Azt azért tegyük hozzá, hogy az ingyenes M0 szakasz csak papíron tart az M5-ig, mert ott kizárólag fizetős útra lehet lehajtani, gyakorlatilag az 5-ös főútnál van az utolsó ingyenes lehajtási lehetőség. Olyan jól ki van ez találva!
Ez a környék valóban egy kis odafigyelést igényel.
A Határ út és környéke egyértelmű, hogy nem fizetős, hiszen nem autópálya, mivel lakott területen belül van. Ha mész kifelé, az Ecseri piacnál van a lakott terület vége tábla, de óriási szerencse, hogy az autópálya táblát nem oda rakták, hanem a kihajtó után:
Itt a táblák azt mutatják, hogy jobbra letérve Tesco, balra (egyenesen) tovább Auchan (ami ugye az út másik oldalán van).
Ha a Tescoba mész, semmi gond. Ne tévesszen meg, hogy a Budapest tábla felett van egy áthúzott autópálya tábla, ez a kihajtó előzőleg nem autópálya, tehát nem fizetős.
Ha viszont a táblák alapján az Auchanba mennél egyenesen, na az már fizetős, hiszen ott az autópálya kezdete tábla. Megoldás: menj el jobbra a Tesco felé, a körforgalomnál Soroksár/Pestszentlőrinc, átmész a felüljárón és ott vagy az Auchannál.
Visszafelé ugyanez az eljárás. Tescoból átmész a felüljárón, utána van egy bal kanyar, egy rövid szervizút, ami becsatlakozik az M5-be, de nem baj, mert az ott már főút, tehát nem fizetős.
Ha az Auchanból jössz, ne a táblák után menjél, mert ha a KFC-nél lévő körforgalomból tábla alapján mész a centrum felé, rávisz egy szervizútra, ahol sajnos kint van az autópálya tábla, tehát fizetős:
Megoldás: arra menj, amerről jöttél, Szentlőrinci út, a felüljárón át a másik oldalra, kanyarodj jobbra a Tesco felé, a körforgó után pedig ahogy fentebb írtam. Vagy egyszerűbb, ha elmész a Nagykőrösi út felé, balra a centrum felé, és a Bolhapiacnál felmész a bevezetőre.
Nem a szavad hihetőségében kételkedek, csak ami térképet (és magyarázatot láttam) azon nem lehet elmenni a tescoig, hanem a Citroen szalonnál ki kell jönni róla, mert onnantól volt korlátozva.
Nem hallottam olyanról, akit az új részeken megbüntettek volna. Sem ebben a topicban, sem az indexen, sem más internetes oldalon, sem a híradókban, sehol. Ha lenne ilyen, ezzel lenne tele a média. Ellenőrző autót sem láttam sehol az új részeken.
Még egyszer mondom, szerintem nem jelentős azoknak a száma, akik most csak a reptér miatt vettek matricát, és egész évben egyszer sem fogják használni az eddigi, vagy az újabb fizetős szakaszokat.
Van rajta vagy 5 lehajtó, és vagy 6 felhajtó csomópont.
Találkozik az új 0-assal, de találkozik a régi 0-sal is ami átminősült mittudomén mire... a rajzok szerint az űúj 0-as ingyenes ezen a részen, de a régi 0-as az meg nem, és már nem is 0-as a neve... Egy tuti, az auchanig (a két 0-as között van a lehajtója) nem közelíthető meg az autópálya bevezetőjén mert ott már tuti fizetős, sőt a tesco sem pedig az előtte van. az meg, hogy honnan fizetős meg a fene tudja...
Röhej, hogy még egy egyszerű térképet sem képesek kiadni ahol pontosan lehetne látni, hogy mi meddig tart...
Csak ilyen elnagyolt plecsnit tudnak adni ahol az 5 ős fizetős kezdőpontja majd 200 m es kör...
A valós bünti számot majd megtudjuk, ha a gépház befejezi a zakatolást. Vagy nem....
Kíváncsi leszek, hogy ha módosítják az útvonalakat, mi lesz a matricavásárlókkal. (A reptéri a legegyszerűbb, mert a többség a reptéren dolgozik. Csak nem a bevezőn levő multi blokkja kell az igazoláshoz:)))
Egy normális országban egy szakállamtitkár nem nyilatkozik olyat január 11-én, hogy január 4-éig mindenhol ki volt táblázva, mikor bizonyíthatóan még január 15-én sem. De ne viszonyítsuk magunkat egy normális országhoz. Erről már nagyon régen lemondtam, nem csak azemút 5 év alatt.
Egyébként szerintem az új szakaszokon még senkit sem büntettek meg, az ellenőrzők is tudják, hogy ez még nem teljesen kerek.
Ha 01.04-től van kitáblázva, KRESZ módosítás nélkül, akkor az addig kivetett bírság+matricaár visszajár. Jogállamban......A hibásnak meg nyilvános korbácsolás:))) Nem jogállamban....
Így szokott ez lenni:"Nincs kockázat", aztán meg "Jaj, mi történt!"...
Mikor a Margit hídon meg a Moszkva téren felrakták a dupla súlyú felsővezetéket, akkor sem volt kockázat. Csak mikor kidőltek az oszlopok a súlytól...
A fizikát nem lehet 2/3-dal sem kiszavazni...
Demszky abban feltétlenül hunyó, hogy amikor a Siemens bejelentette, hogy az eredeti, aluminium alvázas villamosokkal baj van (konkrétan repednek az alvázak), acél alváz kell (ami icipicit súlyosabb), akkor kellett volna szerződést bontania...
itt ezen a szakaszon 3 olyan út van ami nem autópálya, és még is fizetni kell rá, míg egy adott szakaszán meg nem kell, ez egy elég komplikált rendszer itt... mármint az útdíj szempontjából...
Egyébként a Wikipédia sem egységes, mert egyik helyen 16 tengelyest ír ( ez 10 tonna tengelynyomás mellett 160 tonna), itt meg 12 tengelyest (120 tonna teljes súly). A tengelynyomás-értékek megegyeznek.
A Combino nagyobb teljesítménye ellenére kevesebb áramot fogyaszt (természetesen klíma vagy fűtés nélkül), mint a korábbi Ganz villamosok.
Ez megint érdekes: a Combino teljesítménye 800 kW (szemben a Ganz 300-350 kW-jával), ezért kellett átépíteni a teljes áramellátó rendszer és ezért jár két áramszedővel (mert az áramfelvétele túllépi az egy áramszedővel biztonságosan leszedhető áramértéket)
Valószínűleg igazad van. Tudták, hogy idővel mindenki úgyis lenyeli a békát majd és megveszi a megyeit, mert egyebként időba..ás az alsóbbrendű úton araszolgatni. Meg ugye plusz üzemanyag, a rosszabb utak miatt gyakrabban kell futómű-elemeket cserélgetni...inkább az 5000.
Egy 54 méter hosszú, 12 tengelyes Combino önsúlya 70 tonna, a 48 tonna plusz sehogy nem jön ki. Egy ilyen hosszú régi Ganz villamos állítólag 64 tonna.