel kapcsolatban a muanyag elemek jó részét is cserélni kell vszg...
Más: tele van a t*k*m az ülésekkel, eltört egy alattam, pedig azt direkt úgy raktam össze, hogy "na most ez jó lesz". Lehet, hogy beruházok a Wesselényi utcában kapható ülésre (egy korábbi kérdésre válaszolva: ez nekem, aki átlagos magasságú vagyok, a nyakamig ér). Ezzel van valakinek tapasztalata?
Ugyan nem én írtam az akkumulátor és a generátor összefüggésről, de figyelmedbe ajánlom, hogy az állófűtés, ha olyat akarnál csinálni, ami ér is valamit, "kicsit" hatalmas áramfelvétellel járna.
Szerinted mennyit érne egy 40-50W-os fűtőszerkezet, amiket a Tesco meg a Metro árul??? Szerintem semmit. Jó esetben is kisegítő párátlanításra jók.
És már ez is majd 4A áramerősséget jelent és annyi hőt termel mint egy 40-es izzó. Nem véletlen, hogy nem nagyon használnak sehol elektromos állófűtést.
Ahhoz kéne 500-600W ami a 12V mellett írdatlan áramot jelent. 40A-től már megolvadnának a vezetékek. Valami olyasmi kellene, mint ami az indítómotorhoz megy, cirka ujjnyi vastag kábel.
Hallottam beszélni valami elektromos segédfűtésű Skoda ventillátorról. Ezzel talán lehetne valamit kezdeni.
Sziasztok!
Beleolvasgattam a Fórumba, látom mást is érdekel a TRABI csinosítgatása...
Nekünk egy 85-ös Hycomatos Trabink van visszaalakítva normál változatra. Két éve nyáron öt literrel mentünk száz km-t, meg is voltam vele elégedve. Szerintem ez jónak nevezhető, nem?
Andor
Én is hasonlóképp csináltam, csak öntapadós papírra nyomtam. Elég korrekt lett. Mindkét nagy műszer fehér, sebességmutató piros, háttérvilágítás narancs mint a rádió világítása (és persze a hamutartó világítása is). Wesselényiben mennyi amúgy?
Mit gondoltok, érdemes a fűtés fokozása érdekében szigetelni a fűtődobot? Mivel iszonyatosan hűti a menetszél, érdemes lenne a hőre vigyázni, nagy szükség lenne rá. :) Mivel lehetne egyáltalán szigetelni, ami nem tűzveszélyes, vagy kell ettől egyáltalán tartani?
Sziasztok!
Eladó a Trabim.1985-ös, 1 év műszaki+zöldkártya, felújitott motor(főtengely+hengerek), új hattyúnyak, küszöbök és a hátsó futóműtartó-bakok kilakatolva, új első dob és összekötőcső, sportkormány. Ir.ár:85.000 Ft. Ha valakit érdekel akkor hivjon a (06 1) 369-1970-es telefonszámon.
bocs az off-ért.
sziasztok
Én a Wesselényi utcai boltban vettem az enyémre. Az átfolyásmérőre meg a fordulatszám mérőre pedig magam csináltam. Kiszereled, akkor kiderül hogy van az elején egy kis lap ami valójában az adatokat tartalmazza, ezt bescanneltem, egysezrűen megfordítottam a színeket, nyomtat, bevontam egy réteg vastag celluxszal, majd szikével méretre igazítottam. CSavarok vissza, majd mindent vissza a helyére. Ennyi!
Mogorva! Az állófűtéshez kellene a nagyobb aksi! Hol lehetne nagyobb generátort szerezni?
Más: Skacok mivel lehetne a motort kicsit halkabbá tenni? elég hangos. Én a ventillátor csapágyára gondolok. Lehet? Néha hangosabb mint a kipuf. Az aksimentesítés után arra a következtetésre jutottam hogy kényszerpihenőként megcsinálom az ültetést, és a futóművet. Meg egy kicsit pofásítom a belsejét.
Egy autószerelő haverom segít. Igaz Ranz?
Csá Knappcsi
Sajna meg kell válnom a kis trabitól, ami az életem egy korszakát jelentette.
Itt egy kis leírás:
1984-es törtfehér Trabant 601-es limuzin 2000.06. hóban lejárt műszakival eladó! Motorikusan karbantartott, műszakilag jó állapotú! Jó gumik, sportkormány, belül nincs lelakva! kb 1 éve volt fényezve. 6V-os, hidegben is pöccre indul. Küszöbcserére szorul, + egyéb apró hibái vannak! Ára: 70.000 Ft,- Alku nélkül!
Nem is írok többet szóval ennyi!
fazekasm@hotmail.com-on lehet érdeklődni!
A spirált sikerült leszedni, úgyhogy holnap talán kész lesz a műszerfal. Ha kell valakinek 4 üteműre fehérített számlap matrica (km. óra + másik műszeregység), az szóljon.
Hátsó szárnyat (igényeset) hol lehet (érdemes) beszerezni?
Gondoltam, hogy ez nem fog elsiklani... :-)))
1: én rallysoktól hallottam, hogy kell a Trabiba az ólompótló.(locust, neked nem mondták?)
2:ha a szelepfészket keni, keni a csapágyakat is.
3. ártani biztos hogy nem árt!
Az jót tesz a szelepfészek kenésének. Azzal, hogy ilyesmi nincs a 2 ütemű Trabiban, ne is törődj. :)) Szerintem teljesen felesleges. Akkor már inkább oktánszám növelő adalékot használj...
Nem érdemes nagyobb aksit venni, csak ha egy erősebb generátort is szerzel mellé, különben soha nem lesz rendesen feltöltve, szulfátosodik, és rövid időn belül mehet a kukába.
Nianusszal kicsit megjavult a fogyasztásom. 6,27 vegyes használat mellett, de inkább városon kívül.
És az átlagsebesség amivel nyugodtan lehet haladni normál hangerőnél 80 ról 90 re nőtt. Autópályán pedig nyugiban lehet tartani a 110-et. Kicsit sasoltak a haverok amikor elhúztam mellettük a városban. Köszi Gyuri Bácsi!!!!!
Persze mindez még az aksi lopás előtt történt. :(((((((((( Kicsit szomorú vagyok. Szerintetek mekkora aksit vegyek bele? 44 Ah-st mint volt vagy lehet 55-ös is? Arról már mehet nyugodtan az állófűtés is.
Skacok! Meggyaláztak a hétvégén!
Kilopták az aksimat a Trabiból. Hát nem pofátlanok?
Még jó hogy 1 hete nem vettem újat amikor jöttem fel Pestre!
Moan Van egy pár eladó ködlámpám ha érdekel előre. Apám vette a suzujához, de pancser volt, és nem akarja szétvágni a kocsit a beszereléshez, Szóval nekem adta, de nekem már van fönt, ha kell jelentkezz. O alakú lökhárító alá szerelhető. Ott jól néz ki! Locust megvan már a rugókovács címe? Még mindig érdekelne.
Üdv,
a fogyasztás nekem mostanában városban 7.5 l, nyáron ez lemegy olyan 6 körülre, esetleg országúton még lejjebb.
A futés nem túl jó, foleg ha rövid távokon használod az autót. Érdemes arra figyelni, hogy az összes futéscso meglegyen (szinte minden Trabis ismerosömnek hiányzott egy-ketto amikor vette).
Bizt. övet úgy emlékszem nem lehet hátra rakni, legalábbis szabályosan nem :-(
A köd- és egyéb lámpákra vonatkozó szabályokat pedig megtalálod itt .
Sok sikert a vásárláshoz,
4 ütemű trabim műszereinek számlapjait akarom kifehéríteni, de a sebességmérőt nem tudom kiszedni, mert a spirál nem akar lejönni róla. Lecsavartam a végét, de nem jön szét. Csak rántsak rajta egy nagyot, vagy kell vele még valamit tenni?
Locust:
"Feri bácsis" főtengelyem van. Az, amit az előszállásiak csináltatnak.Nem tudom, hogy sport-e. Úgy emlékszem a versenyautóba is ilyet raknak.
moan:
a 89-90 körüli Trabikban iszonyú jó fűtés van. Legalább is én csak olyan 89-es, 90-es Trabiban utaztam, amiben meg lehetett sülni. A szigetelés a lelke a fűtésnek. De szerintem 80 fele minden Trabinak jó a fűtése.
Ködlámpa: nem lehet magasabban a tompított lámpánál, egyforma nagyságban kell lennie a kocsi mindkét szélétől, és azt hiszem van valami megkötés a minimáis magasságban is. De ha a lökhárítóra rakod, az ütközők környékére,(van egy lyuk szemből a lökhárítón) akkor nincs az a rendőr, aki kötekedni tudna.
hátul is az ütközők környékére kell rakni.(ez biztos) de ha érdekel, megnézem a pontos meghatározást.
Tolató lámpára nem nagyon tudok megkötést....:-(
Átlagban egy Trabinak 7 liter körül van a fogyasztása.(széri a motor, normál vezetési stílus)
Benzint a 95-öst ajánlanám, olajban vannak itt nagyobb szakértők is nálam, egyesek a Fina nevű olajra esküsznek, és a Mol Sprint 2T-t rakom bele, 1:40-es keverési aránnyal, ólompótlóval.(ezen biztos fognak vitázni... :-)))
Van valakinek régi fajta gyújtáskapcsolója ? Olyan amelyik nem kormányzáras, cserébe tudnék adni újabb fajtát.
Kapeti601: Ki lett cserélve a hattyúnyak, motor és váltónélkül a kocsi eleje egyenes, ha berakktuk, akkor még az egyik oldala pontosan egy centivel van lejebb :( Első rugót kéne kicserélni ?
Előre is bocs mindenkitől aki azt mondaj, majd , hogy az alábbi kérdésekről már mind volt szó,de így egyben még biztos nem.
Szóval, ha minden igaz holnap vásárolok egy Trabicseket. Erre leginkább azért van szükségem, mivel nemsokára kisbabánk születik, és őt kell vala szállítanunk ide-oda. Régebben a szüleimnek volt Trabija mindkét fajtából, de az már régen volt amikor én ezeket használtam. Tahát a kérdéseim:
1. Mennyi a fogyasztása az autónak? Milyen benzint és olajat használjak hozzá?
2. Milyen a fűtése? Azt lehet-e valahogy "tuningolni" - ez fontos lenne a baba miatt - ?
3. A hátsó ülésre lehet-e biztonsági övet szerkeszteni? Ha igen milyen övet, hogyan ? Ezt szabályozza-e valamilyen jogszabály? - Hogy legyen mivel rögzíteni a gyerekülést -
4. Milyen gyártmányúra lehet illetve érdemes kicserélni az első üléseket, és cserélt üléssel le lehet-e vizsgáztatni? - ez is fontos lenne, mivel a magasságom miatt a gyári ülés legfeljebb a lapockámig ér -
5. Milyen szabályok alapján lehet előre illetve hátra ködlámpát, tolató lámpát szerelni? Ezt milyen jogszabály szabályozza?
Előre is köszönöm azoknak akik veszik a fáradtságot, hogy válaszoljanak a kérdéseimre. Kérlek a tanácsok adásánál legyetek figyelemmel az árakra is , mert sajnos az sem elhanyagolható szempont.
Képzeljétek hogy jártam: Egyszer csak fokozatosan elkezdett fogyni az erő a kocsiból, majd megállt. Forgatta az indítómotor, de kézzel néha megszorult, de nagyon. Ma szétszedtem, és a 2-es henger vezérlőtárcsája elég sajátos alakot öltött, plusz bele is mart a csapágy széle. Kicseréltem, és most újra száll a gép!
bimbi:Nekem van egy jó autószerelő ismerősöm,ő is Trabantozik,de emellett még sok mindent vállal...
Ha kell a száma,emilben küldöm...
Törökbálinti,talán egy picit messze van,de szépen dolgozik :o) én is hozzá hordom...
Körkérdés!! A paripám mostanában nem nagyon hajlandó venni a negyediket...Lehet-e még valahol gyári DDR-es szabadonfutót kapni? Ha igen,mi az ára? Segítsetek!
Köszi: Tiberius