Szia! Az 1.4-ből kifér felfelé,bár az áram kábelek lekötése nem egyszerű.Azzal kezd mert ha már kicsavaroztad a váltóházról az indítót, akkor nem tudsz ellentartani a kábel rögzítő csavarok meglazításához.Rigi.
Sziasztok! Citroen berlingo 1.6 16v 2001 auton szeretnék öninditót cserélni. Ahogy nézem föntről ki lehet venn i, nem kell hozzá akna. De azért megkérdezem mielött nekilátok, aki csinált már ilyet, kifér fölfelé. Köszönöm.
...az a baj látni kellene ...mert így x aktás ... szerintem vedd ki , vidd be a melegre és töltsd fel akksit rendesen ... de az is lehet hogy meghalt az akksi fiatal kora ellenére , de gondolom még garanciális ...
..én is most vettem karácsony előtt akksit , kint áll a kocsi a csillag garázsban , de két három nap után is egy izzításra indul , pedig csak 5-10 km -t megyek vele mióta ilyen hidegek vannak ......
Tavaly vettem az aksit,tekerte igen,de nem akart beröffenni...
Késöbb lett töltve az aksi kicsit ..hogy nem e a nagy hideget nem birta esetleg ,,de most már semmi ..a jelenség pedig ezek után :teljesen olyan mint mikor az aku teljesen lemerült..se kép se hang..még fények sem
... ".Aksi jo " ez mit jelent ....megtekeri rendesen az önindítót , motort és mégsem indul ...? ..vagy csak rá mértél az akksira és megvolt benne a 12 v... de nem tekeri meg ?
Több hiba is felmerülhet még, ezek csak ötletek, innen a pc mellől: levegősödhet az üzemanyagrendszer, az izzítógyertyák átvezető kábele is lehet sz@r, lehet szelephézag hiba is.
Sziasztok! 2003 as Berlingom van,eddig nekem is normálisan indult,2-3 izzitás után 4napos garázsban való állás után a nagy hidegben.1 napot kint hagytam -20 fokban az utcán és másnap nem indult be.Aksi jo ,gyertya cserélve lett,..a szerelö meg váltig állitja nekem ,adagol problémás..amit én nem akarok elhinni mert tényleges 135ezer km errel rendelkezik alapjárat jo ,nem rángat rendesen indul stb..véleményt szeretnék illetve tanácsot mi legyen vele,mert a szerelö azt mondja ez 100ezrr körül mozog a javitás :(
Két reggel is volt -20 alatti hőmérséklet, és eléggé döglődve indult be szegény, gondoltam ránézek, és ha kell cserélem az izzítógyertyákat.
Más: gázolaj ledermedés ellen mit ajánlanátok? Környéken csak a mol és a lukolaj benzinkút van, de......... A traktor kapott a gázolajba egy adag benzint, de az autónál nem merem keverni. Dermedésgátló, spuri adalék nem ért semmit sem.
Különben valóban 50-50 %, bár a 90 LE-s 2,0 HDi-ból elég jó eséllyel kijön.
Korábban volt egy teszt egy rezgős gyertyakiszedővel kapcsolatban, a végkövetkeztetés az velük kapcsolatban, hogy nagyjából semmire sem jók. (ami kijön kézzel, azt kiszedte, ami nem indult, az a géppel sem indult :-( )
Legfeljebb kézzel lehet vele játszadozni, de ahhoz minimum meg kell indulnia.
Ha kijön, akkor viszont én ajánlom, hogy az új gyertyát a menetnél kend be (vagy spray-zd be) kerámia "kencével".
A hdi motor izzítógyertyája úgy kb tíz év után mennyire macerásan szokott kijönni? Tudom, hogy 50-50% a beszakad- nem szakad esélye, de van erre valami bevált módszer, hogy ne szakadjon? Citroen szakszervíz felejtős.
Ezt találtam a neten. Angol leírás lefordítva. A screen-jeid is erre mutatnak szerintem. Valószínű, nincs köze a vezérlés cseréhez, mert akkor nem 50 Km után jelentkezett volna.
"P0238 kód meghatározás
Turbófeltöltő szenzor áramkör, nagy
Mi a P0238 kód azt jelenti,
P0238 egy OBD-II általános kód aktiválódik, ha a motor-szabályozó modul (ECM) érzékeli a beszívott töltőnyomás érzékelő A bemeneti áramkör ki leírások, jelezve szakadást vagy magas feszültség állapot az áramkörben.
Mi okozza a P0238 kódot?
Turbo töltőnyomás érzékelő belsőleg szakadás
A turbófeltöltő nyomásérzékelő csatlakozó sérült, ami egy nyitott áramkör
A turbófeltöltő nyomásérzékelő vezetékek rövidre teljesítmény az érzékelő és az ECM
Mik a tünetei a P0238 kódot?
A Check Engine fény kigyullad, és kódkészletre
A motor turbó, le lehet állítani az ECM és a motor hiányzik teljesítmény (gyorsítás közben)
Hogyan működik egy szerelő diagnosztizálása P0238 kódot?
Vizsgálatok kódok és dokumentálja a pillanatkép adatokat annak érdekében, hogy ellenőrizze a probléma
Törli a kódokat annak ellenőrzése, hogy az aggodalom jön vissza
Ellenőrzi a működését a töltőnyomás érzékelő jelet, és összehasonlítja azt a MAP érzékelő motor alapjárati, hogy ha a mért értékek az azonos
Ellenőrzi a turbónyomás érzékelő vezeték és a csatlakozó bármely jelét rövidnadrág hatalom a hám
Ellenőrzi a turbónyomás érzékelő csatlakozó korrodált csapok okozhat a rövidzárlat a hatalom a jel áramkör
Összehasonlítja mért előírásoknak az érzékelő adatvizsgálat
Gyakori hiba, ha diagnosztizálására a P0238 kódot?
Kövesse az alábbi egyszerű útmutatót, hogy megakadályozza a téves diagnózis:
Próbálja meg leválasztani az érzékelőt, hogy ha a rövid hatalomra és a kód megy el, vagy változások
Ellenőrizzük a kábelköteget olvasztására laza vagy lógó vezeték szövőszék a kipufogó
Mennyire súlyos a P0238 kódot?
Egy rövid áramforráshoz az érzékelő áramkör okozhat az ECM kap belsőleg égett ki, ha az áramkörben rövid megy át 5 voltot.
Ha az ECM lesz kiégett, akkor a járművet leállhat, és nem indul el.
Milyen javítások erősít a P0238 kódot?
Cseréje boost szenzor ha zárlatos belsőleg, és nem adja ki a megfelelő bemeneti nyomás olvasás az ECM
Javítása a kábelköteg esetleges rövidnadrág találhatók, és biztosítja a kábelköteget szerzés sérült
Cseréje törött csatlakozók okozó zárlatos vagy szakadt áramkör
Az ECM cseréje esetén ez van rövidre belsőleg, és javítása az oka a rövid
További megjegyzések megfontolásra kapcsolatos P0238 kódot
Kód P0238 akkor aktiválódik, ha a bevitel boost áramkör rövidnadrág hatalomra vagy teljesen kinyit, így a jel az ECM menni úton át, vagy az alatti feszültség előírásoknak. A leggyakoribb hiba a boost szenzor zárlatos belsőleg, vagy a kábelköteg lett zárlatos a kipufogót.
-17ben nem akart indulni. Csak pöffent parat. Új akksit tettem bele ill a regit is felkotottem ra. Igy mar megvolt a fordulat es beroffent. V az önindító gyenge v fogta az olaj is. 10w-40 van benne. Nem akartam hígabbat mert 365 ezer van benne. Viszont nem eszi. Most tankoltam bele es tettem bele kék spurit. Nem tudom hogy er e vmit de ma siman elindult. Nekem gazzal sem indult egyebkent. A patron fent van de nem biztos h mukodik. Hidegben is laza a bowdene. Ha kezzel rahuzok akkor emelkedik az alapjarat ill kisimul a jarasa. Annyit csinaltam h az utkozon allitottam igy mar alapban kicsit raemel a fordulatra. Gondolom dúsít is ezzel.
A jó kis idítása az 1.9d hát igen nem játék ilyenkor! :) Nekünk nincs benne a hidegindítási patron sem(tönkre ment benne vagy inkább egy régi adagoló törés után a patkány kontár szerelő tökre tette másik szerelőnél derült ki persze). -20C is elindult igaz nem volt olyan őszinte. Szigorúan végig várni a relé kattanását majd rálépni a gázpedálra(persze csak ésszel) és indítani. Ha alapjáraton probálkoznék raplizna világnak és 1-2 pöfenés után le is állna. Óvatos gáz(mintha benne lenne a patron 1000 fordulat felett tartva egy kicsit) tökéletes megoldásnak bizonyult. Eddig... :) Bár 280000km jár a gép lassan szelepházag lesz de a végsőkig kitartunk.... :)
A shell jobb fajta gázolaját vettük most bele gondolván kemény idők lesznek és valóban jobban indít vele. Nem gondoltam volna azért lesz kis változás az olcsobbhoz képest...
Persze a gondok tornyosulnak a géppel szépen, de ameddig megy addig megy ebben az időben nem szerelünk ha nem muszály... :) Lesz mit rákölteni asszem...
most szereztem az autót, úgyhogy sokat nem tudok róla. eddig az egy honap alatt indult még reggeli -9ben is viszont akkor napközben jobb idő volt. nem füstöl sem hidegen sem melegen.
hidegben első inditás után kell neki 1 perc alapjáraton mert különben dadog párat.
lehet a dúsító patron sem jó. hidegben sem húzza rá ütközőig a kart kézzel tudok még kb 4mm tolni rajta. nem tudom h ez csak alapjáratot emel v dúsít is?