Keresés

Részletes keresés

v431184 Creative Commons License 2011.03.22 0 0 37478

"A  DB-nek egy darab hűtokocsija sincs."

 

Nem úgy értette, hogy saját tulajdonú kocsi, de a Railion állományába sorozva ?

Előzmény: koller andor (37464)
Nyírség IC Creative Commons License 2011.03.22 0 0 37477

Hogy röviden összefoglaljam a mondandóm, mert félek, hogy a szövegértelmezés az alant elterülő párbeszéd tanulságait levonva túlzott elvárás lesz:

 

A gond nem a piaccal van, a cégek simán szállítanak vasúton, ha erre megvan a megfelelő pénzbe kerülő lehetőségük. A gond a MÁVnál van, ahol ezt a lehetőséget, amely náluk pattog, nem használják ki, sőt, minden erővel ki akarják nyírni. Ez minden apró porcikájában ellenkezik a piaci magatartás legalapvetőbb szabályaival is. Ezért nehogy már ne a MÁV, hanem a szerencsétlen, aki vevő lenne, legyen a hibás!

Előzmény: Nyírség IC (37476)
Nyírség IC Creative Commons License 2011.03.22 0 0 37476

De igen, ellehetetlenítették.

 

Leírom még háromszor, hátha eljut oda, ahová kell: Ellehetetlenítették. Ellehetetlenítették. Ellehetetlenítették.

 

Országszerte rengeteg cég hosszú-hosszú ideig használta a vasutat áruszállítási célra, olyan cégek, amelyek nem 2 darab káposztát, egy mosógépet és egy kutyát szállítanak A-ból B-be a reformkorban, hanem ma is komoly forgalmuk van, igaz, közúton. Ma is vasúton szállítanának, ha a MÁV nem mondja azt, hogy kapjátok be, ha vasutat akartok, gyertek a 30 km-re lévő állomásomra, és pakoljatok, mert én hozzátok ki nem megyek, ha fene fenét eszik is. Nem jöttök? Akkor nem, engem nem izgat.

 

Erre és az ehhez hasonló szuicid, logikátlan megoldásra ráhúzni - pont a MÁV esetében - a "piaci alap" jelzőt több mint nevetséges. Hogy felfogd: nem arról a jóskapista RT-ről beszélek, aki a 60-as években orrbaszájba vásárolt néhány kamiont, és rájött, hogy neki közúton jobb. Akkor legyen közúton jobb, itt nem arról van szó, hogy ezeket a cégeket vissza kellene "terelni", ahogyan azt sok vasútmániás kissé túlfűtötten gondolja. Ilyen cégeket még a rendszerváltás után is szolgáltak ki, "piaci alapon", aztán a MÁV megunta. Büdös volt a munka valószínűleg, de a céget ez izgatja a legkevésbé, hiszen nem piaci, hanem állami pénzen él, így is, úgy is lóvénál van.

 

Vagy ennyire fáj, hogy egy megfelelő vezetéssel bíró cég versenyképes lenne?

Előzmény: koller andor (37473)
golaz11 Creative Commons License 2011.03.22 0 0 37475

De, ez így igaz. Az egész országban ez van, mindenben. Aztán ártatlan képpel előállnak és azt mondják, hogy nem is tiltották be.

Az előbb említett BHÉV teherszállítás is nagyjából így szűnt meg.

Előzmény: koller andor (37473)
zsitvica Creative Commons License 2011.03.22 0 0 37474

Ahol a fuvaroztatónak komoly érdeke fűződik ahhoz, hogy vasúton fuvaroztasson ott a feltételeket megteremtik.

 

Ahol egy cég portásbácsija kijelenti egy vasútfannak, hogy vinnénk mi vonattal a terméket de nem engedik, ott ezt úgy kezelni mint a helyi kocsma híreit a hétvégi, szonszéd falu elleni focimeccsről.

 

 

koller andor Creative Commons License 2011.03.22 0 0 37473

Ez nem igaz.

Előzmény: golaz11 (37472)
golaz11 Creative Commons License 2011.03.22 0 0 37472

Nem tiltották be. Ellehetetlenítették. Ha betiltották volna, az haladás lenne, mert akkor legalább nyíltan megmondanák, hogy nem csinálják.

Előzmény: Törölt nick (37448)
koller andor Creative Commons License 2011.03.22 0 0 37471

Bármely szolgálati helyre- ahová egyáltalán lehetséges- kérhetsz kocsit.

A költségekről jobb, ha előre tájékozódsz!

Előzmény: v_peti (37470)
v_peti Creative Commons License 2011.03.22 0 0 37470

Bocs, de ha nincs megnyitva az állomáés fuvarozásra, akkor nem számolnak fel extra pénzt a rakodásért?

Előzmény: koller andor (37469)
koller andor Creative Commons License 2011.03.22 0 0 37469

Nincs semmi akadálya, hogy valamelyik vasúti árufuvarozó cégtől rendeljél kocsit.

Előzmény: v_peti (37468)
v_peti Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37468

A feladási helyek megszüntetéséhez, illetve a körzetesítéshez annyit tudnék hozzáfűzni, hogy ez- részben- ateherfuvarozás túlélését biztosította.

 

És ha pofára esnek vele, mint Kondoroson, akkor miért nem csinálják vissza?

 

 

Előzmény: koller andor (37457)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37467

Dani, szerintem igyál még, mert egy rossz köztes állapotba kerültél, vagy vegyél egy jó billentyűzetet :)

Előzmény: Törölt nick (37466)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37466

Nem vicis, de pozití példa lehet a kecskeméti Merci gyár, ők saját költsége építettek a gyáro belül asútálózatot és keményen támogatták az iparágányt is. És remélhetőleg alóban vasúton szállítanak mindent, ahog ígérték. asúton jöneaz alkatrészek többsége a ter szert és a kész autók is asúto agyják majd el a gyárat. Ezt ígérték majd meglátjuk mi lesz.

 

Abból nem tudom mi igaz, a szarasi Pioneer vetőmagüzem is kérte, h vezessék bea asutat, mert volna mit vasúto elvinni, de nem engedték meg?

tvsc Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37465

Az a gabonás cég 2005-ben egyébként a Fölművelési Minisztériumtól nyert pénzből építette meg a 10000 tonnás gabona silót, melynek pályázati megnevezése is "gabonatároló vasúti összeköttetéssel" volt. A tároló megépülése óta egyetlen vasúti kocsi sem volt a Kapoly-TÁP iparvágányon. Egyébként merre nem járhat tehervonat? Siófok felé? Mert Kapolytól Kaposvárra lehet szállítani, egy ismerősöm nem régen kért rá ajánlatot, csak olcsóbbra jött ki a közúti szállítás, de elvileg nem volt akadálya a vasúti fuvarnak.

 

De állítólag (35-ös topikjában olvastam) a csabapusztai tartálygyár is szállítana Németországba. Ma egyébként kamionokkal viszik, az iparvágányukat benőtte már a gaz: http://www.tagtab.hu/technologia.html#szallitas Ők egyértelműen Siófok felé szállítanának. De mi is a baj igazából, levették a felső szakaszon a maximális tengelyterhelést?

Előzmény: kozma555 (37461)
koller andor Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37464

Gondolom idefelé is lett volna mit fuvarozni.

A  DB-nek egy darab hűtokocsija sincs.

 

Egy ilyen speciális vagon bérleti díja - Tadgs- elég sok. Ha benne volt akkor nem sok a 4 millió. Ha nem, akkor kamu.

Előzmény: kozma555 (37463)
kozma555 Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37463

Nem tudom benne volt e a vagonbérlet,ez jó kérdés...

 

A cég felvetette saját hűtőkocsik alkalmazását,de a DB kötelékében nekik otthon még létezik hűtőkocsi.Nálunk kihaltak.

Előzmény: koller andor (37462)
koller andor Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37462

Úgy tartják-és ez így is van- hogy annak éri meg fuvarozni, aki vezeti a saját egy darab kamionját, és a felesége a fuvarszervező. Illetve ha legalább 15 autója van és a nyereséget visszaforgatja.

A legtisztább üzlet "eladni" egy fuvart 10%-ért. :-)

 

Visszatérve az eredeti felvetéshez: Ezt manapság-szinte- csak nagyban érdemes csinálni, kivéve a speciális eseteket.

 

Az általad említett fagyasztott pékárút gyártó cég, milyen vasúti kocsiban tudott volna fuvarozni?

 

A 4.1 millió az vagonbérlettel együtt volt annyi?

Előzmény: kozma555 (37459)
kozma555 Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37461

Egyébként ma is bárki rendelhet kocsit, valamely vasútvállalattól, bármely szolgálati helyre, ha akar.

 

 

Kivéve,ha a pályállapot nem engedi... :-(

 

A Sió vonal felsó részén is ez a helyzet.Pedig van nagy siló saját vágánnyal gabonarakpodáshoz.

Előzmény: koller andor (37457)
koller andor Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37460

Odaírtam: "Bármely szolgálati helyre."

Előzmény: tvsc (37458)
kozma555 Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37459

Az illető nem nagyban nyomja,csupán 1 kamionnal.De vannak ismerősöm,aki 6 kaionnal szállít.Mindegyik a fennmaradásért küzd,mert akkorák a költségek.

 

A vasúton meg lát az ember ezt-azt,fuvarlevelet stb.

Pl Ha jól emlékszem Sárbogárd-Murakeresztúr 20 Tadgs kocsi gabona 4,1.. milló Ft fuvardíj.(Magánvasút)

Előzmény: koller andor (37455)
tvsc Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37458

Egyébként ma is bárki rendelhet kocsit, valamely vasútvállalattól, bármely szolgálati helyre, ha akar.

Ez tényleg így van, csak éppen sok helyen felszedték a kitérő rakódókat, esetleg a rakódó vágányt, vagy éppen forgalomból kizárt.

Előzmény: koller andor (37457)
koller andor Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37457

MI lesz ebből! :-)))

 

Természetesen, így van. Az árufuvarozás üzleti vállalkozás. Ennek megfelelően működik hazánkban. Természetesen ha a gazdasági környezet úgy változik- ahogy most nem- akkor változhat a helyzet.

 

Tudom, ezen a fórumon eléggé hihetetlennek hangzik, de amit jobbanm megéri vasúton -is- fuvarozni, az döntő többségében azon is megy.

 

A feladási helyek megszüntetéséhez, illetve a körzetesítéshez annyit tudnék hozzáfűzni, hogy ez- részben- ateherfuvarozás túlélését biztosította.

 

Egyébként ma is bárki rendelhet kocsit, valamely vasútvállalattól, bármely szolgálati helyre, ha akar.

Előzmény: Törölt nick (37456)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37456

Nem akarlak megsérteni, biztosan nagyobb szaktudásod és tapasztalatod van árufuvarozási tekintetben, mint nekem. Ezt el kell ismerni, ez tény.

 

De azokat az embereket, akik itt laikusként, kívülállóként írják ötleteiket, nos őket nem érdekli, hogy az árufuvarozási szakmának milyen apró dolgai vagy problémái okozzák a jelenségeket. Ők azt látják, hogy:

- néhány éve még fényes volt az iparvágány, most jó esetben még megvan rozsdásan, rossz esetben felszedték, pedig az üzem ugyanazt termeli, forgalmazza mint akkor

- firssen felszedett állomást látnak, ahol ugyanúgy jelen van a szállítandó áru, csak hatalmas kamionokkal szállítják

- az utakon alig lehet átkelni, olyan sok tömegáru-szállító kamion van

- az utak tönkremennek a hatalmas forgalomtól

- sok vasútvonalról eltűnt a teherforgalom, a párhuzamos közúton van jelen

- javítható mozdonyokat és vagonokat vágnak szét ócskavasnak.

 

Az árufuvarozási szakember természetesnek veszi és elfogadja, hogy ennek így kell lennie, mert ismeri a háttér-okokat. Azt is mondhatnám, hogy elvakult, a szó jó értelmében. Talán a szíve mélyén érzi azt, hogy nem jó így.

 

A kívülálló (ez lehet nem árufuvarozási vasutas is) meg csak dühöng, vádaskodik, összeesküvéselméleteket gyárt (szerintem nem alaptalanul), és megírja véleményét a topikban. Teszi, hiszen mindent a józan paraszti logika alapján ítél meg. Nem szakember.

Előzmény: koller andor (37453)
koller andor Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37455

Milyen szinten foglalkozik vele az illető, illetve milyen forgalomban, mekkora flottával stb ?

 

Másik kérdés. Ha senki sem foglalkozik vasúti árufuvarozással, honnan tudod, hogy milyen?

Előzmény: kozma555 (37454)
kozma555 Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37454

Én a vasútnál vagyok,bár nem árufuvarozási oldalon,a családomban pedig van aki közúti fuvarozással foglalkozik.Káosz mindkettő,egyik nagyobb szopás,mint a másik.Mindegyik drága,a vasút még lassú is... :-(((

Előzmény: koller andor (37453)
koller andor Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37453

Még nagyon messze van, amikor megéri majd vasúton fuvarozni szinte mindent, mint régen.

 

Szabadna érdeklődnöm, hogy melyikőtök dolgozik vasúti és/vagy közúti árufuvarozásban, esetleg mindkettőben?

Előzmény: kozma555 (37452)
kozma555 Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37452

Arra céloztam,hogy ma is folyamatosan megy ez,mindenhol leépítik a még meglévő iparvágányokat.Erről a vasút tehet,nem az aki szállítana.

Tizen-X  éve Nagyatádra jött egy német cég,a D-BACK.Ők akkor megkersték a vasutat,hogy szeretnének iparvágányt,beszállnánaka költségekbe stb.A vaálasz az volt ,hogy nem lehet ott iparvágányt építeni slusz-passz,indok nélkül.Hozzáteszem,az egész mellett megy el 30m-re a vasút,mellette van két használatban lévő iparvágány,csak egy kiágazás kellett volna,1 váltó meg 100m pálya.

A cég azóta 5-6 hűtőkamiont vett és azzal szállít Németországba.Egyébként fagyasztott pékáruval foglalkoznak,heti 7-8 vagont adtak volna fel.. :-(

 

Vagy ott van Kaposfüreden a SRTABAG,most szedik fel a síneket,pedig fog erre még épülni sok út,autópálya,de kamionban gondolkoznak csak...

Előzmény: Törölt nick (37451)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37451

Hozzászólásod első részében leírtad, hogy esélytelen a vasúti szállítás, "ahol nincs vasútvonal,hanem 7-8km-rel odébb,egyszer az árut teherautóra rakom,átrakom vonatra,elviszik vonattal,kirakják teherautóra,hogy a közvetlen felvásárlóknak eljuttassák az árut,mert náluk sincs iparvágány".

 

Hozzászólásod második részében meg erre hozod fel példaként azt, amikor éppen ennek ellenkezője állt fenn: ahol van/volt iparvágány. Idézet: "Jó példa ,hogy a Kométa iparvágányát Kaposváron 2 hete bontották el."

 

Nem sántít ez egy kicsit?

 

Szerinted mi lehet az oka annak, hogy iparvágányok százait szedték fel az elmúlt 5 év alatt olyan telepek vonatkozásában, ahol:

- működő üzem van

- általában vasúti mennyiségű árut szállítanak közúton ki vagy be

- ráadásul sok helyen tömegárut (vasúti szállításra kifejezetten alkalmas árut: pl gabona, tüzelőszer, építőanyag) szállítanak oda/onnan.

Előzmény: kozma555 (37432)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37450

Na látod, itt sem az van leírva, hogy "betiltották". Ők olyat nem tennének!

Csak "megszűnt". Magától megszűnt. Lehet, hogy nem is tehet róla a MÁV, csak egyszer egy szép napon észrevették, hogy  2003 május 5-től megszűnt. Spontán. Attól a naptól. Pedig ha a MÁV tudta volna előre hogy megszűnik... de nem tudtak róla. Egyszercsak észrevették.

 

Senki sem tiltotta be. Pláne nem a MÁV. Hogy is gondolhatunk róla ilyet...

Előzmény: Felek Ferenc (37445)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.21 0 0 37449

Neked is igazad van. Sehol nem volt leírva, hogy megtiltották volna a teherforgalmat. Nem tiltották meg, csak felszedték/körzetesítették/kizárták/átsorolták, stb.

Előzmény: zsitvica (37447)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!