Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dömes Creative Commons License 2017.02.03 0 0 1387

Köszönöm a választ.

Raktam fel képet.

Ez pont az önindító elött van .a motor hátsó felén.

Nem néz ki egészséges csatlakozónak.

És eléggé tiszta a törött felület.

Sajnos hiába mindenki nagy szaki.még nem tudta senki megmondani mi lehet ez?

Pláne a lefulladáshoz lehet e köze?

Egy éve vettem az autót eddig teljesen meg vagyok vele elégedve.

 

Dömes Creative Commons License 2017.02.03 0 0 1386

FeZ_ Creative Commons License 2017.02.02 -1 0 1385

Az komoly parafenomén lesz, aki ennyiből megmondja ezt neked. :-P

Legalább egy képet tehettél volna fel a csatiról, vagy nagggyon erősen gondolj rá, hátha átjön telepatikusan is ! :-D

Akik csinálták, mit mondanak ? 

Az is előfordulhat, hogy nincsen összefüggés az indítómotor javítás a lefulladás között, csak véletlenül egybeesnek a dolgok.

 

Előzmény: Dömes (1384)
Dömes Creative Commons License 2017.02.02 0 0 1384

Sziasztok lenne egy problémám.

2000 es évjáratú citroen berlingó  1.4 motor

önindító javítás után kevéssel  észrevettem hogy  a motor lefullad 

majd újraindítható aztán kis idő múlva ismét lefullad.

mindenki mond mindent,

észrevettem a motor hátulján középen az önindító mellett egy törött csatlakozót is ami a motorblokk oldalában van.

Senki eddig még nem tudta megmondani mi célt szolgálhat...

előre is köszönöm ha valaki tudna tanácsot tippet vagy segítséget adni..

 

 

rigisound Creative Commons License 2017.01.28 0 0 1383

Sziasztok!Cserélt-e már valaki a tisztelt fórumozó szakik közül fűtőradiátort nagylámpás berlingóban?

Kéne egy kis szakértő segitség.2003-as 1.4 benyás klímás.Köszi.Rigi.

rigisound Creative Commons License 2017.01.28 0 0 1382

Szia! sztem ET18-as a gyári felni.Rigi.

Előzmény: Ferrano (1377)
rigisound Creative Commons License 2017.01.28 0 0 1381

Szia! Az 1.4-ből kifér felfelé,bár az áram kábelek lekötése nem egyszerű.Azzal kezd mert ha már kicsavaroztad a váltóházról az indítót, akkor nem tudsz ellentartani a kábel rögzítő csavarok meglazításához.Rigi.

Előzmény: L300lali (1378)
L300lali Creative Commons License 2017.01.27 0 0 1380

Köszönöm, akkor nekiállok :)

Előzmény: soryton (1379)
soryton Creative Commons License 2017.01.27 0 0 1379

....kifér..

Előzmény: L300lali (1378)
L300lali Creative Commons License 2017.01.27 0 0 1378

Sziasztok! Citroen berlingo 1.6 16v 2001 auton szeretnék öninditót cserélni.  Ahogy nézem föntről ki lehet venn i, nem kell hozzá akna. De azért megkérdezem mielött nekilátok, aki csinált már ilyet, kifér fölfelé. Köszönöm.

Ferrano Creative Commons License 2017.01.26 0 0 1377

Sziasztok! 4x108, 5.5x14, ET:24, Agyméret:65,1 Alufelnit keresnék. ha jól tudom ez a gyári méret Berlingo 2006 1.4 benzin

oroszi77@gmail.com

Köszönöm

soryton Creative Commons License 2017.01.26 0 0 1376

...az a baj látni kellene ...mert így x aktás ... szerintem vedd ki , vidd be a melegre és töltsd fel akksit rendesen ... de az is lehet hogy meghalt az akksi  fiatal kora ellenére , de gondolom még garanciális ...

..én is most vettem karácsony előtt akksit , kint áll a kocsi a csillag garázsban , de két három nap után is egy izzításra indul , pedig csak 5-10 km -t megyek vele mióta ilyen hidegek vannak ......  

Előzmény: Liviel 75 (1375)
Liviel 75 Creative Commons License 2017.01.26 0 0 1375

Tavaly vettem az aksit,tekerte igen,de nem akart beröffenni...

Késöbb lett töltve az aksi kicsit ..hogy nem e a nagy hideget nem birta esetleg ,,de most már semmi ..a jelenség pedig ezek után :teljesen olyan mint mikor az aku teljesen lemerült..se kép se hang..még fények sem 

soryton Creative Commons License 2017.01.26 0 0 1374

... ".Aksi jo " ez mit jelent ....megtekeri rendesen az önindítót , motort és mégsem indul  ...?  ..vagy csak rá mértél az akksira és megvolt benne a 12 v... de nem tekeri meg   ?

Előzmény: Liviel 75 (1371)
FeZ_ Creative Commons License 2017.01.26 0 0 1373

Több hiba is felmerülhet még, ezek csak ötletek, innen a pc mellől: levegősödhet az üzemanyagrendszer, az izzítógyertyák átvezető kábele is lehet sz@r, lehet szelephézag hiba is.

 

Előzmény: Liviel 75 (1372)
Liviel 75 Creative Commons License 2017.01.25 0 0 1372

..jaa és 1.9 D ez elfelejtettem irni

 

Liviel 75 Creative Commons License 2017.01.25 0 0 1371

Sziasztok! 2003 as Berlingom van,eddig nekem is normálisan indult,2-3 izzitás után 4napos garázsban való állás után a nagy hidegben.1 napot  kint hagytam -20 fokban az utcán és másnap nem indult be.Aksi jo ,gyertya cserélve lett,..a szerelö meg váltig állitja nekem ,adagol problémás..amit én nem akarok elhinni mert tényleges 135ezer km errel rendelkezik alapjárat jo ,nem rángat rendesen indul stb..véleményt szeretnék illetve tanácsot mi legyen vele,mert a szerelö azt mondja ez 100ezrr körül mozog a javitás :(

a.k. Creative Commons License 2017.01.24 0 0 1370

Igazi nyári duda! Hidegben nem szól jó időben igen. Na ez a nem semmi... :) Igazi szemétrakás... :) 

Előzmény: a.k. (1369)
a.k. Creative Commons License 2017.01.22 0 0 1369

Megoldva... 

Előzmény: a.k. (1365)
Józsi73 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 1368

Berlingo 1, 1999.12.  2.0hdi, DW10TD motor, rhy motorkód

 

Két reggel is volt -20 alatti hőmérséklet, és eléggé döglődve indult be szegény, gondoltam ránézek, és ha kell cserélem az izzítógyertyákat.

 

Más: gázolaj ledermedés ellen mit ajánlanátok? Környéken csak a mol és a lukolaj benzinkút van, de......... A traktor kapott a gázolajba egy adag benzint, de az autónál nem merem keverni. Dermedésgátló, spuri adalék nem ért semmit sem.

Előzmény: FeZ_ (1367)
FeZ_ Creative Commons License 2017.01.22 0 0 1367

Melyik Berlingo és melyik HDi motor ? :-P

Különben valóban 50-50 %, bár a 90 LE-s 2,0 HDi-ból elég jó eséllyel kijön.

Korábban volt egy teszt egy rezgős gyertyakiszedővel kapcsolatban, a végkövetkeztetés az velük kapcsolatban, hogy nagyjából semmire sem jók. (ami kijön kézzel, azt kiszedte, ami nem indult, az a géppel sem indult :-( )

Legfeljebb kézzel lehet vele játszadozni, de ahhoz minimum meg kell indulnia.

Ha kijön, akkor viszont én ajánlom, hogy az új gyertyát a menetnél kend be (vagy spray-zd be) kerámia "kencével".

 

Előzmény: Józsi73 (1366)
Józsi73 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 1366

Üdv emberek!

 

A hdi motor izzítógyertyája úgy kb tíz év után mennyire macerásan szokott kijönni? Tudom, hogy 50-50% a beszakad- nem szakad esélye, de van erre valami bevált módszer, hogy ne szakadjon? Citroen szakszervíz felejtős.

a.k. Creative Commons License 2017.01.21 0 0 1365

Lista bővült duda is oda van. Nem megy valamiért egyik napról a másikra. Esetleg nem tud valaki valami atom példányt a gépbe?

1Egon Creative Commons License 2017.01.16 0 0 1364

Szia!

Ezt találtam a neten. Angol leírás lefordítva. A screen-jeid is erre mutatnak szerintem. Valószínű, nincs köze a vezérlés cseréhez, mert akkor nem 50 Km után jelentkezett volna.

 

"P0238 kód meghatározás

Turbófeltöltő szenzor áramkör, nagy

Mi a P0238 kód azt jelenti,

P0238 egy OBD-II általános kód aktiválódik, ha a motor-szabályozó modul (ECM) érzékeli a beszívott töltőnyomás érzékelő A bemeneti áramkör ki leírások, jelezve szakadást vagy magas feszültség állapot az áramkörben.

Mi okozza a P0238 kódot?

  • Turbo töltőnyomás érzékelő belsőleg szakadás

  • A turbófeltöltő nyomásérzékelő csatlakozó sérült, ami egy nyitott áramkör

  • A turbófeltöltő nyomásérzékelő vezetékek rövidre teljesítmény az érzékelő és az ECM

Mik a tünetei a P0238 kódot?

  • A Check Engine fény kigyullad, és kódkészletre

  • A motor turbó, le lehet állítani az ECM és a motor hiányzik teljesítmény (gyorsítás közben)

Hogyan működik egy szerelő diagnosztizálása P0238 kódot?

  • Vizsgálatok kódok és dokumentálja a pillanatkép adatokat annak érdekében, hogy ellenőrizze a probléma

  • Törli a kódokat annak ellenőrzése, hogy az aggodalom jön vissza

  • Ellenőrzi a működését a töltőnyomás érzékelő jelet, és összehasonlítja azt a MAP érzékelő motor alapjárati, hogy ha a mért értékek az azonos

  • Ellenőrzi a turbónyomás érzékelő vezeték és a csatlakozó bármely jelét rövidnadrág hatalom a hám

  • Ellenőrzi a turbónyomás érzékelő csatlakozó korrodált csapok okozhat a rövidzárlat a hatalom a jel áramkör

  • Összehasonlítja mért előírásoknak az érzékelő adatvizsgálat

Gyakori hiba, ha diagnosztizálására a P0238 kódot?

Kövesse az alábbi egyszerű útmutatót, hogy megakadályozza a téves diagnózis:

  • Próbálja meg leválasztani az érzékelőt, hogy ha a rövid hatalomra és a kód megy el, vagy változások

  • Ellenőrizzük a kábelköteget olvasztására laza vagy lógó vezeték szövőszék a kipufogó

Mennyire súlyos a P0238 kódot?

  • Egy rövid áramforráshoz az érzékelő áramkör okozhat az ECM kap belsőleg égett ki, ha az áramkörben rövid megy át 5 voltot.

  • Ha az ECM lesz kiégett, akkor a járművet leállhat, és nem indul el.

Milyen javítások erősít a P0238 kódot?

  • Cseréje boost szenzor ha zárlatos belsőleg, és nem adja ki a megfelelő bemeneti nyomás olvasás az ECM

  • Javítása a kábelköteg esetleges rövidnadrág találhatók, és biztosítja a kábelköteget szerzés sérült

  • Cseréje törött csatlakozók okozó zárlatos vagy szakadt áramkör

  • Az ECM cseréje esetén ez van rövidre belsőleg, és javítása az oka a rövid

További megjegyzések megfontolásra kapcsolatos P0238 kódot

Kód P0238 akkor aktiválódik, ha a bevitel boost áramkör rövidnadrág hatalomra vagy teljesen kinyit, így a jel az ECM menni úton át, vagy az alatti feszültség előírásoknak. A leggyakoribb hiba a boost szenzor zárlatos belsőleg, vagy a kábelköteg lett zárlatos a kipufogót.

Előzmény: rfoldi05 (1363)
rfoldi05 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 1363

Sziasztok! 

 

Tudnátok esetleg segíteni egy "vészüzem" problémával ? 

A probléma egy 1.6 os berlingoval lenne (DV6ATED4), most esett at az auto egy vezérlés cserén.

cserélt alkatrészek:

vezéműszíj szett

vezérmű lánc (ami a 2 vezérműtengelyt összeköti)

ékszíj szett 

a vezérmű lanc cseréjéhez , meg kellett bontani a szelepfedelet , ezért ugye a porlasztók is kikerültek a motorból.

miután az autó össze lett rakva , minden flottul ment kb 50 km-ig. Az autó vészüzembe kapcsolt és elvette az erőt a motorból.

azóta már az EGR szelep elektronikája ki lett írva a computerből, a szelep maga már 2 éve le volt "dugzva", minden hiba nélkül.

LEXIA diaggal át lett nézve az autó, de nem íródott releváns info a hibakódtárolóba. 

rá tudnátok nézni, a screenshot-okra , hogy mi okozhatja a "tiltást" ?

az EGR fesz. és a izzító hiba , már a szervíz előtt is benne volt . Ezért nem gondolták h ez okozná a vészüzemet.

van turbónyomás , csak közel sem akkora a nyomaték az autóban mint előtte. (nem szívódiesel hatás)

termeszetesen a fogyasztás is megugrott 5.5 l/100km --> 8l/100km re. A diados srác szerint ez a vészüzem miatt van.

a MAP, MAF szenzorok elméletileg működnek.

 

http://indafoto.hu/rfoldi/image/24812747-e3fef1db/user
http://indafoto.hu/rfoldi/image/24812745-befc31f8/user#nagyitas
http://indafoto.hu/rfoldi/image/24812743-f3bc61d0/user#nagyitas
http://indafoto.hu/rfoldi/image/24812741-c2d87784/user#nagyitas
http://indafoto.hu/rfoldi/image/24812739-1f89e34d/user#nagyitas
http://indafoto.hu/rfoldi/image/24812737-5a1e5330/user#nagyitas

 

köszönöm a válaszokat.

putyu101 Creative Commons License 2017.01.12 0 0 1362

Nem éri meg!!! Nekem 700000 ezer lett volna az átalakítás de a gyár nem engedélyezte!

Előzmény: Dodi555 (1355)
Robee80 Creative Commons License 2017.01.10 0 0 1361

-17ben nem akart indulni. Csak pöffent parat. Új akksit tettem bele ill a regit is felkotottem ra. Igy mar megvolt a fordulat es beroffent. V az önindító gyenge v fogta az olaj is. 10w-40 van benne. Nem akartam hígabbat mert 365 ezer van benne. Viszont nem eszi. Most tankoltam bele es tettem bele kék spurit. Nem tudom hogy er e vmit de ma siman elindult. Nekem gazzal sem indult egyebkent. A patron fent van de nem biztos h mukodik. Hidegben is laza a bowdene. Ha kezzel rahuzok akkor emelkedik az alapjarat ill kisimul a jarasa. Annyit csinaltam h az utkozon allitottam igy mar alapban kicsit raemel a fordulatra. Gondolom dúsít is ezzel. 

a.k. Creative Commons License 2017.01.10 0 0 1360

A jó kis idítása az 1.9d hát igen nem játék ilyenkor! :) Nekünk nincs benne a hidegindítási patron sem(tönkre ment benne vagy inkább egy régi adagoló törés után a patkány kontár szerelő tökre tette másik szerelőnél derült ki persze). -20C is elindult igaz nem volt olyan őszinte. Szigorúan végig várni a relé kattanását majd rálépni a gázpedálra(persze csak ésszel) és indítani. Ha alapjáraton probálkoznék raplizna világnak és 1-2 pöfenés után le is állna. Óvatos gáz(mintha benne lenne a patron 1000 fordulat felett tartva egy kicsit) tökéletes megoldásnak bizonyult. Eddig... :) Bár 280000km jár a gép lassan szelepházag lesz de a végsőkig kitartunk.... :) 

A shell jobb fajta gázolaját vettük most bele gondolván kemény idők lesznek és valóban jobban indít vele. Nem gondoltam volna azért lesz kis változás az olcsobbhoz képest...

Persze a gondok tornyosulnak a géppel szépen, de ameddig megy addig megy ebben az időben nem szerelünk ha nem muszály... :) Lesz mit rákölteni asszem...

Robee80 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 1359

most szereztem az autót, úgyhogy sokat nem tudok róla. eddig az egy honap alatt indult még reggeli -9ben is viszont akkor napközben jobb idő volt. nem füstöl sem hidegen sem melegen.

hidegben első inditás után kell neki 1 perc alapjáraton mert különben dadog párat.

lehet a dúsító patron sem jó. hidegben sem húzza rá ütközőig a kart kézzel tudok még kb 4mm tolni rajta. nem tudom h ez csak alapjáratot emel v dúsít is?

Robee80 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 1358

IDÁIG indult rendesen. gyertyákat kimértem multival mind sipol bár nem feltétlen jó attól.

most csak pár liter volt a tankban meg volt -16 fok. eddig jó volt azért gondolom h ledermedt.

érdemes dermedésgátlót beletenni ha elindul és tankolni fogok?

még csak nem is pöffent.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!