Keresés

Részletes keresés

aptohu Creative Commons License 2015.01.16 0 0 6674

Azt azért tegyük hozzá, hogy az ingyenes M0 szakasz csak papíron tart az M5-ig, mert ott kizárólag fizetős útra lehet lehajtani, gyakorlatilag az 5-ös főútnál van az utolsó ingyenes lehajtási lehetőség. Olyan jól ki van ez találva!

Előzmény: pirosalmabumm (6668)
aptohu Creative Commons License 2015.01.16 0 0 6673

Ez a környék valóban egy kis odafigyelést igényel.

A Határ út és környéke egyértelmű, hogy nem fizetős, hiszen nem autópálya, mivel lakott területen belül van. Ha mész kifelé, az Ecseri piacnál van a lakott terület vége tábla, de óriási szerencse, hogy az autópálya táblát nem oda rakták, hanem a kihajtó után:

 

https://www.google.hu/maps/@47.426817,19.150592,3a,75y,189.23h,65.73t/data=!3m4!1e1!3m2!1sm7ViiE-GzeFqNOhKvJc55A!2e0

 

Itt a táblák azt mutatják, hogy jobbra letérve Tesco, balra (egyenesen) tovább Auchan (ami ugye az út másik oldalán van).

Ha a Tescoba mész, semmi gond. Ne tévesszen meg, hogy a Budapest tábla felett van egy áthúzott autópálya tábla, ez a kihajtó előzőleg nem autópálya, tehát nem fizetős.

Ha viszont a táblák alapján az Auchanba mennél egyenesen, na az már fizetős, hiszen ott az autópálya kezdete tábla. Megoldás: menj el jobbra a Tesco felé, a körforgalomnál Soroksár/Pestszentlőrinc, átmész a felüljárón és ott vagy az Auchannál.

Visszafelé ugyanez az eljárás. Tescoból átmész a felüljárón, utána van egy bal kanyar, egy rövid szervizút, ami becsatlakozik az M5-be, de nem baj, mert az ott már főút, tehát nem fizetős.

Ha az Auchanból jössz, ne a táblák után menjél, mert ha a KFC-nél lévő körforgalomból tábla alapján mész a centrum felé, rávisz egy szervizútra, ahol sajnos kint van az autópálya tábla, tehát fizetős:

 

https://www.google.hu/maps/@47.422831,19.154762,3a,75y,259.92h,73.05t/data=!3m4!1e1!3m2!1s-fOwtk8NtkwIV2DhTdTkKg!2e0

 

Megoldás: arra menj, amerről jöttél, Szentlőrinci út, a felüljárón át a másik oldalra, kanyarodj jobbra a Tesco felé, a körforgó után pedig ahogy fentebb írtam. Vagy egyszerűbb, ha elmész a Nagykőrösi út felé, balra a centrum felé, és a Bolhapiacnál felmész a bevezetőre.

Előzmény: BözsiBözsi (6662)
BözsiBözsi Creative Commons License 2015.01.16 0 0 6672

Köszönöm!

Ez már segítség.

 

Van erről valami hivatalosabb verzió is?

 

Nem a szavad hihetőségében kételkedek, csak ami térképet (és magyarázatot láttam) azon nem lehet elmenni a tescoig, hanem a Citroen szalonnál ki kell jönni róla, mert onnantól volt korlátozva.

 

Most már csak ellenőriznem kéne.

Előzmény: pirosalmabumm (6668)
nyúllabda Creative Commons License 2015.01.16 0 0 6671

Akkor a budaörsi rész maradhat ingyenes, mert arra ez nem igaz

Előzmény: pirosalmabumm (6669)
aptohu Creative Commons License 2015.01.16 0 0 6670

Budaörsön pont ez a helyzet, hogy a település és a multik pénzéből épült olyanná, amilyen jelenleg.

Előzmény: pirosalmabumm (6669)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6669

"Annak ellenére, hogy az adónkból építették, belátom, hogy az úthálózat fenntartásához szükséges hozzájárulnunk valamilyen mértékben."

Szerintem ez akkor is áll, ha éppen egy teszkó épült az út mellé, ugyanis azt az utat nem teszkó építette, de mégcsak nem is finanszírozta.

 

Előzmény: Walter Bishop (6644)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6668

Csak téged tudlak idézni:

 

"Szerintem neked fingod nincs miről beszélsz."

 

De segítek egy kicsit: Határ úttól a Szentlőrinciig szó sincs fizetésről, mivel nem autópálya.

Utána autópálya kifelé, tehát díjköteles. (Ne aggódj, a teszkóba még pont el tudsz menni.)

 

M51, M5 fizetős. M0 balra fizetős, jobbra nem (kifelé nézve M5-ről).

Előzmény: BözsiBözsi (6662)
aptohu Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6667
Előzmény: Ariel_500 (6663)
aptohu Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6666

Nem hallottam olyanról, akit az új részeken megbüntettek volna. Sem ebben a topicban, sem az indexen, sem más internetes oldalon, sem a híradókban, sehol. Ha lenne ilyen, ezzel lenne tele a média. Ellenőrző autót sem láttam sehol az új részeken.

Előzmény: Az ápoló (6661)
aptohu Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6665

Még egyszer mondom, szerintem nem jelentős azoknak a száma, akik most csak a reptér miatt vettek matricát, és egész évben egyszer sem fogják használni az eddigi, vagy az újabb fizetős szakaszokat.

Előzmény: Az ápoló (6660)
arnys2 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6664

találkozik a régi 0-sal is ami átminősült mittudomén mire...

 

M51

Előzmény: BözsiBözsi (6662)
Ariel_500 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6663

Sőt, valamelyik magyar autópályán az első felhőszakadáskor elmosódott az út mert a vizlevezetőt valahogy "felvezetőnek" készitették el

Előzmény: aptohu (6649)
BözsiBözsi Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6662

M5 Határ úttól számolva az új nullásig

 

Van rajta vagy 5 lehajtó, és vagy 6 felhajtó csomópont.

 

Találkozik az új 0-assal, de találkozik a régi 0-sal is ami átminősült mittudomén mire... a rajzok szerint az űúj 0-as ingyenes ezen a részen, de a régi 0-as az meg nem, és már nem is 0-as a neve... Egy tuti, az auchanig (a két 0-as között van a lehajtója) nem közelíthető meg az autópálya bevezetőjén mert ott már tuti fizetős, sőt a tesco sem pedig az előtte van. az meg, hogy honnan fizetős meg a fene tudja...

Röhej, hogy még egy egyszerű térképet sem képesek kiadni ahol pontosan lehetne látni, hogy mi meddig tart...

Csak ilyen elnagyolt plecsnit tudnak adni ahol az 5 ős fizetős kezdőpontja majd 200 m es kör...

Előzmény: aptohu (6653)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6661

Az esetleg már befizetett büntit is visszaadják?

Előzmény: aptohu (6659)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6660

Aki a környékről kocsival-motorral járt be dolgozni. Nem kevés ember.

Előzmény: aptohu (6659)
aptohu Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6659

Az lesz, ami az M30-nál, szó nélkül visszaváltják, ha valakinek nincs rá szüksége.

Szerintem kevesen vannak olyanok, akik kizárólag a reptér miatt vettek Pest megyeit.

Előzmény: Az ápoló (6658)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6658

A valós bünti számot majd megtudjuk, ha a gépház befejezi a zakatolást. Vagy nem....

Kíváncsi leszek, hogy ha módosítják az útvonalakat, mi lesz a matricavásárlókkal. (A reptéri a legegyszerűbb, mert a többség a reptéren dolgozik. Csak nem a bevezőn levő multi blokkja kell az igazoláshoz:)))

Előzmény: aptohu (6657)
aptohu Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6657

Egy normális országban egy szakállamtitkár nem nyilatkozik olyat január 11-én, hogy január 4-éig mindenhol ki volt táblázva, mikor bizonyíthatóan még január 15-én sem. De ne viszonyítsuk magunkat egy normális országhoz. Erről már nagyon régen lemondtam, nem csak azemút 5 év alatt.

Egyébként szerintem az új szakaszokon még senkit sem büntettek meg, az ellenőrzők is tudják, hogy ez még nem teljesen kerek.

Előzmény: Az ápoló (6656)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6656

Ha 01.04-től van kitáblázva, KRESZ módosítás nélkül, akkor az addig kivetett bírság+matricaár visszajár. Jogállamban......A hibásnak meg nyilvános korbácsolás:))) Nem jogállamban....

Előzmény: aptohu (6634)
Qqberci Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6655

Így szokott ez lenni:"Nincs kockázat", aztán meg "Jaj, mi történt!"...

 

Mikor a Margit hídon meg a Moszkva téren felrakták a dupla súlyú felsővezetéket, akkor sem volt kockázat. Csak mikor kidőltek az oszlopok a súlytól...

 

A fizikát nem lehet 2/3-dal sem kiszavazni...

 

Demszky abban feltétlenül hunyó, hogy amikor a Siemens bejelentette, hogy az eredeti, aluminium alvázas villamosokkal baj van (konkrétan repednek az alvázak), acél alváz kell (ami icipicit súlyosabb), akkor kellett volna szerződést bontania...

Előzmény: aptohu (6654)
aptohu Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6654

Mondtam, hogy nem ismerem a villamosokat... :)

 

BKK: Nincs kockázat a Rákóczi hídnál

Nem tudnak olyan problémáról, ami a hídra tervezett villamosközlekedést meghiúsítaná. Tovább »

forrás: Index.hu

 

De szerintem az ellenzéki képviselő is kb. ennyire ismeri, és mégis ilyeneket nyilatkozik. 

Előzmény: Qqberci (6650)
aptohu Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6653

Írd le kérlek, hogy hol van ez a szakasz. Köszi.

Előzmény: BözsiBözsi (6651)
Anakin a sith Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6652

Ennel sokkal,egyszerubb lesz a megoldas. Vissza fogjak vonni a 300 m es szakaszra a fizetest. 

Előzmény: pirosalmabumm (6633)
BözsiBözsi Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6651

Szerintem neked fingod nincs miről beszélsz.

 

itt ezen a szakaszon 3 olyan út van ami nem autópálya, és még is fizetni kell rá, míg egy adott szakaszán meg nem kell, ez egy elég komplikált rendszer itt... mármint az útdíj szempontjából...

Előzmény: pirosalmabumm (6628)
Qqberci Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6650

Ne az üres tömeggel számolj és akkor kijön...

 

Egyébként a Wikipédia sem egységes, mert egyik helyen 16 tengelyest ír ( ez 10 tonna tengelynyomás mellett 160 tonna), itt meg 12 tengelyest (120 tonna teljes súly). A tengelynyomás-értékek megegyeznek.

 

 

A Combino nagyobb teljesítménye ellenére kevesebb áramot fogyaszt (természetesen klíma vagy fűtés nélkül), mint a korábbi Ganz villamosok.

 

Ez megint érdekes: a Combino teljesítménye 800 kW (szemben a Ganz 300-350 kW-jával), ezért kellett átépíteni a teljes áramellátó rendszer és ezért jár két áramszedővel (mert az áramfelvétele túllépi az egy áramszedővel biztonságosan leszedhető áramértéket)

Előzmény: aptohu (6646)
aptohu Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6649

Érdekes, hogy az aszfalt egyáltalán nem repedt meg.

 

Ilyenre ma is képesek a szakemberek:

Beomlott a karácsonykor átadott olasz viadukt

Alig adták át, máris beomlott a 13 millió eurós út. Tovább »

forrás: Index.hu

Előzmény: King_of_Giants (6648)
King_of_Giants Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6648

Hamár hidak

a hírhedt Tacoma híd

Előzmény: aptohu (6646)
Walter Bishop Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6647

Valószínűleg igazad van. Tudták, hogy idővel mindenki úgyis lenyeli a békát majd és megveszi a megyeit, mert egyebként időba..ás az alsóbbrendű úton araszolgatni. Meg ugye plusz üzemanyag, a rosszabb utak miatt gyakrabban kell futómű-elemeket cserélgetni...inkább az 5000.

Előzmény: Qqberci (6645)
aptohu Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6646

Nem vagyok villamos szakértő, de itt valaki már megint rosszul számol.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Siemens_Combino_Supra

Egy 54 méter hosszú, 12 tengelyes Combino önsúlya 70 tonna, a 48 tonna plusz sehogy nem jön ki. Egy ilyen hosszú régi Ganz villamos állítólag 64 tonna.

 

Előzmény: Qqberci (6642)
Qqberci Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6645

Úgy alakult, hogy a bevezetők mellé települtek a bevásárlóközpontok, ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni.

 

Nem is hagyták figyelmen kívül, szerintem pont ezért (is) lettek fizetősek a bevezetők...

Előzmény: Walter Bishop (6644)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!