Találtam a neten 30 kw-os gázturbinát.Azt irja a forgórész fordszáma 90 ezer.Vagyis nem lehet tul nagy az átméröje.Levegöcsapágyai vannak!!! Capstone C30 Keressetek rá guglival.
Neked melyik nagyobb? átmérő, vagy a hossz (égőtér).
Más:
Aki gázturbinával akar hajtani 20KW-os áramfejlesztőt, az vagy nem hallott még gázturbinát, vagy süket, vagy az lessz:-).
(Úgy láttam a TV-ben, oroszországban lepotyant 1 MiG-29-es, és a kecskemétieken is találtak állítólag repedéseket. elképzelhető, hogy nem szállnak fel többé, mondta a TV.)
Persze azért 3D- elemről van szó. Valószínű, hogy az átamlás irányába azért némileg hosszabb, bár láttam axiálist, kisteljesítményűben ahol szinte csak egy 2 oldalon nyitott ives ovális körkörös gyűrűből állt. Egyik oldalon ment be a levegő, a külső íven a beporlasztás, a másik oldalnál már a turbina.
Nem akarok hülyeséget mondani,nem találtam eddig kézzelfogható összefüggést, a tűzcsőhosszt illetőem. Spekulatív módon, úgy sejtem, hogy inkább térfogati összefüggés lehet a kompressszor levegőszállítási és nyomási teljesítőképességével.
Jó lenne valami ponos infó.
Azért érdekes ez az áramfejlesztés. Nem lessz ott egy kicsit túl nagy zaj:-DDD
Én száguldani akarok továbbra is! Arra própálok rájönni,hogy hogyan akar krezidiesel 20 kw tiszta teljesitményt kivenni egy turbóból épitett gázturbinából.Jó nagy turbóra lesz szüksége!
Én azt hittem, Te gokatrban gondolkozok, és nem áramtermelésben. Most akkor melyik?
Kresidiesel barátja aki azt hiszem áramot akar termelni.
Lehet éppen azt is, de azok a nagyteljesítményű generátotok mind 3 fázisú csillag, vagy delta kapcsolásúak, vagy csillag/delta. És persze ott is van szerepe a ford. számnak, mert amennyiben lehozza a 3 fázist, natúr, akkor a gen. frekvenciája fod.szán függő, (Hz változik) ha azonnal egyenirányítja (akkor is, csak éppen nem veszi észte). A mindenképp stabilizálni kell, de a legnagyobb kihívás a tárolás, ami amatőr szinten, csak akkumulátorokkal, v. kondenzátortelepekkel oldható meg.
Áramátalakító viszont mindenképp kel mert a végeredménynek gondolom 230V 50 Hz-nek kéne lenni. (Olcsóbb egy Diesel aggregát).
Persze, tartalmazza a ford számot is,bocs,kihagytam.De tettem fel erröl képet régebben. Egyébként kifejezetten áram termelésre készült nagy,stabil gázturbinák nem szabadturbinások,hanem egy tengelyük van,és a generátort áttételen keresztül forgatják.A szó szoros értelmében is "gáz"turbinák,mert földgázzal mennek.
Akkor csak annyit a sűrítőről, hogy lennie kell egy fordulatszámot tartalmazó jellegörbének is, hiszen a szállított levegőáram fordulatszámfüggő, ismerete nélkül nem értelmezhető egyéb grafikon sem.
Amit akarsz, ( kiszámolni mit tud majd LE-ben kompletten) azt szinte képtelenség, kiszámolni (számunkra!) Van vagy "188" tényező ami befolyásolja. Gázdinamikai, (beleértve a hőm.csökkenést, gázsebesség, van-e állólapátsor, annak szöge, profilozása, szabadturbina lapátprofil, illesztési hézagok stb. és ez csak a gázdinamika, teljesség nélkül!) , És mechanikai:(A turbina csapágyazása, kenése súrlódási együtthatója, hajtómű rendszere, csapágyazása szinén súrlódási együtthatója, kenése, stb. szintén nem teljes).
A max amit tehetsz, mindent figyelembevéve a legprecízebben elkészíted, (csapágyazásnál, hajtóműnél katalógusok (még a mérnökök is így terveznek sokszor), Aztán fékpad! Az "beszél".
De én arról beszélek, hogy mivel a sűrítőkerék a gyengébb, (anyagra), ezért abból indulok ki, hogy annak a paraméterei eleve megszabják, hogy mire lessz képes a gázturbina. A centripetális turbina hiába tudna nagyobb hőterhelést/fordulatot, a döntő akkor s a sűrítő marad. Minden lánc ugye a leggyengébb láncszemnél szakad.
Ami a gázt illeti, az már az elöbb irtam, hogy nem jó. (Kalórikusan sem).
Akkor marad a kutyulás,mert egy lityi petro 600 pénz! Köszi!
A jelleggörbe sem közöl konkrét teljesitmény adatokak,csak szállitott mennyiséget és a hozzá tartozó nyomásokat.Ebböl talán ki lehet számolni a teljesitményét,de ez még akkor is csak a turbóé.Ehhez még jön az átalakitási veszteség ami a szabadturbinát és a mechanikus áttételt takarja,aztán ott a villamos rész.
Pont az xplod által belinkelt pdf-ben találtam meg az átváltást tolóeröböl lóeröbe.Ott ~0,9 kg-ot ir lóerönként.Nemtom mennyire lehet ez pontos,mert az ott található táblázat szerint az én turbóm 50 kg-ot is tolhat...
A kerozin elég egyszerűen tisztítot petróleum, de manapság, már talán csak a nevében az.
Xplod, jobban tudna erre válaszolni, hiszen Ő is speckó üa-val hajtja a szerkentyűt. (És a rep gépekben semm hinném, hogy ilyen primitív hajtóanyag lenne). (Jet-1, vagy valami hasonló, amit használ) Majd gondolom válaszol.
A Kompresszorról meg annyit, hogy egy adott kompresszorról ex-has adatokat mondani, nem lehet.
Azt a jelleggöbéjéből kell megnézni,ahol szerencsés esetben a szüks. teljesítményigény is megvan. Krezidiesel fogalmam sincs honan vette, hogy 70LE, vagy akár a dulája is!? Ez több mint vicces, merhogy 100% a különbség.
Ha egy adott gk. turbó nélküli, ill. turbós teljesítményadataiból következtetett, akkor elég helytelenül tette.
Csak a gyári jellegörbe ad korrekt/hiteles adatokat!