A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A sima, gyári kisbuszokra gondoltam. Amihez valamilyen karosszáló hozzányúl, azt már megette a fene... pattognak, kényelmetlenek.
Pár éve Barcelónában pl. tök jó összehasonlítási alap volt egy pótlás. A vállalkozó egy gyári Sprintert és egy Sprinter alvázas buszt dobott be. Mindkettővel utaztam (hegyre fel gyári, lefelé átépített) na a kettő közt zongorázni lehetett a külöbséget.
Ha már kisbusz és fontos az AP, akkor ott a Melor Sigma.
Az illetéseket kérem, hogyha lehetséges, akkor nézzenek rá SIF-013-ra, mert délben, mikor utaztam vele, akkor nagyon fűtött a klíma.. többen le is szálltak, mert már rosszul voltak a melegtől. Ha jól látom, még mindig dolgozik a 7E-n a jármű.
Illetve, érdeklődni szeretnék affelől, hogy a PDZ rendszámos citarokban miért rossz szinte az összes utastáj. monitor? Évek óta tapasztalom, hogy vagy nem is működik vagy pedig elfolyik, elszíneződik a PDZ-k utastéri monitorjai. Nem lehetne esetleg őket cserélni? Tavaly lett selejt csomó FJX-FKU Volvo, azok kijelzőivel mi történt?:)
+AE LD-567 harmadik ajtajánál kiégett a leszállásjelző visszajelzője:))
Na! Azért reggelente 1-2 indulás elég jól kihasznált. :)) 30 utas átlagban összejön az általam rendszeresen használt indulásnál. Délutáni csúcsban valóban kevesebb 10-15 fő általában.
Biztosan létezik olyan, ami megfelel a célra, de ez az első ajtó a fotón elég fura.
Ha már szóba hoztam a budaörsi szolgáltatót. Az általam említett alacsonypadlóssal (fogalmam sincs, milyen típus) nekem nem volt semmi bajom. Elöl normális hely volt felszállni és ha jól rémlik, hátul volt egy jó nagy tér benne, ami megfelelhet a babakocsisoknak.
A KanyarGo MAN-jei egész jók, igaz azokon hátrafelé nyílik az első lengőajtó. A fejedre vigyázni kell 170 cm felett, de amúgy kényelmesek. Egyedül a laprugó a probléma, 70 felett tud dobálni, de csak ha üres a hátulja. Mennek, mint a veszedelem, ha kell.
Ezek a nem gyári kialakítású, esetlenül átépített vackok oda sem valók. Ezek arra jók, hogy tipik melós, turistás járatokat csináljanak, nem pedig folyamatos utascserét végezzenek.
Budaörsön a Homm beújított valami ilyesfélét. A korábbiak alacsonypadlósok voltak. Mostanában találkoztam hasonlókkal, mint ez. Én se magas, se túlsúlyos, se nagyon ügyetlen nem vagyok. De ha felszállok egy ilyesmire, alig bírok felkapaszkodni a meredek lépcsőn és valahová biztosan beverem a fejem.
Ez az ilyen 10 ezres városok kamu helyijárataira való. (ami megy naponta 2 teljesen értelmezhetetlen kanyart az összes létező utcában, magyarul körbevisz mindenhova mielőtt eljutnál a központba, ami amúgy biciklivel 10 perc)
Arculati kézikönyv 2014 óta. Minden típusra van, folyamtosan aktualizálva. Ez egy ábrás-befotózott könyvecske, ez alapján megy a járművek külső-belső matricázása.
melyik szolgáltató hogyan tesz ennek eleget azt nem tudom.
A BKV, Arriva és a MÁV-HÉV maximálisan eleget tesz ennek, egyedül a Volánbusz az, amelyik külön utakat jár a szétválás óta, ez most majd megszűnik.
ennél sztem jobb megoldás ezeknél amikor a gyári tolóajtó van meghagyva (az is elektromosan) . Ez az ajtónyílás egyszerűen alkalmatlan arra hogy az utastérbe ott szállj fel.
Hát ez tipikusan az a típus, amit szerintem még "tesztelni" is kár; én értem, hogy így a legegyszerűbb és a legolcsóbb átalakítani egy zöldségesfurgont, de ez az utastér valami borzalom... Az első ajtó tuti, hogy rányílik egy kicsit is magasabb padkára, ha nyitva van, akkor a sofőr nem lát a tükörben semmit, az utas meg bújjon fel azon a szűk résen és még lépcsőzni is kell. Hátul meg szegény kerekesszékesből vagy babakocsisból még a szart is kirázza, főleg ha laprugós (gondolom az).
A jelenlegi matricaelhelyezés a C2-es Citarókkal lett bevezetve, már azokon is kint volt, hogy "A BKK szolgáltatója a VT-Transman" és utána is felnyalták minden buszra.